Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Die Skaf is ook lachwekkend. Gisteren zei die dat hij vandaag gepresenteerd zou worden.
Er zou een gaaf filmpje zelfs al gemaakt zijn.

Nu is het allemaal complex..
User avatar
Ontbijtkoek
International
Posts: 870
Joined: 27 May 2023, 13:57
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 31 May 2023, 10:14

Die Skaf is ook lachwekkend. Gisteren zei die dat hij vandaag gepresenteerd zou worden.
Er zou een gaaf filmpje zelfs al gemaakt zijn.

Nu is het allemaal complex..
Nu weet ik allemaal niet meer wat ik kan geloven, eerst is Ajax bijna rond met Bosz, daarna staat PSV op pole voor Bosz. En nu hebben beide clubs plots geen enkel contact gevoerd met Bosz...
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dan is dit meteen een mooi moment om te stoppen met het delen van zijn onzinnige tweets.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ontbijtkoek wrote: 31 May 2023, 10:16
ComeOnPSV wrote: 31 May 2023, 10:14

Die Skaf is ook lachwekkend. Gisteren zei die dat hij vandaag gepresenteerd zou worden.
Er zou een gaaf filmpje zelfs al gemaakt zijn.

Nu is het allemaal complex..
Nu weet ik allemaal niet meer wat ik kan geloven, eerst is Ajax bijna rond met Bosz, daarna staat PSV op pole voor Bosz. En nu hebben beide clubs plots geen enkel contact gevoerd met Bosz...
Welkom op Twitter..
ZwarteCapuchon1913
Talent
Posts: 73
Joined: 11 May 2023, 15:45
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 31 May 2023, 10:09
ZwarteCapuchon1913 wrote: 31 May 2023, 09:46 Ik vernam dat er vanavond een gesprek gaat plaatsvinden met de directie en een vertegenwoordiging van alle supportersgroepen. Er zal zeker benoemd gaan worden dat PSV niet nogmaals gaat beginnen aan een nieuwe periode Cocu!
Waarom moet dat specifiek benoemd worden? :huh:
Om jou jaloers te maken dat jij er niet zit en niet belangrijk bent?
User avatar
Analist
Veelbelovend talent
Posts: 116
Joined: 19 Aug 2021, 13:07
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Opties waar ik blij van word:

🇳🇱 Bosz
🇳🇴 Knudsen
🇩🇰 Hjulmand
🇺🇸 Berhalter
🇺🇸 Marsch

Allen lijken een duidelijke visie of speelwijze te hebben. 10x liever dat dan een Steijn, Jans of Cocu…
Last edited by Analist on 31 May 2023, 10:45, edited 2 times in total.
Hard work beats talent if talent doesn't work hard
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die Bosz is een uitstekende kerel. Komt communicatief erg sterk over, spreekt zijn talen enzovoort. Zijn inmiddels ruime buitenland ervaring is een pre. Het is ook een goed teken dat ze bij Lyon en Leverkussen hem met 'tegenzin' ontslagen hebben. De beleidsbepalers hebben hem langer laten omdat ze overtuigd waren van zijn kwaliteiten.

Het grote minpunt van Bosz is weer een andere speelwijze. Zo kun je weer vanaf 0 beginnen. Daar had bijvoorbeeld Ruud last van. Spelers moesten opeens anders denken en dat heeft in het begin best wel tot vreemde nederlagen geleid zoals uit Cambuur.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 31 May 2023, 10:27 Die Bosz is een uitstekende kerel. Komt communicatief erg sterk over, spreekt zijn talen enzovoort. Zijn inmiddels ruime buitenland ervaring is een pre. Het is ook een goed teken dat ze bij Lyon en Leverkussen hem met 'tegenzin' ontslagen hebben. De beleidsbepalers hebben hem langer laten omdat ze overtuigd waren van zijn kwaliteiten.

