Peter Bosz

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Massimo wrote: 11 Jun 2023, 10:00 Ik vond de periode met Schmidt niet mislukt, maar ook niet gelukt. Daarvoor had PSV een keer kampioen voor moeten worden, gemiddeld beter hadden moeten spelen en Europees wat verder moeten komen.

Echter kwam Schmidt onder hele lastige omstandigheden naar PSV en liet hij PSV een stuk beter achter dan toen hij kwam. Er moet nog steeds veel gebeuren, maar Bosz komt onder hele andere omstandigheden naar PSV dan Schmidt destijds met een veel beter startpunt. Ik zou er niet van opkijken als gedurende het seizoen diverse sceptici de mening gaat bijdraaien.
Wat was er een stuk beter aan PSV toen Schmidt vertrok dan toen hij kwam?
Ren Höek
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Thijs wrote: 11 Jun 2023, 10:17 Wat was er een stuk beter aan PSV toen Schmidt vertrok dan toen hij kwam?
Alles.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Thijs
Lid van verdienste

Ren Höek wrote: 11 Jun 2023, 10:17
Thijs wrote: 11 Jun 2023, 10:17 Wat was er een stuk beter aan PSV toen Schmidt vertrok dan toen hij kwam?
Alles.
Helder.
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Thijs wrote: 11 Jun 2023, 10:17
Massimo wrote: 11 Jun 2023, 10:00 Ik vond de periode met Schmidt niet mislukt, maar ook niet gelukt. Daarvoor had PSV een keer kampioen voor moeten worden, gemiddeld beter hadden moeten spelen en Europees wat verder moeten komen.

Echter kwam Schmidt onder hele lastige omstandigheden naar PSV en liet hij PSV een stuk beter achter dan toen hij kwam. Er moet nog steeds veel gebeuren, maar Bosz komt onder hele andere omstandigheden naar PSV dan Schmidt destijds met een veel beter startpunt. Ik zou er niet van opkijken als gedurende het seizoen diverse sceptici de mening gaat bijdraaien.
De selectie.
Schmidt had van alle opgegeven spelers weer volwaardige selectie spelers gemaakt.
ShovingNE2
Site Admin

De club lag in puin en alle onderlinge verhoudingen waren totaal verziekt. Zowel binnen de spelersgroep als daar omheen. We stevende af op een plek die geen recht gaf op Europees voetbal, maar daar heeft Faber ons nog kunnen redden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Favoriete speler: Fredrik Oppegård

ShovingNE2 wrote: 11 Jun 2023, 10:25 De club lag in puin en alle onderlinge verhoudingen waren totaal verziekt. Zowel binnen de spelersgroep als daar omheen.
Pre- of con- Schmidt?
Ex unitate vires
Thijs
Lid van verdienste

Franciscus wrote: 11 Jun 2023, 10:25
Thijs wrote: 11 Jun 2023, 10:17

De selectie.
Schmidt had van alle opgegeven spelers weer volwaardige selectie spelers gemaakt.
Er zijn er toch behoorlijk wat gefaald of minder waard geworden bij Schmidt. Ihattaren terzijde, maar ook Malen en Dumfries werd minder waard onder Schmidt. Zahavi, die op zijn voorspraak kwam, Max, Götze, Mvogo, Bruma enzovoorts leverden allemaal gaten in de selectie op toen Schmidt weer vertrok, terwijl mogelijk bruikbare spelers als Unnerstal juist werden ingeruild, terwijl ze van waarde hadden kunnen zijn.
Thijs
Lid van verdienste

ShovingNE2 wrote: 11 Jun 2023, 10:25 De club lag in puin en alle onderlinge verhoudingen waren totaal verziekt. Zowel binnen de spelersgroep als daar omheen. We stevende af op een plek die geen recht gaf op Europees voetbal, maar daar heeft Faber ons nog kunnen redden.
Maar de oplossing daarvoor was Van Bommel ontslaan en was dus inderdaad onder Faber al voor een groot deel hersteld, waardoor Schmidt echt niet zo verkeerd instapte, omdat al duidelijk was welke schifting gemaakt moest worden en ook al ingezet was. Ik vind het daarom raar om dat aan Schmidt toe te schrijven, alsof het zijn verdienste was, terwijl dat eerder bij Faber, John de Jong en Toon Gerbrands lag, die daar keuzes in maakten, waar Schmidt met zijn staf goed bij paste.
Het Kanon
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 11 Jun 2023, 10:25 De club lag in puin en alle onderlinge verhoudingen waren totaal verziekt. Zowel binnen de spelersgroep als daar omheen. We stevende af op een plek die geen recht gaf op Europees voetbal, maar daar heeft Faber ons nog kunnen redden.
Faber haalde na de introductie van Ricardo Rodriguez 13 punten uit 5 wedstrijden (de acht resterende makkelijke wedstrijden op het programma werden daarna geschrapt). Dat lukt je echt niet als alles verziekt is, in puin ligt, in brand straat, enz.
Standbeeld
Mister PSV

