Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik neem aan dat we geen 10m gaan investeren in een cvm voordat Guti en Sangare wegzijn. En Summerville vind ik een groot talent maar qua mentaliteit en houding is het volgens mij helemaal niks. Daarnaast ben ik er niet van overtuigd dat hij hier meteen in de basis staat.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grote kans dat de transfer window weer in 2en opgeknipt gaat worden. 1e deel voor de CL voorronde en nog een deel als we de CL halen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 10 Jun 2023, 11:00 Grote kans dat de transfer window weer in 2en opgeknipt gaat worden. 1e deel voor de CL voorronde en nog een deel als we de CL halen.
Rik zegt juist dat Bosz daar op tegen is. Die wil geen basisspelers inpassen vlak voor het seizoen. Was deel van de overeenkomst.
Drommels
Bankzitter
Posts: 232
Joined: 16 Feb 2022, 11:24
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 10 Jun 2023, 10:55 Volgens deze tweet schijnt Summerville al in NL te zijn.

Mag deze jongen niet even zijn familie bezoeken? 😂
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Danjuma moet men uit hun hoofd zetten want dat zou dan enkel een huurdeal zijn en dat strookt niet met de woorden van brands/ernie dat ze waarde op het veld willen creëren
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

CZ_Code wrote: 10 Jun 2023, 10:48Oke, dan verwoord ik het verkeerd. Ik bedoelde dat er in Argentinië gewoon minder weerstand is. De meeste kwaliteit en talenten worden weggekaapt voor relatief weinig geld waardoor er nooit volledig teams rondlopen met kwaliteit die je in Europa ziet. Dat het allemaal zo corrupt is als maar kan helpt ook niet uiteraard.
Ik vind dit nog steeds een bijzondere lezing. Topspelers in Argentinië hebben zelden moeite met de stap naar de Europese (sub)top. Gevoelsmatig slagen die gasten zelfs nog vaker dan Eredivisie-spelers die dezelfde stap maken. Het zijn eigenlijk stuk voor stuk hele goeie spelers, die vaak ook relatief goed acclimatiseren. Met Boca en River heb je twee teams die ook in Nederland eenvoudig zouden meedoen om de titel, daarachter een hele brede subtop vergelijkbaar met niveau Twente. Als je denkt dat de weerstand daar wat lager ligt, dan wil ik je aanraden om die competitie wat vaker op te zetten.

Hezze is een klasse speler die nu ook gewoon al naar de Europese subtop kan: Benfica, Roma, Napoli en Sevilla zijn al aan hem gelinkt. Die jongen kan ook mee bij PSV. De vergelijking met Matusiwa is niet heel zinnig wat mij betreft. Die laatste doet het heel erg goed in Frankrijk, maar ik geloof ook wel dat hij aan zijn top zit. Hezze niet. Als je Spierings zou halen, dan zou ik sowieso proberen om iemand als Hezze, Varela, Medina of Fernández erbij te halen. Dan creëer je namelijk ook weer waarde richting de langere termijn. Dat zou veel minder het geval zijn als je Spierings en Matusiwa haalt.

Maar PSV is bezig met Argentijnse versterking, dus ik maak me daar verder ook niet zo'n zorgen over.
Last edited by Ykhim on 10 Jun 2023, 11:05, edited 2 times in total.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke wrote: 10 Jun 2023, 10:58 Summerville speelt over een week of 2 een EK met Jong Oranje.
Klopt ja. Zal nu in z'n vakantie wel vrienden / familie in z'n geboortestad Rotterdam opzoeken.

