Peter Bosz

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 08 Jun 2023, 20:43
ShovingNE2 wrote: 08 Jun 2023, 20:30 Docu ook gekeken. Leuk om te zien, vooral waarom hij 3-4-3 speelde. Hij zegt het meerdere malen: ik had goede middenvelders, maar slechte verdedigers. Dan ga ik niet een goede middenvelder laten banken om een slechte verdediger op te stellen. Dus ben ik gaan bedenken hoe ik mijn 4 goede middenvelders kon laten spelen.
Klinkt als hogere wiskunde. Wat een geweldige visie zeg.

Iedere weldenkende trainer die slechte verdedigers heeft bouwt defensieve zekerheid in. Je gaat je tekortkomingen niet uitvergroten.
Meer verdedigers =/= defensieve zekerheid.
Meer verdedigers opstellen kan absoluut een manier zijn om defensief minder kwetsbaar te zijn, maar je middenveld anders indelen kan daarin ook helpen. Meer poppetjes betekent niet dat het per definitie beter gaat werken, een 4-4-2 kan aanvallend gevaarlijker zijn dan een opstelling met 3 aanvallers en een middenveld in een 4-4-2 kan makkelijker overlopen worden dan zo'n 4-3-3. De manier hoe poppetjes staan is belangrijker dan hoeveel er staan.
User avatar
RS6
Verbannen
Posts: 45
Joined: 06 Jun 2023, 20:06
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Heel blij dat het rond gaat komen. Sinds Schmidt weg is heb ik echt met weinig interesse gekeken. Bosz gaat ons mooi voetbal brengen. Is ook wat waard niet alleen prijzen anders kon Ruud net zo goed blijven.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Tsja je kunt weerstand blijven bieden, maar er zal toch een punt moeten zijn waarop je achter je club gaat staan en daarmee dus ook achter de trainer.
dePinhodeSouza

Den Bondskoots wrote: 08 Jun 2023, 21:11 DNA dit, DNA dat

Als je altijd mensen met het PSV DNA (ik weet niet eens wat dat is) hebt dan krijg je inteelt.
Als gij nie wit wa da is, moette gij oe eigen maar is fatsoenlijk gaan verdiepen in ons mooie clubke
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 08 Jun 2023, 21:12 Ik vind de opmerking van ruud verder niet gek. Bosz doet iets simpels, zegt er wat leuks over en mensen vinden het geweldig. In realiteit is het wat mijn neefje van 8 ook doet als hij FIFA speelt.
Check nog even wat ik er over zei. 'Geweldig' kwam daar niet in voor. Noch heb ik er anderen over gehoord.

En jij komt met 'en mensen vinden het geweldig'. Bijzonder.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Vedette
Posts: 5511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 08 Jun 2023, 21:07 Ik doel meer op reacties dan stemgedrag. 😉
Krijgen we dit geneuzel weer als je niet vooraan staat te springen om zijn komst?

Ik twijfel zeer sterk over Bosz, al moet hij uiteraard wel een eerlijke kans krijgen. Maar dat gedoe met die 3-4-3 bij Heracles sloeg gewoon nergens op. Ik kan me nog goed voor de geest halen dat hij daarmee compleet, maar dan ook compleet overlopen werd toen hij daarmee aantrad in Eindhoven een jaar of 10-12 terug. Leuk dat hij daarmee achteraf interessant wil doen in een docu, maar hij werd toentertijd daarmee weggezet als extreem naïef, zoals hij eigenlijk heel vaak is geweest gedurende zijn trainerscarrière.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Welkom Peter! Ben zelf nog wel gematigd positief, eerst zien en dan geloven wordt het credo voor de komende tijd.
Ben vooral ook benieuwd of hij bepaalde spelers kan overhalen naar PSV te komen - zoals Schmidt de tmet Götze heeft gedaan. Zolang het maar niet teveel ex-Arena bewoners zijn.

Mijn steun heeft Bosz iig wel, wat hij er mee doet moet hij zelf weten...
La vida és massa curta per no fer broma
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik heb nog m'n twijfels.
Hou niet zo van dat achteraf gejank, wat hij doet in dat interview.

