Nieuwe trainer PSV
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Was/ben zeker geen uitgesproken voorstander van Bosz, maar hij gaat vanzelfsprekend zijn tijd krijgen om het ongelijk van de ‘tegenstanders’ te bewijzen. Uiteindelijk ben ook ik benieuwd, maar ik ben/blijf skeptisch. Geen zin in de haarkloverijen om te bewijzen of ie nu juist wel of niet goed bij ons past, wat de resultaten uit het verleden waren, etc. Als ie er is: succes bij onze mooie club, meer valt er niet te zeggen. O ja: nog een cliché: we gaan het zien. (Krijg nu vast een prijs voor de minst zeggende bijdrage Als die er zou zijn)
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Nee krijg je niet, want je hebt helemaal volledig gelijk met je post.psvgouda wrote: ↑05 Jun 2023, 10:24 Was/ben zeker geen uitgesproken voorstander van Bosz, maar hij gaat vanzelfsprekend zijn tijd krijgen om het ongelijk van de ‘tegenstanders’ te bewijzen. Uiteindelijk ben ook ik benieuwd, maar ik ben/blijf skeptisch. Geen zin in de haarkloverijen om te bewijzen of ie nu juist wel of niet goed bij ons past, wat de resultaten uit het verleden waren, etc. Als ie er is: succes bij onze mooie club, meer valt er niet te zeggen. O ja: nog een cliché: we gaan het zien. (Krijg nu vast een prijs voor de minst zeggende bijdrage Als die er zou zijn)
-
- Vedette
- ComeOnPSV
- Vedette
Eerste week van juli.
- VeresRivne
- Vedette
Het is helemaal niet zo moeilijk. Schmidt werd gehaald als de nieuwe beloftevolle trainer bij PSV. Er waren een aantal clubs waarbij het nou moeilijk was zijn prestaties te duiden in een groter geheel: Preusen Munster, Beijing, Paderborn omdat hij er erg kort zat. Dan had je de prestaties bij Red Bull en Leverkusen als voornaamste ankers, waarbij je bij Red Bull ook een slag om de arm moest houden over hoe knap dat nu echt was. Ook een Ricardo Moniz werd makkelijk kampioen met Red Bull, die dat daar al een goede 15 jaar worden. Mijn punt is dat als Schmidt sec op prestaties toen ok was, waarbij Leverkusen toen toch wel de voornaamste test was. Dat het dan heel vreemd is dat Peter Bosz die in dezelfde range presteert dan door sommigen compleet afgeschreven wordt en niet kan tippen aan Schmidt. Nergens ben ik het gaan hebben over verschillen van 0,09 puntgemiddeldes om aan te tonen dat Bosz het daarmee beter gedaan heeft of iets dergelijks. Dat soort kleine verschillen zijn in mijn ogen niet zo relevant.Ik heb ze voor al zijn clubs vanaf Ajax al eens op een rijtje gezet. Jij bent degene die micro is gaan kijken door Leverkusen uit dat geheel te tillen. En als je ze allemaal pakt zie je eigenlijk dat hij het nergens veel beter doet dan zijn voorgangers of opvolgers en in sommige gevallen wel veel slechter.