Qua mentaliteit wellicht twijfels, maar hij heeft wel flair en is erg rap:

User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

CZ_Code wrote: 10 Jun 2023, 11:02
Juancho wrote: 10 Jun 2023, 11:00 Grote kans dat de transfer window weer in 2en opgeknipt gaat worden. 1e deel voor de CL voorronde en nog een deel als we de CL halen.
Rik zegt juist dat Bosz daar op tegen is. Die wil geen basisspelers inpassen vlak voor het seizoen. Was deel van de overeenkomst.
Ze kunnen ze zoveel zeggen en willen maar geld wat er nog niet is zal PSV niet snel meer uitgeven. Als je de CL haalt komt er een enorm zak geld extra bij.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 10 Jun 2023, 11:05
CZ_Code wrote: 10 Jun 2023, 11:02

Rik zegt juist dat Bosz daar op tegen is. Die wil geen basisspelers inpassen vlak voor het seizoen. Was deel van de overeenkomst.
Ze kunnen ze zoveel zeggen en willen maar geld wat er nog niet is zal PSV niet snel meer uitgeven. Als je de CL haalt komt er een enorm zak geld extra bij.
Het geld van gakpo en madueke en mogelijk sangare gaat gewoon geïnvesteerd worden, doemdenken is nergens voor nodig. Als het voor de CL finale rondes er niet staat kan je je kritiek uitten.
Saibari is underrated.
dePinhodeSouza

Ardbeg wrote: 10 Jun 2023, 10:58
dePinhodeSouza wrote: 10 Jun 2023, 10:46
Tja, Matusiwa stond op z’n 21e nog ballen op te pompen bij jong Ajax, Hezze is aanvoerder van zijn ploeg in de Argentijnse Superliga. Die jongen heeft een veel hoger potentieel dan een Matusiwa, die het aardig doet bij een Franse middenmoter. Maar hee, als jij als PSVer blij bent met dure middelmaat, be my guest 👍🏻

Niet meteen zo doen, haha. Verder dan "hij heeft een hoger potentieel" kom je niet. Over Dumfries. Wanneer begon hij met profvoetbal? Oh ja.
Massimo wrote: 10 Jun 2023, 10:51 Ik zit niet te wachten op 10 miljoen voor een 25 jarige Matusiwa.
Dat is de discussie ook niet. Doe mij maar Souza of Varela maar het ging over het kwaliteitsverschil Hezze of Azor wat nmi heeeel erg meevalt. Met "pure middelmaat" doe je hem gewoon te kort.
Dumfries, goed voorbeeld, maar een n=1 betekend niet dat het hele argument over potentieel in de kliko kan.

En tuurlijk speelt de prijs mee in de discussie. Voor een miljoen of 6 zou Matusiwa best een aantrekkelijke optie kunnen zijn. Voor 10 mln heb je betere, maar vooral veel talentvollere opties, en met een veel hoger doorverkooppotentieel.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Drommels wrote: 10 Jun 2023, 11:02 Mag deze jongen niet even zijn familie bezoeken? 😂
Wat bedoel je nou? Haha. Die jongen komt uit Rotterdam, logisch dat 'ie even daar is tijdens z'n vakantie.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 10 Jun 2023, 11:05
CZ_Code wrote: 10 Jun 2023, 11:02

Rik zegt juist dat Bosz daar op tegen is. Die wil geen basisspelers inpassen vlak voor het seizoen. Was deel van de overeenkomst.
Ze kunnen ze zoveel zeggen en willen maar geld wat er nog niet is zal PSV niet snel meer uitgeven. Als je de CL haalt komt er een enorm zak geld extra bij.
Er is alleen niemand die heeft beweerd dat het geld er niet is. Wellicht ligt het geld wel gewoon in kas, want het lijkt me logisch als je toch een goede buffer hebt. Het is logisch dat een nieuwe trainer de club dan tot het uiterste probeert te bewegen ivm de seelctie samenstelling door daar een voorschot op te nemen, met de risico's dat je alsnog CL niet haalt.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 10 Jun 2023, 10:58
dePinhodeSouza wrote: 10 Jun 2023, 10:46
Tja, Matusiwa stond op z’n 21e nog ballen op te pompen bij jong Ajax, Hezze is aanvoerder van zijn ploeg in de Argentijnse Superliga. Die jongen heeft een veel hoger potentieel dan een Matusiwa, die het aardig doet bij een Franse middenmoter. Maar hee, als jij als PSVer blij bent met dure middelmaat, be my guest 👍🏻

