Dat was het normaal gesproken wel geweest. Maar hierboven wordt redelijk concreet gezegd dat PSV dus gewoon aanzienlijk meer moet gaan uitgeven om de nieuwe trainer te behagen.milansandro wrote: ↑06 Jun 2023, 09:31 Als PSV semi - zuinig wil zijn dan kunnen we ons verheugen op een transferzomer die ver beneden de verwachting zal zijn die sommigen hier koesteren..
Nieuwe trainer PSV
- mr.top
- Internationale topspeler
-
- Legende
Ik denk ook dat dit een prima situatie is om nu echt die CL kwalificatie te bewerkstelligen..Armada wrote: ↑06 Jun 2023, 09:32Daar heeft Bosz ook geen zin in. Vandaar: daar ben ik blij mee.milansandro wrote: ↑06 Jun 2023, 09:31 Als PSV semi - zuinig wil zijn dan kunnen we ons verheugen op een transferzomer die ver beneden de verwachting zal zijn die sommigen hier koesteren..
Gezien de staat van het Nederlandse voetbal in Europa en de kansen die dat met zich meebrengt..
Hopelijk ziet de RVC dat ook in..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
— Thomas Sowell
- El Sordo
- Vedette
Waarom willen ze minder uitgeven dan binnen het precies daarvoor beschikbare budget mogelijk is? Tenminste, ik neem aan dat het dan niet ten koste van andere "potjes" zou gaan. En, misschien interessanter, hoe zou dat "semi-zuinig" zijn er in de praktijk dan uitzien vis-à-vis gewoon naar je budget werken?Armada wrote: ↑06 Jun 2023, 09:16Ja ja en ja.Brael wrote: ↑06 Jun 2023, 09:15 Dan vraag ik me af, je zit als club toch gewoon met een budget dat je aan transfers kan uitgeven? Wil PSV in eerste instantie dan minder uitgeven dan binnen hun maximale budget mogelijk zou zijn, of pusht Bosz PSV nu om over de grenzen van het budget heen te gaan?
Beide zaken zou ik erg opvallend vinden, overigens.
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Zeker positief, maar het is wederom een do-or-die situatie met idd een centrale positie voor de RvC: zijn die bereid om nogmaals zo’n risico te lopen? Aan twee zijden staat het op scherp, zo lijkt het. Spannendmilansandro wrote: ↑06 Jun 2023, 09:36Ik denk ook dat dit een prima situatie is om nu echt die CL kwalificatie te bewerkstelligen..
Gezien de staat van het Nederlandse voetbal in Europa en de kansen die dat met zich meebrengt..
Hopelijk ziet de RVC dat ook in..
-
- Ballenjongen
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Vaste waarde in elftal
Wie wil Bosz aanstellen? PSV toch?
Wie wil aan de eisen van Bosz voldoen? PSV toch?
Wie beslist dit zelf. Juist PSV, dus ze zijn baas in eigen huis. En hoe weet je nou dat de uitgaven onverantwoord zijn?!
-
- Nationale topspeler
Maar dat ze initieel een bepaald bedrag willen uitgeven is toch wel ergens op gebaseerd? Als het goed is namelijk verantwoord beleid. Dus als ze nu meer uit moeten geven, neigt dat eerder naar onverantwoord dan verantwoord beleid.
- DC_PSV
- Vedette
Er moet ondanks de 90 miljoen van Gakpo en Madueke nog steeds stevig worden bezuinigd, denk ik. Dus er is nu een klein transferpotje beschikbaar van 10? miljoen en een verkoop van een speler zoals Sangaré dient ook grotendeels te worden gestopt in de tekorten. Als het scenario wat ik schets klopt, dan snap ik wel dat Bosz eerst een soort van garanties wil over de spelersgroep, voordat hij straks met huurspelers als Hoever het seizoen in moet.
#simplythebest
- Ardbeg
- Mister PSV
Waarom neigt dat naar onverantwoord in plaats van verantwoord? Waarom niet gewoon de middenweg? Waarom kan het niet zo zijn dat Bosz gewoon vindt dat er op meer plekken doorgeselecteerd moet worden dan PSV zelf voor ogen had? Kan ook nog he. Hogere eisen.
Last edited by Ardbeg on 06 Jun 2023, 10:03, edited 2 times in total.
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Of Bosz wil ook gewoon Veerman weg hebben
-
Ik denk dat er wel wat meer dan dat beschikbaar is, maar het gaat er om dat we niet meer op dat niveau komen. Het is net als je bankrekening. Je hebt een buffer, daarvan kan je uitgeven. Maar alles wat je uitgeeft zorgt ervoor dat je salarislasten + afschrijvingen (geen cashflow) stijgen. Je moet ervoor zorgen dat je de jaren erna wel nog zwart blijft schrijven anders teer je verder in op je vermogen.DC_PSV wrote: ↑06 Jun 2023, 10:00 Er moet ondanks de 90 miljoen van Gakpo en Madueke nog steeds stevig worden bezuinigd, denk ik. Dus er is nu een klein transferpotje beschikbaar van 10? miljoen en een verkoop van een speler zoals Sangaré dient ook grotendeels te worden gestopt in de tekorten. Als het scenario wat ik schets klopt, dan snap ik wel dat Bosz eerst een soort van garanties wil over de spelersgroep, voordat hij straks met huurspelers als Hoever het seizoen in moet.