Ik vind dat je sowieso naar omstandigheden moet kijken. Dat was bij Ajax ook zo, Ajax had een heel moeizame seizoenstart toen maar dat was ook mede in de hand gewerkt door transfers die heel laat kwamen waaronder Ziyech. Ook bij Lyon vond ik zijn klus niet super gemakkelijk, die moesten het mes gaan zetten in de selectie en besparen.Overigens vind ik Bosz helemaal geen slechte trainer, ik begrijp de hype rond hem alleen nooit. Zijn imago is beter dan zijn prestaties. Op basis van het verleden zou je eigenlijk verwachten dat hij het niet veel beter of slechter gaat doen dan zijn voorgangers bij PSV. Het is dus vooral te hopen dat Stewart zijn werk goed doet.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Maar die prijs is er dus? Zo ja, dan wordt die uitgedeeld voor de minst zeggende bijdrage, niet voor of ik gelijk heb of niet. Toch? Edit: ik wil m!Grasmat wrote: ↑05 Jun 2023, 10:25Nee krijg je niet, want je hebt helemaal volledig gelijk met je post.psvgouda wrote: ↑05 Jun 2023, 10:24 Was/ben zeker geen uitgesproken voorstander van Bosz, maar hij gaat vanzelfsprekend zijn tijd krijgen om het ongelijk van de ‘tegenstanders’ te bewijzen. Uiteindelijk ben ook ik benieuwd, maar ik ben/blijf skeptisch. Geen zin in de haarkloverijen om te bewijzen of ie nu juist wel of niet goed bij ons past, wat de resultaten uit het verleden waren, etc. Als ie er is: succes bij onze mooie club, meer valt er niet te zeggen. O ja: nog een cliché: we gaan het zien. (Krijg nu vast een prijs voor de minst zeggende bijdrage Als die er zou zijn)
- Juancho
- Mister PSV
Bij Schmidt werd ik altijd gek van dat eeuwige aanhalen van de pot tegen Ajax. Want daarna vloog Roger er namelijk gelijk keihard af. En bij Bosz wordt veelal gewezen naar dat ene goede seizoen bij Ajax.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Legende
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... nzone.html
Hij is financieel haalbaar, maar PSV moet wel diep in de buidel tasten. Bovendien wil de 59-jarige coach een deel van zijn technische staf zelf samenstellen, waarbij Rob Maas de beoogde assistent is.
'Het is denkbaar dat er voor Jordan Teze nog wel een kans komt, maar met name André Ramalho lijkt in de gevarenzone te zitten en in aanmerking te komen voor een transfer'
Een rechtsbenige verdediger, een verdedigende middenvelder en een linksbuiten genieten komende zomer prioriteit op de transfermarkt.
Op 3 juli staat de eerste training op het programma. Vijf weken later staat al het eerste duel in de derde voorronde van de Champions League op het programma.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ik maak me bij Bosz vooral zorgen om die wedstrijden tegen tegenstanders die het heerlijk vinden dat wij naïef gaan aanvallen. Het is bijna een trauma wat ik heb sinds het Roger tijdperk tegen gelijkwaardige teams die ons slachten in de omschakeling. Met 2 a 3 passes heb je al iemand in de 1 op 1 tegen de keeper. Er hoeft maar 1 iemand compleet mis te zitten qua pressing en je wordt geslacht.
Voor de seizoenskaart houders voorzie ik vooral heel veel doelpunten. Dat worden minimaal 50+ goals in 17 thuiswedstrijden. Denk dat de pers van Bosz binnen media NL ook goed is en dat zou ook wel eens kunnen helpen. En aangezien we volgend jaar weer nieuwe degradatiekandidaten erbij krijgen en we bijna geen subtop meer over houden zou het in tegenstelling tot dit jaar het wel echt in de onderlinge duels zitten.
Zei het al eens eerder maar Bosz is ook echt een trainer die spelers op nieuwe posities gaat uitproberen. Als Schone op 6 kan, waarom Veerman dan niet? Of Xavi meer als allround middenvelder ipv een echte 10 of linksbuiten. Of wellicht straks een nieuwe linksbuiten die uiteindelijk de spits wordt ipv Luuk. Dat soort dingen heeft hij wel vaker gedaan.
Ik vind het wel een wijsneus, maar dat vind ik van Slot ook. Als hij dat wat in zijn hoofd zit kan overbrengen op het team dan denk ik wel dat het kan werken op zijn manier. Wel heb ik er minder vertrouwen in dat hij van slechte spelers goede spelers maakt (zoals Slot) maar ik denk dat als hij de juiste selectie krijgt hij wel kan presteren. Bij Lyon vond hij zijn spelers gewoon niet goed genoeg, terwijl hij niets over zijn eigen falen zegt, dus dat moeten we hier in ieder geval niet hebben.
