Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 01 Jun 2023, 15:59 Wat een slechte speler. Doet maar wat.
Klopt, was gelijk overtuigd. Standbeeld
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3,986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 07 Jun 2023, 14:07 Klinkt als een betrouwbare speler. :whistle:
Beetje slaapverwekkende naam wel, -Trusty.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als die Nakamura zo goed is, waar ik mijn twijfels over heb omdat hij het alleen in de Oostenrijkse competitie heeft laten zien,, dan lijkt het me goed om daar bij nog een Kluivert te halen. Dan heb je Kluivert en Nakamura die links kunnen waarbij Kluivert ook nog op rechts kan. Als je dan ook nog een el Ghazi verkoopt en een goede rechtsbuiten haalt (dan heb je met aankoop rechts, Kluivert, Bakayoko en Nakamura je buitenspelers wel rond.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maar Kluivert is toch ook helemaal niet zo goed?
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die is veel te licht en wisselvallig joh. Pendelt tussen basis en bank bij Valencia, nergens echt een succes geweest. Niet doen.
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3,986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Matige statistieken, heeft het na Ajax kunnen proberen bij Roma, Leipzig, Nice en Valencia. Waarom zou het hier dan wel lukken?
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV staat toch bekend als een noodopvang voor net niet spelers? ;)
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 07 Jun 2023, 14:06
LaFoquita wrote: 01 Jun 2023, 15:45 Auston Trusty is een naam die mij ter ore is gekomen. Speler die op dit moment bij Arsenal onder contract staat, dit seizoen bij Birmingham zijn wedstrijden als LCV gespeeld. Optie ter vervanging van Gerrit. Zou redelijk hoog op de lijst staan en connecties met PSV/Nederland zijn erg kort. Daarnaast is de speler ook Amerikaans, dus zal al langer bekend zijn geweest bij Stewart.
Eerlijk gezegd verwacht ik dat zowel Boscagli en Obispo blijven en dan zal er geen nieuwe LCV komen. Focus zal in eerste instantie op RCV liggen ter vervanging van Ramalho die waarschijnlijk wel vertrekt. Mocht Obispo wel nog vertrekken is er zeker kans dat PSV serieus in de markt is voor hem. Dat is alleen moeilijk in te schatten. Iemand enig idee hoe de revalidatie van Obispo eruitziet?
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bij Nice en Valencia doet hij het ook weer niet zo slecht. Bij Valencia vinden ze hem de beste / belangrijkste aanvaller. Ik denk dat hij er in NL nog steeds tussen de 10 en 15 in schiet.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het voordeel van Kluivert is dat hij zowel links als rechts kan, en met Bakayoko is dat wel een meerwaarde omdat die dat helemaal niet heeft. Maar echt... dit is echt niet de categorie waar we in moeten zoeken denk ik. We moeten een speler ophalen, ontwikkelen en afzetten in die grote 4 competities. Ten eerste is dat duurzaam beleid, maar je hebt ook meer kans op de absolute hoofdprijs (succes + hoge transferwinst) en dat heb je niet met spelers die al een bepaald salaris hebben en al in grote competities hebben gespeeld.
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3,986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 07 Jun 2023, 14:45 Bij Nice en Valencia doet hij het ook weer niet zo slecht. Bij Valencia vinden ze hem de beste / belangrijkste aanvaller. Ik denk dat hij er in NL nog steeds tussen de 10 en 15 in schiet.
Ah ja. De nummer 16 van Spanje waar hij 6 goals en 0 assists heeft en nergens een plekje in de top 10 heeft o.b.v. spelersbeoordelingen (Sofascore 12e, whoscored 21e). Geen idee waar je die 10+ vandaan haalt? Valencia beleeft een zeer matig seizoen en Kluivert is daar 1 van de oorzaken van.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hoeveel mislukte invalbeurten moet El Ghazi nog maken om te concluderen dat je ver weg moet blijven bij materiaal als Dolberg, Kluivert en van de Beek?

Spelers met een 'krasje'. Kosten miljoenen aan transfersom én salaris, sukkelen met hun fitheid en de kans is gering dat je ooit nog iets terug gaat verdienen aan ze.
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke wrote: 07 Jun 2023, 14:57 Hoeveel mislukte invalbeurten moet El Ghazi nog maken om te concluderen dat je ver weg moet blijven bij materiaal als Dolberg, Kluivert en van de Beek?

