Dan was ie dr waarschijnlijk ook uiteindelijk buitengeflikkerd geweest na verloop van tijd, net zoals bij z’n volgende clubsHeruone wrote: ↑10 Jun 2023, 19:31Eigenlijk zou dit juist een reden/parallel tot succes moeten zijn. Bosz had in bij Dortmund in zijn 15 Bundesliga wedstrijden 6W, 4G, 5V. De hier veelgeprezen Cocu scoorde in zijn eerste 15 ED wedstrijden in 13/14 als hoofdtrainer 5W, 5G, 5V. Als Dortmund Bosz had laten zitten hé... Wat als...
Peter Bosz
- Heruone
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: PSV
PCGC ik heb een vriendje voor jou hierboven gevonden
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Ach ik hoop van harte dat mijn scepsis volledig onterecht is.
En als dat niet is kan ik iig nog zeggen: zie je wel.
Gelukkig is iedereen hier super genuanceerd en vergevingsgezind, dus mocht het misgaan zal de boel hier echt niet in de fik staan.
En als dat niet is kan ik iig nog zeggen: zie je wel.
Gelukkig is iedereen hier super genuanceerd en vergevingsgezind, dus mocht het misgaan zal de boel hier echt niet in de fik staan.
- VeresRivne
- Vedette
Ik mis de Bosz avatar bij jou nog trouwens. Waar ik benieuwd naar ben is hoe snel Bosz de 5 seconden-regel bij PSV heeft ingevoerd.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Ik denk binnen vijf seconden…VeresRivne wrote: ↑10 Jun 2023, 20:17Ik mis de Bosz avatar bij jou nog trouwens. Waar ik benieuwd naar ben is hoe snel Bosz de 5 seconden-regel bij PSV heeft ingevoerd.
- Standbeeld
- Mister PSV
De spelers krijgen allemaal een halsbandje om en bij 6 seconde krijgen ze een stroomstoot. Geloof maar dat ze die 5 seconde snel onder de knie hebben.
- ShovingNE2
- Site Admin
Lees het stuk. De moeite waard.Ittot wrote: ↑10 Jun 2023, 18:18Interessant, maar heb toch wel wat vraagtekens. Sowieso vraag ik me af hoe hij er zelf op terug kijkt, als een succes of juist niet. Ik had overigens liever een analyse gezien over onze nieuwe trainer waarom het juist niet mis ging....ShovingNE2 wrote: ↑10 Jun 2023, 16:23
Zeker. Goede analyse waarom het mis ging bij clubs.
Frankrijk ging een verdediger muiten en kreeg wat spelers mee bijvoorbeeld. Lui volk ook die spelers vergeleken met andere clubs. Bij Leverkusen stapte hij eenvoudig in want Schmidt.
Hij vindt de Nederlandse opvatting dat men een bepaald systeem speelt en daar de hele wedstrijd aanvast houdt ouderwets. Hij past het aan als de wedstrijd daarom vraagt zoals Nagelsmann dat soms 3x per wedstrijd doet. Maar meer Duitse clubs spelen meerdere systemen per wedstrijd.
Rob Maas is de koning van de spelhervattingen.
Bosz gaat op drie zaken letten bij aantrekken spelers naast kwaliteit: blessure gevoeligheid, arbeidsethos en herstelvermogen.
Als hij zo flexibel is waarom kon hij bij Dortmund niets bedenken nadat tegenstanders zijn formule hadden gekraakt?
Waarom ging die verdediger muiten bij Lyon? Waarom kon hij dat niet managen?
Bij Lyon heeft hij niet bepaald boven verwachting gepresteerd. Bij Dortmund keihard gefaald. Bij Leverkussen deed hij het 2 jaar top maar ook daar kreeg hij het niet voor elkaar om een hele slechte reeks om te zetten. Dat is iets wat wel vaker terug komt bij Bosz. Dat als het slecht gaat of als er eenmaal een slechte reeks is dat die niet meer te stoppen is. Dat moet hemzelf ook wel aan het denken zetten en ik ben benieuwd wat daar aan ten grondslag licht.
