Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
FOOTB_REM_S: No

Dus jij vindt het de plicht van een journalist om bij iedere scheet aan stoelpoten te gaan zagen en een vuurtje op te poken?
guus
Internationale topspeler
Posts: 4669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

Als die verhalen kloppen dan vind ik het vreemd dat PSV met Ruud door wilde gaan. En maak ik me zorgen over de keuze van de nieuwe trainer.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Franciscus wrote: 31 May 2023, 20:50 Dus jij vindt het de plicht van een journalist om bij iedere scheet aan stoelpoten te gaan zagen en een vuurtje op te poken?
Hij legt het goed uit en jij simplificeert en ridiculiseert dat vervolgens met de vraag ‘dus jij vindt..’ erbij. 😄

Da kende nie maken.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

Franciscus wrote: 31 May 2023, 20:50 Dus jij vindt het de plicht van een journalist om bij iedere scheet aan stoelpoten te gaan zagen en een vuurtje op te poken?
Ik vind dat geen ‘scheet’ hoor als de verhalen kloppen.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

guus wrote: 31 May 2023, 20:57
Franciscus wrote: 31 May 2023, 20:50 Dus jij vindt het de plicht van een journalist om bij iedere scheet aan stoelpoten te gaan zagen en een vuurtje op te poken?
Ik vind dat geen ‘scheet’ hoor als de verhalen kloppen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Eindhovenvoetbal wrote: 31 May 2023, 20:28
ShovingNE2 wrote: 31 May 2023, 20:21 @Standbeeld

Hoezo moet hij dat brengen dan?

Van wie?

Met alle respect, maar men heeft een totaal verknipt beeld van het brengen van nieuws door journalisten. Niet alleen op voetbalgebied.

Je hebt niet het recht om alles te weten. Timmer moet helemaal niets. Hij gebruikt de info nu om te duiden hoe het seizoen is gelopen.

En nee: als ze feiten hebben hoeven ze dat ook niet te brengen..
Het beeld wat hier heerst van (voetbal) journalistiek is totaal verknipt door social media en hijgerig gedrag.

Als alle feiten over gedragingen van politici naar buiten waren gekomen zag ons land er anders uit. Journalisten hebben een verantwoordelijkheid.
Voor iemand die zo vaak onzin praat, sla je hier de spijker wel even recht op de kop zeg. Mag ook weleens gezegd worden :lol:
Dank voor het compliment.

Denk ik.
Toch?
Ja!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Franciscus wrote: 31 May 2023, 20:50 Dus jij vindt het de plicht van een journalist om bij iedere scheet aan stoelpoten te gaan zagen en een vuurtje op te poken?
Ik vind werkweigering en je verantwoordelijkheid ontlopen door een simpele persoonlijke teleurstelling geen "scheet". Daarnaast ben jij degene die daar het waardeoordeel 'aan de stoelpoten zagen' aan toevoegt.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

WERKWEIGERING!

😡

Dat is dan ook wel weer een (heerlijk) ridicule en gesimplificeerde weergave van de zaken. 😃
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Skuddem wrote: 31 May 2023, 21:10 WERKWEIGERING!

😡

Dat is dan ook wel weer een (heerlijk) ridicule en gesimplificeerde weergave van de zaken. 😃
Hoe zou jij het anders willen noemen als iemand zich ziek meldt die niet ziek is maar enkel ontevreden is over het verlies tegen Sevilla?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld

Je moet het 100% zeker weten op dat moment. Dan nog: het is niet zijn plicht. Dit verhaal kan zich de afgelopen weken ontwikkelt hebben. Dat zaken op zijn plaats vielen.

Je kan zoals Tubabtie zijn en melden dat Brobbey racistisch benaderd was. Nu al een hoax. Je kan een T zijn die meldt dat Zerrouki naar PSV gaat. Half uur later op de foto bij Feyenoord. Je kan de T zijn die zeker denkt te weten dat Luuk en Xavi het lek zijn.