Spelers met een 'krasje'. Kosten miljoenen aan transfersom én salaris, sukkelen met hun fitheid en de kans is gering dat je ooit nog iets terug gaat verdienen aan ze.
Tja aan de andere kant waren Guardado, van Ginkel en Luuk ook zulke spelers met een krasje. Of Götze, Ricardo Rodriguez en PvA. Spelers met een krasje is an sich niet per se slecht, als ze sowieso die meerwaarde hebben en dan vooral een meerwaarde hebben vanaf het begin van een wedstrijd.

El Ghazi is een meer dan prima speler om op de bank te hebben: ervaring en kan beide flankposities invullen. Het probleem is dat een speler met de (waarschijnlijke) salariskosten van El Ghazi gewoon een basisspeler moet zijn die bij 25 goals betrokken moet zijn en dat is hij niet.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV heeft nog maar weinig aanvallers over, dus nog een jaar El Ghazi zou ik helemaal niet gek vinden. Echter zou ik als hij een transfer kan maken hem ook zeker niet in de weg gaan zitten. Hopelijk gaat PSV dit soort transfers minimaliseren deze zomer. Uiteindelijk ben je onder aan de streep toch veel voor zo'n speler kwijt aan transfersom, tekengeld en salaris terwijl sportief hij te weinig gebracht heeft.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Ghazi is een prima speler voor op de bank. Wat hij kost is voor daarin mij totaal irrelevant en dergelijke overwegingen laat ik liever aan de accountants van PSV over.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je zo'n Nakamura kan halen als 2e optie voor linksbuiten, ben je nmi wel goed bezig. Kost niet teveel, jonge talentvolle speler met potentie en iemand die ook wel aardig kan voetballen.

Elanga zou ongeveer 15 miljoen moeten kosten btw.



Hoewel er ook geruchten voor 10 miljoen rondgaan.

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 07 Jun 2023, 15:17 Als je zo'n Nakamura kan halen als 2e optie voor linksbuiten, ben je nmi wel goed bezig. Kost niet teveel, jonge talentvolle speler met potentie en iemand die ook wel aardig kan voetballen.

Elanga zou ongeveer 15 miljoen moeten kosten btw.



Hoewel er ook geruchten voor 10 miljoen rondgaan.

is dat in beide gevallen niet onhaalbaar of teveel geld?
User avatar
Memphis
Ballenjongen
Posts: 20
Joined: 22 Aug 2021, 11:07
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 07 Jun 2023, 15:10Uiteindelijk ben je onder aan de streep toch veel voor zo'n speler kwijt aan transfersom, tekengeld en salaris terwijl sportief hij te weinig gebracht heeft.
Tuurlijk moet je hoger mikken dan de categorie El Ghazi. Ik snap alleen het sentiment niet zo dat El Ghazi niet heeft geleverd dit seizoen. Als je de statistieken erbij pakt: Hij heeft 149 minuten nodig per goal, terwijl Simons er 148 per goal nodig heeft gehad. Ontloopt elkaar niet veel en de positie waar ze hebben gespeeld is vergelijkbaar geweest.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Memphis wrote: 07 Jun 2023, 15:21
Massimo wrote: 07 Jun 2023, 15:10Uiteindelijk ben je onder aan de streep toch veel voor zo'n speler kwijt aan transfersom, tekengeld en salaris terwijl sportief hij te weinig gebracht heeft.
Tuurlijk moet je hoger mikken dan de categorie El Ghazi. Ik snap alleen het sentiment niet zo dat El Ghazi niet heeft geleverd dit seizoen. Als je de statistieken erbij pakt: Hij heeft 149 minuten nodig per goal, terwijl Simons er 148 per goal nodig heeft gehad. Ontloopt elkaar niet veel en de positie waar ze hebben gespeeld is vergelijkbaar geweest.
Er zit een verschil tussen invaller en basisspeler. Een invaller kan makkelijker een hoger moyenne halen. Helemaal als het aantal wedstrijdminuten een stuk lager is. Daarnaast haal je alleen de goals erbij in je vergelijking, maar niet de assists. El Ghazi heeft daarvan in de Eredivisie er precies nul. Ik vind dus dat je op meerdere vlakken een selectieve vergelijking maakt.

