DonyellMalen wrote: ↑09 Jun 2023, 12:48
Zo zwart-wit hoeft het niet te zijn. Ze kunnen elkaar alledrie ondersteunen in ieder z'n rol indien dat nodig is. Krijg je een veel dynamischere samenwerking wat alleen maar voordelig kan zijn.
Tot een bepaald niveau is het idd zeker niet zwart/wit. Maar het wordt wel tijd dat de technisch directeur van PSV iets gaat neerzetten wat in het belang is van de toekomst van de club. Stewart is daarin leidend, daar moet je als Brands niet in gaan mengen als AD en als coach al helemaal niet want een coach blijft een passant. Na Bosz komt er weer een trainer namelijk.
Dat technische beleid moet neergezet gaan worden, mede daarom is Stewart ook aangetrokken. Dan moet je hem ook die ruimte en kans geven.
Maar wat zeg je nou precies, beste Juancho? Ik lees een hoop clichés en wat relatief inhoudsloze kreten, maar je snapt zelf toch ook wel dat het in praktijk veel dynamischer is?
DonyellMalen wrote: ↑09 Jun 2023, 12:48
Zo zwart-wit hoeft het niet te zijn. Ze kunnen elkaar alledrie ondersteunen in ieder z'n rol indien dat nodig is. Krijg je een veel dynamischere samenwerking wat alleen maar voordelig kan zijn.
Tot een bepaald niveau is het idd zeker niet zwart/wit. Maar het wordt wel tijd dat de technisch directeur van PSV iets gaat neerzetten wat in het belang is van de toekomst van de club. Stewart is daarin leidend, daar moet je als Brands niet in gaan mengen als AD en als coach al helemaal niet want een coach blijft een passant. Na Bosz komt er weer een trainer namelijk.
Dat technische beleid moet neergezet gaan worden, mede daarom is Stewart ook aangetrokken. Dan moet je hem ook die ruimte en kans geven.
In de praktijk is een TD ook een passant er zijn er maar een paar die er in NL al langer dan 4 jaar zitten.
Menno1 wrote: ↑09 Jun 2023, 09:04
Al eerder gezegd, maar nu nogmaals: ik ben super blij hiermee.
Ik proef vanuit zowel PSV als vanuit Bosz enorm veel ambitie. Dat blijkt uit een langdurig contract, de gesprekken die zijn gevoerd en blijkbaar is het transferbudget opgeschroefd. Dat is wel wat je als supporter wilt lezen en is ook nodig ook, want dit seizoen is het fuck or walk: niet bij de top 2, is afhaken voor de mid-lange termijn, want dan pakken 2 concurrenten dik 50 miljoen uit de CL en moet jij weer bezuinigen.
Er is nu tenminste een sense of urgency en ook het besef dat PSV een jaar stil heeft gestaan en nu in record tempo een ploeg moet smeden waar ontwikkeling in zit, transferwaarde en prestaties op de korte termijn. Geen makkie, en het is maar de vraag of wel alles in 1 zomer/seizoen kunnen realiseren, maar heb hier veel meer vertrouwen in dan weer een seizoen aanmodderen met Ruud.
Bring it on!
Beste @Menno1 ik zal jou specifiek dan er toch maar even mee feliciteren. Ik denk dat PSV hier inderdaad een goede keuze mee heeft gemaakt en gezien jouw verwachtingen rond PSV denk ik ook wel dat het een trainer is die in de smaak zal vallen. Toen in zijn Ajaxtijd was Bosz voor mij de trainer waar ik uiteindelijk het minst op heb lopen vloeken qua keuzes, hij bewandelde heel vaak een logisch pad en heeft qua spelerselectie er toen uitgehaald wat er in zat. Ja er zaten wedstrijden bij die teleurstelden maar over de hele was het in mijn ogen prima wat hij heeft laten zien. Mensen hier die bij Bosz de noodklok luiden omdat het team niet op tijd klaar zou zijn en dat je de VCL zou kosten en dan voor een resultaattrainer als Cocu pleitten...ook Cocu ging natuurlijk de bietenbrug op tegen Osijek.