Leverkusen stond hij bovenaan met kerst in zijn laatste jaar. Twee beste spelers verkocht in de winter en een blessuregolf deden de rest.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
Ik word bijna enthousiast.ShovingNE2 wrote: ↑10 Jun 2023, 16:23Zeker. Goede analyse waarom het mis ging bij clubs.Rikkert1234 wrote: ↑10 Jun 2023, 12:03 Staan er interessante dingen in dit artikel?
https://www.vi.nl/pro/analyse/dit-leerd ... -avonturen
Frankrijk ging een verdediger muiten en kreeg wat spelers mee bijvoorbeeld. Lui volk ook die spelers vergeleken met andere clubs. Bij Leverkusen stapte hij eenvoudig in want Schmidt.
Hij vindt de Nederlandse opvatting dat men een bepaald systeem speelt en daar de hele wedstrijd aanvast houdt ouderwets. Hij past het aan als de wedstrijd daarom vraagt zoals Nagelsmann dat soms 3x per wedstrijd doet. Maar meer Duitse clubs spelen meerdere systemen per wedstrijd.
Rob Maas is de koning van de spelhervattingen.
Bosz gaat op drie zaken letten bij aantrekken spelers naast kwaliteit: blessure gevoeligheid, arbeidsethos en herstelvermogen.
Serieus, ik heb veel van mijn sceptisme verloren. Het enige is nu of zijn persoonlijkheid matcht.
-
- Legende
- DonyellMalen
- Legende
Hoe verzin je dit dan weer.Madueke wrote: ↑10 Jun 2023, 21:31 https://www.PSV.nl/PSV/team/speler/peter-bosz.htm
Dubbelfunctie voor Peter
-
- Legende
Zag iemand het posten op Twitter. Als je op 'Bosz' zoekt op de PSV site zie je ook dat ze hem vandaag toegevoegd hebben.DonyellMalen wrote: ↑10 Jun 2023, 21:57Hoe verzin je dit dan weer.Madueke wrote: ↑10 Jun 2023, 21:31 https://www.PSV.nl/PSV/team/speler/peter-bosz.htm
Dubbelfunctie voor Peter
- DonyellMalen
- Legende
Hier hoor je Bosz over zijn visie daarop:Juancho wrote: ↑09 Jun 2023, 12:58Tot een bepaald niveau is het idd zeker niet zwart/wit. Maar het wordt wel tijd dat de technisch directeur van PSV iets gaat neerzetten wat in het belang is van de toekomst van de club. Stewart is daarin leidend, daar moet je als Brands niet in gaan mengen als AD en als coach al helemaal niet want een coach blijft een passant. Na Bosz komt er weer een trainer namelijk.DonyellMalen wrote: ↑09 Jun 2023, 12:48 Zo zwart-wit hoeft het niet te zijn. Ze kunnen elkaar alledrie ondersteunen in ieder z'n rol indien dat nodig is. Krijg je een veel dynamischere samenwerking wat alleen maar voordelig kan zijn.
Dat technische beleid moet neergezet gaan worden, mede daarom is Stewart ook aangetrokken. Dan moet je hem ook die ruimte en kans geven.
(begint al op het juiste moment)
-
- Vedette
http://voetbaltactieken.nl/2017/07/26/h ... -dortmund/
Ik weet niet of deze longread al is gepost, maar erg interessant is het wel. Teksten als: Bosz begint altijd bij zijn nieuwe club altijd met de verdediging en Bosz is bezeten van de restverdediging zijn toch juist precies zaken die men niet bij een Kamikaze-trainer zou verwachten…hoe meer ik lees hoe meer vertrouwen ik krijg en hoe meer zin ik heb in het nieuwe seizoen!
Ik weet niet of deze longread al is gepost, maar erg interessant is het wel. Teksten als: Bosz begint altijd bij zijn nieuwe club altijd met de verdediging en Bosz is bezeten van de restverdediging zijn toch juist precies zaken die men niet bij een Kamikaze-trainer zou verwachten…hoe meer ik lees hoe meer vertrouwen ik krijg en hoe meer zin ik heb in het nieuwe seizoen!