Het grote minpunt van Bosz is weer een andere speelwijze. Zo kun je weer vanaf 0 beginnen. Daar had bijvoorbeeld Ruud last van. Spelers moesten opeens anders denken en dat heeft in het begin best wel tot vreemde nederlagen geleid zoals uit Cambuur.
Is een verandering van speelstijl wel zo'n groot minpunt? Want hoeveel van de basisspelers van dit seizoen zullen hier volgend seizoen nog spelen? Ik denk/hoop dat je met Benitez, Van Aanholt, Veerman, Xavi, Luuk en evt. Bakayoko het wel gehad hebt. Benitez is keeper dus heeft er niet zoveel 'last' van. Van Aanholt en Luuk hebben voldoende ervaring om snel aan een andere speelstijl te wennen, Veerman en Xavi zijn slim genoeg hierin, hou je alleen Bakayoko over die natuurlijk lange tijd Ruud gewend is. Mss kan je Branthwaite nog toevoegen. Verder denk ik dat Boscagli wel weer kansen gaat krijgen maar die heeft onder Ruud niet veel gespeeld.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Brael wrote: 31 May 2023, 10:03
Elkito wrote: 31 May 2023, 09:52 Ik ben geen heel groot fan van Bosz, maar de valkuilen die hier benoemt worden (met name defensief kwetsbaar) vallen imo wel mee. Zijn ajax in 16/17 incasseerde slechts 23 tegengoals over het gehele eredivisie seizoen, dat is een gemiddelde van 1 tegengoal per wedstrijd en ze scoorden zelf 79 doelpunten dat is een gemiddelde van bijna 3 goals per wedstrijd.
Het seizoen ervoor, waar Ajax echt aan de schandpaal werd genageld vanwege het missen van het kampioenschap icm slecht voetbal en waar Frank de Boer aan het einde van het seizoen opstapte, waren zowel de doelpunten vóór, de doelpunten tégen als het totale puntenaantal gunstiger dan het jaar onder Petertje Bosz.
1 punt meer, 2 doelpunten meer voor en 2 doelpunten minder tegen. Na 5,5 jaar geperfectioneerd Frank-de-Boer voetbal want over de seizoenen daarvoor hoeven we het niet te hebben in vergelijking met het eerste seizoen van Bosz bij Ajax. Was Bosz een paar maanden eerder begonnen, dan hadden ze waarschijnlijk begin van het seizoen geen punten laten liggen in de thuiswedstrijden tegen Roda en Willem II en was deze vergelijking ook in het voordeel van Bosz uitgevallen.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 31 May 2023, 10:27 Die Bosz is een uitstekende kerel. Komt communicatief erg sterk over, spreekt zijn talen enzovoort. Zijn inmiddels ruime buitenland ervaring is een pre. Het is ook een goed teken dat ze bij Lyon en Leverkussen hem met 'tegenzin' ontslagen hebben. De beleidsbepalers hebben hem langer laten omdat ze overtuigd waren van zijn kwaliteiten.

Het grote minpunt van Bosz is weer een andere speelwijze. Zo kun je weer vanaf 0 beginnen. Daar had bijvoorbeeld Ruud last van. Spelers moesten opeens anders denken en dat heeft in het begin best wel tot vreemde nederlagen geleid zoals uit Cambuur.
Ik denk dat vanaf nul beginnen voor een nieuwe trainer wel meevalt. De selectie zou ook met Van Nistelrooij op de schop gaan en de verdediging was de laatste jaren ook zo lek als een mandje. Sowieso moet er veel gebeuren.

Verder is ondanks dat er veel moet gebeuren het niet zo dat het een grote teringzooi is. Van Bommel gijzelde de hele club en Corona hielp er ook niet bij. Schmidt begon met veel meer achterstand dan de nu nieuwe aan te stellen trainer. Er is wel veel gebeurd bij PSV de laatste jaren, maar er is ook al wel veel puingeruimd. Het zal uiteraard van de keuzes, te beginnen deze maanden, afhangen, maar alle ingrediënten zijn aanwezig om een goede start te maken. En dat is hard nodig ook.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Een andere speelstijl krijgen we hopelijk sowieso, aangezien Ruud er eigenlijk geen had.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ZwarteCapuchon1913 wrote: 31 May 2023, 10:24
Grasmat wrote: 31 May 2023, 10:09

