Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dolberg had toch een lange blessure bij Ajax waarna hij nooit meer op niveau raakte? Net als Fischer?
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 06 Jun 2023, 13:03
DeEintovenaar wrote: 06 Jun 2023, 13:00

Mijn voorkeur heeft ook niet om er op te gokken. Wel heeft dat mijn voorkeur als dat ervoor zorgt dat we geen 3 miljoen weggooien. Het geld is nu hard nodig, daar moeten we geen nieuwe middelmaat voor halen maar juist iemand die iets toevoegt. Ik zou het liefst een multifunctionele aanvaller zien die back up kan op meerdere plekken, zoals Fabio. Maar Dolberg zal wel meer dan 3 mln kosten + salaris. Dan gok ik in dit spaarzame geval wel liever op de jeugd.
Ja, dat is een kwestie van smaak dan. Ik koop ook liever alleen klasbakken, maar voor een back-up spits is dat minder relevant. Kijk als je Pepi kan huren met een optie tot koop dan zou dat perfect zijn, alleen die kans acht ik niet groot.
Ik snap dat allemaal klasbakken niet mogelijk is. Dat is niet realistisch. Maar een glasbak of Dolberg is wel een heel groot verschil waarbij Dolberg ook nog diabetes type 1 heeft. Dat vind ik dan echt weggegooid geld.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik betaal nog liever 3 miljoen voor 1 jaar Fabio Silva dan voor Dolberg.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dolberg....... zie je die al samen met Simons juichen na een doelpunt? Denk dat het contrast niet groter kan zijn, wat een dooie lul was dat altijd.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Drie miljoen voor één jaar Silva is veel te duur. Maar elke euro die je investeert in Dolberg is weggegooid geld. Die flappen kun je beter in de kachel gooien, dan heb je er meer aan.
User avatar
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Posts: 595
Joined: 24 Jun 2022, 11:12
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Couhaib Driouech
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Liever Jason van Doevoe opstellen dan Dolberg 8) :PSV: :ketchup:
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Drolberg is 'de nieuwe Bergkamp' van 5 jaar geleden. Totaal over het paard getild en heeft er sindsdien niks meer van gebakken.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Iedereen negatief over Dolberg...

Tot hij ons de CL inschiet.
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3,986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gezien deze discussie wordt het echt weer tijd voor wat nieuws volgens mij..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Image
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 06 Jun 2023, 13:41 Image
Net echt.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 06 Jun 2023, 13:41 Image
Steel je mijn oude grap nu? 😅
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

