PAOK - PSV Eindhoven | UEFA Europa League (05/11/2020)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik weet ook niet zo goed waar ik moet beginnen. Eerste helft leek er inderdaad geen vuiltje aan de lucht. Hoorde Schmidt gisteren ook roepen dat de tweede helft deels vermoeidheid met het drukke programma was. Ergens te makkelijk. De manier waarop de goals werden weggegeven was natuurlijk belachelijk. Bij die vrije trap riep ik al dat hij zou gaan hangen, na zo'n dominante eerste helft. En op het moment dat spelers als Thomas zo de ballen inleveren, en als Mvogo weer a la Groningen probeert op te bouwen, maak je het jezelf verschrikkelijk lastig en ruiken die gasten bloed. Alles werd in die fase breed gespeeld en niet naar voren, dat maakt balverlies des te gevaarlijker. Waar ik me nog steeds zorgen om maak is het creëren van kansen. Dat doen we namelijk gewoon veel en veel te weinig, net als afgelopen jaar. Het gaat een hele flinke kluif worden om deze groep nog uit te komen.
TomPSV
Legende
Posts: 14764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
FOOTB_REM_S: No

Ik schrok hier echt behoorlijk van



Ook dit seizoen gaat Europees overwinteren heel lastig worden door gister
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Jwoeloe wrote: 06 Nov 2020, 11:07 Ik weet ook niet zo goed waar ik moet beginnen. Eerste helft leek er inderdaad geen vuiltje aan de lucht. Hoorde Schmidt gisteren ook roepen dat de tweede helft deels vermoeidheid met het drukke programma was. Ergens te makkelijk. De manier waarop de goals werden weggegeven was natuurlijk belachelijk. Bij die vrije trap riep ik al dat hij zou gaan hangen, na zo'n dominante eerste helft. En op het moment dat spelers als Thomas zo de ballen inleveren, en als Mvogo weer a la Groningen probeert op te bouwen, maak je het jezelf verschrikkelijk lastig en ruiken die gasten bloed. Alles werd in die fase breed gespeeld en niet naar voren, dat maakt balverlies des te gevaarlijker. Waar ik me nog steeds zorgen om maak is het creëren van kansen. Dat doen we namelijk gewoon veel en veel te weinig, net als afgelopen jaar. Het gaat een hele flinke kluif worden om deze groep nog uit te komen.
Of het te makkelijk is, laat ik aan anderen, maar een van de kenmerken van vermoeidheid is concentratieverlies. Gerbrands riep twee weken geleden al dat een aantal spelers eigenlijk rust zou moeten krijgen, maar dit door de omstandigheden niet kan. Ik denk niet dat hij dat voor de buhne roept.

Je speelt met een kleine kern, spelers die terugkeren van corona, en dan nog eens twee maal per week. Wat ik zie verbaast me niet. Onder normale omstandigheden krijgt PSV er echt geen vier tegen in 20 minuten tegen het Vitesse/AZ van Griekenland, en is vervolgens ruim 25 minuten niet in staat om zelf nog te scoren. We laten tegen elke Europese tegenstander zien de betere partij te zijn, maar we geven twee keer een voorsprong onnodig weg en tegen zo'n flutploegje uit Cyprus moeten we het in de laatste minuut doen. Go figure..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

TomPSV wrote: 06 Nov 2020, 11:37 Ik schrok hier echt behoorlijk van



Ook dit seizoen gaat Europees overwinteren heel lastig worden door gister
Dit vind ik persoonlijk leuk voor op twitter, maar geheel nietszeggend. Waarom:
- Mix Europa League en Champions League
- 3 verschillende trainers
- Geheel verschillende selecties
- Corona
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
TomPSV
Legende
Posts: 14764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
FOOTB_REM_S: No

Heb je gelijk in hoor, maar we presteren wel echt al jaren vrij dramatisch in Europa. Zitten wel 2 seizoenen CL bij, maar ook daar had je in 1 van die 2 seizoenen als 3e moeten eindigen boven Rostov. Dat lukt dan ook niet. Het is wel echt een probleem dat we nu al jaren kennen: het onderpresteren in Europa.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
FOOTB_REM_S: No