Waarom moet dat specifiek benoemd worden? :huh:
Om jou jaloers te maken dat jij er niet zit en niet belangrijk bent?
Ik had ook graag de nieuwe trainer willen worden. Ik hoop dus toch dat ik vanavond toch nog even genoemd wordt. Al ben ik nog niet benaderd door d'n Earn.
Ontbijtkoek wrote: 31 May 2023, 10:16
Nu weet ik allemaal niet meer wat ik kan geloven, eerst is Ajax bijna rond met Bosz, daarna staat PSV op pole voor Bosz. En nu hebben beide clubs plots geen enkel contact gevoerd met Bosz...
Ik zou beginnen door insiders met 'Skaffa' in hun naam met een hele flinke korrel zout te nemen. Dan ben je al een heel eind.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

loginnaam wrote: 31 May 2023, 10:35
Brael wrote: 31 May 2023, 10:03 Het seizoen ervoor, waar Ajax echt aan de schandpaal werd genageld vanwege het missen van het kampioenschap icm slecht voetbal en waar Frank de Boer aan het einde van het seizoen opstapte, waren zowel de doelpunten vóór, de doelpunten tégen als het totale puntenaantal gunstiger dan het jaar onder Petertje Bosz.
1 punt meer, 2 doelpunten meer voor en 2 doelpunten minder tegen. Na 5,5 jaar geperfectioneerd Frank-de-Boer voetbal want over de seizoenen daarvoor hoeven we het niet te hebben in vergelijking met het eerste seizoen van Bosz bij Ajax. Was Bosz een paar maanden eerder begonnen, dan hadden ze waarschijnlijk begin van het seizoen geen punten laten liggen in de thuiswedstrijden tegen Roda en Willem II en was deze vergelijking ook in het voordeel van Bosz uitgevallen.
Klopt, de verschillen waren klein. Maar wel in het nadeel van Bosz.
Waar Frank de Boer met pek en veren het land uit werd gejaagd, en Bosz de hemel in werd geprezen. Dat is het hele punt met Bosz wat mij betreft: hij staat er in de media (en daardoor ook bij veel voetbalfans) veel positiever op dan je op basis van zijn prestaties zou mogen verwachten.

Je vergelijking met andere Frank de Boer jaren is terecht, al moet je dan ook de selecties even naast elkaar leggen om een volledig beeld te krijgen.
Last edited by Brael on 31 May 2023, 10:43, edited 1 time in total.
PeeJ
Vaste waarde in elftal
Posts: 538
Joined: 28 Feb 2021, 17:39
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De afgelopen jaren leren dat het bij PSV meestal iemand anders wordt dan verwacht. Persoonlijk zie ik Bosz wel zitten, al ben ik helemaal klaar met dat oeverloze gelul en gespeculeer in de media. Doe je werk of houd je mond.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Brael wrote: 31 May 2023, 10:41
loginnaam wrote: 31 May 2023, 10:35

1 punt meer, 2 doelpunten meer voor en 2 doelpunten minder tegen. Na 5,5 jaar geperfectioneerd Frank-de-Boer voetbal want over de seizoenen daarvoor hoeven we het niet te hebben in vergelijking met het eerste seizoen van Bosz bij Ajax. Was Bosz een paar maanden eerder begonnen, dan hadden ze waarschijnlijk begin van het seizoen geen punten laten liggen in de thuiswedstrijden tegen Roda en Willem II en was deze vergelijking ook in het voordeel van Bosz uitgevallen.
Klopt, de verschillen waren klein. Maar wel in het nadeel van Bosz.
Waar Frank de Boer met pek en veren het land uit werd gejaagd, en Bosz de hemel in werd geprezen. Dat is het hele punt met Bosz wat mij betreft: hij staat er in de media (en daardoor ook bij veel voetbalfans) veel positiever op dan je op basis van zijn prestaties zou mogen verwachten.

Je vergelijking met andere Frank de Boer jaren is terecht, al moet je dan ook de selecties even naast elkaar leggen om een volledig beeld te krijgen.
Precies, ajax begon pas na Frons met geld te smijten. Bovendien brak onder Bosz net een goede jeugdlichting door.