Afgelopen vrijdag kwam het tussen Bosz en PSV definitief rond en daar is binnen de club enthousiasme over. De onderhandelingen verliepen wat betreft toezeggingen over de spelersgroep wat minder stroef dan aangenomen, zo vertellen bronnen die dicht op de situatie zitten. Bosz heeft met PSV wel bepaalde kaders besproken over investeringen en herinvesteringen. Daarbij zijn geen keiharde toezeggingen gedaan over specifieke spelers die Bosz nu al ‘mee kan nemen’. PSV gaat zich wel inspannen om het wensenlijstje van Bosz waar te maken, maar wil geen voetballers boven de marktprijs aantrekken (zowel qua salaris, contractduur of transfersom). Ook wil de club geen spelers aan zich binden waar de technische leiding van de club niet honderd procent achter staat.
https://www.ed.nl/PSV/presentatie-peter ... ~a81d8573/
René1978
Nationale topspeler

Schmidt was met n tikje meer geluk kampioen geworden en won prijzen. Dat laatste is het afgelopen seizoen doorgezet. Het is nu aan Peter om de hoofdprijzen (titel, CL halen) binnen te harken.
Teletubby
Nationale topspeler

Standbeeld wrote: 11 Jun 2023, 10:44
Afgelopen vrijdag kwam het tussen Bosz en PSV definitief rond en daar is binnen de club enthousiasme over. De onderhandelingen verliepen wat betreft toezeggingen over de spelersgroep wat minder stroef dan aangenomen, zo vertellen bronnen die dicht op de situatie zitten. Bosz heeft met PSV wel bepaalde kaders besproken over investeringen en herinvesteringen. Daarbij zijn geen keiharde toezeggingen gedaan over specifieke spelers die Bosz nu al ‘mee kan nemen’. PSV gaat zich wel inspannen om het wensenlijstje van Bosz waar te maken, maar wil geen voetballers boven de marktprijs aantrekken (zowel qua salaris, contractduur of transfersom). Ook wil de club geen spelers aan zich binden waar de technische leiding van de club niet honderd procent achter staat.
https://www.ed.nl/PSV/presentatie-peter ... ~a81d8573/
Klinkt alsof Bosz de wanhopigheid van PSV dus geroken heeft en ze uitgeperst heeft voor zover het kan. Ik ben benieuwd welke "harde afspraken" nu op tafel liggen. Afspraken in de trant van; minimaal 40 miljoen uitgeven om de selectie te versterken of dit zijn 5 centrale verdedigers die ik zelf interessant vind, ik wil er minimaal 2 of de spelers die achter de rug om van Ruud zijn gezag hebben ondermijnd wil ik niet meer in mijn selectie hebben volgend seizoen. Aangezien we over minder dan 3 weken al gaan voorbereiden en gezien de cultuuromslag in voetbalvisie, wil je dan eigenlijk wel al een groot gedeelte van je spelersgroep compleet hebben om het zo snel mogelijk in te slijpen. Zullen we wel echt zeer spoedig duidelijkheid krijgen over wat deze afspraken nu precies zijn.
Ardbeg
Mister PSV

Teletubby wrote: 11 Jun 2023, 10:53
Klinkt alsof Bosz de wanhopigheid van PSV dus geroken heeft en ze uitgeperst heeft voor zover het kan.
Hoe krijg je dit verzonnen 😂?
vak kk 1988
Bankzitter

Menno1 wrote: 11 Jun 2023, 09:33
Dn Trol wrote: 11 Jun 2023, 09:20 De laatste keer dat we een trainer hebben aangesteld met een overduidelijke visie die daar geen consessies aan wilde doen, ging het faliekant mis.

Ik heb er weinig vertrouwen in omdat ik niet verwacht dat Stewart in 1 zomer een selectie kan neerzetten die het voetbal dat Bosz wil spelen voldoende kan uitvoeren. En ik denk niet dat Bosz (tijdelijk) wil aanpassen in speelstijl.

