Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
MaartenV
Nationale topspeler

loginnaam wrote: 07 Jun 2023, 12:02
11 Tinus wrote: 07 Jun 2023, 11:50 Ik denk dat @MaartenV wel een goed punt heeft. Bosz heeft de ambitie om kampioen te worden en wil de beste selectie mogelijk. PSV heeft de ambitie om kampioen te worden waarbij een 2e plek (en eventueel een keer voor de verandering een KNVB beker) niet rampzalig is voor de langere termijn. Maar toch denk ik dat iedereen aan de onderhandelingstafel maar 1 ding wil en dat is plaatsing voor de CL + kampioen worden met PSV. Daarnaast is er voor PSV ook alles aan gelegen om financieel gezond te blijven en verder te kijken naar dit jaar. En daar is Bosz natuurlijk wel gewoon een passant in zoals Roger dat ook was. Wel een passant die ons echt 3 treden omhoog kan helpen maar die garantie is er niet op dit moment.
Aim for the moon, even if you miss you still end up between the stars. M.a.w. door juist het landskampioenschap als doel te stellen, is de kans het grootste om bij de eerste 2 te eindigen. Als je al uit gaat van een plek bij de eerste 2 is goed genoeg, dan haal je niet het beste uit je zelf en kom je mogelijk dus nog lager terecht dan je zou willen.
Je zet zo een goed mogelijke selectie neer met het geld wat je tot je beschikking hebt . Het risico dat je daarbij bereid bent te nemen, dat is niet aan de coach, maar aan de niet-passanten.

Bij PSV betekent dit historisch gezien al heel lang een selectie waarmee je een goede kans maakt op het kampioenschap.

M.a.w. Bosz moet transparantie krijgen over de financiele situatie en mogelijkheden club. Als hem dat niet zint dan houdt het op. Als dat hem zint dan mag hij snel tekenen en kan bosz in overleg verdere invulling gaan geven aan de selectie. Als het in zo een tijdskritische situatie weken duurt, dan is dat niet best. En mag ik hopen dat PSV dus parallel onderhandelt. Waarom zou PSV dat niet doen ? Voor PSV is het tijdspad kritischer dan voor de aan te trekken coach. Bosz solliciteert. Het is niet de club die.bij Bosz solliciteert.
Joenepsv
Legende

Persepolis wrote: 07 Jun 2023, 12:15
Joenepsv wrote: 07 Jun 2023, 11:02

In het geval van Ruud ben ik het met je eens. Die is genaaid. Maar volgens mij is Schmidt in heel veel dingen gefaciliteerd om het hem zo makkelijk mogelijk te maken.Die hele Duitse invasie heeft ons bakken met geld gekost en bijzonder weinig opgeleverd.
Is dat zo? Laten we naar de transferwindows kijken. In de zomer van 2020, met een zwakke selectie op de meeste posities, is er in welgeteld 3 spelers een transfersom uitgegeven: Sangaré (vervanger van Hendrix), Max (vervanger van Rodriguez) en 3e keeper Müller. Verder zullen Zahavi (vervanger Lammers) en Götze een meer dan aardige salaris hebben ontvangen, maar daar worden wel vaker uitzonderingen in gemaakt bij PSV. Mvogo en Fein zijn gehuurd. Dus 5 beoogde basisspelers, wat best normaal is voor PSV, voor ongeveer 16 miljoen aan transfer/huursommen. In de winter is er niks gebeurt. Zomer 2021: Met Malen en Dumfries vertrekken 2 van de beste spelers, evenals vaste basisspeler Rosario, voor meer dan 50 miljoen euro. Malen is vervangen door de gehuurde, en tekortkomende, Vinicius die pas op de laatste dag kwam. Dumfries is niet vervangen, want Teze zou het even invullen. Voor de plek van Rosario komen 2 transfervrije spelers: de al 3 jaar geblesseerde Van Ginkel, die nooit meer in de buurt van zijn oude niveau kwam, en Pröpper, die nauwelijks speelde en waar later van bleek dat hij de motivatie totaal niet had en wilde stoppen. 2 spelers waar je, even cru gezegd, heel weinig aan had. Verder kwam transfervrij een beoogde reserve back, Mwene, en werd er 6 miljoen uitgegeven aan Drommel en Ramalho. In de winter werd vervolgens eindelijk een middenvelder gehad: Veerman voor 6 miljoen. Dan heb je het in totaal over ongeveer 30 miljoen aan transfersommen in 4 windows, wat echt peanuts is anno 2020-2021. Zeker in vergelijking met de transfersommen die PSV ontving in die periode. Die "Duitse invasie" gaat verder over 4 Duitse spelers, de gehuurde Fein, 3e keeper Müller voor 5 ton gekomen, Max die voor 7 miljoen kwam en al veel langer op de lijstjes bij PSV stond, en Götze die een dik salaris kreeg maar dat ook waarmaakte als een van de beste en belangrijkste spelers vorig seizoen. Mwene en Mvogo zijn geen Duitsers maar kwamen wel van Duitse clubs, en waren gehuurd en transfervrij. Denk je nou echt dat Schmidt zo goed gefaciliteerd is, dat er zoveel geïnvesteerd mocht worden en dat dit zijn ideale aanwinsten waren? Dat blijkt dus nergens uit.
Schmidt is echt net zo hard genaaid hoor, met 3 belangrijke basisspelers die werden verkocht en geen (fatsoenlijke) vervangers voor werden gehaald, en voor de rest zeer, zeer beperkte investeringsmogelijkheden waardoor vooruitgang zeer lastig werd gemaakt.
Tja als je het zo brengt.... ;)

