Daar wordt een verwachting uitgesproken, @Ittot vroeg waarom je denkt dat het definitief is.
Dit is waarom ik denk dat het definitief is.
Meestal, als Brands met dit soort teksten kwam, was het 2 dagen later een deal. Maar dit is Earnie. Die kennen we nog niet. Weten niet hoe hij de media gebruikt om deals te forceren.
Ik vind hem wel een goede verdediger. Is pas 20 en kan nog doorgroeien. En hij is nu al basiswaardig. Zou hem niet graag naar Ajax zien gaan.
LaFoquita wrote: ↑08 Jun 2023, 13:52
Gerrit wilt blijven, PSV wilt hem graag houden en Everton wilt er zoveel mogelijk uithalen. Ik denk dat Gerrit alsnog naar PSV gaat komen
Ik vind het toch niet zo'n uitgemaakte zaak, althans; ik weet niet of Gerrit de ideale CV is in het systeem met ruimte in de rug zoals Bosz dat graag speelt. Er zal dan toch echt een hele goede CV naast moeten staan. Dat Gerrit WIL blijven is natuurlijk mooi, positieve vent ook, vertegenwoordigt ook een mooi kapitaal als hij daadwerkelijk definitief kan worden overgenomen.
Danny03 wrote: ↑08 Jun 2023, 18:20
Dan zal Spierings ook snel volgen
Ja die wacht nog op een officieel voorstel na het gesprek maar alles stond on hold tot de trainer dus ik verwacht misschien dit weekend al wel witte rook daarover
Ik neem aan dat het zo lang heeft geduurd omdat ze ook meteen met de door Bosz gewenste spelers onderhandeld hebben. Ik verwacht morgen dan ook niet alleen de presentatie van Bosz, maar ook minstens 5 kneiterscherpe aanwinsten...
Danny03 wrote: ↑08 Jun 2023, 18:20
Dan zal Spierings ook snel volgen
Ja die wacht nog op een officieel voorstel na het gesprek maar alles stond on hold tot de trainer dus ik verwacht misschien dit weekend al wel witte rook daarover
Wel van het Mainz in de Bundesliga in de PL nooit opgevallen en eerlijk gezegd is mij dat wel tegengevallen na zijn seizoen bij Mainz.
Wat ik weet van zijn laatste seizoenen daar zal ik nu op pennen
In zijn laatste seizoen bij Mainz behoorde hij met een xG van 0,5 per 90 minuten tot de betere spitsen, zonder dat hij veel balcontacten had in de 16. Enorm effectief, eigenlijk kreeg hij in de 16 geweldige mogelijkheden om te scoren, door goed positie te kiezen met zijn looplijnen zonder de bal. Had enorm veel momenten die bijna een goal opleverden. Creëerde deze mogelijkheden ook, alleen het balletje moet wel goed vallen. In de eredivisie valt de bal voor een spits zo groot en sterk als Mateta waarschijnlijk wel goed, zie bijvoorbeeld Strand Larssen die hetzelfde had alleen dan in de Noorse competitie en niet in de Bundesliga.
Hij is een enorm grote gozer van 1,92cm, die net als Luuk fysiek aanwezig is in het veld. Al is zijn spel niet typisch voor iemand van zijn grootte; hij bracht wat extra inde opbouw en begon regelmatig aan een dribbel. Deze kwaliteiten in het 1v1 duel gebruikte hij bijvoorbeeld om kansen voor zichzelf te creëren
Sidenote:
Hij had Spurs afgezegd en gekozen voor Palace, want hij wilde geen back-up zijn achter Kane. How things have changed..
"Mateta may have only netted 5 goals in the Premier League (0.39 per 90) in 2021-22, but played an important role in Patrick Vieira’s pressing structures and defensive intensity. Providing more defensive gusto and steel than Christian Benteke, Mateta smartly adapted into the role over time, and found himself an important member as the season came to a close. In truth, his five goals over the course of the season fails to tell the full story. In 2021-22, the former Mainz man topped Palace’s charts for xG (0.43), xG + xA (0.54), and only trailed penalty-taking Wilfred Zaha on actual goals per 90 (0.46). This is in spite of commanding a lower fee than Odsonne Edouard, the man evidently brought in to share the brunt of the scoring responsibilities.
A capable and mobile runner, with versatility to operate in different roles along the front line, Jean-Philippe Mateta could offer a few other sides a useful option, and could be set to have an even greater impact at Crystal Palace next season should he stay put. The 24-year-old striker provides the necessary physicality to hold his own against some of the league’s toughest defenders, and possesses more than decent enough dribbling power and ball control, especially for someone with an imposing 6’3 frame. "