Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PsvBmg wrote: 10 Jun 2023, 08:37
René1978 wrote: 10 Jun 2023, 08:35 Ik vind Matusiwa een prima speler, maar als je Spierings al haalt, zou ik liever zien dat ze voor veel minder poen Joshua Kitolano vastleggen.
Matusiwa heeft al aangegeven dat hij in NL alleen terug wil naar Ajax dus laat daar laat daar
Oud interview. Op dat moment hield hij het gewoon nog niet voor mogelijk dat een échte topclub als PSV ooit zou komen voor hem 😉.
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Misschien wil Bosz liever Matusiwa dan Spierings? Beetje lullig voor Stijn dan.
RWeindhoven16
Lid 2e elftal
Posts: 156
Joined: 08 Aug 2021, 20:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eindhovenvoetbal wrote: 10 Jun 2023, 08:42
PsvBmg wrote: 10 Jun 2023, 08:37

Matusiwa heeft al aangegeven dat hij in NL alleen terug wil naar Ajax dus laat daar laat daar
Oud interview. Op dat moment hield hij het gewoon nog niet voor mogelijk dat een échte topclub als PSV ooit zou komen voor hem 😉.
Agja Bergwijn zei ik speel nooit meer voor Ajax. Branco koos PSV toen ze hem vroegen Ajax of PSV. Zyech balde een vuist in zijn Twente tijd en was voor PSV toen ze kampioen werden. Zijn tal van voorbeelden waarin spelers alsnog voor de rivaal spelen. Maar PSV wilde een Nederlandse kern maken las ik laatst dus ipv Spierings heeft denk ik niet de voorkeur van de club
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RWeindhoven16 wrote: 10 Jun 2023, 08:52
Eindhovenvoetbal wrote: 10 Jun 2023, 08:42

Oud interview. Op dat moment hield hij het gewoon nog niet voor mogelijk dat een échte topclub als PSV ooit zou komen voor hem 😉.
Agja Bergwijn zei ik speel nooit meer voor Ajax. Branco koos PSV toen ze hem vroegen Ajax of PSV. Zyech balde een vuist in zijn Twente tijd en was voor PSV toen ze kampioen werden. Zijn tal van voorbeelden waarin spelers alsnog voor de rivaal spelen. Maar PSV wilde een Nederlandse kern maken las ik laatst dus ipv Spierings heeft denk ik niet de voorkeur van de club
Azor Matusiwa uit Hilversum telt niet als Nederlander?
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RWeindhoven16 wrote: 10 Jun 2023, 08:52 Maar PSV wilde een Nederlandse kern maken las ik laatst dus ipv Spierings heeft denk ik niet de voorkeur van de club
Ik weet niet zeker of we ermee wegkomen als we spelers met een migratieachtergrond uitsluiten. ;)
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Spierings en Matisuwa samen zou een beetje teveel van het poetswerk zijn.
RWeindhoven16
Lid 2e elftal
Posts: 156
Joined: 08 Aug 2021, 20:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eindhovenvoetbal wrote: 10 Jun 2023, 08:56
RWeindhoven16 wrote: 10 Jun 2023, 08:52

Agja Bergwijn zei ik speel nooit meer voor Ajax. Branco koos PSV toen ze hem vroegen Ajax of PSV. Zyech balde een vuist in zijn Twente tijd en was voor PSV toen ze kampioen werden. Zijn tal van voorbeelden waarin spelers alsnog voor de rivaal spelen. Maar PSV wilde een Nederlandse kern maken las ik laatst dus ipv Spierings heeft denk ik niet de voorkeur van de club
Azor Matusiwa uit Hilversum telt niet als Nederlander?
Excuses wist niet dat die gast uit Nederland komt.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Matusiwa is wel beter dan Spierings, maar Reims verlangt minimaal 10 miljoen en hij heeft daar nog een contract tm 2026.
dePinhodeSouza

Matusiwa, Pepi, Summerville, pffffff. Doet me denken aan 18/19, toen we ook veels te dure middelmaat binnenhaalde.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heeft Rik zich voorgenomen om deze zomer de scouting een beetje te 'helpen' met die namedropping van Dolberg en nu Matusiwa? :D
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