Nee je hebt gelijk. Ik heb overigens nog steeds het idee dat er een aantal van dat lijstje spelers hier niet hadden gespeeld zonder Roger. De keeperskwestie bijvoorbeeld, Zahavi en Ramalho. Maar aan het eind van de streep is het inderdaad zo dat er ook onder Roger bedroevend slecht is geïnvesteerd. John heeft er een potje van gemaakt op de transfermarkt.
D.Millpants
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Ik denk dat wanneer Ajax belt dat Bosz gevlogen is.
Robson de Souza
Vedette

MaartenV wrote: 07 Jun 2023, 12:38
loginnaam wrote: 07 Jun 2023, 12:02

Aim for the moon, even if you miss you still end up between the stars. M.a.w. door juist het landskampioenschap als doel te stellen, is de kans het grootste om bij de eerste 2 te eindigen. Als je al uit gaat van een plek bij de eerste 2 is goed genoeg, dan haal je niet het beste uit je zelf en kom je mogelijk dus nog lager terecht dan je zou willen.
Je zet zo een goed mogelijke selectie neer met het geld wat je tot je beschikking hebt . Het risico dat je daarbij bereid bent te nemen, dat is niet aan de coach, maar aan de niet-passanten.

Bij PSV betekent dit historisch gezien al heel lang een selectie waarmee je een goede kans maakt op het kampioenschap.

M.a.w. Bosz moet transparantie krijgen over de financiele situatie en mogelijkheden club. Als hem dat niet zint dan houdt het op. Als dat hem zint dan mag hij snel tekenen en kan bosz in overleg verdere invulling gaan geven aan de selectie. Als het in zo een tijdskritische situatie weken duurt, dan is dat niet best. En mag ik hopen dat PSV dus parallel onderhandelt. Waarom zou PSV dat niet doen ? Voor PSV is het tijdspad kritischer dan voor de aan te trekken coach. Bosz solliciteert. Het is niet de club die.bij Bosz solliciteert.
Ze zijn natuurlijk al in grote lijnen akkoord, als ze zijn staf al overeen zijn gekomen en nu nog kijken naar verdere invulling van selectie komen ze er echt wel uit. Het plaatje m.b.t. investeringen is in eerste instantie natuurlijk al lang geschetst. Bosz zegt niet: o ja, we zijn bijna akkoord. Eh, wat is er eigenlijk te besteden? Nee, men kijkt nu naar mogelijkheden en onmogelijkheden m.b.t. selectie en dat wordt echt wel snel afgerond. Ik verwacht deze week gewoon witte rook.
RV1913
Nationale topspeler

D.Millpants wrote: 07 Jun 2023, 12:47 Ik denk dat wanneer Ajax belt dat Bosz gevlogen is.
Don't worry die gaan voor Knutsel
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

D.Millpants wrote: 07 Jun 2023, 12:47 Ik denk dat wanneer Ajax belt dat Bosz gevlogen is.
maar die bellen niet
Ardbeg
Mister PSV

Hoezo dit nou weer?
Robson de Souza
Vedette

Misschien zegt Bosz straks wel dat hij Ajax heeft laten weten geen interesse te hebben. Weet jij veel.
Ik denk dat het allemaal wel mee valt. Toen ze hem ernaar vroegen leek Van Nistelrooy vast in het zadel te zitten en was het aanblijven van Heitinga verre van zeker.
Dus dat hij toen interesse toonde valt te billijken. Net als dat hij nu volledig geïnteresseerd is in PSV.
Standbeeld
Mister PSV

Ardbeg wrote: 07 Jun 2023, 12:50
Hoezo dit nou weer?
Hij wil gewoon liever Jans als trainer.
Robson de Souza
Vedette