*
Last edited by Ardbeg on 06 Jun 2023, 14:14, edited 1 time in total.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 05 Jun 2023, 20:33@Heruone: mooie post. Echter: je rept meerdere keren over keuzes die Bosz in het verleden heeft gemaakt met betrekking tot bepaalde posities, en ik zie je van daaruit meerdere keren concluderen dat sommige van onze huidige spelers (of aan ons gelinkte spelers zoals Spierings) niet in het gewenste profiel passen, waarmee je tegelijkertijd ook een soort implicatie toevoegt dat we moeten scouten op specifieke profielen zoals voorheen door Bosz gehanteerd. Los van het feit dat ook ik vind dat PSV op een aantal plekken stevig moet doorselecteren, heb ik ergens toch ook wel moeite met het idee dat we lijn-Bosz voor 100% moeten volgen. Want hoe je het ook wendt of keert: hij heeft vrijwel nergens geleverd, heeft bij allerlei clubs (ernstig) ondergepresteerd en is mede daarom ook overal ontslagen. Blijkbaar werken zijn plannen niet helemaal en zou hij er dus ook goed aan doen om bepaalde dingen te veranderen. Wat dat betreft vind ik het bijzonder dat je die keuzes als goeie basis ziet om op verder te gaan, terwijl duidelijk is gebleken dat dat niet per definitie zo is. Benieuwd hoe jij daarover denkt.
Ik denk allereerst dat het weinig zin heeft om in deze "discussie" op voorhand vastgeroest te blijven zitten in het voor jou gestelde gegeven dat hij weinig levert en dat daarom je even zwart-wit gezegd niet all-in moet gaan. Op die manier valt namelijk vrijwel niet een discussie hierover te voeren. Dat kan ik op voorhand al voorspellen ;) Ik ben zelf van mening dat jouw gestelde niet per se zo is overigens. Even kort op een rijtje zonder er al te diep op in te willen gaan:
  • Hij kwam bij Dortmund in een situatie terecht waar zijn twee absolute sterspelers verkocht wouden worden. Dembele werd daadwerkelijk verkocht, Aubameyang deed gewoon bijna letterlijk aan werkweigering. Daarnaast in diezelfde zomerwindow werden twee andere basisspelers verkocht in de vorm van Bender en Ginter. Klik voor de grap eens in deze 24 wedstrijden die Bosz bij Dortmund op de bank heeft gezeten een paar random wedstrijden aan en kijk eens naar de opstelling/spelers. Daar wordt je met de kennis van nu toch niet vrolijk van? Stöger heeft het niet heel veel beter daarna gedaan. Werd ook de laan uit gestuurd. Favre heeft het qua puntenaantallen beter gedaan en langer gezeten, maar werd na een slechte serie van 5 wedstrijden ook de laan uitgestuurd. Röse heeft het ook maar een jaar volgehouden.
  • Bij Leverkussen heeft hij twee seizoenen prima gepresteerd met een 4e en 5e plek. Met goed voetbal en jonge talenten die doorbraken. Voorafgaand aan de slechte reeks die leidde tot zijn ontslag stonden zij ook 1e. Dat was in een seizoen waar Volland en Havertz, twee van zijn belangrijkste aanvallers, verkocht werden (en andermaal geen vervanging gehaald werd) en waar i.c.m. corona en afwezigheid van belangrijke figuren de organisatie uiteindelijk als een kaartenhuis in elkaar stortte. Je kan Bosz denk ik ergens wel terecht verwijten dat hij dat niet heeft weten om te keren, hoewel we bij PSV met Schmidt ook hebben gezien dat corona gewoon een ontzettende kut-factor kan zijn. Seoane moest overigens in het seizoen na hem ook gewoon zijn biezen pakken.
  • Lyon was een huwelijk dat gedoemd was om te mislukken. Depay vertrok die verantwoordelijk was voor bijna 1/3 van de G+A productie (als ik het me goed herinner). Aankopen bleven veelal uit en aankopen die werden gedaan waren niet helemaal een match (Boateng die niet meer met ruimte in de rug of in grote ruimtes kon verdedigen), een voetbalcultuur die niet paste bij de vereiste discipline en professionaliteit van een redelijk Duits georiënteerde trainer en een selectie die nooit kon voldoen aan de vereiste fysieke waardes voor pressing voetbal.
In de (sub)top van Engeland, Duitsland, Frankrijk, etc. gelden simpelweg andere wetten. Alle clubs zitten daar enorm dichtbij elkaar en daarmee is presteren dus leidend en zijn er slechts een handjevol clubs die bereid zijn een trainer de ruimte en tijd te geven om zijn visie toe te passen. Dat is uiteraard een meer dan te bilijken keuze, maar het toont tegelijkertijd ook wel aan waarom het bij die clubs zo moeilijk iets op te bouwen is noch over een langere tijd te presteren. Leverkussen heeft vanaf 2008 13 verschillende trainers gehad in 15 jaar gehad. Enkel Bosz en Schmidt zijn boven de 100 wedstrijden uitgekomen. Waarvan vrijwel geen enkele serieus iets heeft opgebouwd. Ook Schmidt niet. Bij Dortmund is Klöpp een uitzondering op de regel geweest. Tuchel heeft er 2 seizoenen er gezeten en is ontslagen. Favre heeft er 2.5 jaar gezeten en is ontslagen. De rest heeft er allemaal max. 1 seizoen gezeten en is ontslagen. Terzic lijkt voorlopig nog een uitzondering te zijn, deels doordat Bayern zo'n klote seizoen beleefde. Geen van allen na Klöpp heeft iets serieus opgebouwd voor Dortmund. Sinds 16/17 speelt Leipzig in de Bundesliga. Het heeft in die tijd 6 trainers in 7 jaar gehad. Geen enkele is boven de 100 wedstrijden uitgekomen waarbij vrijwel de meeste het max 1 seizoen hebben volgehouden.

