Menno1 wrote: ↑05 Jun 2023, 09:55
Ik heb er in ieder geval zin in. Eindelijk een beetje avontuurlijk voetbal. Gelijkertijd zijn mijn verwachtingen van seizoen 1 beperkt, maar dat heeft niet zo zeer met Bosz te maken, maar eerder met de situatie:
- Feyenoord's fundament staat als een huis. Coach blijft, geld zat en de kern van de selectie blijft waarschijnlijk. Wat wij deze zomer moeten doen, namelijk renoveren, hebben zij vorig seizoen al gedaan.
- Ajax is een puinhoop, maar daar heerst nog steeds het grote geld. Die gaan ongetwijfeld weer 50-75 miljoen stuk gooien en ik verwacht niet dat ze weer zo'n geweldige transferperiode draaien als vorig seizoen (vanuit PSV perspectief.)
- PSV's selectie heeft enorm veel hiaten. De verdediging is zo lek als een mandje. Xavi kan nog steeds zo maar vertrekken. Sangare vertrekt waarschijnlijk. Alle huurlingen op PvA na, vertrekken weer. Kortom, we zien straks een totaal andere selectie.
Dus Bosz (of welke trainer dan ook) zou tijd nodig hebben. Een nieuw systeem moet geimplementeerd worden, nieuwe spelers moeten gehaald worden. Kortom, mijn verwachtingen van seizoen 1 onder Bosz, is een seizoen van transformatie en het bouwen van een nieuw fundament. Met als uitgangspunt bij de top 2 van de eredivisie te komen, om CL te halen en om dan in seizoen 2 echt de prijzen te pakken.
Zoals gezegd, ik kijk er naar uit. Het zou vast een aanlooptijd nodig hebben, dus ik pleit ook voor geduld. Trust the process.
- Feyenoord lijkt er in selectie niet veel op vooruit te gaan als je ziet met welke namen ze in verband gebracht worden. En ze hebben afgelopen jaar ook niet veel blessures gehad en zeker in Europa een hele moeizame start gehad.
- Onze selectie heeft hiaten, maar dit seizoen lijkt er eindelijk voldoende budget te zijn om echt door te pakken. Xavi kan vertrekken, maar de kans is groot dat je er dan veel geld voor krijgt. Totaal andere selectie lijkt me een positief punt voor nu, omdat de nieuwe trainer niet vast zit aan een dure selectie van zijn voorganger.
- Ajax gaat vast investeren maar de vraag is met welke trainer. Als ze meer voor de datakant gaan en Knutsen halen dan is het ook een behoorlijk risico. Is nu nog weinig over te zeggen hoe goed die gaan zijn komend seizoen. Bergwijn en Tadic zullen waarschijnlijk weer allebei op linksvoor willen staan, ze willen een nieuwe spits terwijl ze Brobbey ook nog hebben en ze spelen geen Cl, dus het programma kan zwaarder worden (qua rusttijden) en minder uitdagend (grote namen) waardoor spelers sneller geírriteerd kunnen raken als ze op de bank zitten. Op het middenveld vertrekt met name Alvarez, die verdedigend zoveel opknapte daar en echt cruciaal was voor de balans. De overige posities hebben ze nu Taylor/Vd Boomen en Berghuis/Klaassen al voor, dus veel ruimte voor meer spelers is er niet en zo geweldig zijn die spelers ook niet.
Nog niet veel zinnigs over te zeggen momenteel, maar dat Feyenoord nou zo enorm voor ligt zie ik zeker niet.