Vind het wel positief dat hij kijkt wie z'n bepalende spelers zijn en daar het team om heen bouwt.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

DadOfFour wrote: 08 Jun 2023, 21:25 Ben vooral ook benieuwd of hij bepaalde spelers kan overhalen naar PSV te komen - zoals Schmidt de tmet Götze heeft gedaan. Zolang het maar niet teveel ex-Arena bewoners zijn.
Maar wat voor spelers zouden dat moeten zijn dan? Want het is nou ook weer niet iemand met internationale allure ofzo en ook niet iemand die heel recent nog met Nederlandse toppers heeft gewerkt. Ik geloof niet echt in die speciale aantrekkingskracht.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 08 Jun 2023, 21:22Check nog even wat ik er over zei. 'Geweldig' kwam daar niet in voor. Noch heb ik er anderen over gehoord.

En jij komt met 'en mensen vinden het geweldig'. Bijzonder.
Leuk, mooi, geweldig, het zijn woordspelletjes. De essentie blijft staan. Een kind van 8 kan dezelfde tactiek bedenken, omdat het daadwerkelijk niet zo moeilijk is. Als we dat al gaan uitlichten en daar vrolijk van worden, tja.

Hij kan het prima uitleggen, onze Peter. Dat is zo. Maar ik ben onderhand ook gewoon een beetje klaar met dat gewauwel op papier. Van Bommel en Schmidt konden het ook allemaal prima uitleggen. Ruud: charismatische man, altijd een prima antwoord paraat. Ondertussen stelt PSV al een hele poos geen kut meer voor en moeten we elke cent omdraaien om een enigszins competitief elftal op de been te krijgen. Vergeef me dat ik een keer klaar ben met trainers die zo lekker kunnen praten. 5 jaar geen landstitel, Europees presteren we haast niks, maar de interviews zijn lekker. Dit is een trainer die één leuk seizoen achter zijn naam heeft staan. Ik neem al die analyses en interviews daarom echt met een flinke zak zout.

Minder lullen, meer poetsen. Presteren verdomme. Hopelijk krijgt Bosz dat voor elkaar.
User avatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
Posts: 3265
Joined: 12 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 08 Jun 2023, 21:12 Ik vind de opmerking van ruud verder niet gek. Bosz doet iets simpels, zegt er wat leuks over en mensen vinden het geweldig. In realiteit is het wat mijn neefje van 8 ook doet als hij FIFA speelt.
Bosch lijkt wat dat betreft op onze Heruone :mrgreen: . Al lees ik zijn prachtige en gedetailleerde analyses met plezier, evenals ik Bosz graag hoor spreken.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De Boszmeister gaat ons kampioen maken met lekker aanvallend voetbal. Met een nieuwe verdediging heb ik er vertrouwen in. Dan gaat het eindelijk weer eens leuk worden om PSV te kijken. Ruud was en is ook een toppertje maar zijn voetbal leek nergens op.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 08 Jun 2023, 21:12 Ik vind de opmerking van ruud verder niet gek. Bosz doet iets simpels, zegt er wat leuks over en mensen vinden het geweldig. In realiteit is het wat mijn neefje van 8 ook doet als hij FIFA speelt.
Het is tactisch niet bijzonder en of mensen het geweldig vinden weet ik ook niet, maar het geeft gewoon een heel klein beetje zicht op Bosz als trainer, niet meer niet minder. Zoals Menno1 terecht aanhaalt, zullen er ook veel trainers zijn die dan 4 of zelfs 5 verdedigers opstellen. Het zegt niet zoveel over wie dan de beste keuze maakt, maar het geeft wel iets aan over de gedachte van een bepaalde trainer. Niet groter maken dan het is, gewoon een stukje denkwijze. Heeft daarom ook niks met Fifa of Unitas E3 te maken.

