Nieuwe trainer PSV
- Joenepsv
- Legende
Het enige wat mij aanspreekt aan Bosz is dat hij oog heeft voor de jeugdopleiding/jonge spelers. Dat past bij PSV. Maar verder is het een enorme gok om hem aan te stellen en met hem heb je weer een compleet andere trainer dan zijn voorganger. Nu wil ik daar niet over vallen aangezien we ook een nieuwe td hebben maar er zit weinig tot geen continuïteit in het beleid. Als Bosz daadwerkelijk trainer wordt ga ik hem uiteraard supporten maar ik ben allerminst overtuigd van zijn capaciteiten. Het zegt wel iets dat hij nergens zijn contract uitdient. Dan zullen er altijd wel excuses aan te dragen zijn maar zelfreflectie is ook wel een keer lekker.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Daar zit in ieder geval meer diepgang in dan wat Ruud uitkraamde na wedstrijden. Dat ging steevast over niet scherp zijn, niet de echte wil hebben, niet doortastend genoeg en dat soort holle kreten.Sheepies wrote: ↑05 Jun 2023, 07:32Dat snap ik. Het gaat mij ook niet zozeer dat hij kan aanwijzen wat er goed of fout gaat, maar meer zijn gedachtegang achter de analyse. Waarom wil hij eigenlijk dat de backs bepaalde dingen doen? Wat is eigenlijk het idee bij het verdedigen van een corner? Hoe past Bosz z’n elftal aan tegen verschillende typen tegenstanders? Dat zijn onderwerpen die in de video langskomen die imo interessant zijn.
- mr.top
- Internationale topspeler
Hij vertrekt vaker zelf dan dat hij ontslagen word.Joenepsv wrote: ↑05 Jun 2023, 07:37 Als Bosz daadwerkelijk trainer wordt ga ik hem uiteraard supporten maar ik ben allerminst overtuigd van zijn capaciteiten. Het zegt wel iets dat hij nergens zijn contract uitdient. Dan zullen er altijd wel excuses aan te dragen zijn maar zelfreflectie is ook wel een keer lekker.
-
Dank voor het delen. Zojuist de video bekeken. Zeer verhelderend. Ik heb er wel zin in hoor.Sheepies wrote: ↑05 Jun 2023, 04:05 Geen idee of het al ergens op deze dikke 160 pagina’s is gepost, maar als je een VI PRO zijn deze twee artikelen over Bosz het zeker waard:
https://www.vi.nl/pro/beelden-kijken-me ... igen-ploeg (Video dus valt niet echt samen te vatten) hierin analyseert Bosz zijn Lyon en geeft hij aan wat goed en fout gaat, dan krijg je echt een idee wat hij wil.
https://www.vi.nl/pro/bij-olympique-lyo ... ijn-ideeen Hier een kort artikeltje over waarom Bosz mislukte bij Lyon ( oa weinig dragende spelers, weinig discipline, domme fouten in de verdediging)
- DonyellMalen
- Legende
Als je van Schmidt naar RvN gaat dan zit er al geen continuïteit in het beleid. PSV doet al jaren maar wat en dat moet een keer afgelopen zijn. Nu gaat men voor Bosz, dus houd komende jaren deze richting vast.
- El Sordo
- Vedette
Wat is die richting dan? En ligt die op wat details en prijzen na niet redelijk in lijn met Schmidt?DonyellMalen wrote: ↑05 Jun 2023, 08:15Als je van Schmidt naar RvN gaat dan zit er al geen continuïteit in het beleid. PSV doet al jaren maar wat en dat moet een keer afgelopen zijn. Nu gaat men voor Bosz, dus houd komende jaren deze richting vast.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Rikkert doet alsof het al een done deal is…DonyellMalen wrote: ↑05 Jun 2023, 08:15Als je van Schmidt naar RvN gaat dan zit er al geen continuïteit in het beleid. PSV doet al jaren maar wat en dat moet een keer afgelopen zijn. Nu gaat men voor Bosz, dus houd komende jaren deze richting vast.
- VeresRivne
- Vedette
Ach het valt me wel op dat Bosz hier wel erg hard benaderd en afgerekend wordt. Roger Schmidt die volgens sommigen een veel betere trainer is haalde in 125 wedstrijden bij Leverkusen een puntengemiddelde van 1,70. Peter Bosz haalde bij Leverkusen een puntengemiddelde over 108 wedstrijden van 1,79. Beiden werden uiteindelijk ontslagen bij Leverkusen na 2,5 seizoen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- VeresRivne
- Vedette
Geloof me maar dat is het al, denk dat alleen het vertrek van VDS nog roet in het eten had kunnen gooien maar dat is niet gebeurd. Ik verwacht deze week zijn presentatie.RIO wrote: ↑05 Jun 2023, 08:31Rikkert doet alsof het al een done deal is…DonyellMalen wrote: ↑05 Jun 2023, 08:15
Als je van Schmidt naar RvN gaat dan zit er al geen continuïteit in het beleid. PSV doet al jaren maar wat en dat moet een keer afgelopen zijn. Nu gaat men voor Bosz, dus houd komende jaren deze richting vast.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
-
- Vaste waarde in elftal
Het is dus allebei brasVeresRivne wrote: ↑05 Jun 2023, 08:38 Ach het valt me wel op dat Bosz hier wel erg hard benaderd en afgerekend wordt. Roger Schmidt die volgens sommigen een veel betere trainer is haalde in 125 wedstrijden bij Leverkusen een puntengemiddelde van 1,70. Peter Bosz haalde bij Leverkusen een puntengemiddelde over 108 wedstrijden van 1,79. Beiden werden uiteindelijk ontslagen bij Leverkusen na 2,5 seizoen.