2e helft was echt erbarmelijk. Boscagli meerdere keren in de fout, Fein stond lucht te dekken, Thomas leverde de ballen verschrikkelijk knullig in, Malen en Zahavi volstrekt onzichtbaar. Dat achteruit lopen bij het verdedigen heeft echt niet alleen met Corona te maken, want ze doen het al weken. 1e helft vond ik dat we echt goed speelden, ook al ontbrak het aan de eindpass. 2e helft was zo hard door de ondergrens dat de geluidsbarrière doorbroken werd, echt beschamend om te zien hoe makkelijk we de goals weggaven. Die pass van Mvogo op Boscagli was niet heel handig, maar ook geen groot probleem als hij hem gewoon terugkaatst, nee, meneer gaat hem achter zijn standbeen richting tegenstander proberen mee te nemen. Dit was echt diep, diep triest. We liggen er nog niet uit europees, maar we kunnen ons nu echt geen misstap meer permitteren en moeten echt snel beter gaan verdedigen.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 06 Nov 2020, 11:43
TomPSV wrote: 06 Nov 2020, 11:37 Ik schrok hier echt behoorlijk van



Ook dit seizoen gaat Europees overwinteren heel lastig worden door gister
Dit vind ik persoonlijk leuk voor op twitter, maar geheel nietszeggend. Waarom:
- Mix Europa League en Champions League
- 3 verschillende trainers
- Geheel verschillende selecties
- Corona
Dat klopt helemaal, zegt niets over de ontwikkeling waar het team nu in zit. Maar het zijn natuurlijk wel slechte statistieken, die snel beter moeten als je aan wilt haken in Europa.
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ook de vierde keer in de laatste acht uitwedstrijden in een Europees hoofdtoernooi dat we vier tegendoelpunten in één wedstrijd krijgen, overigens. Trekken we het nog iets verder door vijf keer in de laatste elf.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 06 Nov 2020, 11:43
TomPSV wrote: 06 Nov 2020, 11:37 Ik schrok hier echt behoorlijk van



Ook dit seizoen gaat Europees overwinteren heel lastig worden door gister
Dit vind ik persoonlijk leuk voor op twitter, maar geheel nietszeggend. Waarom:
- Mix Europa League en Champions League
- 3 verschillende trainers
- Geheel verschillende selecties
- Corona
Ik vind het juist heel veel zeggen. Je kan er allerlei excuses bij halen (sommigen slaan deels ergens op, anderen helemaal niet) maar feit is en blijft dat PSV en Europees voetbal al heel lang niet goed samengaan. En dat begint nu toch echt wel een heel groot probleem te worden omdat de clubs zo steeds verder weg valt op de Europese lijst en dat is voor de toekomst van de club en haar mogelijkheden een behoorlijke aanslag. Niet voor niets is dit Europees jaar enorm belangrijk voor PSV. Je kan bijna zeggen, aanhaken of weer verder afhaken. En dat laatste dreigt te gebeuren.

Ik blijf erbij, als je in deze poule niet eens verder komt heb je gewoon een wanprestatie van jewelste geleverd die tot overmaat van ramp ook nog eens grote gevolgen kan hebben. We zijn PSV, een hele grote club in Nederland en we willen graag bij de subtop van Europa horen. Daar investeert de club dan ook fors in (zowel in spelers als de jeugdopleiding als dit seizoen in een top staf) dan horen daar ook gewoon forse ambities bij. Als je dat niet wil of niet kan door welke redenen dan ook, dan moet je lekker je ambities naar beneden afstellen.

Over gister... ik las vooral veel geklaag over de backs en het centrum. Klopt deels maar waar ik me veel meer zorgen over maak is toch wel dat onze grote 6 (Malen/Zahavi/Gotze/Sangare/Max/Mvogo) het allemaal maar zo lieten gebeuren. Tuurlijk speelde bijv. een Thomas erg matig, maar ik vond Malen en Zahavi bijv. nog slechter. Werkelijk geen bal goed geraakt terwijl die 6 toch de kar moeten trekken. Viel me ontzettend tegen gister. We werden gewoon afgeslacht in die periode na rust. Niemand, werkelijk niemand stond op. En ook Roger liet het maar gebeuren terwijl de problemen in de counter toch overduidelijk waren. Ook dat viel me tactisch gezien erg tegen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1645
Joined: 10 May 2018, 10:22
FOOTB_REM_S: No

In 20 minuten na rust van een 0-1 voorsprong naar een 4-1 achterstand. Ik hoop dat Schmidt deze tweede helft goed analyseert en de groep aangeeft waar het beter moet. En ligt het aan mij, soms heb ik het idee dat ik naar fjesvoetbal aan het kijken ben. Ze lopen zo dicht bijelkaar in een kluitje.

