Ruud van Nistelrooij
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Mauro Jr
- Skuddem
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Hij legt het goed uit en jij simplificeert en ridiculiseert dat vervolgens met de vraag ‘dus jij vindt..’ erbij.Franciscus wrote: ↑31 May 2023, 20:50 Dus jij vindt het de plicht van een journalist om bij iedere scheet aan stoelpoten te gaan zagen en een vuurtje op te poken?
Da kende nie maken.
-
- Internationale topspeler
Ik vind dat geen ‘scheet’ hoor als de verhalen kloppen.Franciscus wrote: ↑31 May 2023, 20:50 Dus jij vindt het de plicht van een journalist om bij iedere scheet aan stoelpoten te gaan zagen en een vuurtje op te poken?
- Skuddem
- Nationale topspeler
guus wrote: ↑31 May 2023, 20:57Ik vind dat geen ‘scheet’ hoor als de verhalen kloppen.Franciscus wrote: ↑31 May 2023, 20:50 Dus jij vindt het de plicht van een journalist om bij iedere scheet aan stoelpoten te gaan zagen en een vuurtje op te poken?
- ShovingNE2
- Site Admin
Dank voor het compliment.Eindhovenvoetbal wrote: ↑31 May 2023, 20:28Voor iemand die zo vaak onzin praat, sla je hier de spijker wel even recht op de kop zeg. Mag ook weleens gezegd wordenShovingNE2 wrote: ↑31 May 2023, 20:21 @Standbeeld
Hoezo moet hij dat brengen dan?
Van wie?
Met alle respect, maar men heeft een totaal verknipt beeld van het brengen van nieuws door journalisten. Niet alleen op voetbalgebied.
Je hebt niet het recht om alles te weten. Timmer moet helemaal niets. Hij gebruikt de info nu om te duiden hoe het seizoen is gelopen.
En nee: als ze feiten hebben hoeven ze dat ook niet te brengen..
Het beeld wat hier heerst van (voetbal) journalistiek is totaal verknipt door social media en hijgerig gedrag.
Als alle feiten over gedragingen van politici naar buiten waren gekomen zag ons land er anders uit. Journalisten hebben een verantwoordelijkheid.
Denk ik.
Toch?
Ja!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Standbeeld
- Mister PSV
Ik vind werkweigering en je verantwoordelijkheid ontlopen door een simpele persoonlijke teleurstelling geen "scheet". Daarnaast ben jij degene die daar het waardeoordeel 'aan de stoelpoten zagen' aan toevoegt.Franciscus wrote: ↑31 May 2023, 20:50 Dus jij vindt het de plicht van een journalist om bij iedere scheet aan stoelpoten te gaan zagen en een vuurtje op te poken?
- Standbeeld
- Mister PSV
- ShovingNE2
- Site Admin
Standbeeld
Je moet het 100% zeker weten op dat moment. Dan nog: het is niet zijn plicht. Dit verhaal kan zich de afgelopen weken ontwikkelt hebben. Dat zaken op zijn plaats vielen.
Je kan zoals Tubabtie zijn en melden dat Brobbey racistisch benaderd was. Nu al een hoax. Je kan een T zijn die meldt dat Zerrouki naar PSV gaat. Half uur later op de foto bij Feyenoord. Je kan de T zijn die zeker denkt te weten dat Luuk en Xavi het lek zijn.
Hoeveel zekerheid moet je hebben. Iedereen janken bij geruchten door Elfrink of Timmer gemeld dat wij het al wisten. Niet zo lastig. Iedere scheet staat op het forum en dat is mooi. Leven we voor. Maar 5% is echt waar.
En als iemand binnen PSV dat zou zeggen tegen Timmer. Moet hij publiceren? Blijkt het een rancuneuze idioot te zijn. En dan?
Niets plicht. Zorgvuldigheid staat voorop. En dan nog gaat het vaak fout.
Jeroen Kapteijns maakte Xavi en Luuk voor de verraders uit. Bleek niet te kloppen.
Je moet het 100% zeker weten op dat moment. Dan nog: het is niet zijn plicht. Dit verhaal kan zich de afgelopen weken ontwikkelt hebben. Dat zaken op zijn plaats vielen.
Je kan zoals Tubabtie zijn en melden dat Brobbey racistisch benaderd was. Nu al een hoax. Je kan een T zijn die meldt dat Zerrouki naar PSV gaat. Half uur later op de foto bij Feyenoord. Je kan de T zijn die zeker denkt te weten dat Luuk en Xavi het lek zijn.
Hoeveel zekerheid moet je hebben. Iedereen janken bij geruchten door Elfrink of Timmer gemeld dat wij het al wisten. Niet zo lastig. Iedere scheet staat op het forum en dat is mooi. Leven we voor. Maar 5% is echt waar.
En als iemand binnen PSV dat zou zeggen tegen Timmer. Moet hij publiceren? Blijkt het een rancuneuze idioot te zijn. En dan?
Jeroen Kapteijns maakte Xavi en Luuk voor de verraders uit. Bleek niet te kloppen.
- Skuddem
- Nationale topspeler
Een burn-out.Standbeeld wrote: ↑31 May 2023, 21:12Hoe zou jij het anders willen noemen als iemand zich ziek meldt die niet ziek is maar enkel ontevreden is over het verlies tegen Sevilla?