Guardiola, Klopp, Ancelotti, Mourinho. Dat is het niveau wat we zoeken. Maar wel als ze in de visie van PSV gaan coachen, minimaal 3 jaar blijven zitten en voor een appel en een worstenbroodje komen coachen voor de mooiste club ter wereld. We spelen tenslotte (bijna) CL.
One can only hope
- VeresRivne
- Vedette
Met die worstenbroijkes hedde gullie natuurlijk wel we ijzers int vuur! (Logisch want ge moet ze ook opbakken!)d'Oude wrote: ↑05 Jun 2023, 08:42Het is dus allebei brasVeresRivne wrote: ↑05 Jun 2023, 08:38 Ach het valt me wel op dat Bosz hier wel erg hard benaderd en afgerekend wordt. Roger Schmidt die volgens sommigen een veel betere trainer is haalde in 125 wedstrijden bij Leverkusen een puntengemiddelde van 1,70. Peter Bosz haalde bij Leverkusen een puntengemiddelde over 108 wedstrijden van 1,79. Beiden werden uiteindelijk ontslagen bij Leverkusen na 2,5 seizoen.
Guardiola, Klopp, Ancelotti, Mourinho. Dat is het niveau wat we zoeken. Maar wel als ze in de visie van PSV gaan coachen, minimaal 3 jaar blijven zitten en voor een appel en een worstenbroodje komen coachen voor de mooiste club ter wereld. We spelen tenslotte (bijna) CL.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
-
- Bankzitter
- Favoriete speler: Luuk de Jong
tja voor de mensen die Bosz niet willen als trainert, wie zien jullie wel graag dan?
het is niet dat de trainers in de rij staan voor onze mooie club sterker nog ik denk dat je buiten Bosz en Cocu maar weinig trainers hebt die op dit moment PSV willen trainen.
sowieso vind ik het argument dat Bosz te veel risico zou zijn slap, ik denk dat buiten Cocu elke trainer een risico is , en met Cocu heb je ook nog niet de garantie dat het loopt.
het is niet dat de trainers in de rij staan voor onze mooie club sterker nog ik denk dat je buiten Bosz en Cocu maar weinig trainers hebt die op dit moment PSV willen trainen.
sowieso vind ik het argument dat Bosz te veel risico zou zijn slap, ik denk dat buiten Cocu elke trainer een risico is , en met Cocu heb je ook nog niet de garantie dat het loopt.
Oans bin de Zeeuwen!
-
- Vedette
Ik zie hier een trainer die juist veel ruimte krijgt om nieuwe spelers te halen, maar blijkbaar totaal verkeerde inschattingen maakt over welke kwaliteit en persoonlijkheid hij zoekt.Sheepies wrote: ↑05 Jun 2023, 04:05https://www.vi.nl/pro/bij-olympique-lyo ... ijn-ideeen Hier een kort artikeltje over waarom Bosz mislukte bij Lyon ( oa weinig dragende spelers, weinig discipline, domme fouten in de verdediging)
Als ik dit lees, vrees ik een Roger Schmidt scenario, maar dan in het kwadraat.
-
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Van Nistelrooij
Ron Jans.Zeeuwse-psver wrote: ↑05 Jun 2023, 08:45 tja voor de mensen die Bosz niet willen als trainert, wie zien jullie wel graag dan?
Maar ik heb me neergelegd bij de keuze voor Bosz en ga dit met grote interesse en steun volgen.
- VeresRivne
- Vedette
Ik zou zeggen maak een analyse over al zijn aankopen,Brael wrote: ↑05 Jun 2023, 08:47Ik zie hier een trainer die juist veel ruimte krijgt om nieuwe spelers te halen, maar blijkbaar totaal verkeerde inschattingen maakt over welke kwaliteit en persoonlijkheid hij zoekt.Sheepies wrote: ↑05 Jun 2023, 04:05https://www.vi.nl/pro/bij-olympique-lyo ... ijn-ideeen Hier een kort artikeltje over waarom Bosz mislukte bij Lyon ( oa weinig dragende spelers, weinig discipline, domme fouten in de verdediging)
Als ik dit lees, vrees ik een Roger Schmidt scenario, maar dan in het kwadraat.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
-
- Vedette
Dat heeft VI dus al gedaan voor ons
-
Hier zelfde. Het heeft weinig zin om je ertegen te verzetten, dus laat maar komen. Maar als dit mislukt, dan mag vd Wallen wat mij betreft wieberen. Ook daar mag dan eens de rekening opgemaakt worden.