Jij mag vinden dat El Ghazi afgelopen seizoen geleverd heeft, maar ik vind het onvoldoende als je weer kampioen wil worden en Europees weer goed wil presteren.
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1,006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wilde dit niet posten, want echt heel raar en veel toeval bij elkaar, maar wellicht klopt het met het nieuws van Elanga.

Was vorige week op Mallorca, een kindvriendelijk hotel met uiteraard ook veel Engelsen aanwezig. Kom rond het middaguur aan in eetzaal, zie ik daar een Engelse huismoeder vergaderen aan tafel. Vond het vreemd dat ze dit in een open zaal deed, heel rumoerig ook, maar zocht er niks achter. Dacht enkel 'onhandige huismoeder ten koste van wat op zoek naar beste Wifi verbinding'. Ineens hoor ik dat ze het over Feyenoord, AZ en PSV heeft en gaat het over voorstellen met de beste DOP (wat ik dan maar even voor het gemak vertaal naar direct operating profit). Ineens spits ik mijn oren, omdat ik zelf ineens vrij interessant vond hoe die gesprekken liepen. Ik kon de andere kant ook vrij goed meekrijgen. Het ging dus om voorstellen waarbij ze op een gegeven moment hardop afvroegen wat 'PSV nog kon doen nu ze de tweede plaats behaald hadden'. Tijdens het gesprek geen naam van betreffende speler gehoord (daarom ook niet hier laten vallen), maar later vielen wel ook de namen van Dortmund en Genk/Gent waarbij Dortmund wel de naam was die tijdens het gesprek het meest genoemd werd.

Dacht eigenlijk dat het om een of andere jeugdspeler van een Engels team zou gaan, ook gezien hoe 'open' het gesprek gevoerd werd. Misschien ging het over Elanga, grote mogelijkheid dat het ook over een andere speler ging. Anyway, met enige zekerheid (want accent) was de dame in kwestie wel Brits en ik vermoed een of andere supervisor van een finance afdeling van een Britse club.

Kinderen wilde uiteindelijk ook aandacht dus kon helaas niet heel lang spion zijn.
User avatar
Memphis
Ballenjongen
Posts: 20
Joined: 22 Aug 2021, 11:07
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 07 Jun 2023, 15:26Er zit een verschil tussen invaller en basisspeler. Een invaller kan makkelijker een hoger moyenne halen. Helemaal als het aantal wedstrijdminuten. Daarnaast haal je alleen de goals erbij in je vergelijking, maar niet de assists. El Ghazi heeft daarvan in de Eredivisie er precies nul. Ik vind dus dat je op meerdere vlakken een selectieve vergelijking maakt.

Jij mag vinden dat El Ghazi afgelopen seizoen geleverd heeft, maar ik vind het onvoldoende als je weer kampioen wil worden en Europees weer goed wil presteren
Zoals je het nu stelt, eens. Het is enigszins selectief en het aantal assists had ik niet op mijn netvlies. Ik heb nog in mijn hoofd zitten dat hij in de competitie tegen Ajax uit een bal tegen de lat schoot en zo nog een aantal situaties dat hij had moeten scoren, dan was hij een held geweest. Nu niet, dat is het lot van een voetballer.

Hopelijk komt er een nieuwe club voor hem en kunnen we doorselecteren. Ook Bosz schijnt geen fan van hem te zijn, of in ieder geval, ze liggen elkaar niet als ik de media moet geloven.
Kingfisher
Meervoudig international
Posts: 1,066
Joined: 10 Jun 2021, 22:11
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VTheMan wrote: 07 Jun 2023, 13:42
Kingfisher wrote: 07 Jun 2023, 13:24