Bedankt. Cocu was voor mij niet een optie. Om de volgende redenen:
- ten eerste en belangrijkste; ik wou niet nog een club icoon beschadigd zien worden. Na v Bommel en toch ook wel Ruud, ben ik daar wel klaar mee.
- ik wil af van het ons kent ons. Ik geloof heilig in mensen aanstellen met een frisse blik.
- Om Ajax en nu ook Feyenoord bij te blijven / voor te blijven, moet je met wat extra’s komen. Grijze muis voetbal a la Cocu was daarom geen optie.
- ik ben fan van Bosz. Ik wil graag voetbal zien dat aanvallend en gedurfd is. Wellicht dat het op de korte termijn geen prijzen gaat opleveren maar ik wil wel entertainment en dat er een fundament wordt neergelegd voor de toekomst.
Grappig al die Ajacieden nu op Twitter die 'snappen dat Mislintat niet aan Bosz begint omdat Bosz het technisch beleid in handen wil hebben'.
Ik hoop zo dat Knutsen daar 2-3 spelers van Bodo Glimt mee wil nemen en dat er dan opeens geroepen wordt 'ja maar die stonden al op de radar bij Ajax'.
Beste @Menno1 ik zal jou specifiek dan er toch maar even mee feliciteren. Ik denk dat PSV hier inderdaad een goede keuze mee heeft gemaakt en gezien jouw verwachtingen rond PSV denk ik ook wel dat het een trainer is die in de smaak zal vallen. Toen in zijn Ajaxtijd was Bosz voor mij de trainer waar ik uiteindelijk het minst op heb lopen vloeken qua keuzes, hij bewandelde heel vaak een logisch pad en heeft qua spelerselectie er toen uitgehaald wat er in zat. Ja er zaten wedstrijden bij die teleurstelden maar over de hele was het in mijn ogen prima wat hij heeft laten zien. Mensen hier die bij Bosz de noodklok luiden omdat het team niet op tijd klaar zou zijn en dat je de VCL zou kosten en dan voor een resultaattrainer als Cocu pleitten...ook Cocu ging natuurlijk de bietenbrug op tegen Osijek.
Bedankt. Cocu was voor mij niet een optie. Om de volgende redenen:
- ten eerste en belangrijkste; ik wou niet nog een club icoon beschadigd zien worden. Na v Bommel en toch ook wel Ruud, ben ik daar wel klaar mee.
- ik wil af van het ons kent ons. Ik geloof heilig in mensen aanstellen met een frisse blik.
- Om Ajax en nu ook Feyenoord bij te blijven / voor te blijven, moet je met wat extra’s komen. Grijze muis voetbal a la Cocu was daarom geen optie.
- ik ben fan van Bosz. Ik wil graag voetbal zien dat aanvallend en gedurfd is. Wellicht dat het op de korte termijn geen prijzen gaat opleveren maar ik wil wel entertainment en dat er een fundament wordt neergelegd voor de toekomst.
Vooral wat ik hier heb dikgedrukt is voor mij de reden dat ik Bosz liever zag dan Cocu, met Cocu stellen we deze visie-discussie een x aantal jaar vooruit en kunnen we dan weer kijken wat we willen zien qua voetbal. Duidelijk plan in de hele organisatie qua voetbal maakt ook jeugddoorstrom makkelijker (kijk naar AZ).
Terug naar Beter Posz, ik neem aan dat ze ná zijn aanstelling direct een interview vanuit PSV tv online gooien toch? Erg benieuwd naar zijn visie/ideeën met dit PSV (in hoeverre die nog niet duidelijk zijn).