René1978 wrote: 10 Jun 2023, 08:35 Ik vind Matusiwa een prima speler, maar als je Spierings al haalt, zou ik liever zien dat ze voor veel minder poen Joshua Kitolano vastleggen.
Dat Sangare gaat is wel een zekerheidje, maar of Guttierrez blijft is ook nog maar de vraag. Gaan die beide dan heb je voor de controlerende middenvelders positie wel twee vervangers nodig. Spierings + nog een aankoop. Dit omdat de controleur bij het aanvallende voetbal van Bosz extra belangrijk is. Matisuwa is een persoon die de gaten dichtloopt en de duels wilt, als je zijn spel dan toch zou willen duiden dan heeft het in de verte wel wat weg van Makalele, een mannetjesputter die ook heel snel gaten dichtloopt maar ook in balbezit naar de juiste kleur kan spelen. Het kan best zijn dat er tegen Bosz is gezegd dat voor een deel transferbeleid vorm gegeven kan worden door verkoop van spelers en dat Guttierez vervolgens ook kind van de rekening is aangezien die nog enige waarde vertegenwoordigt. Guttierez+Spierings+Matisuwa lijkt me wat veel van het goede. Overigens vergis je niet bij Kitolano, die heeft een contract tot 2026 en Sparta zit niet in acute geldnood. Als je die zou willen halen ben je ook klauwen met geld kwijt, zal minimaal 6-7 miljoen zijn gok
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV90 wrote: 10 Jun 2023, 08:57
RWeindhoven16 wrote: 10 Jun 2023, 08:52 Maar PSV wilde een Nederlandse kern maken las ik laatst dus ipv Spierings heeft denk ik niet de voorkeur van de club
Ik weet niet zeker of we ermee wegkomen als we spelers met een migratieachtergrond uitsluiten. ;)
Jawel, maar dat moet je nooit aan de grote klok hangen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Matusiwa is een goede voetballer. Powerhouse. Hier legt ‘ie zelf uit wat voor type speler hij is:

Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Matusiwa is ook een goede speler. Werd ook al hevig gelinkt aan PSV voordat hij naar Frankrijk ging. Wat mij betreft halen we van dat geld alleen wel Vinicius Souza. Het Nederlandse gehalte moet ook niet te groot worden, aangezien het Nederlandse jongens vaak aan bepaalde kwaliteiten (mentaal) ontbreekt. Een mix van culturen en persoonlijkheden zou in mijn ogen daarom essentieel blijven.

Als je Sangare en Guti vervangt door Vinicius Souza en Spierings heb je 2 jongens die altijd voor balans kunnen zorgen op het middenveld en daarvoor met elkaar kunnen concurreren.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jwoeloe wrote: 10 Jun 2023, 09:41 Matusiwa is ook een goede speler. Werd ook al hevig gelinkt aan PSV voordat hij naar Frankrijk ging. Wat mij betreft halen we van dat geld alleen wel Vinicius Souza. Het Nederlandse gehalte moet ook niet te groot worden, aangezien het Nederlandse jongens vaak aan bepaalde kwaliteiten (mentaal) ontbreekt. Een mix van culturen en persoonlijkheden zou in mijn ogen daarom essentieel blijven.

Als je Sangare en Guti vervangt door Vinicius Souza en Spierings heb je 2 jongens die altijd voor balans kunnen zorgen op het middenveld en daarvoor met elkaar kunnen concurreren.
Spierings en Matusiwa of Vinicius haal je dan voor één plek toch?
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mee eens. Die Nederlandse kern is straks wel groot genoeg; een mooie mix van Nederlandse spelers, Latino’s en, met hulp van Ernie, wat Verenigde Staters lijkt me prima.
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik word nog niet heel vrolijk van de genoemde namen. Er is toch meer dan Eredivisie of ex-Eredivisie?
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SKERLA wrote: 10 Jun 2023, 09:44
Jwoeloe wrote: 10 Jun 2023, 09:41 Matusiwa is ook een goede speler. Werd ook al hevig gelinkt aan PSV voordat hij naar Frankrijk ging. Wat mij betreft halen we van dat geld alleen wel Vinicius Souza. Het Nederlandse gehalte moet ook niet te groot worden, aangezien het Nederlandse jongens vaak aan bepaalde kwaliteiten (mentaal) ontbreekt. Een mix van culturen en persoonlijkheden zou in mijn ogen daarom essentieel blijven.