Pakweg een maand geleden was ik overtuigd geweest dat de rust van de Herdgang perfect zou passen bij Bosz. Lekker bouwen vanuit het bos in alle rust met spelers die hij zelf min of meer kan uitkiezen. PSV heeft het geld beschikbaar om te investeren zonder eerst te verkopen. Sinds ik wat filmpjes heb gezien ben ik ietwat minder overtuigd geworden maar ik vind het ook wel een spannend idee dat we het een keer op een andere manier gaan proberen.
Voor de seizoenskaart houders voorzie ik vooral heel veel doelpunten. Dat worden minimaal 50+ goals in 17 thuiswedstrijden. Denk dat de pers van Bosz binnen media NL ook goed is en dat zou ook wel eens kunnen helpen. En aangezien we volgend jaar weer nieuwe degradatiekandidaten erbij krijgen en we bijna geen subtop meer over houden zou het in tegenstelling tot dit jaar het wel echt in de onderlinge duels zitten.
Zei het al eens eerder maar Bosz is ook echt een trainer die spelers op nieuwe posities gaat uitproberen. Als Schone op 6 kan, waarom Veerman dan niet? Of Xavi meer als allround middenvelder ipv een echte 10 of linksbuiten. Of wellicht straks een nieuwe linksbuiten die uiteindelijk de spits wordt ipv Luuk. Dat soort dingen heeft hij wel vaker gedaan.
Ik vind het wel een wijsneus, maar dat vind ik van Slot ook. Als hij dat wat in zijn hoofd zit kan overbrengen op het team dan denk ik wel dat het kan werken op zijn manier. Wel heb ik er minder vertrouwen in dat hij van slechte spelers goede spelers maakt (zoals Slot) maar ik denk dat als hij de juiste selectie krijgt hij wel kan presteren. Bij Lyon vond hij zijn spelers gewoon niet goed genoeg, terwijl hij niets over zijn eigen falen zegt, dus dat moeten we hier in ieder geval niet hebben.
Pakweg een maand geleden was ik overtuigd geweest dat de rust van de Herdgang perfect zou passen bij Bosz. Lekker bouwen vanuit het bos in alle rust met spelers die hij zelf min of meer kan uitkiezen. PSV heeft het geld beschikbaar om te investeren zonder eerst te verkopen. Sinds ik wat filmpjes heb gezien ben ik ietwat minder overtuigd geworden maar ik vind het ook wel een spannend idee dat we het een keer op een andere manier gaan proberen.
- ComeOnPSV
- Vedette
Maar in het stuk van Rik staat dus dat hij zowel Rob Maas als Hendrie Kruzen mee wil nemen?
Dan zal PSV in ieder geval ook met Heracles tot een akkoord moeten komen.
Toch opvallend als Hendrie Kruzen naar PSV komt, omdat hij had gezegd dat er na Heracles alleen nog een land zou worden.
Edit: dit lees ik op een andere website dus staat dit echt in ED of niet?
Dan zal PSV in ieder geval ook met Heracles tot een akkoord moeten komen.
Toch opvallend als Hendrie Kruzen naar PSV komt, omdat hij had gezegd dat er na Heracles alleen nog een land zou worden.
Edit: dit lees ik op een andere website dus staat dit echt in ED of niet?
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
Dit is, met alle respect, een beetje lulkoek. Want als alle trainers van een competitie goed zijn, gaat nog steeds ongeveer de helft een slechtere tweede helft draaien dan de eerste. Daarnaast zijn er natuurlijk nog andere factoren: De wintermercado, blessures, een zwaar programma en een aantal maal binnenkant paal kan al een grote invloed hebben.
