Waar ik op hoop is dat we een trainer krijgen die duidelijke en moderne spelprincipes heeft, maar bij voorkeur wel aanpassingen durft te doen.
Wel belangrijk vind ik dat de trainer de intentie heeft om vooruit druk te zetten en tegenstanders af te jagen. Ik ben het helemaal beu om tegen de Emmen's en Fortuna's van deze wereld in de laatste 10 minuten het gezapige "Come on PSV" te horen om dat we de tegenstander niet geslacht hebben. Dan heb ik liever dat we wat meer risico nemen, maar het oog wil ook wat. En een aanvallende instelling en afjagen zorgt ook weer voor goede interactie met het publiek. Ik laat me graag verrassen. Denk nog steeds dat we niet in zee gaan met een Nederlander, ongeacht wat hier allemaal door "insiders" gemeld wordt (al is dat gewoon hoop, dus tegen beter weten in)...
Nieuwe trainer PSV
-
- Internationale topspeler
Nou, dan zullen we Ten Hag in de toekomst maar beter helemaal niet aanstellen, want zelfs zijn voormalige assistent kon er dit seizoen niets van maken.
Frank de Boer haalde een jaar eerder 7 punten in een groep met Celtic, Fenerbahce en Molde...
- VeresRivne
- Vedette
Mja je probeert de geschiedenis een beetje te herschrijven hier in mijn ogen. Onder Bosz hebben een aantal spelers een mooie transfer gemaakt: Riedewald, Tete, Sanchez en Klaassen werden in totaal voor ongeveer 80 miljoen verkocht. Keizer kreeg daar toen Orejuela (flop), Siem de Jong (flop) en Huntelaar voor terug. Dat Keizer het een stuk moeilijker zou krijgen was wel duidelijk, toen kwam daar nog het geval Nouri bij. Tot slot van rekening was Keizer als trainer tactisch natuurlijk ook niet goed genoeg, zwakke trainer. Ten Hag kreeg in de winterstop er twee backs bij: Kristensen en Tagliafico maar erfde inderdaad wel de selectie en moest nog wat aanpassingen doen. Dat Ajax compleet op een straatlengte achterstand eindigde valt trouwens ook wel mee 83 om 79 punten waarbij het doelsaldo van Ajax +8 beter was. Ten Hag had bij zijn aantreden vier keer puntverlies: PSV en Vitesse uit verloren en Utrecht uit 0-0 en Ado thuis 0-0.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- TylerDurdn
Hoe kom je erbij dat het spel met Depay, Wijnaldum en Guardado niet om aan te gluren was? Het laatste seizoen van Cocu met een uiterst magere selectie was er een van overleven idd. Het team met Memphis speelde echt snel omschakelingsvoetbal met technisch prachtige counters.Ted Lasso wrote: ↑01 Jun 2023, 08:34 Ik snap niet zo goed waar die ongebrensde Bosz-haat van sommigen vandaan komt. Ik zie ook liever Jesse Marsch, maar als Bosz wordt gepresenteerd ben ik er ook tevreden mee. Willen we dan echt Cocu halen met een afbreukrisico van hier tot de Eiffeltoren? Die gaat zijn eerdere periode echt niet evenaren. Teleurstelling en een opnieuw afgefikt clubicoon is bijna een garantie. Bovendien was het spel niet om aan te gluren, zelfs niet met jongens als Depay, Wijnaldum en Guardado in de selectie.
Feit blijft dat Cocu de enige trainer geweest is die de laatste jaren echt alles uit zijn selectie heeft weten te persen, zelfs Roger is dat niet gelukt. Al was zijn 2e seizoen echt een dijk van een seizoen waarbij we nogal genaaid zijn.