MaxedMatthew wrote: ↑09 Jun 2023, 13:25
Terug naar Beter Posz, ik neem aan dat ze ná zijn aanstelling direct een interview vanuit PSV tv online gooien toch? Erg benieuwd naar zijn visie/ideeën met dit PSV (in hoeverre die nog niet duidelijk zijn).
Ik hoop dat hij op zijn praatstoel gaat zitten en vertelt hoe hij wil gaan spelen, wat hij anders kan/zal doen dan in het verleden, waar hij naartoe wil werken en wat daarvoor nodig is. Lijkt mij dat dit is waar grotendeels over gepraat is de afgelopen periode. Ik vind het iig een hele fijne man om naar te luisteren die heel goed kan uitleggen en zelden 'niks zegt'. En ja, ik blijf kritisch, want praten en uitleggen is één, uitvoeren is de volgende stap, daar moeten we het allemaal in terug gaan zien.
Brael wrote: ↑09 Jun 2023, 09:23
Nou, Petertje gaat het dus worden. Qua trainer niet blij mee, maar het verhaal dat hij PSV heeft bewogen om meer ambitie te tonen op de transfermarkt, is wel iets positiefs.
Al is de keerzijde van dat risico nemen ook aanwezig natuurlijk. Zeker als Petertje het op z'n Peters doet en de CL voorronde verknalt.
Brael wrote: ↑09 Jun 2023, 09:23
Nou, Petertje gaat het dus worden. Qua trainer niet blij mee, maar het verhaal dat hij PSV heeft bewogen om meer ambitie te tonen op de transfermarkt, is wel iets positiefs.
Al is de keerzijde van dat risico nemen ook aanwezig natuurlijk. Zeker als Petertje het op z'n Peters doet en de CL voorronde verknalt.
Gegijzeld dus…
Het enige dat Peter gegijzeld heeft zijn jouw gedachten. Heel de dag negatief gezeik over de Boszmeister.
Sensation wrote: ↑09 Jun 2023, 13:19
Grappig al die Ajacieden nu op Twitter die 'snappen dat Mislintat niet aan Bosz begint omdat Bosz het technisch beleid in handen wil hebben'.
Zo debiel zijn ze dus niet allemaal daar…
Benieuwd hoeveel nieuwe spelers Professor Peter heeft geëist en wij weer schoorvoetend (net als onder Schmidt) hebben toegegeven. 5-6 basisspelers om het zo gewenste tover voetbal te kunnen spelen, gemiddeld 10 miljoen?
Sinkgraven nog even binnen halen, lijntje uitgooien bij Veltman, zoon van die moordenaar wordt ook genoemd voor de buiten positie.
Yippie, weer schuld en de club helemaal kwijt. Maar wel Fredje Bouma toegevoegd aan de staf, want je weet zelf PSV DNA.
Benieuwd hoeveel nieuwe spelers Professor Peter heeft geëist en wij weer schoorvoetend (net als onder Schmidt) hebben toegegeven. 5-6 basisspelers om het zo gewenste tover voetbal te kunnen spelen, gemiddeld 10 miljoen?
Sinkgraven nog even binnen halen, lijntje uitgooien bij Veltman, zoon van die moordenaar wordt ook genoemd voor de buiten positie.
Yippie, weer schuld en de club helemaal kwijt. Maar wel Fredje Bouma toegevoegd aan de staf, want je weet zelf PSV DNA.
Ga alsjeblieft een andere club supporteren als je het zo vreselijk vindt. En kap met dit forum zo negatief te bestoken.
Menno1 wrote: ↑09 Jun 2023, 13:11
- ik ben fan van Bosz. Ik wil graag voetbal zien dat aanvallend en gedurfd is. Wellicht dat het op de korte termijn geen prijzen gaat opleveren
We kunnen best wel aanvallend spelen en dan toch verliezen. Doordat we verliezen is de tendens op dat moment dan vrijwel zeker toch "het was slecht".
Benieuwd hoe de commentaren dan zijn, of ja, eigenlijk weet ik dat wel.