- Standbeeld
- Mister PSV
Een inzinking.Skuddem wrote: ↑31 May 2023, 21:13Een burn-out.Standbeeld wrote: ↑31 May 2023, 21:12
Hoe zou jij het anders willen noemen als iemand zich ziek meldt die niet ziek is maar enkel ontevreden is over het verlies tegen Sevilla?
- Standbeeld
- Mister PSV
Nou ik kan me in veel wat je zegt vinden hoor. Alleen ik ben van mening: of je weet het zeker en brengt het, of je weet het niet 100% zeker en houd je mond. Maar ga niet achteraf als Ruud weg is zonder dat hij een weerwoord kan bieden opeens het mannetje spelen.ShovingNE2 wrote: ↑31 May 2023, 21:12 @Standbeeld
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik heb het niet in de podcast gehoord. Ik kan die podcast niet luisteren met al die smak geluiden en dan nog 60% van de tijd gaat het over iets anders dan PSV. Dus geen idee of het popiejopie was. Wat is zeg: het kan verhaal zijn wat zich is gaan ontwikkelen.Standbeeld wrote: ↑31 May 2023, 21:17Nou ik kan me in veel wat je zegt vinden hoor. Alleen ik ben van mening: of je weet het zeker en brengt het, of je weet het niet 100% zeker en houd je mond. Maar ga niet achteraf als Ruud weg is zonder dat hij een weerwoord kan bieden opeens het mannetje spelen.
Rik en Marco hebben al zo enorm vaak bericht over onvrede binnen selectie en staf. Alleen ze doen het niet met koeienletters. En als men alleen VP, FCU of VZ leest dan krijg je dat niet mee en dan komt Jeroentje met een stuk dat enorm overdreven is met chocoladeletters en dan schrikt iedereen ineens enorm. En ja: daar stonden wel nieuwe dingen in. Maar verwijten die beide heren kregen dat ze nooit wat gemeld hadden: dat is feitelijk onjuist. Wellicht de podcast terugluisteren na Sevilla en Utrecht. En Pro stukken lezen. Wellicht heeft Timmer hier al wel iets over gezegd of op gehint.
- Franciscus
- Nationale topspeler
Ok. Sorry.Skuddem wrote: ↑31 May 2023, 20:56Hij legt het goed uit en jij simplificeert en ridiculiseert dat vervolgens met de vraag ‘dus jij vindt..’ erbij.Franciscus wrote: ↑31 May 2023, 20:50 Dus jij vindt het de plicht van een journalist om bij iedere scheet aan stoelpoten te gaan zagen en een vuurtje op te poken?
Da kende nie maken.
- Franciscus
- Nationale topspeler
De vraag is, als jij als trainer of speler je jezelf een nederlaag zo aanrekent dat je niet kunt brengen wat je moet brengen, moet je dan toch spelen of een opstelling maken of tactiek verzinnen?guus wrote: ↑31 May 2023, 20:57Ik vind dat geen ‘scheet’ hoor als de verhalen kloppen.Franciscus wrote: ↑31 May 2023, 20:50 Dus jij vindt het de plicht van een journalist om bij iedere scheet aan stoelpoten te gaan zagen en een vuurtje op te poken?
Het is niet zwart-wit wat mij betreft. Niemand weet hoe Ruud zich voelde en hoe ziek of "ziek" hij was. Daar zit ALTIJD een hoop speculatie bij.
- ShovingNE2
- Site Admin
Wordt Ruud lastig gevallen door iemand dan?
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Nou, ik vind het niet heel erg leuk om al die negatieve dingen over mij als persoon te lezen..
- ShovingNE2
- Site Admin
Zou hij meelezen dan denk je?
-
- Meervoudig international
Het schijnt dat Ruud zijn pet niet kon vinden vlak voor de.wefstrijd. hier was hij knap ziek van.
-
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Philips
Ik vind het opzich ook wel jammer hoor. Nee, Ruud leest hier niet mee, maar dit is wel een van de (misschien wel dé) plek waar PSV supporters bij elkaar komen om te praten over de club. Als ik dan zie hoe over dit grote clubicoon gepraat wordt door sommigen, op basis van een paar wilde geruchten. Dan vind ik dat best jammer. Zeker omdat Ruud zelf heel netjes en respectvol blijft jegens de club. Wat mij betreft doen wij dan hetzelfde terug.
Zelfde geldt overigens voor een Veerman of eerder John de Jong. We beinvloeden elkaar hier toch best wel. Wat er geschreven wordt lezen zij niet, maar we beinvloeden elkaar er wel mee. Die conclusies op basis van wilde geruchten vind ik persoonlijk jammer. Ik zet persoonlijk erbij omdat iedereen natuurlijk zelf moet weten hoe hij of zij zich uit.
Zelfde geldt overigens voor een Veerman of eerder John de Jong. We beinvloeden elkaar hier toch best wel. Wat er geschreven wordt lezen zij niet, maar we beinvloeden elkaar er wel mee. Die conclusies op basis van wilde geruchten vind ik persoonlijk jammer. Ik zet persoonlijk erbij omdat iedereen natuurlijk zelf moet weten hoe hij of zij zich uit.