Overigens heb ik de docu niet gezien, dus als Bosz daarin overkomt alsof hij daarmee het wiel heeft uitgevonden, neem ik mijn woorden terug. Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat hij probeert te verklaren wat (een klein detail van) zijn manier van werken/denken is qua voetbalvisie.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 08 Jun 2023, 21:32
ShovingNE2 wrote: 08 Jun 2023, 21:22Check nog even wat ik er over zei. 'Geweldig' kwam daar niet in voor. Noch heb ik er anderen over gehoord.

En jij komt met 'en mensen vinden het geweldig'. Bijzonder.
Leuk, mooi, geweldig, het zijn woordspelletjes. De essentie blijft staan. Een kind van 8 kan dezelfde tactiek bedenken, omdat het daadwerkelijk niet zo moeilijk is. Als we dat al gaan uitlichten en daar vrolijk van worden, tja.

Hij kan het prima uitleggen, onze Peter. Dat is zo. Maar ik ben onderhand ook gewoon een beetje klaar met dat gewauwel op papier. Van Bommel en Schmidt konden het ook allemaal prima uitleggen. Ruud: charismatische man, altijd een prima antwoord paraat. Ondertussen stelt PSV al een hele poos geen kut meer voor en moeten we elke cent omdraaien om een enigszins competitief elftal op de been te krijgen. Vergeef me dat ik een keer klaar ben met trainers die zo lekker kunnen praten. 5 jaar geen landstitel, Europees presteren we haast niks, maar de interviews zijn lekker. Dit is een trainer die één leuk seizoen achter zijn naam heeft staan. Ik neem al die analyses en interviews daarom echt met een flinke zak zout.

Minder lullen, meer poetsen. Presteren verdomme. Hopelijk krijgt Bosz dat voor elkaar.
Exact, vroeger was Feyenoord de club van geen daden maar woorden. Nu is bij ons weer het verhaal met deze trainer moeten we kampioen worden. Maar presteren doe je door een doordacht beleid en de juiste keuzes maken. Niet door heel stoer ambitieus te zijn zonder dat je doet wat ervoor nodig is.
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02
FOOTB_REM_S: No

dePinhodeSouza wrote: 08 Jun 2023, 21:22
Den Bondskoots wrote: 08 Jun 2023, 21:11 DNA dit, DNA dat

Als je altijd mensen met het PSV DNA (ik weet niet eens wat dat is) hebt dan krijg je inteelt.
Als gij nie wit wa da is, moette gij oe eigen maar is fatsoenlijk gaan verdiepen in ons mooie clubke
Oke zeg het maar: wat is PSV dna
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 08 Jun 2023, 21:37
Ykhim wrote: 08 Jun 2023, 21:32

Leuk, mooi, geweldig, het zijn woordspelletjes. De essentie blijft staan. Een kind van 8 kan dezelfde tactiek bedenken, omdat het daadwerkelijk niet zo moeilijk is. Als we dat al gaan uitlichten en daar vrolijk van worden, tja.

Hij kan het prima uitleggen, onze Peter. Dat is zo. Maar ik ben onderhand ook gewoon een beetje klaar met dat gewauwel op papier. Van Bommel en Schmidt konden het ook allemaal prima uitleggen. Ruud: charismatische man, altijd een prima antwoord paraat. Ondertussen stelt PSV al een hele poos geen kut meer voor en moeten we elke cent omdraaien om een enigszins competitief elftal op de been te krijgen. Vergeef me dat ik een keer klaar ben met trainers die zo lekker kunnen praten. 5 jaar geen landstitel, Europees presteren we haast niks, maar de interviews zijn lekker. Dit is een trainer die één leuk seizoen achter zijn naam heeft staan. Ik neem al die analyses en interviews daarom echt met een flinke zak zout.