-
- Bankzitter
ik ben het hier echt niet mee eens wat je hier boven zegt.
spelers in nederland zijn verwende jongens. die niet de mentaliteit hebben van jongens uit pak weg duitsland oosterijk zweden norwegen.
nederlandse school is toch heel anders als in die landen
-
- Vaste waarde in elftal
De laatste keer dat we een trainer hebben aangesteld met een overduidelijke visie die daar geen consessies aan wilde doen, ging het faliekant mis.
Ik heb er weinig vertrouwen in omdat ik niet verwacht dat Stewart in 1 zomer een selectie kan neerzetten die het voetbal dat Bosz wil spelen voldoende kan uitvoeren. En ik denk niet dat Bosz (tijdelijk) wil aanpassen in speelstijl.
Maar ik hoop, net als grasmat, dat ik er helemaal naast zit en dat PSV en Bosz een lange succesvolle samenwerking gaat worden
Ik heb er weinig vertrouwen in omdat ik niet verwacht dat Stewart in 1 zomer een selectie kan neerzetten die het voetbal dat Bosz wil spelen voldoende kan uitvoeren. En ik denk niet dat Bosz (tijdelijk) wil aanpassen in speelstijl.
Maar ik hoop, net als grasmat, dat ik er helemaal naast zit en dat PSV en Bosz een lange succesvolle samenwerking gaat worden
-
- Nationale topspeler
Ik denk wel dat Earnie dat kan. Enerzijds omdat met Xavi, Veerman en wellicht spierings er “al” (transfervrij zegmaar) een middenveld staat wat echt super is voor Peter. Anderzijds, mocht Xavi vertrekken we waarschijnlijk financieel veel meer kunnen.
Ben blij dat het allemaal bij de gesprekken uitvoerig besproken is, als je de media moet geloven.
Ben blij dat het allemaal bij de gesprekken uitvoerig besproken is, als je de media moet geloven.
-
- Vaste waarde in elftal
Dat is inderdaad wel een goed punt en daar ben ik dan ook blij mee. Maar tussen intentie en uitvoering zit een groot verschil.
Maar goed we gaan het allemaal zien, wordt een enerverende zomer denk ik.
Hup PSV
Hup Peter
-
- Vaste waarde in elftal
Eindelijk wat tijd gehad om wat meer te lezen en kijken over Bosz. Voor mij geen verandering in de opini; voordeel van de twijfel. Niet mijn eerste optie maar wel de best beschikbare NLse optie.
Bosz is tactisch sterk, bezig met zijn team en selectie en voelt een wedstrijd goed aan. Aan de ene kant leunt hij ook erg op talent en kwaliteit in de selectie maar aan de andere kant toont hij zich pragmatisch met de middelen die hij heeft. Heeft ook een duidelijk (aanvallend) spelidee met concrete spelopvattingen die hij over het algemeen wel over kan brengen.
Al met al een erg sterke, intelligente en analytische trainer maar ik ben toch minder positief verrast na het lezen en kijken als sommigen hier.
Er lijken toch bepaalde randvoorwaarden te moeten zijn om Bosz succesvol te maken, misschien nog wel meer dan sommige andere coaches. Met name de selectie en staf om hem heen.
Om met de staf te beginnen; Bosz geeft zelf aan dat hij in zijn staf ondersteuning/compensatie nodig heeft op tactisch vlak en people management. Tactisch om mee te denken in aanpassingen wanneer nodig en niet te rigide te zijn in zijn spelopvattingen. Qua people management geeft hij aan liever boven de groep te staan om beslissingen te nemen en een assistent meer de rol in een groep pakt. Hij spreekt wel met spelers en is tactisch sterk, maar heeft vanuit zijn staf de juiste aanvulling nodig om dit echt succesvol te maken.
Dan de spelers en selectie. Bosz wijst af en toe toch vrij makkelijk naar de (in zijn ogen) mindere selectie of spelers die hun taak niet uitvoeren. Als een wedstrijd niet tot resultaat heeft geleid of een mindere periode bij een club dan kan hij haarfijn uitleggen wie, wat en hoe het mis is gegaan. Maar meer achteraf, analytisch en soms tot het verwijtendende aan toe.