Niet meteen zo doen, haha. Verder dan "hij heeft een hoger potentieel" kom je niet. Over Dumfries. Wanneer begon hij met profvoetbal? Oh ja.
Massimo wrote: 10 Jun 2023, 10:51 Ik zit niet te wachten op 10 miljoen voor een 25 jarige Matusiwa.
Dat is de discussie ook niet. Doe mij maar Souza of Varela maar het ging over het kwaliteitsverschil Hezze of Azor wat nmi heeeel erg meevalt. Met "pure middelmaat" doe je hem gewoon te kort.
Waar noem ik hem pure middelmaat?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 10 Jun 2023, 11:10
Ardbeg wrote: 10 Jun 2023, 10:58


Niet meteen zo doen, haha. Verder dan "hij heeft een hoger potentieel" kom je niet. Over Dumfries. Wanneer begon hij met profvoetbal? Oh ja.



Dat is de discussie ook niet. Doe mij maar Souza of Varela maar het ging over het kwaliteitsverschil Hezze of Azor wat nmi heeeel erg meevalt. Met "pure middelmaat" doe je hem gewoon te kort.
Waar noem ik hem pure middelmaat?
Nergens.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 10 Jun 2023, 11:08
Juancho wrote: 10 Jun 2023, 11:05

Ze kunnen ze zoveel zeggen en willen maar geld wat er nog niet is zal PSV niet snel meer uitgeven. Als je de CL haalt komt er een enorm zak geld extra bij.
Het geld van gakpo en madueke en mogelijk sangare gaat gewoon geïnvesteerd worden, doemdenken is nergens voor nodig. Als het voor de CL finale rondes er niet staat kan je je kritiek uitten.
? Doemdenken? Waar doe ik dat? Ik zeg alleen dat ik denk dat PSV tot CL groepsfase tot een bepaald niveau wil en kan meedenken en dat Bosz na het behalen van z'n eerste doelstelling nog ee extra budget krijgt.

Verder weet je dat de miljoenen van Gakpo keihard nodig waren om de financiële ellende deels weg te werken?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 10 Jun 2023, 11:03
CZ_Code wrote: 10 Jun 2023, 10:48Oke, dan verwoord ik het verkeerd. Ik bedoelde dat er in Argentinië gewoon minder weerstand is. De meeste kwaliteit en talenten worden weggekaapt voor relatief weinig geld waardoor er nooit volledig teams rondlopen met kwaliteit die je in Europa ziet. Dat het allemaal zo corrupt is als maar kan helpt ook niet uiteraard.
Ik vind dit nog steeds een bijzondere lezing. Topspelers in Argentinië hebben zelden moeite met de stap naar de Europese (sub)top. Gevoelsmatig slagen die gasten zelfs nog vaker dan Eredivisie-spelers die dezelfde stap maken. Het zijn eigenlijk stuk voor stuk hele goeie spelers, die vaak ook relatief goed acclimatiseren. Met Boca en River heb je twee teams die ook in Nederland eenvoudig zouden meedoen om de titel, daarachter een hele brede subtop vergelijkbaar met niveau Twente. Als je denkt dat de weerstand daar wat lager ligt, dan wil ik je aanraden om die competitie wat vaker op te zetten.

Hezze is een klasse speler die nu ook gewoon al naar de Europese subtop kan: Benfica, Roma, Napoli en Sevilla zijn al aan hem gelinkt. Die jongen kan ook mee bij PSV. De vergelijking met Matusiwa is niet heel zinnig wat mij betreft. Die laatste doet het heel erg goed in Frankrijk, maar ik geloof ook wel dat hij aan zijn top zit. Hezze niet. Als je Spierings zou halen, dan zou ik sowieso proberen om iemand als Hezze, Varela, Medina of Fernández erbij te halen. Dan creëer je namelijk ook weer waarde richting de langere termijn. Dat zou veel minder het geval zijn als je Spierings en Matusiwa haalt.