-
- Nationale topspeler
Je kan het ook zo bekijken: Roger met zijn aanvallende spel maakte gehakt van Midgetland en verloor van een sterk Benfica. Ik durf met zekerheid te zeggen dat Roger 100% CL zou halen met de tegenstanders die nu op het lijstje staan. Als Bosz ook veel scoort op een zelfde manier zit je goed lijkt me, ik regen de teams in de 3e voorronde niet echt als gelijkwaardig en ook de playoff teams zouden dat niet mogen zijn. Het is eigenlijk beschamend dat je dat soms wel begint te denken door recente wedstrijden…11 Tinus wrote: ↑05 Jun 2023, 10:32 Ik maak me bij Bosz vooral zorgen om die wedstrijden tegen tegenstanders die het heerlijk vinden dat wij naïef gaan aanvallen. Het is bijna een trauma wat ik heb sinds het Roger tijdperk tegen gelijkwaardige teams die ons slachten in de omschakeling. Met 2 a 3 passes heb je al iemand in de 1 op 1 tegen de keeper. Er hoeft maar 1 iemand compleet mis te zitten qua pressing en je wordt geslacht.
- ShovingNE2
- Site Admin
Nee. Dat staat er niet. Na de opmerking over Maas schrijft hij: "De oud-jeugdspeler van PSV is net als Hendrie Krüzen een vertrouweling van Bosz en maakte als jonge jongen de impact van de gouden jaren van PSV in de jaren tachtig mee."
Kruzen gaat het ook niet doen. Die blijft bij Heracles. Wil alleen nog een keer Oranje doen als Bosz dat ooit gaat doen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
En hoe zie je dat voor je? Dat Bosz eerst moet gaan werken aan een wellicht wat meer resultaatgerichte aanpak en pas later (als de competitie is begonnen) zijn spelopvatting meer gaat wijzigen richting zijn eigen visie? En is er dan wel ruimte voor puntverlies tijdens dat proces of zijn er dan eigenlijk ook geen excuses?
En wat bedoel je met 'als je als club alles gooit op deze zomer, dan moet je ook je verantwoordelijkheid pakken'? Hebben ze afgelopen seizoen niks gedaan dan, omdat je het hebt over 'alles op deze zomer gooien' Dit seizoen zijn er 12 (!) nieuwe spelers bij PSV gekomen en dat staat nog los van het feit dat ze Gakpo en Sangare in de zomer wisten te behouden. Van de 3 spelers die ze in de winterstop haalden was vooral de beoogde vervanger van Gakpo een behoorlijke tegenvaller (Hazard), de andere 2 spelers (van Aanholt en Fabio) hebben wel degelijk hun waarde gehad.
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
Qua resultaat heb je gelijk, maar qua spel kan het niveau natuurlijk wel bij alle clubs beter zijn geworden in de tweede seizoenshelft.Franciscus wrote: ↑05 Jun 2023, 10:38Dit is, met alle respect, een beetje lulkoek. Want als alle trainers van een competitie goed zijn, gaat nog steeds ongeveer de helft een slechtere tweede helft draaien dan de eerste. Daarnaast zijn er natuurlijk nog andere factoren: De wintermercado, blessures, een zwaar programma en een aantal maal binnenkant paal kan al een grote invloed hebben.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ja en als je 1e seizoenshelft teveel verliest ben je ook al snel beter in de 2e seizoenshelft. Het zegt dus eigenlijk precies niets.Franciscus wrote: ↑05 Jun 2023, 10:38Dit is, met alle respect, een beetje lulkoek. Want als alle trainers van een competitie goed zijn, gaat nog steeds ongeveer de helft een slechtere tweede helft draaien dan de eerste. Daarnaast zijn er natuurlijk nog andere factoren: De wintermercado, blessures, een zwaar programma en een aantal maal binnenkant paal kan al een grote invloed hebben.
-
- Nationale topspeler
Ik vind juist dat er door Bosz-criticaster vooral veel wordt gewezen naar zijn buitenlandse avonturen. Ajax is zijn meest aansprekende prestatie, maar in NL heeft hij het eigenlijk overal goed gedaan, behalve bij De Graafschap.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Ik blijf geen grote voorstander van Bosz, maar ik schaar me 100% achter hem als hij komt en laat hem hier dan maar zien dat hij prijzen kan pakken!!!