-
- Nationale topspeler
Ja ok. Onverantwoord beleid is misschien te extreem, bedoelde naar meer onverantwoord beleid dan initieel. Maar goed, blijft ook lastig om dit te bepalen zonder meer te weten. Wat de vraag nu wel is, is Bosz heel ambitieus of juist niet tevreden over de huidige selectie.
- Ardbeg
- Mister PSV
Ik hoop beide! Wordt tijd dat teams weer in de broek schijten als PSV langs komt.Mikelvb wrote: ↑06 Jun 2023, 10:04Ja ok. Onverantwoord beleid is misschien te extreem, bedoelde naar meer onverantwoord beleid dan initieel. Maar goed, blijft ook lastig om dit te bepalen zonder meer te weten. Wat de vraag nu wel is, is Bosz heel ambitieus of juist niet tevreden over de huidige selectie.
- DC_PSV
- Vedette
Klopt, ik denk net als jij dat de RVC en directie niet meer willen dat we in de situatie terecht komen dat je topspeler voor peanuts op 31-08 moet worden verkocht zodat je de vaste lasten kunt blijven betalen. We hebben de afgelopen jaren miljoenen uitgegeven aan spelers zonder restwaarde of enorme miskopen. Dankzij de Academy en Lozano hebben we gelukkig de balans een beetje kunnen redden.Breur wrote: ↑06 Jun 2023, 10:04Ik denk dat er wel wat meer dan dat beschikbaar is, maar het gaat er om dat we niet meer op dat niveau komen. Het is net als je bankrekening. Je hebt een buffer, daarvan kan je uitgeven. Maar alles wat je uitgeeft zorgt ervoor dat je salarislasten + afschrijvingen (geen cashflow) stijgen. Je moet ervoor zorgen dat je de jaren erna wel nog zwart blijft schrijven anders teer je verder in op je vermogen.DC_PSV wrote: ↑06 Jun 2023, 10:00 Er moet ondanks de 90 miljoen van Gakpo en Madueke nog steeds stevig worden bezuinigd, denk ik. Dus er is nu een klein transferpotje beschikbaar van 10? miljoen en een verkoop van een speler zoals Sangaré dient ook grotendeels te worden gestopt in de tekorten. Als het scenario wat ik schets klopt, dan snap ik wel dat Bosz eerst een soort van garanties wil over de spelersgroep, voordat hij straks met huurspelers als Hoever het seizoen in moet.
Ik ben heel benieuwd hoe ver PSV wilt en mag gaan voor komend seizoen.
#simplythebest
-
- Legende
Cody Gakpo werd 'vervangen' met een blessuregevoelige en dure huurling. Die flauwekul wil Bosz niet (meer), maar hij zal ook geen Rafael Leão eisen.
Laat maar eens zien dat het menens is, richting Bosz, richting Xavi en ook richting de achterban. Dat moet ook prima kunnen zonder onverantwoorde risico's te nemen.
Laat maar eens zien dat het menens is, richting Bosz, richting Xavi en ook richting de achterban. Dat moet ook prima kunnen zonder onverantwoorde risico's te nemen.
- ComeOnPSV
- Vedette
10 miljoen is natuurlijk totaal niet het geval.DC_PSV wrote: ↑06 Jun 2023, 10:00Er moet ondanks de 90 miljoen van Gakpo en Madueke nog steeds stevig worden bezuinigd, denk ik. Dus er is nu een klein transferpotje beschikbaar van 10? miljoen en een verkoop van een speler zoals Sangaré dient ook grotendeels te worden gestopt in de tekorten. Als het scenario wat ik schets klopt, dan snap ik wel dat Bosz eerst een soort van garanties wil over de spelersgroep, voordat hij straks met huurspelers als Hoever het seizoen in moet.
We hebben de kosten al gedrukt afgelopen tijd door de dure jongens te verkopen. Je zal zien dat de boekwaarde van de spelers al enorm gedaald is.
-
- Nationale topspeler
Het Kapitel Schmidt heeft voor mij wel aangetoond dat je een minimaal spelersbudget moet hebben om succes te boeken met een riscovolle speelwijze. Niet voor niks haakte hij na 2 jaar af en is dit seizoen succesvol bij een club die wel de middelen heeft.
Bosz heeft volstrekt gelijk wanneer hij bepaalde garanties wil hebben, en PSV moet realistisch zijn in haar ambities. Het verleden heeft wel geleerd dat je voor succes bereid moet zijn om risico's te nemen (periodes Hiddink/Van Raay, 2015/2016).