Als je Sangare en Guti vervangt door Vinicius Souza en Spierings heb je 2 jongens die altijd voor balans kunnen zorgen op het middenveld en daarvoor met elkaar kunnen concurreren.
Spierings en Matusiwa of Vinicius haal je dan voor één plek toch?
Wat mij betreft wel ja. Van Guti en Sangare werd in principe ook hetzelfde verwacht, ware het niet dat het type Sangare minder geschikt was voor z’n rol. Maar aangezien Spierings transfervrij is moeten we voor dezelfde plek toch 2 goede opties kunnen halen. Dan heb je altijd een type dat balans op het middenveld houdt en een speler als Veerman beter laat renderen.
Koning_Mason
Talent
Posts: 83
Joined: 03 Aug 2021, 10:57
Clubvoorkeur: Die uit Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TomPSV wrote: 10 Jun 2023, 09:47 Ik word nog niet heel vrolijk van de genoemde namen. Er is toch meer dan Eredivisie of ex-Eredivisie?
Kan me ook niet voorstellen dat Bosz voor "deze namen" zo hard wilde onderhandelen. Zullen echt nog wel andere lijstjes zijn met Champions League profielen (in potentie).

Ergens ook wel mooi dat dit dan zo goed binnenskamers gehouden wordt.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jwoeloe wrote: 10 Jun 2023, 09:52
SKERLA wrote: 10 Jun 2023, 09:44

Spierings en Matusiwa of Vinicius haal je dan voor één plek toch?
Wat mij betreft wel ja. Van Guti en Sangare werd in principe ook hetzelfde verwacht, ware het niet dat het type Sangare minder geschikt was voor z’n rol. Maar aangezien Spierings transfervrij is moeten we voor dezelfde plek toch 2 goede opties kunnen halen. Dan heb je altijd een type dat balans op het middenveld houdt en een speler als Veerman beter laat renderen.
In dat geval eensch. Veerman en Xavi op het middenveld met een echte (Bosz-)6 lijkt me op dit moment ideaal.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jwoeloe wrote: 10 Jun 2023, 09:52
SKERLA wrote: 10 Jun 2023, 09:44

Spierings en Matusiwa of Vinicius haal je dan voor één plek toch?
Wat mij betreft wel ja. Van Guti en Sangare werd in principe ook hetzelfde verwacht, ware het niet dat het type Sangare minder geschikt was voor z’n rol. Maar aangezien Spierings transfervrij is moeten we voor dezelfde plek toch 2 goede opties kunnen halen. Dan heb je altijd een type dat balans op het middenveld houdt en een speler als Veerman beter laat renderen.
Vind het zelf wat veel van het goeie, al helemaal vanwege zijn prijskaartje. PSV kan niet eindeloos spelers voor 10 miljoen blijven kopen. Laat eerst maar eens zien wat voor verdedigers er komen PSV, als er dan geld over is mag die Matusiwa er prima nog bij. Anders jammer.
User avatar
Captain(C)
Vaste waarde in elftal
Posts: 743
Joined: 04 Nov 2020, 14:35
Send Prediction League reminder to second email adress: No

dePinhodeSouza wrote: 10 Jun 2023, 09:14 Matusiwa, Pepi, Summerville, pffffff. Doet me denken aan 18/19, toen we ook veels te dure middelmaat binnenhaalde.
Schei toch uit, wat verwachten we dan; dat we Kanté, Icardi en Pedri aan gaan trekken.
Koekoek!
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TomPSV wrote: 10 Jun 2023, 09:47 Ik word nog niet heel vrolijk van de genoemde namen. Er is toch meer dan Eredivisie of ex-Eredivisie?
Zou er niet te veel achter zoeken, het is potdicht binnen PSV en dus krijg je dit. Rik zal vast even een belletje hebben gepleegd met of gekregen van de zaakwaarnemer waaruit naar voren komt dat er contact is geweest. Zagen we ook vorig jaar met Cillessen die continu naar ons werd geschreven tot Benitez bleek te komen. Dat wist Rik ook pas toen het, in zijn eigen woorden, kogeltje rond was.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Captain(C) wrote: 10 Jun 2023, 10:13
dePinhodeSouza wrote: 10 Jun 2023, 09:14 Matusiwa, Pepi, Summerville, pffffff. Doet me denken aan 18/19, toen we ook veels te dure middelmaat binnenhaalde.
Schei toch uit, wat verwachten we dan; dat we Kanté, Icardi en Pedri aan gaan trekken.
Misschien nu al het sterkste argument van dit weekend. Is daar nog een award voor?
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik wil verdedigers!
Post Reply