Ik hou me vast aan de gedachte dat hij bij Lyon, na een stroeve start, zelden meer dan 1 goal tegen kreeg en het dus wel degelijk minder kamikaze is dan het beeld wat wij hebben en dat hij in de jaren in het buitenland bijgeleerd heeft en de naïviteit eruit is. Dat komt iig ook wel goed naar voren in de lange analyses op VI Pro, maar het uitleggen is één, de uitvoering is twee, en dat laatste wil dan dus maar graag bij PSV zien!
Voordeel van Bosz tov een buitenlander met min of meer dezelfde speelstijl; Bosz kent de NL competitie en weet dus op welke manieren de kleinere ploegen spelen. Mag zich niet laten verrassen door ploegen die via een lange bal opeens snel uitbreken.
Ik hou me vast aan de gedachte dat hij bij Lyon, na een stroeve start, zelden meer dan 1 goal tegen kreeg en het dus wel degelijk minder kamikaze is dan het beeld wat wij hebben en dat hij in de jaren in het buitenland bijgeleerd heeft en de naïviteit eruit is. Dat komt iig ook wel goed naar voren in de lange analyses op VI Pro, maar het uitleggen is één, de uitvoering is twee, en dat laatste wil dan dus maar graag bij PSV zien!
Voordeel van Bosz tov een buitenlander met min of meer dezelfde speelstijl; Bosz kent de NL competitie en weet dus op welke manieren de kleinere ploegen spelen. Mag zich niet laten verrassen door ploegen die via een lange bal opeens snel uitbreken.
-
- Internationale topspeler
Het heeft meer context nodig omdat er nuances mogelijk zijn, maar als een ploeg steeds beter gaat spelen dan is dat de hand van de trainer. Vaak wil je op een bepaalde manier spelen en daar wil je vooruitgang in zien. In de basis is dit een prima stelling en gaan ploegen bij betere trainers steeds beter spelen.11 Tinus wrote: ↑05 Jun 2023, 10:47Ja en als je 1e seizoenshelft teveel verliest ben je ook al snel beter in de 2e seizoenshelft. Het zegt dus eigenlijk precies niets.Franciscus wrote: ↑05 Jun 2023, 10:38
Dit is, met alle respect, een beetje lulkoek. Want als alle trainers van een competitie goed zijn, gaat nog steeds ongeveer de helft een slechtere tweede helft draaien dan de eerste. Daarnaast zijn er natuurlijk nog andere factoren: De wintermercado, blessures, een zwaar programma en een aantal maal binnenkant paal kan al een grote invloed hebben.
- ComeOnPSV
- Vedette
Zag gisteren een interview met Peter Bosz dat hij inderdaad ook aangaf dat het kennen van de voetbalcultuur gewoon belangrijk is.
In Frankrijk is het heel fysiek en zijn de buitenspelers allemaal heel snel. In Duitsland is dat weer anders.
Zo heeft hij heel veel ervaring opgedaan en kan dat nu toepassen op PSV.
Zag ook een filmpje van Pieter Zwart en die zei ook dat Bosz echt wel dingen van Guardiola heeft met de 5 seconden regel bijvoorbeeld.
Maar ook hoe staat het veld bij balverlies. Dat zijn dingen waar Bosz heel erg mee bezig is. Iets wat ik echt miste onder Ruud. Daar stonden we bij balverlies echt heel vaak verkeerd.
In Frankrijk is het heel fysiek en zijn de buitenspelers allemaal heel snel. In Duitsland is dat weer anders.
Zo heeft hij heel veel ervaring opgedaan en kan dat nu toepassen op PSV.
Zag ook een filmpje van Pieter Zwart en die zei ook dat Bosz echt wel dingen van Guardiola heeft met de 5 seconden regel bijvoorbeeld.
