Meer verdedigers =/= defensieve zekerheid.ruuddevil wrote: ↑08 Jun 2023, 20:43Klinkt als hogere wiskunde. Wat een geweldige visie zeg.ShovingNE2 wrote: ↑08 Jun 2023, 20:30 Docu ook gekeken. Leuk om te zien, vooral waarom hij 3-4-3 speelde. Hij zegt het meerdere malen: ik had goede middenvelders, maar slechte verdedigers. Dan ga ik niet een goede middenvelder laten banken om een slechte verdediger op te stellen. Dus ben ik gaan bedenken hoe ik mijn 4 goede middenvelders kon laten spelen.
Iedere weldenkende trainer die slechte verdedigers heeft bouwt defensieve zekerheid in. Je gaat je tekortkomingen niet uitvergroten.
Meer verdedigers opstellen kan absoluut een manier zijn om defensief minder kwetsbaar te zijn, maar je middenveld anders indelen kan daarin ook helpen. Meer poppetjes betekent niet dat het per definitie beter gaat werken, een 4-4-2 kan aanvallend gevaarlijker zijn dan een opstelling met 3 aanvallers en een middenveld in een 4-4-2 kan makkelijker overlopen worden dan zo'n 4-3-3. De manier hoe poppetjes staan is belangrijker dan hoeveel er staan.