Scoort wel moeilijk. Laatste 30+ wedstrijden voor United niet gescoord. Al zal het hier wat makkelijker scoren zijn. Lijkt me onhaalbaar gezien de prijs. United heeft geld nodig en zullen hem niet voor een laag bedrag verkopen.
Een van de rijkste clubs van Europa heeft geld nodig? Voor wat? Kaviaar na elke trainingsessie?
Club staat te koop dus de Glazers gaan voor de verkoop van de club geen grote pot geld voor transfers beschikbaar maken. Verkoop van de club laat nog op zich wachten. Dus het beschikbare transferbudget moet aangevuld worden door spelers te verkopen. Henderson, Fred, vd Beek en Elanga kunnen een miljoen of 60, 70 in totaal opbrengen. Maguire en Mc Tominay mogen ook weg. Elanga zal zeker 15 miljoen moeten kosten. Is veel geld voor een speler die ondanks de vele blessures voorin bij United bijna niet heeft gespeeld. Is geen doelpuntenmaker of geeft veel assists. Ziet er leuk uit, maar rendement is laag. Ik denk persoonlijk dat er goedkopere opties zijn met hetzelfde of beter rendement. Nee, ik heb zelf geen voorbeeld wie dit kan zijn. Mijn FM dagen liggen ver achter me.

Ardbeg : daar heb je zeker een punt. Afgelopen seizoen maar 702 minuten gemaakt. Blijft toch staan dat hij te weinig brengt en ondanks de vele blessures nauwelijks heeft gespeeld.
Cazzy
Ballenjongen
Posts: 19
Joined: 31 Aug 2021, 17:54
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mr.Unibet wrote: 07 Jun 2023, 15:29 Wilde dit niet posten, want echt heel raar en veel toeval bij elkaar, maar wellicht klopt het met het nieuws van Elanga.

Was vorige week op Mallorca, een kindvriendelijk hotel met uiteraard ook veel Engelsen aanwezig. Kom rond het middaguur aan in eetzaal, zie ik daar een Engelse huismoeder vergaderen aan tafel. Vond het vreemd dat ze dit in een open zaal deed, heel rumoerig ook, maar zocht er niks achter. Dacht enkel 'onhandige huismoeder ten koste van wat op zoek naar beste Wifi verbinding'. Ineens hoor ik dat ze het over Feyenoord, AZ en PSV heeft en gaat het over voorstellen met de beste DOP (wat ik dan maar even voor het gemak vertaal naar direct operating profit). Ineens spits ik mijn oren, omdat ik zelf ineens vrij interessant vond hoe die gesprekken liepen. Ik kon de andere kant ook vrij goed meekrijgen. Het ging dus om voorstellen waarbij ze op een gegeven moment hardop afvroegen wat 'PSV nog kon doen nu ze de tweede plaats behaald hadden'. Tijdens het gesprek geen naam van betreffende speler gehoord (daarom ook niet hier laten vallen), maar later vielen wel ook de namen van Dortmund en Genk/Gent waarbij Dortmund wel de naam was die tijdens het gesprek het meest genoemd werd.

Dacht eigenlijk dat het om een of andere jeugdspeler van een Engels team zou gaan, ook gezien hoe 'open' het gesprek gevoerd werd. Misschien ging het over Elanga, grote mogelijkheid dat het ook over een andere speler ging. Anyway, met enige zekerheid (want accent) was de dame in kwestie wel Brits en ik vermoed een of andere supervisor van een finance afdeling van een Britse club.

Kinderen wilde uiteindelijk ook aandacht dus kon helaas niet heel lang spion zijn.
Klinkt meer als een jeugdspeler, aangezien AZ ook werd benoemd. Lijkt me sterk dat ze naar Elenga informeren.
BasicPareto
Jeugdinternational
Posts: 145
Joined: 27 Jan 2023, 13:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat lopen we hier eigenlijk drukte te maken over Kluivert en consorten? Er zijn toch helemaal geen sterke geruchten in die richting? Alleen een enkeling aan fantasten die deze namen droppen. Ook omdat ze zelf helemaal niet verder kunnen denken, alhoewel er genoeg betere opties zijn. Ik heb er wel vertrouwen in.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 07 Jun 2023, 14:48 Het voordeel van Kluivert is dat hij zowel links als rechts kan, en met Bakayoko is dat wel een meerwaarde omdat die dat helemaal niet heeft. Maar echt... dit is echt niet de categorie waar we in moeten zoeken denk ik. We moeten een speler ophalen, ontwikkelen en afzetten in die grote 4 competities. Ten eerste is dat duurzaam beleid, maar je hebt ook meer kans op de absolute hoofdprijs (succes + hoge transferwinst) en dat heb je niet met spelers die al een bepaald salaris hebben en al in grote competities hebben gespeeld.
En het nadeel is dat het Kluivert is.

Bah.
Post Reply