Ik ben echt al de hele tijd aan het wachten op het PSV-bericht: Who's the Bosz?
Witte rook graag. Dan kunnen we weer vooruit kijken!
ruuddevil
Legende

Zeker weten.
Ardbeg
Mister PSV

Zeker weten dat dit niet klopt.
MaartenV
Nationale topspeler

Robson de Souza wrote: 07 Jun 2023, 12:48
MaartenV wrote: 07 Jun 2023, 12:38

Ze zijn natuurlijk al in grote lijnen akkoord, als ze zijn staf al overeen zijn gekomen en nu nog kijken naar verdere invulling van selectie komen ze er echt wel uit. Het plaatje m.b.t. investeringen is in eerste instantie natuurlijk al lang geschetst. Bosz zegt niet: o ja, we zijn bijna akkoord. Eh, wat is er eigenlijk te besteden? Nee, men kijkt nu naar mogelijkheden en onmogelijkheden m.b.t. selectie en dat wordt echt wel snel afgerond. Ik verwacht deze week gewoon witte rook.
Als dit waar is, dan moet hij gewoon tekenen, want qua salaris, staf etc zijn ze er naar verluid al uit. Kortom het is nogal naïef. De selectiemogelijkheden zijn volgens Rik de reden dat Bosz nog niet heeft getekend. Als dat zo is, dan is dat dus echt een breekpunt. Niet wat geouwhoer om de puntjes op de i te zetten. Alsof je daarin allerlei dingen zwart op wit gaat zetten. Dat past helemaal niet bij de turbulentie van een transferwindow. Plus de belangen van de directoe en peter zouden op 1 lijn moeten liggen, dus het zou helemaal niet nodig moeten zijn om dit vast te leggen of er weken over te spreken.
Robson de Souza
Vedette

MaartenV wrote: 07 Jun 2023, 13:12
Robson de Souza wrote: 07 Jun 2023, 12:48

Als dit waar is, dan moet hij gewoon tekenen, want qua salaris, staf etc zijn ze er naar verluid al uit. Kortom het is nogal naïef. De selectiemogelijkheden zijn volgens Rik de reden dat Bosz nog niet heeft getekend. Als dat zo is, dan is dat dus echt een breekpunt. Niet wat geouwhoer om de puntjes op de i te zetten. Alsof je daarin allerlei dingen zwart op wit gaat zetten. Dat past helemaal niet bij de turbulentie van een transferwindow. Plus de belangen van de directoe en peter zouden op 1 lijn moeten liggen, dus het zou helemaal niet nodig moeten zijn om dit vast te leggen of er weken over te spreken.
Die hebben echt wel al een intentieverklaring getekend, inclusief geheimhoudingsverklaring en zijn nu wat punten aan het aftikken. Zo werkt dat.
En ja, het kan nog klappen maar geen van beide kan er dan onderuit zonder goede reden. Dat weten ze ook allebei.
loginnaam
Internationale topspeler

MaartenV wrote: 07 Jun 2023, 12:38 Bosz solliciteert. Het is niet de club die.bij Bosz solliciteert.
Ehm, nee. Ik denk niet dat Bosz een sollicitatiebrief naar PSV heeft gestuurd op het moment dat Ruud opstapte. Het lijkt me toch echt waarschijnlijker dat PSV Bosz heeft benaderd en PSV is dan ook degene die, uiteraard binnen acceptabele grenzen, Bosz zal moeten behagen en tegelijkertijd ook ervan moet overtuigd zijn dat Bosz op dit moment de beste persoon is voor de job.
MaartenV
Nationale topspeler

Robson de Souza wrote: 07 Jun 2023, 13:17
MaartenV wrote: 07 Jun 2023, 13:12
Die hebben echt wel al een intentieverklaring getekend, inclusief geheimhoudingsverklaring en zijn nu wat punten aan het aftikken. Zo werkt dat.
En ja, het kan nog klappen maar geen van beide kan er dan onderuit zonder goede reden. Dat weten ze ook allebei.
Een intentieverklaring ? Seriously ? Waarom zouden ze ?