Het past bovendien niet, ik heb er een slecht gevoelover.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Brael wrote: 31 May 2023, 10:41
loginnaam wrote: 31 May 2023, 10:35

1 punt meer, 2 doelpunten meer voor en 2 doelpunten minder tegen. Na 5,5 jaar geperfectioneerd Frank-de-Boer voetbal want over de seizoenen daarvoor hoeven we het niet te hebben in vergelijking met het eerste seizoen van Bosz bij Ajax. Was Bosz een paar maanden eerder begonnen, dan hadden ze waarschijnlijk begin van het seizoen geen punten laten liggen in de thuiswedstrijden tegen Roda en Willem II en was deze vergelijking ook in het voordeel van Bosz uitgevallen.
Klopt, de verschillen waren klein. Maar wel in het nadeel van Bosz.
Waar Frank de Boer met pek en veren het land uit werd gejaagd, en Bosz de hemel in werd geprezen. Dat is het hele punt met Bosz wat mij betreft: hij staat er in de media (en daardoor ook bij veel voetbalfans) veel positiever op dan je op basis van zijn prestaties zou mogen verwachten.

Je vergelijking met andere Frank de Boer jaren is terecht, al moet je dan ook de selecties even naast elkaar leggen om een volledig beeld te krijgen.
Dat is het verschil tussen opbouwvoetbal (Bosz) en afbraakvoetbal (De Boer). Bosz had daarnaast betere prestaties in Europa (het seizoen ervoor overleefde De Boer niet eens de groepsfase EL) en was de tweede seizoenshelft van Ajax onder Bosz een stuk beter (44 punten), waarbij al het puntverlies ook nog eens rond Europese wedstrijden was. De Boer speelde in zijn tweede seizoenshelft 5x gelijk zonder Europese beslommeringen. Dan is het niet raar dat Bosz er een stuk beter op stond.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 31 May 2023, 10:27Spelers moesten opeens anders denken en dat heeft in het begin best wel tot vreemde nederlagen geleid zoals uit Cambuur.
PSV mag nooit met 3-0 verliezen van Cambuur, dat heeft 0 met de speelstijl of anders denken te maken, f****ng Cambuur, Emmen en Groningen uit verliezen is een regelrechte schande, los van de speelstijl. Hoelang had Slot nodig voor een nieuwe speelstijl ? De kunst is om een tactiek/ manier van spelen te vertalen naar spelers, trainingsmethodes en fysiek. Maar verliezen omdat spelers anders moeten denken is imho echt regelrechte onzin.
En uiteraard heb je ook het spelersmateriaal nodig om het spel van Slot of Bosz te kunnen spelen, met Ramalho achterop is het zelfmoord zo hoog op het veld, destijds bij Ajax kon dat juist wel omdat er ene Sanchez stond die de 100 meter binnen 10 seconden liep, of met een Alex.
Ik vind bij Bosz juist voldoende voorbeelden waar spelers juist veel beter rendeerden door anders te spelen, Vollnad en Havertz hebben er een toptransfer mee verdiend bijvoorbeeld.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PeeJ wrote: 31 May 2023, 10:42De afgelopen jaren leren dat het bij PSV meestal iemand anders wordt dan verwacht. Persoonlijk zie ik Bosz wel zitten, al ben ik helemaal klaar met dat oeverloze gelul en gespeculeer in de media. Doe je werk of houd je mond.
Klopt dat is wel opvallend. Daarom denk ik nog steeds dat je een Jesse Marsch ook niet moet uitvlakken.
De media heeft bronnen bij Nederlandse trainers, maar in het buitenland is het weinig soeps.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 31 May 2023, 10:37
koetje wrote: 31 May 2023, 10:27 Die Bosz is een uitstekende kerel. Komt communicatief erg sterk over, spreekt zijn talen enzovoort. Zijn inmiddels ruime buitenland ervaring is een pre. Het is ook een goed teken dat ze bij Lyon en Leverkussen hem met 'tegenzin' ontslagen hebben. De beleidsbepalers hebben hem langer laten omdat ze overtuigd waren van zijn kwaliteiten.

Het grote minpunt van Bosz is weer een andere speelwijze. Zo kun je weer vanaf 0 beginnen. Daar had bijvoorbeeld Ruud last van. Spelers moesten opeens anders denken en dat heeft in het begin best wel tot vreemde nederlagen geleid zoals uit Cambuur.
Ik denk dat vanaf nul beginnen voor een nieuwe trainer wel meevalt. De selectie zou ook met Van Nistelrooij op de schop gaan en de verdediging was de laatste jaren ook zo lek als een mandje. Sowieso moet er veel gebeuren.