Minder lullen, meer poetsen. Presteren verdomme. Hopelijk krijgt Bosz dat voor elkaar.
Exact, vroeger was Feyenoord de club van geen daden maar woorden. Nu is bij ons weer het verhaal met deze trainer moeten we kampioen worden. Maar presteren doe je door een doordacht beleid en de juiste keuzes maken. Niet door heel stoer ambitieus te zijn zonder dat je doet wat ervoor nodig is.
Maar hoe kan je zoiets nu al beoordelen? Ik heb echt totaal geen idee nog wat Bosz er aan doet om zijn 'stoere ambities' (die ik hier overigens iedere dag meerdere keren lees 'we moeten kampioen worden') waar te maken. Dat je er wel of geen vertrouwen in hebt, daarin is iedereen vrij in uiteraard, maar om nu al te stellen dat hij niet doet wat nodig is... Hoe dan?
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Denk op dit moment wel de beste keuze. Zeker in acht genomen dat we een Nederlandse trainer zoeken. Dan lijkt mij Bosz nu de juiste keuze.

Hij heeft zo zijn sterke punten, en ook zijn mindere. Sinds Schmidt durf ik in ieder geval niet meer vantevoren al enthousiast te roepen dat we zo'n leuk voetbal gaan zien.

Lijkt mij wel dat we meer een gedachte achter het spel zullen gaan zien t.o.v. Ruud. Hopelijk zonder de winnaarsmentaliteit in toppers en de fitheid te verliezen. Dan zou je een mooie mix van Schmidt en Ruud krijgen. Bidden dat Bosz zijn naiviteit kwijtgeraakt is.

Dan hebben we een prima trainer die het voor ons moet gaan doen en alle steun krijgt!
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 08 Jun 2023, 21:31
DadOfFour wrote: 08 Jun 2023, 21:25 Ben vooral ook benieuwd of hij bepaalde spelers kan overhalen naar PSV te komen - zoals Schmidt de tmet Götze heeft gedaan. Zolang het maar niet teveel ex-Arena bewoners zijn.
Maar wat voor spelers zouden dat moeten zijn dan? Want het is nou ook weer niet iemand met internationale allure ofzo en ook niet iemand die heel recent nog met Nederlandse toppers heeft gewerkt. Ik geloof niet echt in die speciale aantrekkingskracht.
Dat weet ik niet, en daarom vraag ik het me ook af. Misschien is het antwoord op mijn vraag wel "nee" en dat zou dan aansluiten bij hetgeen jij zegt.

Denk dat de speciale aantrekkingskracht er echt wel kan zijn, maar of dat bij Bosz ook zo gaat zijn...?
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
Posts: 3265
Joined: 12 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Den Bondskoots wrote: 08 Jun 2023, 21:38
dePinhodeSouza wrote: 08 Jun 2023, 21:22

Als gij nie wit wa da is, moette gij oe eigen maar is fatsoenlijk gaan verdiepen in ons mooie clubke
Oke zeg het maar: wat is PSV dna
Stabiel team, degelijke verdediging en een mix van avontuurlijke/technische aanvallers en sobere middenvelders die ervoor zorgen dat de avontuurlijke spelers in hun kracht komen. Zie 78, 88 en 2005
dePinhodeSouza

Den Bondskoots wrote: 08 Jun 2023, 21:38
dePinhodeSouza wrote: 08 Jun 2023, 21:22

Als gij nie wit wa da is, moette gij oe eigen maar is fatsoenlijk gaan verdiepen in ons mooie clubke
Oke zeg het maar: wat is PSV dna
de Herdgang, Brabantse gemoedelijkheid, de familie van Kemenade, sinds 1911 op dezelfde plek midden in Philipsdorp. De” kleinste” club met een europacup 1. Een provincieclub die met resultaatvoetbal en door coorpetatie met het bedrijfsleven uit de regio tot grootse prestaties kon komen, en de topclubs uit Amsterdam en Rotterdam lange tijd de baas was.

Willy kon naar het grote Real Madrid, maar bleef liever in Helmond, doet maar gewoon. Geen interessante praat over totaalvoetbal, 443 met of zonder ruit op t middenveld, maar gewoon kei hard skiete!