Hoeveel zekerheid moet je hebben. Iedereen janken bij geruchten door Elfrink of Timmer gemeld dat wij het al wisten. Niet zo lastig. Iedere scheet staat op het forum en dat is mooi. Leven we voor. Maar 5% is echt waar.

En als iemand binnen PSV dat zou zeggen tegen Timmer. Moet hij publiceren? Blijkt het een rancuneuze idioot te zijn. En dan?

Niets plicht. Zorgvuldigheid staat voorop. En dan nog gaat het vaak fout.

Jeroen Kapteijns maakte Xavi en Luuk voor de verraders uit. Bleek niet te kloppen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 31 May 2023, 21:12
Skuddem wrote: 31 May 2023, 21:10 WERKWEIGERING!

😡

Dat is dan ook wel weer een (heerlijk) ridicule en gesimplificeerde weergave van de zaken. 😃
Hoe zou jij het anders willen noemen als iemand zich ziek meldt die niet ziek is maar enkel ontevreden is over het verlies tegen Sevilla?
Een burn-out.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Skuddem wrote: 31 May 2023, 21:13
Standbeeld wrote: 31 May 2023, 21:12
Hoe zou jij het anders willen noemen als iemand zich ziek meldt die niet ziek is maar enkel ontevreden is over het verlies tegen Sevilla?
Een burn-out.
Een inzinking.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 31 May 2023, 21:14
Skuddem wrote: 31 May 2023, 21:13

Een burn-out.
Een inzinking.
Best wel heftig als je er zo over nadenkt..
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Wil iemand even vragen hoe het met Ruud is?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 31 May 2023, 21:12 @Standbeeld

Je moet het 100% zeker weten op dat moment. Dan nog: het is niet zijn plicht. Dit verhaal kan zich de afgelopen weken ontwikkelt hebben. Dat zaken op zijn plaats vielen.

Je kan zoals Tubabtie zijn en melden dat Brobbey racistisch benaderd was. Nu al een hoax. Je kan een T zijn die meldt dat Zerrouki naar PSV gaat. Half uur later op de foto bij Feyenoord. Je kan de T zijn die zeker denkt te weten dat Luuk en Xavi het lek zijn.

Hoeveel zekerheid moet je hebben. Iedereen janken bij geruchten door Elfrink of Timmer gemeld dat wij het al wisten. Niet zo lastig. Iedere scheet staat op het forum en dat is mooi. Leven we voor. Maar 5% is echt waar.

En als iemand binnen PSV dat zou zeggen tegen Timmer. Moet hij publiceren? Blijkt het een rancuneuze idioot te zijn. En dan?

Niets plicht. Zorgvuldigheid staat voorop. En dan nog gaat het vaak fout.

Jeroen Kapteijns maakte Xavi en Luuk voor de verraders uit. Bleek niet te kloppen.
Nou ik kan me in veel wat je zegt vinden hoor. Alleen ik ben van mening: of je weet het zeker en brengt het, of je weet het niet 100% zeker en houd je mond. Maar ga niet achteraf als Ruud weg is zonder dat hij een weerwoord kan bieden opeens het mannetje spelen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 31 May 2023, 21:17Nou ik kan me in veel wat je zegt vinden hoor. Alleen ik ben van mening: of je weet het zeker en brengt het, of je weet het niet 100% zeker en houd je mond. Maar ga niet achteraf als Ruud weg is zonder dat hij een weerwoord kan bieden opeens het mannetje spelen.
Ik heb het niet in de podcast gehoord. Ik kan die podcast niet luisteren met al die smak geluiden en dan nog 60% van de tijd gaat het over iets anders dan PSV. Dus geen idee of het popiejopie was. Wat is zeg: het kan verhaal zijn wat zich is gaan ontwikkelen.