-
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: PSV
De vraag wat Bosz daarmee precies heeft opgebouwd, blijft onbeantwoord.VeresRivne wrote: ↑01 Jun 2023, 08:44Mja je probeert de geschiedenis een beetje te herschrijven hier in mijn ogen. Onder Bosz hebben een aantal spelers een mooie transfer gemaakt: Riedewald, Tete, Sanchez en Klaassen werden in totaal voor ongeveer 80 miljoen verkocht. Keizer kreeg daar toen Orejuela (flop), Siem de Jong (flop) en Huntelaar voor terug. Dat Keizer het een stuk moeilijker zou krijgen was wel duidelijk, toen kwam daar nog het geval Nouri bij. Tot slot van rekening was Keizer als trainer tactisch natuurlijk ook niet goed genoeg, zwakke trainer. Ten Hag kreeg in de winterstop er twee backs bij: Kristensen en Tagliafico maar erfde inderdaad wel de selectie en moest nog wat aanpassingen doen. Dat Ajax compleet op een straatlengte achterstand eindigde valt trouwens ook wel mee 83 om 79 punten waarbij het doelsaldo van Ajax +8 beter was. Ten Hag had bij zijn aantreden vier keer puntverlies: PSV en Vitesse uit verloren en Utrecht uit 0-0 en Ado thuis 0-0.
Overigens was het wel degelijk een straatlengte. Die 4 punten geven een vertekend beeld, daar PSV na de titel wel ophield met voetballen en nog wat punten verloor.
-
- Talent
Nou jongens daar ben ik, moest even alle informatie die op me af is gevuurd de afgelopen 12 uur verwerken met een goede nachtrust. Zoals van te voren al verwacht was het WK straatje schoonvegen vanuit de directie de hoofdzaak van het gesprek, het lag allemaal aan Ruud, de details laat ik achterwege wat er allemaal is gebeurd en wat is verteld want dat vind ik niet netjes.
Ondanks dat de meeste denken dat ze het aan ons 'supporters' niet allemaal zo 123 vertellen omdat we ons zelf vooral niet belangrijk moeten maken, er zijn vrij veel details gedeeld. Enfin, de waarheid over het opstappen van Ruud zal ergens in het midden liggen.
Het meest opvallende wat ik terug heb gehoord is het profiel van de trainer in combinatie met het voetbal wat ze voor ogen hebben, een Nederlandse ervaren trainer die attractief aanvallend voetbal speelt. Dat laatste proberen ze volgens mij al een jaar of 15 maar vlot niet echt. Prioriteit nummer 1 was de trainer en het gevoel was dat ze daar ook vrij dichtbij waren. Ik verwacht dus gewoon Peter Bosz op korte termijn.
Ik zal nog wat andere topics deze dag updaten want zijn paar dingen die ik nog meer terug heb gehoord!
Ondanks dat de meeste denken dat ze het aan ons 'supporters' niet allemaal zo 123 vertellen omdat we ons zelf vooral niet belangrijk moeten maken, er zijn vrij veel details gedeeld. Enfin, de waarheid over het opstappen van Ruud zal ergens in het midden liggen.
Het meest opvallende wat ik terug heb gehoord is het profiel van de trainer in combinatie met het voetbal wat ze voor ogen hebben, een Nederlandse ervaren trainer die attractief aanvallend voetbal speelt. Dat laatste proberen ze volgens mij al een jaar of 15 maar vlot niet echt. Prioriteit nummer 1 was de trainer en het gevoel was dat ze daar ook vrij dichtbij waren. Ik verwacht dus gewoon Peter Bosz op korte termijn.
Ik zal nog wat andere topics deze dag updaten want zijn paar dingen die ik nog meer terug heb gehoord!