Intentieverklaringen zijn handig om een verbond wat meer kracht te geven voor de langere termijn. Ook als er onzekere derde partijen of omgevingsfactoren zijn.
Met een club-coach verbinding lijkt me dit nogal onzinnig. Zeker als je haast hebt.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

loginnaam wrote: 07 Jun 2023, 13:25
MaartenV wrote: 07 Jun 2023, 12:38 Bosz solliciteert. Het is niet de club die.bij Bosz solliciteert.
Ehm, nee. Ik denk niet dat Bosz een sollicitatiebrief naar PSV heeft gestuurd op het moment dat Ruud opstapte. Het lijkt me toch echt waarschijnlijker dat PSV Bosz heeft benaderd en PSV is dan ook degene die, uiteraard binnen acceptabele grenzen, Bosz zal moeten behagen en tegelijkertijd ook ervan moet overtuigd zijn dat Bosz op dit moment de beste persoon is voor de job.
:lol: Precies dit
DonyellMalen
Legende

"Peet hier, hedde gullie nog werk"

psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Josef Dettelbacher wrote: 07 Jun 2023, 11:27
Tyyne wrote: 07 Jun 2023, 11:18 Ik ben eigenlijk wel blij dat Bosz hard onderhandeld,
Haha hij zei Boszhard

Image
Nee hoor, hij heeft een spraakgebrek. Dus:
https://www.legerdesheils.nl/majoor-bosshardt
Sjorsensjimmie
Bankzitter

Ik was uiterst positief dat er flinke gesprekken zijn met de nieuwe trainer. Maar inmiddels kom ik op het punt dat ik me begin te irriteren dat het zolang moet duren.
Over ruim 3 weken is de eerste training al. Hoe zit dat bij jullie?

Vind dat het wel erg lang duurt voor een trainer die vrij is en waarbij beide partijen graag willen.
Als je alles moet geloven zit het echt in de selectie en het door selecteren daarvan.

Of zou het ook nog meespelen dat voor sommige stafleden een oplossing gevonden moet worden alvorens er iets bekend wordt gemaakt?
Je hebt nog te maken met Rabanal, Tim Wolf, Abe Knoop, Van der Schee....
MaartenV
Nationale topspeler

De balans is wat mij betreft aardig aan het doorslaan naar de verkeerde kant als PSV Bosz moet overtuigen dat ze een selectie kunnen samenstellen waarmee hij zijn langgewenste kampioenschap kan toevoegen aan zijn CV.

Als je Cocu of Ron Jans belt dan staan ze er eergisteren al. Bleken ze al weken te overnachten in een boshut bij de Herdgang.

"De topkandidaat lijkt voor PSV een heel geschikte coach en heeft andere ijzers in het vuur, maar kan via PSV ook het nodige bewerkstelligen om zijn eigen carrière van meer glans te voorzien."
Ik krijg hier zo het gevoel van dat onze knullen zich weer laten naaien aan de onderhandelingstafel. Hoe komt het dat je (ik ben verreweg niet de enige op dit forum) bij PSV altijd het gevoel krijgt dat ze slecht onderhandelen ?
Last edited by MaartenV on 07 Jun 2023, 14:09, edited 2 times in total.
sly
Verbannen

Dit staat me ook totaal niet aan. Het is niet dat Pep of Jürgen binnen moeten halen. Dit wordt weer uiterst teleurstellend aangepakt door Brands en gaat weer in tranen eindigen.
Ardbeg
Mister PSV

MaartenV wrote: 07 Jun 2023, 13:52

De balans is wat mij betreft aardig aan het doorslaan naar de verkeerde kant als PSV Bosz moet overtuigen dat ze een selectie kunnen samenstellen waarmee hij zijn langgewenste kampioenschap kan toevoegen aan zijn CV.

Als je Cocu of Ron Jans belt dan staan ze er eergisteren al. Bleken ze al weken te overnachten in een boshut bij de Herdgang.

Ja zeer zeker! Moet je toch eens voorstellen dat hij wil dat de ambities op dezelfde lijn liggen. Successen behalen, investeren om het team naar dat niveau te krijgen. Poe, wat verkeerd!
RV1913
Nationale topspeler

Het VIVA topic is weer open zie ik :mrgreen:
Last edited by RV1913 on 07 Jun 2023, 14:01, edited 1 time in total.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

MaartenV wrote: 07 Jun 2023, 13:52

Je weet niet of het overtuigen van Bosz wel de inzet is van die gesprekken. Misschien is het zelfs andersom en is Bosz juist bezig om PSV ervan te overtuigen dat er meer voor nodig is dan de acties die PSV op technisch vlak voor ogen heeft. Schmidt kwam er in zijn tijd al achter dat PSV vrij lichtzinnig denkt over hoe het de daad bij het (ambitieuze) woord moet voegen, terwijl Van Bommel en vooral Van Nistelrooij erachter kwamen dat de back-up die ze van hun directie mogen verwachten zo broos is als een gipsmuurtje op een studentenkamer. Tegen die achtergrond zou ik - zeker als trainer wiens reputatie een titel nodig heeft - mijn huid ook duur verkopen als ik met een club aan tafel zit die even gemakkelijk van speelstijl en voetbalvisie wissels als van sokken.
Post Reply