Ik heb nog altijd het idee dat als het gaat draaien dit een geweldig team is. Aan de trainer om aan de juiste knoppen te draaien dat dit lukt.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

We werden op een gegeven moment ook aan alle kanten voorbij gelopen. Kan best vermoeidheid zijn hoor. Maar zo'n
Tzolis en Zivkovic bij PAOK zijn uitstekende spelers die wel raad weten met dergelijke ruimtes, dat werd wel duidelijk nadat ze bij alle goals betrokken waren.

Het is een harde leerschool, maar dat is in principe geen slechte zaak. Met nog twee thuiswedstrijden (en een uitwedstrijd bij het vermoedelijk dan al geplaatste Granada) voor de boeg is er nog alle kans om de volgende ronde te bereiken. Het zou fijn zijn als de jongens niet massaal uitvliegen, even hun rust pakken en daarna volle bak gaan tot de winterstop. Daarna zal het toch echt moeten gebeuren.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 06 Nov 2020, 13:18
Josef Dettelbacher wrote: 06 Nov 2020, 11:43

Dit vind ik persoonlijk leuk voor op twitter, maar geheel nietszeggend. Waarom:
- Mix Europa League en Champions League
- 3 verschillende trainers
- Geheel verschillende selecties
- Corona
Ik vind het juist heel veel zeggen. Je kan er allerlei excuses bij halen (sommigen slaan deels ergens op, anderen helemaal niet) maar feit is en blijft dat PSV en Europees voetbal al heel lang niet goed samengaan.
Maar zeg dan eens wat het zegt. Wat is de gemene deler in dit alles? We zijn in deze periode van een tactisch sterke coach, naar een tactisch zwakke coach (al zit daar ook die fantastische eerste helft qua punten in), naar weer een tactisch vermaade coach gegaan met een geheel eigen stijl. Selecties zien er compleet anders uit, en zelfs de TD is anders. Wát maakt dan hetgeen dat dit veelzeggend is voor PSV?

Ik zie het namelijk met de beste bedoelingen niet.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
FOOTB_REM_S: No

Niks aan de hand, thuis van PAOK winnen en alles in eigen hand. En die moet je gewoon winnen.

Paar leerpunten verder:
- Het centrum is gewoon niet goed genoeg. Wisselt prima wedstrijden af met (hele) slechte. Dat weten we al even natuurlijk, maar is nu een bevestiging.
- Zowel Thomas en Mauro zijn geen rechtsbacks en komen daar ook (veel) te kort. Goed, Dumfries was er niet en heel veel schuifmogelijkheden waren er ook niet.

Overigens vond ik Mvogo er ook absoluut niet goed uit zien gisteren.
#FreeGeneratie4
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Ik ben erg geschrokken gisteren, maar daar blijft het wel bij. Geen conclusies aan verbinden en met de blik op Willem II het tweede blok afsluiten, misschien wel als koploper.

Wat bij mij vooral heerst is de grote teleurstelling dat het weer niet lukt om door te drukken en echt stappen te maken naar een meer volwassen PSV zoals ik in de eerste helft zag. Stel we hadden uiteindelijk gelijkgespeeld dan waren we ook wel door de ondergrens gegaan maar niet zo 'broek op de enkels' ondergrens zoals gisteren.

Na zo'n wanprestatie kijk ik de eerste 2 dagen niet zo uit naar een nieuw voetbalweekend, maar zondagochtend begint het weer te kriebelen en het vertrouwen weer te groeien en dan klappen we er weer vol op.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote:
Maar zeg dan eens wat het zegt.
Wat het vooral zegt is dat PSV al heel lang eigenlijk ver onder de maat prestaat als het gaat over Europees voetbal. Die cijfers kan je nu niet meer weg proberen te kijken. Dat gewoon niet. Daarvoor zijn de gevolgen voor PSV gewoon te groot. Juist vanaf dit seizoen zijn die punten knetterhard nodig om niet nog verder af te glijden op de Europese luist.
Wat is de gemene deler in dit alles? We zijn in deze periode van een tactisch sterke coach, naar een tactisch zwakke coach (al zit daar ook die fantastische eerste helft qua punten in), naar weer een tactisch vermaade coach gegaan met een geheel eigen stijl. Selecties zien er compleet anders uit, en zelfs de TD is anders. Wát maakt dan hetgeen dat dit veelzeggend is voor PSV?

Ik zie het namelijk met de beste bedoelingen niet.
Dat we dus al behoorlijk lang ver onder de maat presteren. Zo moeilijk is dat niet te zien hoor, deze cijfers liegen niet. Kan je er van allerlei excuses bij halen van andere trainers, EL vs CL voetbal, nieuwe spelers, nieuwe tactiek, nieuwe TD. Verzin het. De feiten en cijfers veranderen er niet door. Bovendien horen die veranderingen allemaal bij de club en in het voetbal algemeen. Als je daar niet tegen kunt moet je vooral heel hard je Europese ambities gedag zeggen en lekker gaan ballen in de ED en niks meer.

Ik ben het dan ook volledig oneens met [mention]Ykhim[/mention] die stelde dat deze poule niet onderschat moest worden. Tuurlijk, onderschatting mag er nooit zijn, tegen wie je ook speelt. Maar mag de lat misschien iets hoger dan dat er nu wordt gesteld? Mijn hemel zeg, waar is de ambitie gebleven? Van ooit mooie wedstrijden in de CL tot het al bijna accepteren dat je in deze poule niet doorgaat. Ik vind het echt vrij bizar om eerlijk te zijn.

Een club als PSV, met al haar (financiële) mogelijkheden moet gewoon door deze poule komen. Klaar. Punt. Geen excuses. Het kan natuurlijk nog, maar feit dat we al zoveel moeite hebben maakt mij wel zorgen. Ik zoek het dus vooral bij PSV zelf want itt anderen ben ik nog lang niet overtuigd dat het allemaal steeds en beter gaat.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 06 Nov 2020, 18:29 Ik ben het dan ook volledig oneens met @Ykhim die stelde dat deze poule niet onderschat moest worden. Tuurlijk, onderschatting mag er nooit zijn, tegen wie je ook speelt. Maar mag de lat misschien iets hoger dan dat er nu wordt gesteld? Mijn hemel zeg, waar is de ambitie gebleven? Van ooit mooie wedstrijden in de CL tot het al bijna accepteren dat je in deze poule niet doorgaat. Ik vind het echt vrij bizar om eerlijk te zijn.
Hier ben ik het bijna helemaal mee eens, de ambitie mag wel omhoog. Kijk hoe het onze vriendinnen in Amsterdam vergaat Europees. Ook voor hun zouden deze excuses op kunnen gaan. Maar ik heb nergens gelezen dat men het hier bijna accepteert dat we niet in deze poule doorgaan.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Een van de meest bizarre wedstrijden die ik in lange tijd heb gezien. Eerste helft was natuurlijk verre van perfect maar zag er wel ontzettend volwassen en degelijk uit, iets wat Nederlandse clubs vaak wordt verweten. We hadden complete controle over de wedstrijd, als de kantine juffrouw op doel had gedaan waren we ook met 0-1 gaan rusten. Alles wat er na die rust gebeurt is is wederom een nieuwe ondergrens. Excuses tellen niet. Desnoods was je net als die grieken met 10 man voor het doel gaan liggen als het spreekwoordelijke tankje leeg was. We laten ons dan toch te makkelijk het kaas van het brood eten, iets wat in Europa eerder regel dan uitzondering is. De druk staat er nu vol op om niet vroegtijdig de eerste doelstelling te moeten zien mislukken. Totaal onnodig...
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 06 Nov 2020, 18:29 Een club als PSV, met al haar (financiële) mogelijkheden moet gewoon door deze poule komen. Klaar. Punt. Geen excuses. Het kan natuurlijk nog, maar feit dat we al zoveel moeite hebben maakt mij wel zorgen.
Je constateringen kloppen. Harde cijfers zijn niet te ontkennen. De conclusie klopt ook: het had absoluut beter gemoeten. JE kan een keer een kut jaar hebben, maar niet 5.

Maar nu: wat is je analyse. Waar ligt het aan? En de oplossing: wat moet er anders en hoe?

Hoeft niet trouwens hoor. Je kan het prima bij constateringen en conclusies laten. Ze lijken mij correct. Was alleen benieuwd naar het vervolg.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 06 Nov 2020, 19:48
Juancho wrote: 06 Nov 2020, 18:29 Een club als PSV, met al haar (financiële) mogelijkheden moet gewoon door deze poule komen. Klaar. Punt. Geen excuses. Het kan natuurlijk nog, maar feit dat we al zoveel moeite hebben maakt mij wel zorgen.
Je constateringen kloppen. Harde cijfers zijn niet te ontkennen. De conclusie klopt ook: het had absoluut beter gemoeten. JE kan een keer een kut jaar hebben, maar niet 5.

Maar nu: wat is je analyse. Waar ligt het aan? En de oplossing: wat moet er anders en hoe?

Hoeft niet trouwens hoor. Je kan het prima bij constateringen en conclusies laten. Ze lijken mij correct. Was alleen benieuwd naar het vervolg.
Ga ik zeker over nadenken maar dat het niet zomaar met 1 knip in de vingers is opgelost lijkt me ook duidelijk. Probleem is dus dat het al over meerdere jaren gaat en dat er dus blijkbaar iets structureels fout gaat. Mede daarom zeg ik ook nadrukkelijk dat er voor een poule als deze geen excuses zijn. Afwezigen en corona of niet, laten we PSV aub niet kleiner maken dan het is en moet zijn. Kom je deze poule niet door is er gewoon een wanprestatie van jewelste geleverd.

Net zoals voorgaande jaren er ook structureel wanprestaties neergelegd zijn. Waar het allemaal aan licht? Mooi voer voor een goede discussie lijkt me. Om te beginnen vind ik 1 punt al heel belangrijk en dat is gelijk waar ik me dus enorm aan stoor: De lat mag bij PSV wel eens omhoog gaan ipv maar constant excuses zoeken waarom iets weer niet lukt. Een keertje kan, 2x misschien ook. Maar niet zoveel jaren achter elkaar en dat je als PSV zijne zoveel wedstrijden verliest op Europees niveau. Wat zijn de ambities van de club, van de fans?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 06 Nov 2020, 21:36 Ga ik zeker over nadenken maar dat het niet zomaar met 1 knip in de vingers is opgelost lijkt me ook duidelijk. Probleem is dus dat het al over meerdere jaren gaat en dat er dus blijkbaar iets structureels fout gaat. Mede daarom zeg ik ook nadrukkelijk dat er voor een poule als deze geen excuses zijn. Afwezigen en corona of niet, laten we PSV aub niet kleiner maken dan het is en moet zijn. Kom je deze poule niet door is er gewoon een wanprestatie van jewelste geleverd.
De vraag is: is het variantie of niet. Is het gewoon een vorm van conjuctuur? Er zijn zoveel variabelen bij PSV geweest in die periode in alle lagen van de club. Of is dat juist de oorzaak.

Twee wedstrijden (misschien drie) zijn heel erg beinvloed door corona. Op zes duels een enorme invloed op het eindresultaat: overwinteren. Dat is niet het kleiner maken van je club, maar gewoon een feitelijke constatering. Laat ik het omdraaien: doorgaan in deze poule in deze omstandigheden zou een uitstekende prestatie zijn.
Juancho wrote: 06 Nov 2020, 21:36 Wat zijn de ambities van de club, van de fans?
Aan de ambities ligt het niet. Wie had vorig jaar gedacht dat we eruit zouden vliegen na zes uit 2. Wat gebeurde daar? Lag dat aan de ambities van de club of de fans?

Geen idee: maar prima een mooi discussietopic waardig hoor. Sterker nog: ik zie hier voor een student wel een afstudeeropdracht in.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het gaat mij juist te ver om alleen naar corona te wijzen want veel problemen zie je al veel langer terug. Bijv. het creëren van kansen. En dat onze defensie helemaal niets kan hebben, dan wisten we ook al. Sterker nog, dat wisten we al voor Corona. En gister praat je over een uitstekende 1e helft op gebied van organisatie (de voorhoede vond ik wederom heel erg matig op Mo na) maar dat je het na een minuut of 20 weg geeft... dat heeft in mijn eigen niks met Corona te maken. Of iig niet in zo'n grote mate. Ik ga dus ook absoluut niet met je mee met dat doorgaan in deze poule een uitstekende prestatie is. Het is gewoon een keiharde vereiste wat mij betreft. Gaan we niet door, is er keihard gefaald.

Er staat in pricipe ook gewoon een uitstekende groep, waar veel in is geïnvesteerd. Er is een top staf gehaald. De ploegen die je treft zijn zeker geen amateurclubs maar als PSV zijne moet je daar gewoon beter mee omgaan dan een gelijkspelletje, een winst in de laatste seconden en een verlies zoals gister. Dat ziet er wat mij betreft gewoon niet goed uit. Het kan ook deels tactisch liggen. Er gaat namelijk wel heel erg veel door de as voorin waardoor het ook vreselijk moeilijk voetballen is. En andersom is PSV vrij makkelijk te bestrijden nog. Snel de diepte zoeken en daar het gevecht aan gaan. Heeft PSV gruwelijk veel moeite mee.

Maar nogmaals, het gaat me even niet alleen om dit Europese seizoen. Want de discussie begon met die vreselijke cijfers die de keiharde waarheid vertellen. En daar maak ik me toch wel ernstig zorgen over. Mooi voer voor een inhoudelijk gesprek idd waar we eens kunnen bekijken hoe diep we er in kunnen duiken. Misschien een apart topic waard? Of het PSV in Europa topic?

[mention]ShovingNE2[/mention] kan jij wellicht die laatste posts van ons daar na toe verplaatsen?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 06 Nov 2020, 18:29Ik ben het dan ook volledig oneens met @Ykhim die stelde dat deze poule niet onderschat moest worden. Tuurlijk, onderschatting mag er nooit zijn, tegen wie je ook speelt. Maar mag de lat misschien iets hoger dan dat er nu wordt gesteld? Mijn hemel zeg, waar is de ambitie gebleven? Van ooit mooie wedstrijden in de CL tot het al bijna accepteren dat je in deze poule niet doorgaat. Ik vind het echt vrij bizar om eerlijk te zijn.
Zullen we eens ophouden met het verdraaien van posts? Ik heb nooit beweerd dat we bijna moeten accepteren dat we in deze poule niet doorgaan, wilde zoiets überhaupt niet eens impliceren. Dat is echt onzin. Echt een gevalletje van lezen wat je wil lezen, maar mij hoef je geen woorden in de mond te leggen hoor.

Wat ik wél zeg is dat de poule zwaarder is dan menigeen vooraf riep. Ik las het op het forum ook direct na de loting: mag geen probleem zijn, gunstige tegenstanders, moeten we kunnen pakken, op naar de volgende ronde! En wat blijkt nu? Granada is een uitstekend team, PAOK heeft uitstekende spelers die raad weten met ruimte. Alleen Omonia kan er geen reet van, maar dat is niet genoeg.

Ik vind het ook niet leuk dat we verliezen, maar ik begrijp waarom zo'n omslag als gisterenavond kan gebeuren. Je zit in een transitiefase waarbij fases binnen wedstrijden als dag en nacht kunnen verschillen. Tel daarbij op dat we met corona te maken hebben en bijna iedereen daardoor in overdrive moet (of moet herstellen van corona) en je ziet wat er gebeurt: vermoeidheid, een elftal dat soms goed en soms slecht speelt en binnen 4 dagen van 4-0 winst naar 4-1 nederlaag kan gaan.

Laat me daaraan toevoegen dat zo'n verval niet eens aan kwaliteit hoeft te liggen. In die eerste helft waren we op elk vlak oppermachtig, we kunnen het dus wel. Maar de grens tussen een hele sterke eerste helft en een volstrekt onacceptabele tweede helft is flinterdun. Dat is de fase waar we nu in zitten. Aan de andere kant doet het me deugd dat de sterke fases steeds langer worden, terwijl de dominantie in die fases ook steeds groter wordt. Als het bij PSV loopt, dan loopt het ook echt. Dat geeft veel vertrouwen voor de langere termijn.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

[mention]Juancho[/mention] jij hebt het steeds over excuses, maar volgens mij zijn het eerder verklaringen. Dat praat iets niet goed, maar het legt wel uit waarom het fout gaat. En waar wij overduidelijk van mening in verschillen: wat mij betreft gaat het niet "structureel" fout, omdat er geen structuur in zit vanwege de grote variabelen die ik eerder al aankaartte. We hebben dit jaar zelfs een trainer aangesteld om een ander type speelstijl te hanteren, spelers gehaald die alleen maar vanwege de trainer mogelijk waren, etc. Wat kunnen we nog meer doen? Ik blijf er bij: corona doet fysiek en mentaal meer met de selectie dan wij -op resultaat gerichte supporters- kunnen bedenken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 06 Nov 2020, 23:58 @Juancho jij hebt het steeds over excuses, maar volgens mij zijn het eerder verklaringen. Dat praat iets niet goed, maar het legt wel uit waarom het fout gaat. En waar wij overduidelijk van mening in verschillen: wat mij betreft gaat het niet "structureel" fout, omdat er geen structuur in zit vanwege de grote variabelen die ik eerder al aankaartte. We hebben dit jaar zelfs een trainer aangesteld om een ander type speelstijl te hanteren, spelers gehaald die alleen maar vanwege de trainer mogelijk waren, etc. Wat kunnen we nog meer doen? Ik blijf er bij: corona doet fysiek en mentaal meer met de selectie dan wij -op resultaat gerichte supporters- kunnen bedenken.
Hoe kan je het in godsnaam niet structuur zien als het al zolang mis gaat? Al ver voor Corona he. We presteren Europees al een hele tijd ver onder de maat en we zijn dus nu zover dat het seizoen echt 1 voor 12 is. Als we nog verder terugzakken gaat dat gewoon gevolgen hebben voor de club. En ja, ik noem het excuses van je omdat er elk seizoen wel iets te verzinnen is:

1. nieuwe coach
2. nieuwe speelstijl
3. miskopen
4. blessuregolf
5. botte pech
6. vormverlies
7. verzin iets

Feit is en blijft dat er bij een club als PSV een bepaald prestatievermogen hoort. Als het al zolang fout gaat, dan gaat er ergens iets niet goed. Als ik jou mening/verklaring zou volgen zou je dus elk seizoen wel iets kunnen verzinnen waardoor slecht prestaties in Europa te verklaren zijn. Sommige wedstrijden zijn best te verklaren. Een punt tegen Granada in een lastige tijd, vooruit dat kan een keer. Maar als we door deze 2 Griekse ploegen en een return tegen Granada niet in staat zijn om verder te komen, dan heb je gewoon wederom keihard gefaald. En ja ik weet dat alles nog mogelijk is en ergens heb ik er zeker nog wel vertrouwen in, maar het mag duidelijk zijn dat ik me wel ernstig zorgen begin te maken gezien de bar slechte resultaten van PSV Europees gezien.

[mention]Ykhim[/mention] ik haalde dus ook excuses uit jou post. Maargoed, misschien was ik daarin te fel. Excuses. Maar ik blijf erbij dat PSV deze poule moet doorkomen en dat ik nu dus allerlei argumenten hoor die het moeten goedpraten dat we voorlopig weer een heel matig Europees seizoen draaien. Ik vind oprecht dat je dan de lat te laag legt voor PSV en dat je dus eigenlijk soort van accepteert of er mee kan leven dat het dit jaar niet anders is als we voor de winter al klaar zijn. Met alle beste bedoelingen, maar dat gaat er bij mij absoluut niet in.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het erge is dat de eerste helft en de twee voorgaande wedstrijden zo goed waren, waarbij ik wel dacht dat we deze lijn zouden doortrekken.

De tweede helft was echter zo uitzonderlijk slecht, dat je nu toch weer gaat twijfelen. Ja er is vermoeidheid maar om het in 15 minuten zo laks weg te geven, vind ik toch wel erg zorgelijk.

Ook aanvallend blijf ik het maar matig vinden kwa kansen creëren. Te veel door het midden en niet doortastend genoeg.

Verder is niet overwinteren in deze pret groep wel een schande. Net als vorig seizoen trouwens. Dat moet echt beter want anders eindig je straks in groep 4 in de CL of 3/4 in EL op deze manier.

PSV onwaardig.
Post Reply