Verder is ondanks dat er veel moet gebeuren het niet zo dat het een grote teringzooi is. Van Bommel gijzelde de hele club en Corona hielp er ook niet bij. Schmidt begon met veel meer achterstand dan de nu nieuwe aan te stellen trainer. Er is wel veel gebeurd bij PSV de laatste jaren, maar er is ook al wel veel puingeruimd. Het zal uiteraard van de keuzes, te beginnen deze maanden, afhangen, maar alle ingrediënten zijn aanwezig om een goede start te maken. En dat is hard nodig ook.
Daar heb je wel een punt wat betreft inpassen van nieuwe spelers. Als de verdediging echt op zijn schop gaat (altijd maar afwachten bij Brands & co) dan is ook bij behouden van de typische wat meer afwachtende PSV stijl het nog steeds meer inpassing dat ja normaliter hoopt.
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 31 May 2023, 11:00
PeeJ wrote: 31 May 2023, 10:42De afgelopen jaren leren dat het bij PSV meestal iemand anders wordt dan verwacht. Persoonlijk zie ik Bosz wel zitten, al ben ik helemaal klaar met dat oeverloze gelul en gespeculeer in de media. Doe je werk of houd je mond.
Klopt dat is wel opvallend. Daarom denk ik nog steeds dat je een Jesse Marsch ook niet moet uitvlakken.
De media heeft bronnen bij Nederlandse trainers, maar in het buitenland is het weinig soeps.
Zo ging dat bij het aanstellen van een nieuwe TD toen ook. Steward werd bijna niet genoemd en ineens was de aankondiging daar.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ZwarteCapuchon1913 wrote: 31 May 2023, 10:24
Grasmat wrote: 31 May 2023, 10:09

Waarom moet dat specifiek benoemd worden? :huh:
Om jou jaloers te maken dat jij er niet zit en niet belangrijk bent?
De mensen die daar zitten zijn ook niet belangrijk. Dat denken ze alleen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Stewart werd hier weldegelijk genoemd hoor ;). Spannende race zo waarbij de zogenaamde insider of gelijk krijgt of door de mand valt. De één zegt dat Bosz het wordt, de ander Marsch, de ander Cocu... Wie o wie wordt het!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 31 May 2023, 11:00
PeeJ wrote: 31 May 2023, 10:42De afgelopen jaren leren dat het bij PSV meestal iemand anders wordt dan verwacht. Persoonlijk zie ik Bosz wel zitten, al ben ik helemaal klaar met dat oeverloze gelul en gespeculeer in de media. Doe je werk of houd je mond.
Klopt dat is wel opvallend. Daarom denk ik nog steeds dat je een Jesse Marsch ook niet moet uitvlakken.
De media heeft bronnen bij Nederlandse trainers, maar in het buitenland is het weinig soeps.
Ik krijg steeds meer het idee dat Marsch het gaat worden. En dat is puur een gevoel.
Zeker nu Inian zegt dat Bosz tot gisterenavond niemand heeft gesproken.
Hopelijk snel witte rook!
ZwarteCapuchon1913
Talent
Posts: 73
Joined: 11 May 2023, 15:45
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Makaveli wrote: 31 May 2023, 11:06
ZwarteCapuchon1913 wrote: 31 May 2023, 10:24

Om jou jaloers te maken dat jij er niet zit en niet belangrijk bent?
De mensen die daar zitten zijn ook niet belangrijk. Dat denken ze alleen.
Voor de club PSV en de directie zijn ze in ieder geval van belang, anders zaten ze daar niet. Lelijke eigenschap hoor, jaloezie.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Burak Manap
@burakmanap
·
1h
🇳🇱 After van Nistelrooy's resignation at PSV, one of the strongest candidates for the new coaching position is former Lyon coach Peter Bosz.

➡️Besides this, he is in talks with a US coach. There is a possibility that this anonymous person is Jesse Marsch.
Last edited by Ardbeg on 31 May 2023, 12:10, edited 1 time in total.
Post Reply