Maar ook hoe staat het veld bij balverlies. Dat zijn dingen waar Bosz heel erg mee bezig is. Iets wat ik echt miste onder Ruud. Daar stonden we bij balverlies echt heel vaak verkeerd.
- VeresRivne
- Vedette
Kijk daarna ook eens naar het seizoen erop. Voor iets meer dan dertig gekocht en voor bijna 80 verkocht. Lyon moest bezuinigen. Hij werd het tweede seizoen ontslagen door een slechte reeks. (eerste vijf wedstrijden dertien punten) vervolgens kreeg hij daarna Lorient-uit (3-1) Monaco-uit (1-0), PSG-thuis(0-1), Lens-uit(1-0), Toulouse-thuis(1-1). Ik snap wel dat het bestuur toen zenuwachtig werd maar ook zijn opvolger Laurent Blanc heeft het daarna niet heel veel beter gedaan.ShovingNE2 wrote: ↑05 Jun 2023, 10:06Kijk eens wat er die zomer dat hij begon bij OL wegging aan spelers en wat hij terug mocht halen. De selectie werd aangevuld met jong spelers.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
-
- Vedette
Ik denk dat Cocu daarin beter is dan Bosz inderdaad, waarbij ik niet per definitie wil pleiten voor Cocu. Ik wil alleen aangeven dat je door die verdomde voorrondes ontzettend gemixte belangen hebt. Enerzijds wil je een coach die iets kan opbouwen en daar dus ook de tijd voor moet krijgen, anderzijds is die voorronde CL enorm belangrijk en moet je er dus meteen stáán.29.04.2007 wrote: ↑05 Jun 2023, 10:23 Wie had jij voor ogen die dat het beste zou kunnen, denk je? Het is Schmidt en van Nisterlooij allebei in ieder geval ook niet gelukt om de CL te bereiken. Waarbij beiden natuurlijk wel met een hele andere spelopvatting werkten dan hun voorgangers.
Heb het idee dat veel supporters dan toch wat meer zullen terugvallen op een 'resultaatcoach' zoals bijvoorbeeld Cocu.
- Persepolis
- Vedette
In directe confrontaties heeft Bosz wel maar 1x gewonnen van Cocu (in volgens mij 9 wedstrijden). Dat was ook meteen met 2-6 in Eindhoven, maar toch
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
Nee, begrijpelijk. Was gewoon benieuwd (en dat ben ik ook bij andere supporters) wie de voorkeur had/heeft als nieuwe trainer, vooral ook omdat de supporters verschillende waarden hechten aan verschillende belangen. De ene zal liever hebben dat we er direct staan zodat we CL halen en daarmee ons financieel direct enorm versterken. De ander hecht meer waarde aan de aantrekkelijkheid van het spel en weer een ander wil het proces en vooral vooruitgang zien voor de langere termijn. En de de laatste eist het allemaal, want geen excuses.Brael wrote: ↑05 Jun 2023, 11:15Ik denk dat Cocu daarin beter is dan Bosz inderdaad, waarbij ik niet per definitie wil pleiten voor Cocu. Ik wil alleen aangeven dat je door die verdomde voorrondes ontzettend gemixte belangen hebt. Enerzijds wil je een coach die iets kan opbouwen en daar dus ook de tijd voor moet krijgen, anderzijds is die voorronde CL enorm belangrijk en moet je er dus meteen stáán.29.04.2007 wrote: ↑05 Jun 2023, 10:23 Wie had jij voor ogen die dat het beste zou kunnen, denk je? Het is Schmidt en van Nisterlooij allebei in ieder geval ook niet gelukt om de CL te bereiken. Waarbij beiden natuurlijk wel met een hele andere spelopvatting werkten dan hun voorgangers.
Heb het idee dat veel supporters dan toch wat meer zullen terugvallen op een 'resultaatcoach' zoals bijvoorbeeld Cocu.