Ik hoop zo dat Knutsen daar 2-3 spelers van Bodo Glimt mee wil nemen en dat er dan opeens geroepen wordt 'ja maar die stonden al op de radar bij Ajax'.
Ik heb er al een paar gezien die roepen dat het logisch is dat PSV en Bosz er uitkomen samen, want er nl geen enkele andere club die interesse heeft .
Wel grappig dat het zwartkijken nu ineens heel erg gevonden wordt, terwijl we hier maandenlang gelezen hebben dat de club finaal kapot gaat, we 4e gaan worden en Ruud er geen kut van snapt.
Beetje nuancering kan in geen enkele tijd kwaad heren.
Johnnie Walker wrote: ↑09 Jun 2023, 14:00
Wel grappig dat het zwartkijken nu ineens heel erg gevonden wordt, terwijl we hier maandenlang gelezen hebben dat de club finaal kapot gaat, we 4e gaan worden en Ruud er geen kut van snapt.
Er komt al het hele seizoen geen positief woord uit hem, wat verdubbeld is n.a.v. ons Peterke dus waar is dan in dit geval de nuance?
Als Bosz het ook zou verknallen, dan staat de meerderheid hier ook gewoon weer paraat om te klagen. Zo gaat dat.
Gelukkig zitten we nu weer even collectief in de hoopvolle fase van het jaar. We mogen hopen en dromen, totdat we straks weer in de eerste moeizame fase zitten. Lekker man.
Het verschil is een bestaande situatie die echt niet best was. En bij hem gaat het om een situatie die nog niet eens begonnen is.
Daarnaast gaat het niet om wat er gebeurt maar puur om de persoon Bosz en dat hij een jaar bij Ajax heeft gewerkt. Dat had hij kunnen goedmaken door in maart te zeggen: 'nooit van mijn leven ga ik ooit nog naar die grafclub'. Maar dat deed hij niet.
Was de azijn in de aanbieding bij de Lidl deze week?
Wat had je verwacht als, bijvoorbeeld, Cocu was gekomen? 2-3 nieuwe basisspelers? Of was je dan juist weer op de banken gaan staan dat de selectie veel meer kwaliteit nodig heeft? We hebben dit jaar 75 punten gehaald. Dat is in de afgelopen 9 jaar maar 3x genoeg gebleken om tweede mee te worden en daar zal je nooit eerste mee worden. Dat er iets moet gebeuren is logisch. Gakpo moet nog steeds opgevangen worden, Sangaré gaat zeer waarschijnlijk vertrekken, De Jong heeft geen logische vervanger en de verdediging moet al 10 jaar versterkt worden. En volgens Elfrink gaat het om 4-5 directe versterkingen, nou dat is vrij logisch, of was jij niet van plan door te selecteren deze zomer?
Over de versterkingen kunnen we alleen maar gissen, dat er nu spelers met een Ajax verleden worden genoemd in de media is logisch, omdat dat de enige link is die de NL media kan leggen. Vooralsnog lijken Pepi en Spierings onze eerste versterkingen te worden, beiden (potentiële) basiskwaliteit. Beiden geen Ajax verleden. Beide geen oude bekenden van Bosz.
SKERLA wrote: ↑09 Jun 2023, 14:24
Zouden jullie nu tekenen voor de komende drie jaar geen kampioen worden, maar wel rechtstreekse plaatsing CL behalen?
SKERLA wrote: ↑09 Jun 2023, 14:24
Zouden jullie nu tekenen voor de komende drie jaar geen kampioen worden, maar wel rechtstreekse plaatsing CL behalen?
Nee. Ik wil dat kampioenschap weer eens.
Realistisch gezien ga je daarnaast toch nooit lager dan 3e eindigen en 3e is ook gewoon CL play-offs.
Maar dat is een secundair argument, wil gewoon weer eens die schaal in Eindhoven zien