Ik denk de term iets opbouwen vrij relatief is. Ik denk dat vrijwel geen enkele trainer iets kan opbouwen en stel dat dat lukt, dan schuilt de achterliggende reden daarvoor vaak niet eens per se in de kwaliteiten van de trainer, maar vooral in de beleidsmakers die rationeel, doordacht en bewust specifieke keuzes hebben gemaakt, hetgeen dat dat proces tot stand heeft gebracht en gekatalyseerd. Feyenoord is daar nogmaals een voorbeeld en tevens bevestiging van. Slot had momenteel niet het succes gehad op het moment dat Arnesen geen significante veranderingen had doorgevoerd op beleidsmatige zaken binnen Feyenoord als BVO zijnde. Had even plat gezegd Sjaak Troost of Martin van Geel daar nog de touwtjes in handen, dan had het er een stuk anders uitgezien.

Ik denk dat dat ook het allerbelangrijkste punt onderstreept. Het gaat niet eens zozeer om de trainer, maar vooral om de hersenspinsels die spelen binnen de directie. Is Bosz slechts een aanstelling van de trainer of symboliseert Bosz een bepaalde gedachte/opvatting die de topmannen van PSV hebben over voetbal en hoe zij willen dat PSV voetbal naar buiten toe representeert? In dat laatste geval moet je nmi altijd "all-in" gaan. Allereerst om iig de voorwaarden tot succes voor Bosz te kunnen creëren. Ten tweede omdat je daarmee ook voor de volgende trainers een erfenis wilt achterlaten waarmee zij iets kunnen binnen deze opvattingen. Leipzig is daar dan weer een perfect voorbeeld van. Die hebben dan wel 6 trainers in 7 jaar gehad, alle selecties passen zo bij elke trainer. Waarbij tussen de trainers echt nog wel verschillen zitten. Vanuit dat opzicht zijn de gesprekken tussen Bosz en PSV ook wel positief. Ze zijn al dik een week intensief in gesprek en dan niet zozeer over de details van een contract etc., maar vooral over de inhoud van de selectie, wat PSV kan/wil en wat hun standpunten en ideeën zijn. Dat is iig vrij positief en dat klinkt als een goed doordacht huwelijk.

Ik denk overigens dat de profielen van Bosz echt niet per se heel specifiek en/of afgekaderd zijn. Hij heeft met heel veel verschillende spelers gewerkt en heeft ook veel verschillende formaties gebruikt afwisselend van een 4-3-3, 4-2-3-1 tot aan een 3-4-2-1 en 3-4-3 formatie. Schöne is bijv. een hele andere type 6 dan Aranguiz en Palacios is een hele andere type 8 dan Brandt, Caqueret of Ziyech. In de hoofdnoemer zoek je vooral technische (verfijnde) spelers die behendig zijn in de kleine ruimte, maar tegelijkertijd ook inhoud, intensiteit en loopvermogen waarborgen.

En laat die latino's deze kant maar opstromen. Beetje meer pit in de selectie mag ook wel namelijk.
MaartenV wrote: 05 Jun 2023, 21:31Dus mijn vraag... hoe is je inzicht veranderd tav Boscagli in een periode dat hij niet speelde ?
Wellicht is het inderdaad een romantische gedachte haha.

Laat ik iig vooropstellen: als je tweemaal een nieuwe CV kan halen en daarmee ook kan doorselecteren op Boscagli (aan de geluiden van Elfrink te horen, zoeken we een rechtsbenige CV), dan moet je dat altijd doen. Ik denk Boscagli nog steeds defensief zijn zwaktes heeft en daarmee met momenten een labiliteit is (de punten die ik eerder benoemde: ball-watcher, kwetsbaar in de 1vs1 tegen behendige aanvallers en fysieke duels tegen grotere sterke spitsen). En ik denk dat als je echt een significant niveau omhoog wilt gaan, doorselecteren op deze positie daarvoor goede en benodigde zet zou zijn.

Het punt is echter dat PSV waarschijnlijk 1. denk ik die luxe niet heeft en 2. met Boscagli een verdediger heeft met een aantal specifieke eigenschappen heeft die hem ook ontzettend nuttig kunnen maken. Simpel gezegd is hij goed aan de bal en hij leest het spelletje vrij goed (ook defensief gezien). Als je hem bijvoorbeeld kan combineren met een glasbak die zijn zwakheden kan camoufleren, dan heb je denk ik wel een aardig centrum voor ED begrippen en ook iemand die in de pressing en aan de bal een katalysator kan zijn in de speelstijl van Bosz. Hoewel Teze misschien nog wel interessanter is als basis CV omdat hij completer is. Je hebt iig bij beide iemand nodig die hun zwakheden kan camoufleren. Ramalho kon dat namelijk niet en zij konden dat beiden ook niet bij elkaar.