Dat past enigszins bij het bovenstaande (boven de groep willen staan, duidelijke en sterke spelopvattingen) maar het maakt je wel afhankelijk van het spelersmateriaal wat je hebt (kwantiteit en m.n. kwaliteit) en het incasseringsvermogen van spelers. Als je dit niet kunt compenseren met respect, gezag of people skills, dan heb je het risico dat een speler of groepje van spelers je als coach niet meer serieus nemen. En dan wordt het lastig, zeker voor het type coach als Bosz.
Dat Bosz in de onderhandelingen veel bezig leek te zijn met de technische staf en selectie stemt me dan wel positief en een bevestiging van het bovenstaande. Hiermee gaat de rol van Steward (selectie) en Brands (mogelijkheden in risico's en investeringen) ook enorm belangrijk worden. Vooral deze zomer.
Al met al krijgt Bosz voor mij het voordeel van de twijfel, maar dat krijgt iedere PSV coach van mij vanaf het moment dat hij (en wie weet ooit zij) heeft getekend. Ik zie Bosz wel als een trainer/coach met een erg sterk spelidee en visie op het spelletje. Daarmee kiezen we een duidelijke richting waarin geïnvesteerd moet worden, net zoals bij Schmidt bijv. Anders wordt het hem niet. Doe je het goed (waarbij ik de bovenste punten als belangrijke prio's zie bij Bosz) en het gaat draaien, dan kan het tot grote successen leiden. Maar ja, dat is natuurlijk altijd en overal.
Bosz heeft de potentie wel en is absoluut niet de eerste de beste die voor de groep wordt gezet maar ik ben terughoudend; eerst maar eens zien hoe de selectie en staf er uit gaat zien.
Bosz is tactisch sterk, bezig met zijn team en selectie en voelt een wedstrijd goed aan. Aan de ene kant leunt hij ook erg op talent en kwaliteit in de selectie maar aan de andere kant toont hij zich pragmatisch met de middelen die hij heeft. Heeft ook een duidelijk (aanvallend) spelidee met concrete spelopvattingen die hij over het algemeen wel over kan brengen.
Al met al een erg sterke, intelligente en analytische trainer maar ik ben toch minder positief verrast na het lezen en kijken als sommigen hier.
Er lijken toch bepaalde randvoorwaarden te moeten zijn om Bosz succesvol te maken, misschien nog wel meer dan sommige andere coaches. Met name de selectie en staf om hem heen.
Om met de staf te beginnen; Bosz geeft zelf aan dat hij in zijn staf ondersteuning/compensatie nodig heeft op tactisch vlak en people management. Tactisch om mee te denken in aanpassingen wanneer nodig en niet te rigide te zijn in zijn spelopvattingen. Qua people management geeft hij aan liever boven de groep te staan om beslissingen te nemen en een assistent meer de rol in een groep pakt. Hij spreekt wel met spelers en is tactisch sterk, maar heeft vanuit zijn staf de juiste aanvulling nodig om dit echt succesvol te maken.
Dan de spelers en selectie. Bosz wijst af en toe toch vrij makkelijk naar de (in zijn ogen) mindere selectie of spelers die hun taak niet uitvoeren. Als een wedstrijd niet tot resultaat heeft geleid of een mindere periode bij een club dan kan hij haarfijn uitleggen wie, wat en hoe het mis is gegaan. Maar meer achteraf, analytisch en soms tot het verwijtendende aan toe.
Dat past enigszins bij het bovenstaande (boven de groep willen staan, duidelijke en sterke spelopvattingen) maar het maakt je wel afhankelijk van het spelersmateriaal wat je hebt (kwantiteit en m.n. kwaliteit) en het incasseringsvermogen van spelers. Als je dit niet kunt compenseren met respect, gezag of people skills, dan heb je het risico dat een speler of groepje van spelers je als coach niet meer serieus nemen. En dan wordt het lastig, zeker voor het type coach als Bosz.