Maar sinds het ingrijpen van de RvC afgelopen zomer zou het mij niet verbazen als het om deze reden alsnog afketst met Bosz.
Bosz heeft volstrekt gelijk wanneer hij bepaalde garanties wil hebben, en PSV moet realistisch zijn in haar ambities. Het verleden heeft wel geleerd dat je voor succes bereid moet zijn om risico's te nemen (periodes Hiddink/Van Raay, 2015/2016).
Maar sinds het ingrijpen van de RvC afgelopen zomer zou het mij niet verbazen als het om deze reden alsnog afketst met Bosz.
- ruuddevil
- Legende
Nu onder druk van een nieuwe trainer opeens veel gaan investeren is natuurlijk niet zo slim. Sowieso hebben we een slecht track record met aankopen als we wat meer te besteden hebben (je wordt niet gedwongen tot creativiteit) en het wordt Schmidt all over again. De passant ik straks weg en de financiële kater blijft achter.
- ShovingNE2
- Site Admin
Ben ik niet zo bang voor. De mensen die liever een andere trainer zien hebben volgens mij ook wel de hoop uitgesproken dat het hier wel goed zal gaan. Op een enkeling na die naar het cricketforum gaat of de club dood en doodziek noemt want geen dna speelwijze of zo.
Denk dat als hij het wordt 95% van de supporters op het puntje van hun stoel zullen zitten en er ook wel zin in hebben.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
Het klinkt positief wat Rik allemaal vertelt, al verbaast het me dat niet elke trainer er ook zo in staat. Je moet toch eisen stellen aan welke spelers er worden gehaald, alvorens je aan de klus begint? Je gaat toch niet tekenen en daarna smeken om versterkingen, lijkt me. Deze selectie heeft zoveel gaten, het is na 5 jaar eens tijd om dat eens grondig aan te pakken.
Goed, dit sluit verder wel aan op wat ik laatst al aangaf. Bosz zal gewoon wat eisen neerleggen bij Stewart en die zal ermee aan de slag gegaan zijn. Daarom denk ik dat we na Bosz, als het inderdaad doorgaat, ook al snel wat transfers gaan meemaken. Ik had geen zin in de window, maar dat is echt 180 graden gedraaid.
Goed, dit sluit verder wel aan op wat ik laatst al aangaf. Bosz zal gewoon wat eisen neerleggen bij Stewart en die zal ermee aan de slag gegaan zijn. Daarom denk ik dat we na Bosz, als het inderdaad doorgaat, ook al snel wat transfers gaan meemaken. Ik had geen zin in de window, maar dat is echt 180 graden gedraaid.
- ComeOnPSV
- Vedette
Ik denk juist door de berichten van nu dat hij enorm kritisch is voordat hij defitief tekent heel goed doet voor Bosz. Laat zien dat hij past instapt als het plaatje klopt.ShovingNE2 wrote: ↑06 Jun 2023, 10:18Denk dat als hij het wordt 95% van de supporters op het puntje van hun stoel zullen zitten en er ook wel zin in hebben.
- colocolofc
- Meervoudig international
Tuurlijk, dat hoor je ook te zijn. Dit heeft PSV juist nodig op dit moment. Iemand die eens de koe bij de horens grijpt. Niet een nieuwe Ruud die het tóch maar doet nadat 'ie overtuigd is.
Last edited by colocolofc on 06 Jun 2023, 10:28, edited 1 time in total.
-
- Nationale topspeler
Goed dat je dit nog even noemt. Ik denk dat onze financieel directeur en de zakenmannen in de RvC hier anders niet aan gedacht hadden.ruuddevil wrote: ↑06 Jun 2023, 10:17 Nu onder druk van een nieuwe trainer opeens veel gaan investeren is natuurlijk niet zo slim. Sowieso hebben we een slecht track record met aankopen als we wat meer te besteden hebben (je wordt niet gedwongen tot creativiteit) en het wordt Schmidt all over again. De passant ik straks weg en de financiële kater blijft achter.
-
- Lid scoutingsteam
Eens.ShovingNE2 wrote: ↑06 Jun 2023, 10:18Ben ik niet zo bang voor. De mensen die liever een andere trainer zien hebben volgens mij ook wel de hoop uitgesproken dat het hier wel goed zal gaan. Op een enkeling na die naar het cricketforum gaat of de club dood en doodziek noemt want geen dna speelwijze of zo.
Denk dat als hij het wordt 95% van de supporters op het puntje van hun stoel zullen zitten en er ook wel zin in hebben.
Ik ben zeer sceptisch, maar ik hoop dat 'ie het geweldig doet. Hopen op aanvallend voetbal, vermaak, goals en de ontwikkeling van spelers. 100%. Als Bosz komt, dan is het gewoon onze trainer. Een PSV'er dus.
En als hij het kut doet, dan sta ik natuurlijk wel vooraan om hem he-le-maal af te branden