Maar ik hoop, net als grasmat, dat ik er helemaal naast zit en dat PSV en Bosz een lange succesvolle samenwerking gaat worden
Bedoel je Schmidt? Dat ging helemaal niet faliekant mis. Die erfde een puinhoop van v Bommel en begon in Corona. Maar herpakte zich uitstekend in seizoen 2, won de dubbel en pakte 80+ punten.

Kortom daar zat uitstekende progressie in. Het enige waarom je kan zeggen ‘mislukt’ is omdat PSV de achterlijke beslissing nam om een volledig andere richting te gaan na Schmidt ipv doorgaan met een trainer als, kom ik noem eens een naam,…..Bosz
je zegt puinhoop van mark van bommel dan ben ik toch wel eens benieuwd welke puinhoop dat moet zijn geweest dan ? het eerst jaar van bommel was ook niet slecht. en de grootste vraag heeft mark het niet wel allemaal goed gezien binnen de club ??
Massimo
Legende

Het eerste jaar onder Van Bommel was wel slecht op de eerste maanden na. Vooral vanaf de tweede seizoenshelft toen er een puntenaantal van een subtopper werd behaald en het spel met de week slechter werd toen de erfenis van Cocu verdwenen was.
Teletubby
Nationale topspeler

Ardbeg wrote: 11 Jun 2023, 10:56
Teletubby wrote: 11 Jun 2023, 10:53
Klinkt alsof Bosz de wanhopigheid van PSV dus geroken heeft en ze uitgeperst heeft voor zover het kan.
Het is nu verwijderd uit het bericht waarop ik reageerde maar daarin stond uit het artikel van het ED van vandaag gequoteerd dat PSV verwacht had er snel uit te komen met Bosz m.b.t. de arbeidsvoorwaarden maar dat dit uiteindelijk niet zo was en ook dat de zaakwaarnemer van Bosz flinke financiële eisen had. Lijkt er dus gewoon op dat PSV naast bepaalde afspraken over de spelersgroep, ook financieel diep in de buidel heeft moeten tasten om team Bosz binnen te halen. Vandaar mijn bericht.
Last edited by Teletubby on 11 Jun 2023, 11:04, edited 1 time in total.
ShovingNE2
Site Admin

Een artikel delen met een quote is prima. Het grotendeels hier posten of zelfs helemaal zoals van de week kan echt niet, vandaar aangepast.

Daarnaast staat er in artikelen van Rik sowieso nauwelijks nieuws toch? :D Dan zijn maar parels voor de zwijnen.

Menno1
Legende

vak kk 1988 wrote: 11 Jun 2023, 10:57
Menno1 wrote: 11 Jun 2023, 09:33

Bedoel je Schmidt? Dat ging helemaal niet faliekant mis. Die erfde een puinhoop van v Bommel en begon in Corona. Maar herpakte zich uitstekend in seizoen 2, won de dubbel en pakte 80+ punten.

Kortom daar zat uitstekende progressie in. Het enige waarom je kan zeggen ‘mislukt’ is omdat PSV de achterlijke beslissing nam om een volledig andere richting te gaan na Schmidt ipv doorgaan met een trainer als, kom ik noem eens een naam,…..Bosz
je zegt puinhoop van mark van bommel dan ben ik toch wel eens benieuwd welke puinhoop dat moet zijn geweest dan ? het eerst jaar van bommel was ook niet slecht. en de grootste vraag heeft mark het niet wel allemaal goed gezien binnen de club ??
Serieus? 2 vd laatste 12(!!!) wedstrijden gewonnen, totale anarchie in de club, incl selectie en we bungelden rond de 6e plek.

Het was een wonder dat v Bommel zo lang aanbleef, wat mij betreft was hij er veel eerder uitgeflikkerd.

Faber herstelde het ietwat, al was het spel niet best, maar kwa resultaten was het prima. Maar Schmidt trof een selectie aan met kliekjes (Rosario, Fatboy Mo oa) en ook nog eens Corona. Echter zag je onder Schmidt progressie. In tegenstelling tot van Bommel die goed begin maar steeds slechter presteerde en ook nog de tijd had om de club in de fik te steken.
Standbeeld
Mister PSV

Ben vooral ook benieuwd of er nog verrassingen tussen de vertrekkende spelers gaan zitten. Ik hoop dat de in- en verkopen in ieder geval vroeg op gang komen zodat de Boszmeister snel een team kan smeden.
mr.top
Internationale topspeler