Dat Bosz in de onderhandelingen veel bezig leek te zijn met de technische staf en selectie stemt me dan wel positief en een bevestiging van het bovenstaande. Hiermee gaat de rol van Steward (selectie) en Brands (mogelijkheden in risico's en investeringen) ook enorm belangrijk worden. Vooral deze zomer.
Al met al krijgt Bosz voor mij het voordeel van de twijfel, maar dat krijgt iedere PSV coach van mij vanaf het moment dat hij (en wie weet ooit zij) heeft getekend. Ik zie Bosz wel als een trainer/coach met een erg sterk spelidee en visie op het spelletje. Daarmee kiezen we een duidelijke richting waarin geïnvesteerd moet worden, net zoals bij Schmidt bijv. Anders wordt het hem niet. Doe je het goed (waarbij ik de bovenste punten als belangrijke prio's zie bij Bosz) en het gaat draaien, dan kan het tot grote successen leiden. Maar ja, dat is natuurlijk altijd en overal.
Bosz heeft de potentie wel en is absoluut niet de eerste de beste die voor de groep wordt gezet maar ik ben terughoudend; eerst maar eens zien hoe de selectie en staf er uit gaat zien.
One can only hope
-
- Legende
Bedoel je Schmidt? Dat ging helemaal niet faliekant mis. Die erfde een puinhoop van v Bommel en begon in Corona. Maar herpakte zich uitstekend in seizoen 2, won de dubbel en pakte 80+ punten.Dn Trol wrote: ↑11 Jun 2023, 09:20 De laatste keer dat we een trainer hebben aangesteld met een overduidelijke visie die daar geen consessies aan wilde doen, ging het faliekant mis.
Kortom daar zat uitstekende progressie in. Het enige waarom je kan zeggen ‘mislukt’ is omdat PSV de achterlijke beslissing nam om een volledig andere richting te gaan na Schmidt ipv doorgaan met een trainer als, kom ik noem eens een naam,…..Bosz
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
Won de dubbel??Menno1 wrote: ↑11 Jun 2023, 09:33Bedoel je Schmidt? Dat ging helemaal niet faliekant mis. Die erfde een puinhoop van v Bommel en begon in Corona. Maar herpakte zich uitstekend in seizoen 2, won de dubbel en pakte 80+ punten.Dn Trol wrote: ↑11 Jun 2023, 09:20 De laatste keer dat we een trainer hebben aangesteld met een overduidelijke visie die daar geen consessies aan wilde doen, ging het faliekant mis.
Kortom daar zat uitstekende progressie in. Het enige waarom je kan zeggen ‘mislukt’ is omdat PSV de achterlijke beslissing nam om een volledig andere richting te gaan na Schmidt ipv doorgaan met een trainer als, kom ik noem eens een naam,…..Bosz
Wauw, geschiedvervalsing zoals zelden te voren vertoond hier.
- ShovingNE2
- Site Admin
d'Oude Denk jij dat Bosz die skills niet heeft dan? Maar qua assistenten werkt dat bij alle trainers zo. De assistent staat meer tussen de groep. Logisch ook, de coach neemt de harde beslissingen. Rutten had die rol onder Ruud en zo zijn er Chris onder Cocu en zo zijn er talloze voorbeelden.
En dat hij tactisch ook terugvalt op staf is goed. Weten we het briefje nog bij Oranje dat het veld op ging? Dat was van Lodeweges die een omzetting bij de corners doorvoerde later zei Koeman dat het buiten hem om was gegaan maar dat Lodeweges zoiets vaker doet en dat hij hem daarin vertrouwde.
Ik vind dit alles behalve slechte eigenschappen, maar eerder noodzakelijke eigenschappen.
Dat hij de spelersgroep niet altijd meekreeg lag bijna altijd aan de defensie die niet met ruimte in de rug kon en wilde spelen. Als je dan vedetten in de groep hebt van een totaal ander niveau en status dan bij PSV (zoals Boateng) en je kan ze door blessures niet wisselen heb je een issue. Bosz was ook niet van dermate statuur dat hij makkelijk gebacked werd door de clubleiding.