Rik en Marco hebben al zo enorm vaak bericht over onvrede binnen selectie en staf. Alleen ze doen het niet met koeienletters. En als men alleen VP, FCU of VZ leest dan krijg je dat niet mee en dan komt Jeroentje met een stuk dat enorm overdreven is met chocoladeletters en dan schrikt iedereen ineens enorm. En ja: daar stonden wel nieuwe dingen in. Maar verwijten die beide heren kregen dat ze nooit wat gemeld hadden: dat is feitelijk onjuist. Wellicht de podcast terugluisteren na Sevilla en Utrecht. En Pro stukken lezen. Wellicht heeft Timmer hier al wel iets over gezegd of op gehint.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
FOOTB_REM_S: No

Skuddem wrote: 31 May 2023, 20:56
Franciscus wrote: 31 May 2023, 20:50 Dus jij vindt het de plicht van een journalist om bij iedere scheet aan stoelpoten te gaan zagen en een vuurtje op te poken?
Hij legt het goed uit en jij simplificeert en ridiculiseert dat vervolgens met de vraag ‘dus jij vindt..’ erbij. 😄

Da kende nie maken.
Ok. Sorry.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
FOOTB_REM_S: No

guus wrote: 31 May 2023, 20:57
Franciscus wrote: 31 May 2023, 20:50 Dus jij vindt het de plicht van een journalist om bij iedere scheet aan stoelpoten te gaan zagen en een vuurtje op te poken?
Ik vind dat geen ‘scheet’ hoor als de verhalen kloppen.
De vraag is, als jij als trainer of speler je jezelf een nederlaag zo aanrekent dat je niet kunt brengen wat je moet brengen, moet je dan toch spelen of een opstelling maken of tactiek verzinnen?

Het is niet zwart-wit wat mij betreft. Niemand weet hoe Ruud zich voelde en hoe ziek of "ziek" hij was. Daar zit ALTIJD een hoop speculatie bij.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Kunnen mensen Ruud gewoon met rust laten? Hij heeft op een soort van nette manier afscheid genomen van de club, zonder moddergooien of iets dergelijks. Nu nog een mooi afscheid in de zomer van deze held.
#simplythebest
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

DC_PSV wrote: 31 May 2023, 21:56 Kunnen mensen Ruud gewoon met rust laten? Hij heeft op een soort van nette manier afscheid genomen van de club, zonder moddergooien of iets dergelijks. Nu nog een mooi afscheid in de zomer van deze held.
Wordt Ruud lastig gevallen door iemand dan?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 31 May 2023, 22:03
DC_PSV wrote: 31 May 2023, 21:56 Kunnen mensen Ruud gewoon met rust laten? Hij heeft op een soort van nette manier afscheid genomen van de club, zonder moddergooien of iets dergelijks. Nu nog een mooi afscheid in de zomer van deze held.
Wordt Ruud lastig gevallen door iemand dan?
Nou, ik vind het niet heel erg leuk om al die negatieve dingen over mij als persoon te lezen..
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Zou hij meelezen dan denk je?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Man man man wat een onzin discussie nav een lulverhaal in zo’n podcast waar een stel malloten uit hun nek zit te zeveren.
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 31 May 2023, 21:14
Skuddem wrote: 31 May 2023, 21:13

Een burn-out.
Een inzinking.
Het schijnt dat Ruud zijn pet niet kon vinden vlak voor de.wefstrijd. hier was hij knap ziek van.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Ik vind het opzich ook wel jammer hoor. Nee, Ruud leest hier niet mee, maar dit is wel een van de (misschien wel dé) plek waar PSV supporters bij elkaar komen om te praten over de club. Als ik dan zie hoe over dit grote clubicoon gepraat wordt door sommigen, op basis van een paar wilde geruchten. Dan vind ik dat best jammer. Zeker omdat Ruud zelf heel netjes en respectvol blijft jegens de club. Wat mij betreft doen wij dan hetzelfde terug.

Zelfde geldt overigens voor een Veerman of eerder John de Jong. We beinvloeden elkaar hier toch best wel. Wat er geschreven wordt lezen zij niet, maar we beinvloeden elkaar er wel mee. Die conclusies op basis van wilde geruchten vind ik persoonlijk jammer. Ik zet persoonlijk erbij omdat iedereen natuurlijk zelf moet weten hoe hij of zij zich uit.
Post Reply