Ik denk overigens nog steeds dat Obispo overall verdedigend beter is en een Obispo in potentie Boscagli eruit speelt. Ik denk alleen dat dit seizoen weer heeft bevestigd dat Obispo nooit een volledig seizoen fit is, eigenlijk te weinig minuten heeft gemaakt voor zijn ontwikkeling waardoor hij nog te vaak onbetrouwbaar is (vaker dan Boscagli) en dat hij bovendien geen match is voor de speelstijl van Bosz.

Maar goed, ergens is dit ook koffiedik kijken natuurlijk. Het is erg afhankelijk van wat voor accenten er in de voorbereiding gelegd gaan worden. En Boscagli heeft nog een contract tot 2025 (2 jarig contract) en vertegenwoordigt volgens mij best wel wat waarde. Ik sluit ook niet uit dat men hem gaat slijten, want als hij niet verlengd, is dit de window daarvoor. En dat opent natuurlijk de weg naar een goede balvaardige Zuid-Amerikaanse sloper hehe.

Brael wrote: 05 Jun 2023, 22:23Elke speler wordt langs de "Bosz-meetlat" gelegd, met de vraag: is hij geschikt voor het voetbal dat Bosz wil spelen? Ik vrees dat Bosz zulke eisen ook stelt als hij ergens trainer wordt. "Ik wil spelers hebben die mijn spel kunnen uitvoeren"

Ergens hoop ik toch op een trainer met een eigen visie, maar die ook pragmatisch genoeg is om een succesvol team te formeren met het beschikbare materiaal. En dat wil niet zeggen dat we met middelmatige spelers verder moeten, maar spelers met specifieke kwaliteiten moet je gewoon benutten. We hebben met Luuk de Jong nog steeds één van de beste aanvallende koppers van heel Europa (!) in ons team. Moeten we die nu afschrijven omdat hij niet in het spelletje van Bosz past, of moet Bosz maar een spelletje bedenken waar Luuk de Jong in kan floreren? Het moge duidelijk zijn dat ik opteer voor het laatste.

We zijn geen Man City dat op elke plek de ideale speler kan kopen. En we kunnen ook geen 5-6 nieuwe basisspelers kopen in één zomer. Voor een deel zul je het bij PSV gewoon moeten doen met wat je erft van je voorganger. Lukt je dat niet of wil je dat niet, dan ben je geen geschikte PSV coach.

Ik vrees dat het transferbeleid erg op Bosz afgestemd zal worden, waardoor waardevolle spelers zoals Luuk buiten de boot gaan vallen.
Klopt en dat zal ook zeker het geval zijn, want PSV is geen City. Maar daar komt dan ook het hele lastige onvoorspelbare grijze gebied waar wij denk ik heel lastig over kunnen discussiëren. Ik denk dat er best veel gaat gebeuren en er stiekem wel eens 8 a 10 nieuwe spelers gehaald kunnen gaan worden, maar tegelijkertijd zal niet iedereen een glasbak zijn of direct basiswaardig zijn etc. En PSV zit anderzijds ook niet in de luxe om de gehele huidige selectie te kunnen afschrijven. Dus daarin zal inderdaad beleidsmatig gezien bepaalde concessies en keuzes gemaakt moeten worden. Dat gaat wel interessant worden om te zien, ook welke keuzes Stewart daarin gaat maken.

Ik denk overigens dat Luuk echt nog wel een hele serieuze bijdrage gaat leveren voor PSV. Ik betwijfel alleen als 1e spits.

Mogen we dan nog een hot-take gooien: Xavi als valse 9?
Last edited by Heruone on 06 Jun 2023, 13:54, edited 1 time in total.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Send Prediction League reminder to second email adress: No

29.04.2007 wrote: 06 Jun 2023, 13:28 Dolberg....... zie je die al samen met Simons juichen na een doelpunt? Denk dat het contrast niet groter kan zijn, wat een dooie lul was dat altijd.
Ik vond het altijd wel mooi dat hij zo koel bleef na een goal. Had een fantastisch jaar, leek echt de top te gaan halen, maar uiteindelijk nooit meer wat laten zien.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 06 Jun 2023, 13:34 Iedereen negatief over Dolberg...

Tot hij ons de CL inschiet.
Mag ik deze nomineren voor de dooddoener van de dag?
Dit geldt toch daadwerkelijk voor elke spits die je eigenlijk niet zou willen?