Cruijffiaanse interessantdoennerij ala Bozs (mooi voetbal boven resultaat), past niet bij PSV. Ons dna is juist resultaatgericht, laat de tegenstander maar meer balbezit hebben, vaker op doel schieten. PSV heeft 2 geniale ingevingen van Romario, van Nistelrooy, Farfan, Depay of Simons, en gaat er met de winst ervandoor. Ondertussen houdt van Beveren, van Breukelen, Gomes of Benitez samen met een ver terugetrokken verdediging het doeltje schoon. Dat is het PSV dna.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

dePinhodeSouza wrote: 08 Jun 2023, 21:56
Den Bondskoots wrote: 08 Jun 2023, 21:38

Oke zeg het maar: wat is PSV dna
de Herdgang, Brabantse gemoedelijkheid, de familie van Kemenade, sinds 1911 op dezelfde plek midden in Philipsdorp. De” kleinste” club met een europacup 1. Een provincieclub die met resultaatvoetbal en door coorpetatie met het bedrijfsleven uit de regio tot grootse prestaties kon komen, en de topclubs uit Amsterdam en Rotterdam lange tijd de baas was.

Willy kon naar het grote Real Madrid, maar bleef liever in Helmond, doet maar gewoon. Geen interessante praat over totaalvoetbal, 443 met of zonder ruit op t middenveld, maar gewoon kei hard skiete!

Cruijffiaanse interessantdoennerij ala Bozs (mooi voetbal boven resultaat), past niet bij PSV. Ons dna is juist resultaatgericht, laat de tegenstander maar meer balbezit hebben, vaker op doel schieten. PSV heeft 2 geniale ingevingen van Romario, van Nistelrooy, Farfan, Depay of Simons, en gaat er met de winst ervandoor. Ondertussen houdt van Beveren, van Breukelen, Gomes of Benitez samen met een ver terugetrokken verdediging het doeltje schoon. Dat is het PSV dna.
Ok, dus eigenlijk moeten we vooral héél klein denken?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 08 Jun 2023, 21:59
dePinhodeSouza wrote: 08 Jun 2023, 21:56

de Herdgang, Brabantse gemoedelijkheid, de familie van Kemenade, sinds 1911 op dezelfde plek midden in Philipsdorp. De” kleinste” club met een europacup 1. Een provincieclub die met resultaatvoetbal en door coorpetatie met het bedrijfsleven uit de regio tot grootse prestaties kon komen, en de topclubs uit Amsterdam en Rotterdam lange tijd de baas was.

Willy kon naar het grote Real Madrid, maar bleef liever in Helmond, doet maar gewoon. Geen interessante praat over totaalvoetbal, 443 met of zonder ruit op t middenveld, maar gewoon kei hard skiete!

Cruijffiaanse interessantdoennerij ala Bozs (mooi voetbal boven resultaat), past niet bij PSV. Ons dna is juist resultaatgericht, laat de tegenstander maar meer balbezit hebben, vaker op doel schieten. PSV heeft 2 geniale ingevingen van Romario, van Nistelrooy, Farfan, Depay of Simons, en gaat er met de winst ervandoor. Ondertussen houdt van Beveren, van Breukelen, Gomes of Benitez samen met een ver terugetrokken verdediging het doeltje schoon. Dat is het PSV dna.
Ok, dus eigenlijk moeten we vooral héél klein denken?
Dit komt rechtstreeks van chatGPT af toch?
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Fc Denzel wrote: 08 Jun 2023, 22:01
Josef Dettelbacher wrote: 08 Jun 2023, 21:59

Ok, dus eigenlijk moeten we vooral héél klein denken?
Dit komt rechtstreeks van chatGPT af toch?
Eerder van dat paperclipje in Windows 98
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 08 Jun 2023, 22:02
Fc Denzel wrote: 08 Jun 2023, 22:01

Dit komt rechtstreeks van chatGPT af toch?
Eerder van dat paperclipje in Windows 98
Die dansende? :P
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Fc Denzel wrote: 08 Jun 2023, 22:04
Josef Dettelbacher wrote: 08 Jun 2023, 22:02

Eerder van dat paperclipje in Windows 98
Die dansende? :P
Image
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Post Reply