Maar PSV is bezig met Argentijnse versterking, dus ik maak me daar verder ook niet zo'n zorgen over.
Kan je bepaalde kanalen of plekken noemen waar het te kijken is? Dan zal ik dat doen!

Mijn punt is ook niet dat ik denk dat ze niet slagen, verre van. Ik ben zelf van mening dat het gros van de talenten daar vandaan komt, laat dat duidelijk zijn. Maar het lijkt me ook niet vreemd dat spelers die van ver weg komen langer dan 1 week nodig hebben om zich in te passen bij Bosz. Bijna elke transfer die PSV heeft gedaan in Zuid Amerika duurde eeuwen voor het rond was, en zelfs de speler waar Foquita naar hintte verwacht die pas over een paar weken. Vandaag mijn opmerking. Ik denk dat ze allemaal het niveau wel halen, maar zou het überhaupt op tijd zijn voor de CL voorrondes?
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ezze zou echt een droom zijn. Past perfect in het spel van Bosz. Kan namelijk niet alleen balans brengen, maar ook heerlijk voetballen. Ik had hem alleen als volstrekt onhaalbaar ingeschaald. Is hij in verband gebracht met PSV? Aangezien hij hier wordt besproken.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 10 Jun 2023, 11:11
Massimo wrote: 10 Jun 2023, 11:10

Waar noem ik hem pure middelmaat?
Nergens.
Zet het dan ook niet neer als je me quote.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als Spierings en Matusiwa Guti en Sangaré vervangen dan heb je wel meteen de nummer 6 positie kwalitatief goed en dubbel bezet.

Beiden hebben een uitstekend seizoen achter de rug, waarbij Matusiwa al twee seizoenen uitstekend presteert ook tegen grote namen als Messi, Mbappé. Die heeft meer dan een grote stap gemaakt.
Bosz heeft het van dichtbij gevolgd en in deze aankoop zie ik het wel zitten mits Guti en Sangaré beiden vertrekken.

Wel hoop ik ook nog steeds op Spierings die als balafpakker bij Toulouse geweldig werk heeft geleverd.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En waarom zou één van de twee hier op de bank willen zitten?
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Sordo wrote: 10 Jun 2023, 11:17 En waarom zou één van de twee hier op de bank willen zitten?
Vechten voor je plek heet dat.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Sordo wrote: 10 Jun 2023, 11:17 En waarom zou één van de twee hier op de bank willen zitten?
Omdat we voldoende wedstrijden spelen op jaarbasis en ze een beetje gezonde concurrentie niet vrezen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 10 Jun 2023, 11:15
Ardbeg wrote: 10 Jun 2023, 11:11

Nergens.
Zet het dan ook niet neer als je me quote.
Ik refereerde naar de discussie waar het over ging. Daar hadden we het over, toch? Niet naar wat jij zei maar wat ik met mijn eerdere reactie bedoelde 🤓
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jwoeloe wrote: 10 Jun 2023, 11:19
El Sordo wrote: 10 Jun 2023, 11:17 En waarom zou één van de twee hier op de bank willen zitten?
Omdat we voldoende wedstrijden spelen op jaarbasis en ze een beetje gezonde concurrentie niet vrezen.
Ik vind dit vooral een romantische gedachte. Zie echt niet in waarom twee spelers, die allebei op de top van hun kracht zitten en het kennelijk erg goed doen in Frankrijk, hier naartoe zouden komen om voor dezelfde positie te concurreren. Er zijn genoeg wedstrijden, ja, maar de betere van de twee zal daar toch zo’n 80% van spelen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zou kiezen voor of Spierings of Matusiwa en daarnaast een groot talent. Wellicht iets andere type 6 zodat je alle kanten op kan. Of nog beter, geen Spierings maar wel Souza.

Maar ik ben het eens dat Spierings en Matusiwa niet naar PSV komen als ze weten dat ze samen bepalen wie speelt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply