Stijn Spierings

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bij Emmen krijg je een Tarzan voor de vrouw.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 30 May 2023, 23:41
psvgouda wrote: 30 May 2023, 22:58
Bieden wij een kratje Bavaria d’r bovenop. Deal?
Wij beklinken transfers met stereotorens.
Maar… die maken we niet meer :think:
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De mogelijke komst van controleur Stijn Spierings is ook een belangrijke zet. Bosz zoekt op die positie - hij praat over controlerende middenvelders in plaats van verdedigende middenvelders - naar spelers die vooruit denken. Lasse Schöne, Charles Aranguiz en Bruno Guimarães zijn daar voorbeelden van geweest. 'Bij mindere teams zie je verdedigende middenvelders geregeld verkeerd staan en niet de juiste ruimtes afschermen. Dat is bij controlerende middenvelders anders. Die pakken vaak tweede ballen op, doordat ze al op de juiste plek staan. Als je slim bent, dan hoef je vaak geen duel te winnen om een bal te veroveren.'
https://www.vi.nl/pro/analyse/dit-leerd ... -avonturen

Spierings in de Ligue 1:

- Progressive passes totaal overall 12e.
- Passes into final third overall 16e.
- Tackles middle 3rd overall 2e.
- Defensive actions that lead to a shot attempt overall gedeeld 3e.
- Recoveries overall 1e.
- Switches overall 5e.

2 wedstrijden inmiddels van hem gezien via Footballia.net. De bekerfinale tegen Nantes en een thuisduel tegen OM. Denk dat het wel een prima speler is, hoewel ik twijfel over zijn beweeglijkheid en vermogen om wedstrijden te controleren als passer. Vind zijn ritme daarin niet geweldig, hoewel hij PSV in een dominanter elftal komt en dat wellicht makkelijker kan vinden. I.c.m. Veerman lijkt het sowieso een match. Als je hem kan combineren met een ander smaakje erbij (een jonge talentvolle speler die wat dynamischer is en wellicht zowel op 6 als 8 kan), zou dit denk ik geen gekke transfer zijn. Schiet mij er overigens niet op lek hé :mrgreen:
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 11 Jun 2023, 14:12
De mogelijke komst van controleur Stijn Spierings is ook een belangrijke zet. Bosz zoekt op die positie - hij praat over controlerende middenvelders in plaats van verdedigende middenvelders - naar spelers die vooruit denken. Lasse Schöne, Charles Aranguiz en Bruno Guimarães zijn daar voorbeelden van geweest. 'Bij mindere teams zie je verdedigende middenvelders geregeld verkeerd staan en niet de juiste ruimtes afschermen. Dat is bij controlerende middenvelders anders. Die pakken vaak tweede ballen op, doordat ze al op de juiste plek staan. Als je slim bent, dan hoef je vaak geen duel te winnen om een bal te veroveren.'
https://www.vi.nl/pro/analyse/dit-leerd ... -avonturen

Spierings in de Ligue 1:

- Progressive passes totaal overall 12e.
- Passes into final third overall 16e.
- Tackles middle 3rd overall 2e.
- Defensive actions that lead to a shot attempt overall gedeeld 3e.
- Recoveries overall 1e.
- Switches overall 5e.

2 wedstrijden inmiddels van hem gezien via Footballia.net. De bekerfinale tegen Nantes en een thuisduel tegen OM. Denk dat het wel een prima speler is, hoewel ik twijfel over zijn beweeglijkheid en vermogen om wedstrijden te controleren als passer. Vind zijn ritme daarin niet geweldig, hoewel hij PSV in een dominanter elftal komt en dat wellicht makkelijker kan vinden. I.c.m. Veerman lijkt het sowieso een match. Als je hem kan combineren met een ander smaakje erbij (een jonge talentvolle speler die wat dynamischer is en wellicht zowel op 6 als 8 kan), zou dit denk ik geen gekke transfer zijn. Schiet mij er overigens niet op lek hé :mrgreen:
Ik denk dat Spierings in dat profiel past. Kitolano overigens ook. Met die 6 ben je klaar en dan kan je met een gerust hart afscheid nemen van Ibi en Guti.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone. Duidelijk. Zeker als je deze video er ook weer eens bijpakt:

https://www.vi.nl/video/stijn-spierings ... toplijsten

Komt wel duidelijk een match in naar voren.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Spierings + Kitolano vind ik samen wel echt te licht. Te veel twijfel rondom beide. Er moet er 1 bij zitten die iets meer zekerheid biedt. Spierings zelf ben ik enthousiast over als 1 van de 2 nieuwe namen op die positie, met zijn transfervrije status ook geen ramp als hij uiteindelijk in de breedte ingezet moet worden.

Gisteren kwam natuurlijk ook het gerucht van Mendy (Angers) naar buiten als eventuele opvolger van Sangare. Ik weet alleen niet of dat de speler is die complementair is aan Spierings voor die positie, aangezien hij ook regelmatig centraal achterin speelt. Daar kan ik de speler in kwestie niet goed genoeg voor.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Geen fan van Mendy, is Sangare light (vergeleken met de Sangare bij Toulouse).
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

In welk opzicht met name Sangaré light dan?
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 11 Jun 2023, 14:38 In welk opzicht met name Sangaré light dan?
Philips Sport Vereniging past er niet op.
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jwoeloe wrote: 11 Jun 2023, 14:29 Spierings + Kitolano vind ik samen wel echt te licht. Te veel twijfel rondom beide. Er moet er 1 bij zitten die iets meer zekerheid biedt. Spierings zelf ben ik enthousiast over als 1 van de 2 nieuwe namen op die positie, met zijn transfervrije status ook geen ramp als hij uiteindelijk in de breedte ingezet moet worden.
Ik niet, Spierings zijn cijfers in Frankrijk zijn fantastisch, die moeten hier minstens repliceerbaar zijn. Is iemand die met zijn spel zonder bal opvalt en dat moet onder Bosz ook kunnen. Zeker met hoe Bosz de invulling van die positie ziet, moet Spierings dat goed kunnen lijkt me

Kitolano is een speler die zich rap aan het ontwikkelen is bij Sparta en ook in de moeilijkere wedstrijden in positieve zin opvalt. Dat is voor mij in de Eredivisie-wedstrijden het belangrijkste: niet door de mand vallen in wedstrijden tegen de top 4 (en wellicht zelfs Twente dit jaar). Kitolano valt niet door de mand in deze wedstrijden, ten minste niet in die wedstrijden van Sparta die ik (grotendeels) heb gezien.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind de combinatie Kitolano en Spierings wel prima maar het helpt je nog niet over dat punt heen wat pure kwaliteit zou moeten doen.

Ik weet niet hoe het druk zetten van Spierings gaat maar Kitolano is daar echt heel sterk in.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kitolano is wel een fijn spelertje, maar het meest zorgwekkende vind ik iig dat hij zo weinig in het spel van Sparta aan de bal komt dat ik het bijna problematisch wil noemen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als stofzuiger wel goed en speelt in een hoge versnelling. Hoger dan de rest van z’n team in ieder geval. Aan de bal nog genoeg verbeterpunten, net die steekpass ook. Geef je die goed, geeft ‘ie Santi een enorme kans.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 11 Jun 2023, 15:03 Kitolano is wel een fijn spelertje, maar het meest zorgwekkende vind ik iig dat hij zo weinig in het spel van Sparta aan de bal komt dat ik het bijna problematisch wil noemen.
Doet af en toe iets minder mee, maar dat ligt ook aan het spel dat Sparta speelt met de lange bal.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 11 Jun 2023, 14:12
De mogelijke komst van controleur Stijn Spierings is ook een belangrijke zet. Bosz zoekt op die positie - hij praat over controlerende middenvelders in plaats van verdedigende middenvelders - naar spelers die vooruit denken. Lasse Schöne, Charles Aranguiz en Bruno Guimarães zijn daar voorbeelden van geweest. 'Bij mindere teams zie je verdedigende middenvelders geregeld verkeerd staan en niet de juiste ruimtes afschermen. Dat is bij controlerende middenvelders anders. Die pakken vaak tweede ballen op, doordat ze al op de juiste plek staan. Als je slim bent, dan hoef je vaak geen duel te winnen om een bal te veroveren.'
https://www.vi.nl/pro/analyse/dit-leerd ... -avonturen

Spierings in de Ligue 1:

- Progressive passes totaal overall 12e.
- Passes into final third overall 16e.
- Tackles middle 3rd overall 2e.
- Defensive actions that lead to a shot attempt overall gedeeld 3e.
- Recoveries overall 1e.
- Switches overall 5e.

2 wedstrijden inmiddels van hem gezien via Footballia.net. De bekerfinale tegen Nantes en een thuisduel tegen OM. Denk dat het wel een prima speler is, hoewel ik twijfel over zijn beweeglijkheid en vermogen om wedstrijden te controleren als passer. Vind zijn ritme daarin niet geweldig, hoewel hij PSV in een dominanter elftal komt en dat wellicht makkelijker kan vinden. I.c.m. Veerman lijkt het sowieso een match. Als je hem kan combineren met een ander smaakje erbij (een jonge talentvolle speler die wat dynamischer is en wellicht zowel op 6 als 8 kan), zou dit denk ik geen gekke transfer zijn. Schiet mij er overigens niet op lek hé :mrgreen:
Kan een Veerman deze rol invullen? Verdedigend laat hij steekjes vallen, maar wellicht in een meer wingback systeem met 3 Cv’s?
Saibari is underrated.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RIO wrote: 11 Jun 2023, 15:14Doet af en toe iets minder mee, maar dat ligt ook aan het spel dat Sparta speelt met de lange bal.
Hij heeft in de ED 29.4 passes p90 min attempted. In de Sparta selectie zijn per 90 min Saito en Lauritsen van spelers met serieuze speeltijd (1000+ minuten) minder. Sterker nog: met resp. 28.5 scoort Saito nagenoeg hetzelfde.

Sparta speelt inderdaad een lange bal/catenaccio achtig systeem en daarom zal de aanvallende output veel lager komen te liggen bij spelers m.b.t. possessie gerelateerde stats. Maar dit is wel echt absurd slecht. Ik vind het persoonlijk verder wel een leuk/fijn spelertje om te zien en in de balbehandeling echt wel balvaardig.
Trixm wrote: 11 Jun 2023, 15:15Kan een Veerman deze rol invullen? Verdedigend laat hij steekjes vallen, maar wellicht in een meer wingback systeem met 3 Cv’s?
Als 6? Denk dat hij dat niet kan invullen. Sowieso wil je hem ook het liefste als 8 hebben, gezien de stempel die hij ook hoger op het veld op het spel kan drukken.

Los daarvan denk ik ook niet dat PSV extreem veel in een 3 verdedigers systeem gaat spelen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jwoeloe wrote: 11 Jun 2023, 14:29 Spierings + Kitolano vind ik samen wel echt te licht. Te veel twijfel rondom beide. Er moet er 1 bij zitten die iets meer zekerheid biedt. Spierings zelf ben ik enthousiast over als 1 van de 2 nieuwe namen op die positie, met zijn transfervrije status ook geen ramp als hij uiteindelijk in de breedte ingezet moet worden.

Gisteren kwam natuurlijk ook het gerucht van Mendy (Angers) naar buiten als eventuele opvolger van Sangare. Ik weet alleen niet of dat de speler is die complementair is aan Spierings voor die positie, aangezien hij ook regelmatig centraal achterin speelt. Daar kan ik de speler in kwestie niet goed genoeg voor.
Gooi hem nog maar een keer dan: Vini Souza. Als we het nog 4x roepen dan komt ie. :mrgreen:
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 11 Jun 2023, 15:52
Jwoeloe wrote: 11 Jun 2023, 14:29 Spierings + Kitolano vind ik samen wel echt te licht. Te veel twijfel rondom beide. Er moet er 1 bij zitten die iets meer zekerheid biedt. Spierings zelf ben ik enthousiast over als 1 van de 2 nieuwe namen op die positie, met zijn transfervrije status ook geen ramp als hij uiteindelijk in de breedte ingezet moet worden.

Gisteren kwam natuurlijk ook het gerucht van Mendy (Angers) naar buiten als eventuele opvolger van Sangare. Ik weet alleen niet of dat de speler is die complementair is aan Spierings voor die positie, aangezien hij ook regelmatig centraal achterin speelt. Daar kan ik de speler in kwestie niet goed genoeg voor.
Gooi hem nog maar een keer dan: Vini Souza. Als we het nog 4x roepen dan komt ie. :mrgreen:
Vini Souza. Vini Souza. Vini Souza. Vini Souza.

You're welcome. ;)
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

https://www.vi.nl/nieuws/PSV-krijgt-ste ... cius-souza

Even de tijd een jaar en een week terug zetten.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 11 Jun 2023, 15:57 https://www.vi.nl/nieuws/PSV-krijgt-ste ... cius-souza

Even de tijd een jaar en een week terug zetten.
Dit zijn jongens waar we echt sterker van worden. Namen als Vini Souza, Spertsyan, Lozano, dan ben je aan het selecteren voor de bovenkant. Ik verwacht dat Spierings een nuttige kracht gaat zijn voor PSV, maar ik heb niet de verachting dat hij een topspeler gaat worden voor PSV. Als we Sangare én Guti verkopen dan moet er echt nog wel een echte topper bij komen. Kitolano is een leuk talent maar zoals Jwoeloe al aangaf: dat is allemaal te licht. Ik vertrouw erop dat Earnie dat ook ziet.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 11 Jun 2023, 16:13
11 Tinus wrote: 11 Jun 2023, 15:57 https://www.vi.nl/nieuws/PSV-krijgt-ste ... cius-souza

Even de tijd een jaar en een week terug zetten.
Dit zijn jongens waar we echt sterker van worden. Namen als Vini Souza, Spertsyan, Lozano, dan ben je aan het selecteren voor de bovenkant. Ik verwacht dat Spierings een nuttige kracht gaat zijn voor PSV, maar ik heb niet de verachting dat hij een topspeler gaat worden voor PSV. Als we Sangare én Guti verkopen dan moet er echt nog wel een echte topper bij komen. Kitolano is een leuk talent maar zoals Jwoeloe al aangaf: dat is allemaal te licht. Ik vertrouw erop dat Earnie dat ook ziet.
Je kunt het ook zo zien... met Sambo en Spierings is er veul geld over voor een Argentijnse slager en top flankspeler en wellicht Jarred.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 11 Jun 2023, 16:16
Standbeeld wrote: 11 Jun 2023, 16:13
Dit zijn jongens waar we echt sterker van worden. Namen als Vini Souza, Spertsyan, Lozano, dan ben je aan het selecteren voor de bovenkant. Ik verwacht dat Spierings een nuttige kracht gaat zijn voor PSV, maar ik heb niet de verachting dat hij een topspeler gaat worden voor PSV. Als we Sangare én Guti verkopen dan moet er echt nog wel een echte topper bij komen. Kitolano is een leuk talent maar zoals Jwoeloe al aangaf: dat is allemaal te licht. Ik vertrouw erop dat Earnie dat ook ziet.
Je kunt het ook zo zien... met Sambo en Spierings is er veul geld over voor een Argentijnse slager en top flankspeler en wellicht Jarred.
Ik verwacht dat Pepi en Summerville allebei een aanlooptijd nodig hebben om de spelers te worden die wekelijks het verschil maken. Op zijn minst een krachtpatser op CV en/of verdedigend middenveld is wel het minimale.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nou, als je beelden van Summerville op PL-niveau ziet, dan heb ik zo het vermoeden dat die jongen hier direct een sensatie zou kunnen worden. Zo ongelooflijk explosief.

Verder wel eens. Spierings, Souza en een Argentijnse middenvelder als vervangers van Guti en Sangaré: genieten hoor.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 11 Jun 2023, 16:26 Nou, als je beelden van Summerville op PL-niveau ziet, dan heb ik zo het vermoeden dat die jongen hier direct een sensatie zou kunnen worden. Zo ongelooflijk explosief.
Verwacht ik zelf eerlijk gezegd ook. Ik denk ik zet wat behouden in.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim. Dat gevoel heb ik ook. Kijk deze beelden (overigens onlangs al gepost), toch echt veelbelovend:



En is dat haalbaar? Spierings ipv Guti en Souza ipv Sangare. En dan ook nog een Argentijnse middenvelder? Lijkt mij te veel van het goede. Overigens lijkt 'die verwachte Argentijnse aankoop' een verdediger te zijn, niet?
Locked