Bosz: Luister Earnie, ik wil graag {insert random overrated spits} naar PSV halen
Stewart: Ja, dan kunnen we onze flappen net zo goed in de kachel gooien
Bosz: Iedereen is zo negatief over {insert random overrated spits}, totdat hij ons de CL inschiet

Zie je?
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DadOfFour wrote: 06 Jun 2023, 13:56
ComeOnPSV wrote: 06 Jun 2023, 13:34 Iedereen negatief over Dolberg...

Tot hij ons de CL inschiet.
Mag ik deze nomineren voor de dooddoener van de dag?
Dit geldt toch daadwerkelijk voor elke spits die je eigenlijk niet zou willen?

Bosz: Luister Earnie, ik wil graag {insert random overrated spits} naar PSV halen
Stewart: Ja, dan kunnen we onze flappen net zo goed in de kachel gooien
Bosz: Iedereen is zo negatief over {insert random overrated spits}, totdat hij ons de CL inschiet

Zie je?
Bosz: Luister Earnie, ik wil graag Zahavi naar PSV halen
Stewart: Ja, dan kunnen we onze flappen net zo goed in de kachel gooien
Bosz: Iedereen is zo negatief over Zahavi, totdat hij ons de CL inschiet

oh nee..
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 06 Jun 2023, 13:52 Ik denk overigens dat Luuk echt nog wel een hele serieuze bijdrage gaat leveren voor PSV. Ik betwijfel alleen als 1e spits.

Mogen we dan nog een hot-take gooien: Xavi als valse 9?
Dat eerste is natuurlijk wel enorm zonde, vind ik persoonlijk. Voor een rol als pinchhitter is Luuk veel te goed (en waarschijnlijk ook veel te duur).

Xavi als valse 9 klinkt interessant, maar een valse 9 impliceert veel uitzakken uit de spits, waar één van Xavi's sterke punten juist zijn doelgerichtheid is, gecombineerd met mooie momenten van diepgang. Een "allround" 9 zie ik hem best wel worden, een voetballende nummer 9 die zelf kansen kan creëren, kansen kan afmaken maar ook in de combinatie sterk is. Afhankelijk van tegenstander en speelstijl kan de focus dan gelegd worden op uitzakken en meevoetballen, of juist diepgang verzorgen. Zeg maar een type R9, maar dan een paar niveautjes minder.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 06 Jun 2023, 14:01
DadOfFour wrote: 06 Jun 2023, 13:56

Mag ik deze nomineren voor de dooddoener van de dag?
Dit geldt toch daadwerkelijk voor elke spits die je eigenlijk niet zou willen?

Bosz: Luister Earnie, ik wil graag {insert random overrated spits} naar PSV halen
Stewart: Ja, dan kunnen we onze flappen net zo goed in de kachel gooien
Bosz: Iedereen is zo negatief over {insert random overrated spits}, totdat hij ons de CL inschiet

Zie je?
Bosz: Luister Earnie, ik wil graag Zahavi naar PSV halen
Stewart: Ja, dan kunnen we onze flappen net zo goed in de kachel gooien
Bosz: Iedereen is zo negatief over Zahavi, totdat hij ons de CL inschiet

oh nee..
Ja, die lat hadden ze een beetje te laag gelegd ;)
User avatar
Koenjo
Meervoudig international
Posts: 1,058
Joined: 15 Mar 2022, 13:51
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dolberg hoef ik echt niet te zien hier, wat een dooie. Heeft na Ajax op een hoopvol begin na in Frankrijk ook niks meer gepresteerd. Kluivert lijkt mij dan wel weer wat, doet het echt uitstekend bij Valencia.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dolberg had 1 heel goed seizoen, onder Bosz. Daarna nooit meer in de buurt van dat niveau gekomen, behoudens wat korte oplevingen onder ten Hag en bij Nice.
Maar het lijkt een hersenspinsel te zijn van Elfrink obv niks anders dan dat hij onder Bosz goed speelde.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 06 Jun 2023, 14:11
Vanthaman18 wrote: 06 Jun 2023, 14:01

Bosz: Luister Earnie, ik wil graag Zahavi naar PSV halen
Stewart: Ja, dan kunnen we onze flappen net zo goed in de kachel gooien
Bosz: Iedereen is zo negatief over Zahavi, totdat hij ons de CL inschiet

oh nee..
Ja, die lat hadden ze een beetje te laag gelegd ;)
Sterker nog, die lat lag niet eens op de grond, daar hebben ze eerst een gat voor moeten graven...
La vida és massa curta per no fer broma
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thijs wrote: 05 Jun 2023, 21:44 Everything you say can and will be used against you in a court of negentiendertien…
Wel terecht toch ? Als jij Ruud nu opeens posthuum helemaal afbrandt weet ik je ook te vinden ;-) iets van consistentie mag er wel verwacht worden anders kunnen we net zo goed usernames randomiseren.