En nog iets: de tandjes, wat duurt het lang….
En nog iets: de tandjes, wat duurt het lang….
-
- Meervoudig international
Dus eigenlijk moeten we hem op basis van die 0,09 verschil niet al te hard aanpakken terwijl:VeresRivne wrote: ↑05 Jun 2023, 08:38 Ach het valt me wel op dat Bosz hier wel erg hard benaderd en afgerekend wordt. Roger Schmidt die volgens sommigen een veel betere trainer is haalde in 125 wedstrijden bij Leverkusen een puntengemiddelde van 1,70. Peter Bosz haalde bij Leverkusen een puntengemiddelde over 108 wedstrijden van 1,79. Beiden werden uiteindelijk ontslagen bij Leverkusen na 2,5 seizoen.
Dortmund:
Thomas Tuchel: 2,12
Peter Bosz: 1,25 (!)
Peter Stöger (interim): 1,58
Lucien Favre: 2,01
Lyon:
Rudi Garcia: 1,88
Peter Bosz: 1,67
Bij Dortmund had Bosz 1,25 punten per wedstrijd en verloor meer wedstrijden dan dat hij won. Die 0,09 punten per wedstrijd vind je veelzeggend maar de enorme verschillen in punten met zijn voorgangers/opvolgers bij Dortmund en Lyon niet?
In dit topic zie je ook direct waarom hij zo op handen gedragen wordt door de fanatiekere volger. Hij kan het altijd aardig vertellen en staat op goede voet met Pieter Zwart. Mensen verliezen zich dan volledig in zijn tactische analyses maar vergeten dat het voor een trainer ook wel handig is om punten te halen. Van Ruud naar Bosz is van het ene uiterste naar het ander. Ik had liever ergens in het midden gezeten. Iemand met een heldere visie maar die wel realistisch genoeg is om te beseffen dat het om winnen gaat uiteindelijk.
-
- Vedette
Tsja, en met het puntenaantal van 81 was hij bij Ajax beter dan Frank de Boer in al zijn vier kampioensjaren. Het is dus onmogelijk hier goede vergelijkingen op te maken.Makaveli wrote: ↑05 Jun 2023, 09:04Dus eigenlijk moeten we hem op basis van die 0,09 verschil niet al te hard aanpakken terwijl:VeresRivne wrote: ↑05 Jun 2023, 08:38 Ach het valt me wel op dat Bosz hier wel erg hard benaderd en afgerekend wordt. Roger Schmidt die volgens sommigen een veel betere trainer is haalde in 125 wedstrijden bij Leverkusen een puntengemiddelde van 1,70. Peter Bosz haalde bij Leverkusen een puntengemiddelde over 108 wedstrijden van 1,79. Beiden werden uiteindelijk ontslagen bij Leverkusen na 2,5 seizoen.
Dortmund:
Thomas Tuchel: 2,12
Peter Bosz: 1,25 (!)
Peter Stöger (interim): 1,58
Lucien Favre: 2,01
Lyon:
Rudi Garcia: 1,88
Peter Bosz: 1,67
Bij Dortmund had Bosz 1,25 punten per wedstrijd en verloor meer wedstrijden dan dat hij won. Die 0,09 punten per wedstrijd vind je veelzeggend maar de enorme verschillen in punten met zijn voorgangers bij Dortmund en Lyon niet?
Laten we hopen dat Stewart zorgt voor de juiste spelers en Bosz zorgt voor een duidelijke speelwijze waar plezier vanaf straalt zodat dat over slaat op de supporters. We hebben al tig keer gedacht de juiste coach aangesteld te hebben, laat het nu eens echt zo zijn.
- Ted Lasso
- Bankzitter
- Old name: FC Bavaria
- Clubvoorkeur: Wa zoude denken?
- Favoriete speler: Olivier Boscagli
Als Bosz dit voor elkaar krijgt, heeft hij meteen iedereen op de banken. https://www.ajaxfanatics.nl/ziyech-met- ... atie-doet/
Scheids, 't is gin corner en ok gin boitespel.
-
- Regelmatige invaller
Ben wel benieuwd naar Bosz als onze nieuwe trainer, zou ook niet weten wie het anders zou moeten worden, en welke trainer het zou willen. Heb hem in het buitenland niet zo echt goed gevolgd, maar bij zijn Ajax tijd deed hij het heel behoorlijk, 2e en een finaleplaats in de EL.
Hoop alleen niet dat we in het begin teveel punten verspelen, waardoor we gelijk al in de achtervolging moeten. Kan me dat bij Ajax nog herinneren, duur puntenverlies thuis tegen Roda en Willem 2, waardoor ze eigenlijk het hele seizoen achter de feiten aanliepen.
Hoop alleen niet dat we in het begin teveel punten verspelen, waardoor we gelijk al in de achtervolging moeten. Kan me dat bij Ajax nog herinneren, duur puntenverlies thuis tegen Roda en Willem 2, waardoor ze eigenlijk het hele seizoen achter de feiten aanliepen.