Thijs wrote: 11 Jun 2023, 10:31
Franciscus wrote: 11 Jun 2023, 10:25

De selectie.
Er zijn er toch behoorlijk wat gefaald of minder waard geworden bij Schmidt. Ihattaren terzijde, maar ook Malen en Dumfries werd minder waard onder Schmidt. Zahavi, die op zijn voorspraak kwam, Max, Götze, Mvogo, Bruma enzovoorts leverden allemaal gaten in de selectie op toen Schmidt weer vertrok, terwijl mogelijk bruikbare spelers als Unnerstal juist werden ingeruild, terwijl ze van waarde hadden kunnen zijn.
Hoe kom je daar toch bij? De enige bij wie dat blijft staan is onze Portugese vriend Bruma. En je zou hetzelfde mogen beweren over Zahavi die uiteindelijk uit zijn contract liep.

- Mvogo was een huurtransfer
- Gotze kwam transfervrij en werd deels betaald door een externe financier. Die heeft de club zelf nog een transfersom opgeleverd.
- Max speelde dit seizoen nog bij PSV.

Voor de rest moet je beseffen dat de voetbalwereld in die periode nog gebukt ging onder Corona. Inter was de enige partij die echt concreet werd voor Denzel Dumfries en daar toch nog 15 miljoen voor betaalde ondanks de financiële malaise.

Door knap onderhandelen wist PSV nog 30 miljoen vervangen voor Donyell Malen. De enige reden dat Borussia Dortmund dat bedrag kon neertellen was omdat zij geld krijgen voor Jaden Sancho vanuit Engeland . En als je kijkt naar de problemen die malen gehad heeft in Dortmund kun je rustig stellen dat 30 miljoen zelfs te duur is geweest.
Standbeeld
Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 11 Jun 2023, 11:04Daarnaast staat er in artikelen van Rik sowieso nauwelijks nieuws toch? :D Dan zijn maar parels voor de zwijnen.
Oei oei, Rik zal getriggered zijn. Wil de echte Rik Elfrink nu opstaan en reageren? ;)
mr.top
Internationale topspeler

Het Kanon wrote: 11 Jun 2023, 10:36
Faber haalde na de introductie van Ricardo Rodriguez 13 punten uit 5 wedstrijden (de acht resterende makkelijke wedstrijden op het programma werden daarna geschrapt). Dat lukt je echt niet als alles verziekt is, in puin ligt, in brand straat, enz.
Natuurlijk kan dat wel. Je moet ook weer niet te letterlijk nemen wat hij zegt.
ShovingNE2
Site Admin

Standbeeld wrote: 11 Jun 2023, 11:08 Ben vooral ook benieuwd of er nog verrassingen tussen de vertrekkende spelers gaan zitten. Ik hoop dat de in- en verkopen in ieder geval vroeg op gang komen zodat de Boszmeister snel een team kan smeden.
Ik denk dat Luuk vertrekt als Pepi komt. Na een bijzonder lucratief aanbod uit de VS of de zandbak.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Teletubby wrote: 11 Jun 2023, 11:03

Het is nu verwijderd uit het bericht waarop ik reageerde maar daarin stond uit het artikel van het ED van vandaag gequoteerd dat PSV verwacht had er snel uit te komen met Bosz m.b.t. de arbeidsvoorwaarden maar dat dit uiteindelijk niet zo was en ook dat de zaakwaarnemer van Bosz flinke financiële eisen had. Lijkt er dus gewoon op dat PSV naast bepaalde afspraken over de spelersgroep, ook financieel diep in de buidel heeft moeten tasten om team Bosz binnen te halen. Vandaar mijn bericht.
Ja maar dat lag dus juist NIET aan Bosz zoals in het artikel staat. Met Bosz was men er snel uit, die zaakwaarnemer kwam met meer eisen. En juist de afspraken over de spelersgroep zijn gemaakt maar met de voorwaarde dat de technische leiding 100% achter de aankopen moet staan en dat men zowel met salariseisen, transfersom en contracten geen grenzen gaat overschrijden. En dat er GEEN afspraken zijn gemaakt over dat Bosz zomaar spelers mee kan nemen. (Zie de rede die ik in de zin ervoor noem)
Last edited by Sensation on 11 Jun 2023, 11:17, edited 1 time in total.
Ardbeg
Mister PSV

Teletubby wrote: 11 Jun 2023, 11:03

Ja, slaat nergens op. Wat een rare warped mindset houden sommigen er toch op na. "Gegijzeld", "de wanhopigheid en ze heeft uitgeperst".

Hoe krijg je dit verzonnen?
Post Reply