Bij clubs van lager allooi zoals (Ajax) en clubs die hunkerden naar succes waar Bosz wel echt de leiding had zoals Leverkusen en Heracles werkte het wel. Daar zullen de gesprekken ook over gegaan zijn. Hij heeft diverse valkuilen meegemaakt, deels door inschattingsfouten. Die gaat hij maximaal dichttimmeren nu. Zowel qua staf, als qua invulling selectie als qua fitheid en backups van de directie en TD.
Stel je voor dat hij naar Ajax was gegaan en Misdelat bepaalt welke spelers er komen, dan kan je uittekenen dat hij met verdedigers zit die niet functioneren. Al is dat er maar eentje, dan heb je een probleem. Daarom moet dat in samenspraak met de trainer. Ze zijn er in Diemen trots op dat de TD zo te werk gaat, maar iedere trainer heeft wel specifieke kwaliteiten nodig in zijn elftal.
Of het gaat werken moeten we zien, garanties tot aan de Herdgang. Maar ik heb er wel vertrouwen in.
En dat hij tactisch ook terugvalt op staf is goed. Weten we het briefje nog bij Oranje dat het veld op ging? Dat was van Lodeweges die een omzetting bij de corners doorvoerde later zei Koeman dat het buiten hem om was gegaan maar dat Lodeweges zoiets vaker doet en dat hij hem daarin vertrouwde.
Ik vind dit alles behalve slechte eigenschappen, maar eerder noodzakelijke eigenschappen.
Dat hij de spelersgroep niet altijd meekreeg lag bijna altijd aan de defensie die niet met ruimte in de rug kon en wilde spelen. Als je dan vedetten in de groep hebt van een totaal ander niveau en status dan bij PSV (zoals Boateng) en je kan ze door blessures niet wisselen heb je een issue. Bosz was ook niet van dermate statuur dat hij makkelijk gebacked werd door de clubleiding.
Bij clubs van lager allooi zoals (Ajax) en clubs die hunkerden naar succes waar Bosz wel echt de leiding had zoals Leverkusen en Heracles werkte het wel. Daar zullen de gesprekken ook over gegaan zijn. Hij heeft diverse valkuilen meegemaakt, deels door inschattingsfouten. Die gaat hij maximaal dichttimmeren nu. Zowel qua staf, als qua invulling selectie als qua fitheid en backups van de directie en TD.
Stel je voor dat hij naar Ajax was gegaan en Misdelat bepaalt welke spelers er komen, dan kan je uittekenen dat hij met verdedigers zit die niet functioneren. Al is dat er maar eentje, dan heb je een probleem. Daarom moet dat in samenspraak met de trainer. Ze zijn er in Diemen trots op dat de TD zo te werk gaat, maar iedere trainer heeft wel specifieke kwaliteiten nodig in zijn elftal.
Of het gaat werken moeten we zien, garanties tot aan de Herdgang. Maar ik heb er wel vertrouwen in.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Legende
Ik vond de periode met Schmidt niet mislukt, maar ook niet gelukt. Daarvoor had PSV een keer kampioen voor moeten worden, gemiddeld beter hadden moeten spelen en Europees wat verder moeten komen.
Echter kwam Schmidt onder hele lastige omstandigheden naar PSV en liet hij PSV een stuk beter achter dan toen hij kwam. Er moet nog steeds veel gebeuren, maar Bosz komt onder hele andere omstandigheden naar PSV dan Schmidt destijds met een veel beter startpunt. Ik zou er niet van opkijken als gedurende het seizoen diverse sceptici de mening gaat bijdraaien.
Echter kwam Schmidt onder hele lastige omstandigheden naar PSV en liet hij PSV een stuk beter achter dan toen hij kwam. Er moet nog steeds veel gebeuren, maar Bosz komt onder hele andere omstandigheden naar PSV dan Schmidt destijds met een veel beter startpunt. Ik zou er niet van opkijken als gedurende het seizoen diverse sceptici de mening gaat bijdraaien.