- VeresRivne
- Vedette
Grappig dat als ik omstandigheden schets als de situatie Nouri, en het feit dat er toen veel verkocht is t.o.v. wat er gehaald is die compleet genegeerd worden. Maar dat ik ineens wel naar omstandigheden moet kijken van het puntenaantal door PSV gehaald. Jij komt zelf met een statement 'eindigde op een straatlengte voorsprong'. PSV was dat seizoen vooral heel effectief, heeft heel veel slechte wedstrijden gewonnen. Heel vaak wedstrijden in de laatste 5-10 minuten beslist. Ik begrijp ter dege de blijdschap om dat kampioenschap hoor, dat was een goede teamprestatie. En als de boog gespannen stond gaf PSV niet op in de competitie en toen het kampioenschap er wel was dan zakten de prestaties wat weg omdat de boog niet gespannen stond . PSV is ook een aantal keer diep door de ondergrens gegaan toen zoals Willem II uit 5-0, of het tweeluik van Osijek. Wat Bosz achterliet waren een paar dingen (1) Bepaalde spelers brachten de hoofdprijs op zoals Klaassen en Sanchez door de Europese prestaties, die reserves zijn in de Ten Hag jaren aangewend voor het halen van bv Tadic en Blind. (2) De finale bewees dat er dingen voor Ajax mogelijk waren na magere decennia Europees gezien, die mindset was essentieel om voor Ten Hag later op verder te bouwen. (3) Er waren al best een aantal jeugdspelers gedebuteerd die later verdere stappen hebben kunnen zetten, Bosz heeft een van de jongste selecties ooit op Europees vlak naar een finale geleid, dat heeft zich later wel uitbetaald.Ykhim wrote: ↑01 Jun 2023, 08:50De vraag wat Bosz daarmee precies heeft opgebouwd, blijft onbeantwoord.VeresRivne wrote: ↑01 Jun 2023, 08:44Mja je probeert de geschiedenis een beetje te herschrijven hier in mijn ogen. Onder Bosz hebben een aantal spelers een mooie transfer gemaakt: Riedewald, Tete, Sanchez en Klaassen werden in totaal voor ongeveer 80 miljoen verkocht. Keizer kreeg daar toen Orejuela (flop), Siem de Jong (flop) en Huntelaar voor terug. Dat Keizer het een stuk moeilijker zou krijgen was wel duidelijk, toen kwam daar nog het geval Nouri bij. Tot slot van rekening was Keizer als trainer tactisch natuurlijk ook niet goed genoeg, zwakke trainer. Ten Hag kreeg in de winterstop er twee backs bij: Kristensen en Tagliafico maar erfde inderdaad wel de selectie en moest nog wat aanpassingen doen. Dat Ajax compleet op een straatlengte achterstand eindigde valt trouwens ook wel mee 83 om 79 punten waarbij het doelsaldo van Ajax +8 beter was. Ten Hag had bij zijn aantreden vier keer puntverlies: PSV en Vitesse uit verloren en Utrecht uit 0-0 en Ado thuis 0-0.
Overigens was het wel degelijk een straatlengte. Die 4 punten geven een vertekend beeld, daar PSV na de titel wel ophield met voetballen en nog wat punten verloor.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
-
PSV was toen drie wedstrijden voor het einde kampioen en heeft er in de resterende, op papier makkelijke wedstrijden met de pet naar gegooid.VeresRivne wrote: ↑01 Jun 2023, 08:44 . Dat Ajax compleet op een straatlengte achterstand eindigde valt trouwens ook wel mee 83 om 79 punten waarbij het doelsaldo van Ajax +8 beter was. Ten Hag had bij zijn aantreden vier keer puntverlies: PSV en Vitesse uit verloren en Utrecht uit 0-0 en Ado thuis 0-0.
- Standbeeld
- Mister PSV
Een pannenset bij een like en deel actie op Facebook. Verder houdt het op.
-
- Nationale topspeler
-
Het laatste jaar onder ten Hag was niet veel anders toch? Slecht voetbal en vaak op het laatst winnen op karakter. Daarnaast moest Cocu het met een niet zo bijzondere selectie doen.VeresRivne wrote: ↑01 Jun 2023, 09:08Grappig dat als ik omstandigheden schets als de situatie Nouri, en het feit dat er toen veel verkocht is t.o.v. wat er gehaald is die compleet genegeerd worden. Maar dat ik ineens wel naar omstandigheden moet kijken van het puntenaantal door PSV gehaald. Jij komt zelf met een statement 'eindigde op een straatlengte voorsprong'. PSV was dat seizoen vooral heel effectief, heeft heel veel slechte wedstrijden gewonnen. Heel vaak wedstrijden in de laatste 5-10 minuten beslist. Ik begrijp ter dege de blijdschap om dat kampioenschap hoor, dat was een goede teamprestatie. En als de boog gespannen stond gaf PSV niet op in de competitie en toen het kampioenschap er wel was dan zakten de prestaties wat weg omdat de boog niet gespannen stond . PSV is ook een aantal keer diep door de ondergrens gegaan toen zoals Willem II uit 5-0, of het tweeluik van Osijek. Wat Bosz achterliet waren een paar dingen (1) Bepaalde spelers brachten de hoofdprijs op zoals Klaassen en Sanchez door de Europese prestaties, die reserves zijn in de Ten Hag jaren aangewend voor het halen van bv Tadic en Blind. (2) De finale bewees dat er dingen voor Ajax mogelijk waren na magere decennia Europees gezien, die mindset was essentieel om voor Ten Hag later op verder te bouwen. (3) Er waren al best een aantal jeugdspelers gedebuteerd die later verdere stappen hebben kunnen zetten, Bosz heeft een van de jongste selecties ooit op Europees vlak naar een finale geleid, dat heeft zich later wel uitbetaald.
-
Ik snap de frustratie, maar druk zetten en afjagen gaan je daarbij niet helpen.Robson de Souza wrote: ↑01 Jun 2023, 08:35 Wel belangrijk vind ik dat de trainer de intentie heeft om vooruit druk te zetten en tegenstanders af te jagen. Ik ben het helemaal beu om tegen de Emmen's en Fortuna's van deze wereld in de laatste 10 minuten het gezapige "Come on PSV" te horen om dat we de tegenstander niet geslacht hebben.
Wat wel helpt, zijn andere spelers. Dan moeten we af van het rennen, werken, koppen, harde voeten- voetbal o.l.v. De Jong en Til en gaan werken met balvaardige spelers. Wel op de aanval, maar niet als een kip zonder kop jezelf voorbij rennen.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Druk zetten en afjagen is geen synoniem voor als kip zonder kop jezelf voorbij rennen.Het Kanon wrote: ↑01 Jun 2023, 09:52Ik snap de frustratie, maar druk zetten en afjagen gaan je daarbij niet helpen.Robson de Souza wrote: ↑01 Jun 2023, 08:35 Wel belangrijk vind ik dat de trainer de intentie heeft om vooruit druk te zetten en tegenstanders af te jagen. Ik ben het helemaal beu om tegen de Emmen's en Fortuna's van deze wereld in de laatste 10 minuten het gezapige "Come on PSV" te horen om dat we de tegenstander niet geslacht hebben.
Wat wel helpt, zijn andere spelers. Dan moeten we af van het rennen, werken, koppen, harde voeten- voetbal o.l.v. De Jong en Til en gaan werken met balvaardige spelers. Wel op de aanval, maar niet als een kip zonder kop jezelf voorbij rennen.
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Of op z’n Barcelona’s doorcombineren tot op de doellijn, ook best een goed plan…In het recente verleden toch ook wel gezien…Het Kanon wrote: ↑01 Jun 2023, 09:52Ik snap de frustratie, maar druk zetten en afjagen gaan je daarbij niet helpen.Robson de Souza wrote: ↑01 Jun 2023, 08:35 Wel belangrijk vind ik dat de trainer de intentie heeft om vooruit druk te zetten en tegenstanders af te jagen. Ik ben het helemaal beu om tegen de Emmen's en Fortuna's van deze wereld in de laatste 10 minuten het gezapige "Come on PSV" te horen om dat we de tegenstander niet geslacht hebben.
- VeresRivne
- Vedette
Slecht voetbal waarmee 18 punten in de CLpoule werden gehaald. Zijn genoeg wedstrijden op de autopiloot gegaan en zeker naar het einde toe merkte je dat bepaalde spelers wel toe waren aan een nieuwe uitdaging, dat de gemakzucht en dergelijke er wat insloop dat gecombineerd met wat blessures en schandalen heeft dat de focus zeker wat verlegd. Maar het Ajax van vorig seizoen had een veel hogere bovengrens dan het team van Cocu van toen.Ittot wrote: ↑01 Jun 2023, 09:46Het laatste jaar onder ten Hag was niet veel anders toch? Slecht voetbal en vaak op het laatst winnen op karakter. Daarnaast moest Cocu het met een niet zo bijzondere selectie doen.VeresRivne wrote: ↑01 Jun 2023, 09:08
Grappig dat als ik omstandigheden schets als de situatie Nouri, en het feit dat er toen veel verkocht is t.o.v. wat er gehaald is die compleet genegeerd worden. Maar dat ik ineens wel naar omstandigheden moet kijken van het puntenaantal door PSV gehaald. Jij komt zelf met een statement 'eindigde op een straatlengte voorsprong'. PSV was dat seizoen vooral heel effectief, heeft heel veel slechte wedstrijden gewonnen. Heel vaak wedstrijden in de laatste 5-10 minuten beslist. Ik begrijp ter dege de blijdschap om dat kampioenschap hoor, dat was een goede teamprestatie. En als de boog gespannen stond gaf PSV niet op in de competitie en toen het kampioenschap er wel was dan zakten de prestaties wat weg omdat de boog niet gespannen stond . PSV is ook een aantal keer diep door de ondergrens gegaan toen zoals Willem II uit 5-0, of het tweeluik van Osijek. Wat Bosz achterliet waren een paar dingen (1) Bepaalde spelers brachten de hoofdprijs op zoals Klaassen en Sanchez door de Europese prestaties, die reserves zijn in de Ten Hag jaren aangewend voor het halen van bv Tadic en Blind. (2) De finale bewees dat er dingen voor Ajax mogelijk waren na magere decennia Europees gezien, die mindset was essentieel om voor Ten Hag later op verder te bouwen. (3) Er waren al best een aantal jeugdspelers gedebuteerd die later verdere stappen hebben kunnen zetten, Bosz heeft een van de jongste selecties ooit op Europees vlak naar een finale geleid, dat heeft zich later wel uitbetaald.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
-
- Legende
Waar blijft die nieuwe trainer?
WE ZIJN STUURLOOS!!! TOPCLUB ONWAARDIG!!! TOON OUT, LUCKASSEN OUT!!!
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- Elkito
- Verbannen
- Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Seoane, Marsch, Hassenhutl, Knutsen, Hjulmand, Gallardo of Will StillHatseflats wrote: ↑01 Jun 2023, 08:01Ben jij hier alleen maar om te stoken?
Wie zou jij willen zien en waarom?
Last edited by Elkito on 01 Jun 2023, 10:09, edited 1 time in total.
- VeresRivne
- Vedette
Gewoon een Nederlandse trainer die aanvallend voetbal speelt, Marcel Keizer.Josef Dettelbacher wrote: ↑01 Jun 2023, 10:01 Waar blijft die nieuwe trainer?
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
-
- Vedette
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat we dit oprecht gaan roepen. Voorlopig vind ik het hartstikke logisch dat er nog geen opvolger is, maar binnen een week, maximaal twee, vind ik dat we daarin wel duidelijkheid moeten hebben. Je hele transferperiode staat of valt natuurlijk ook met een goede trainer waar spelers graag mee willen werken.Josef Dettelbacher wrote: ↑01 Jun 2023, 10:01 Waar blijft die nieuwe trainer?
-
- Vaste waarde in elftal
Over Luckassen gesproken: traint die deze zomer bij wijze van traditie weer als vanouds enkele weken mee?Josef Dettelbacher wrote: ↑01 Jun 2023, 10:01 Waar blijft die nieuwe trainer?