Stel dat @Revolinho dalijk Malen gaat verheerlijken en terug wil..dat kan toch niet ? Mag niet. Een gele kaart zou dan wel terecht zijn, op zijn minst.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 06 Jun 2023, 13:52
Feyenoord is daar nogmaals een voorbeeld en tevens bevestiging van. Slot had momenteel niet het succes gehad op het moment dat Arnesen geen significante veranderingen had doorgevoerd op beleidsmatige zaken binnen Feyenoord als BVO zijnde. Had even plat gezegd Sjaak Troost of Martin van Geel daar nog de touwtjes in handen, dan had het er een stuk anders uitgezien.
Je kunt ook zeggen dat Feyenoord gewoon de slechtste van de slechtste mensen hadden op bepaalde posities, dat Arnesen kwam puinruimen en dat ze vervolgens voor Slot als best mogelijke trainer hebben gekozen en Ten Kloese als best beschikbare AD/TD. En omdat ze een paar goede keuzes hebben gemaakt zijn ze nu waar ze zijn. Maarja straks gaat Slot weg en dan stellen ze van Wonderen of Gio wellicht aan en is dat wat is 'opgebouwd' verdwenen behalve de goudstaven in de selectie + op de bank. We kunnen Feyenoord mijn inziens nog niet categoriseren als een goed voorbeeld. Wat dat betreft heeft PSV wellicht met Brands/Earnie en Bosz hetzelfde gedaan omdat ze 3x de best beschikbare persoon hebben aangesteld.
Is Bosz slechts een aanstelling van de trainer of symboliseert Bosz een bepaalde gedachte/opvatting die de topmannen van PSV hebben over voetbal en hoe zij willen dat PSV voetbal naar buiten toe representeert?

Dit kan volgens mij prima samen. Volgens mij was het bij pakweg Ten Hag en Slot ook zo gegaan en vroeger bij de oude garde zoals Hiddink, van Gaal en zelfs Advocaat.
Leipzig is daar dan weer een perfect voorbeeld van. Die hebben dan wel 6 trainers in 7 jaar gehad, alle selecties passen zo bij elke trainer. Waarbij tussen de trainers echt nog wel verschillen zitten.
Ik vind 6 trainers in 7 jaar ook wel iets om zorgen over te maken. Kiezen ze dan niet telkens een trainer die minder kwaliteiten heeft maar wel in hun visie past zodat je de spelers/jeugdopleiding niet opnieuw hoeft in te richten? Dan zou ik zeggen dat je beter voor de best beschikbare trainer kunt gaan zolang die raakvlakken heeft met je visie. Wat je wel moet blijven doen is spelers halen die allround zijn en bijna universeel voor elke trainer.
In de hoofdnoemer zoek je vooral technische (verfijnde) spelers die behendig zijn in de kleine ruimte, maar tegelijkertijd ook inhoud, intensiteit en loopvermogen waarborgen.
Volgens mij is Bosz ook pragmatischer dan mensen in eerste instantie zeggen. En dit is gewoon heel belangrijk maar tegelijk het verschil tussen spelers met hun plafond in de ED en spelers die nog mee kunnen groeien met de club. Maar als je spelers wil die behendig/technisch zijn met het fysieke aspect erbij kom je vaak in een categorie spelers die we niet hebben of niet altijd kunnen kopen. Het is hetzelfde als je een spits wil die kopsterk is, makkelijk scoort, snel is, zelf een kans kan creëren, jong, restwaarde en ervaring op een bepaald niveau. Tjah die zoeken 340 clubs in Europa.

Als je spelers koopt zoals jij hierboven beschijft, en je probeert ze ook op te leiden, dan maakt het niet uit wie er na Bosz komt. Dat zou mijn inziens het beste voorbeeld van duurzame visie zijn. Dan kan daarna de best beschikbare trainer gewoon door met dezelfde groep.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Drolmel out, Drolberg in.
Post Reply