Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Comp
Ballenjongen
Posts: 6
Joined: 06 Jun 2023, 10:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Met Wijnaldum, Simons en Til zou je dan drie spelers hebben voor een positie (Simons kan ook op de zijkant natuurlijk). Lijkt me dat dan één van Simons of Til dan weer zou vertrekken. Simons heeft gezegd dat hij nog in gesprek wil gaan met de nieuwe coach. Dan zou je kunnen vermoeden dat Bosz in de gesprekken met de directie Guus Til al richting de uitgang aan het duwen is. Wijnaldum kan natuurlijk ook wat meer teruggetrokken spelen (concurrentie Veerman) maar zijn beste wedstrijden heeft hij gespeelt als een #10. Een gemotiveerde Wijnaldum onder een aanvallende coach die hem de ruimte en het vertrouwen geeft kan van grote waarde zijn. Maar in het huidige team zit er (nog) geen gat dat Wijnaldum dan zou moeten opvullen.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wijnaldum kan zowel op 6, 8 als 10 spelen.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 13 Jun 2023, 00:26 Wijnaldum kan zowel op 6, 8 als 10 spelen.
Maar als je hem voor de 6 positie haalt kan je hem beter niet halen. Daar kan hij zijn sterke punten niet of nauwelijks benutten.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 13 Jun 2023, 00:26 Wijnaldum kan zowel op 6, 8 als 10 spelen.
Toch maar halen dan?

Dan begroeten we hem weer zo:

danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Ik weet dat het niks zegt, maar zijn opmerking rond 7.35 komt over alsof hij alleen terug naar Feyenoord zal willen, al zegt die in het voetbal weet je het nooit. Is een interview van 6 maanden oud. Ik weet ook het interview met Branco over zijn favoriete club, maar toch wel interessant om te zien nu met de berichtgeving deze avond.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 13 Jun 2023, 00:16 Zit zeker wat in, maar alsnog, Xavi moet je altijd als middenvelder zien. Dat is je beste speler en die moet je zoveel mogelijk aan de bal hebben. Zonde om zo'n jongen aan de zijkant de hebben, omdat hij daar hoe dan ook minder bepalend kan zijn. Hij komt dan minder aan de bal. Zou dus eerder voor een absolute glasbak gaan op linksbuiten dan een (aanvallende) middenvelder.
Moet hij zoveel mogelijk aan de bal zijn of juist op het laatste deel van het veld waar hij het meest bepalend kan zijn? Ik ben er van overtuigd dat het positiespel onder Bosz een stuk beter gaat worden dan het was. Als ik eerlijk ben vind ik Xavi dit seizoen vooral uitblinken in de wedstrijden waar hij vanaf links kwam. Juist omdat hij iets extra’s kan brengen op de moeilijkste positie van het veld, waar het druk is. Ik hoef hem niet aan de bal te hebben rond je middellijn, dat kunnen er namelijk meer. Juist die laatste fase is belangrijk, en daar is hij enorm sterk.
Maria-Franciscus
Jeugdspeler
Posts: 55
Joined: 07 Jun 2023, 10:27
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bosz zei op de clubkanalen: 'ik zal me ook aan de club moeten aanpassen'. Misschien wil ie wel 4-4-2 gaan spelen? Een middenveld met zowel Spierings, Veerman, Gini en Xavi, met voorin Pepi en Luuk. Kan je je geen buil aan vallen.
User avatar
SomaQan
Nationale topspeler
Posts: 1,638
Joined: 04 Nov 2020, 16:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zou Gini enorm toejuichen. Zou een mooie vervanger zijn voor Sangare.

Ik vrees alleen dat hij nog niet terug wilt naar de Eredivisie.
Kezmania
Meervoudig international
Posts: 1,336
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SomaQan wrote: 13 Jun 2023, 01:15 Ik zou Gini enorm toejuichen. Zou een mooie vervanger zijn voor Sangare.

Ik vrees alleen dat hij nog niet terug wilt naar de Eredivisie.
Ik zou het zeker niet toejuichen daar hij blessuregevoelig is en lang niet meer zo goed als voorheen. Waarde creërende spelers aub ipv dood gewicht. Voor de breedte prima maar er zal een flink salaris mee gemoeid zijn die PSV beter elders kan besteden. Slechts mijn mening maar ik zeg NIET aan beginnen.
Last edited by Kezmania on 13 Jun 2023, 07:46, edited 1 time in total.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Laat ik voorop stellen dat ik geen enkele inschatting kan maken over het niveau van Wijnaldum op dit moment. Wellicht onderschat ik zijn waarde voor nu maar we hebben met Luuk al een speler die een leider is binnen de groep en ook a la Blind en Tadic op termijn zijn status/rol niet meer laat matchen met zijn salaris/afschrijvingen. Het is gewoon heel gevaarlijk voor de kleedkamer als je leiders straks niet meer goed genoeg zijn. Dat hoeft niet nu in augustus het geval te zijn maar wie weet over een tijdje wel. Met van Ginkel hebben we dat ook gezien afgelopen jaren.

PSV moet waarde creëren en ik weiger te geloven dat we met ons budget geen 'nieuwe' Wijnaldum kunnen vinden die we juist in de Europese top gaan afzetten ipv weer iemand terug te halen. Een simpel rekensommetje is dat Gini 9 miljoen verdiend en PSV max 1 a 2 kan betalen. Als PSG al bereid is om 90% van zijn salaris te betalen en hem gratis de deur uit laat lopen kan ik het me niet eens voorstellen dat ze niet even wachten tot eind augustus. Die miljoenen plus een bescheiden transfersom die ze ongetwijfeld in de PL kunnen krijgen is toch 10 miljoen die ze snel hebben verdiend.

Voorlopig hebben we enkel Veerman, Bakayoko (moet nog flink stappen zetten) en Xavi (kan nog steeds 12 miljoen worden) die een serieuze som vertegenwoordigen. Dit moet minimaal verdubbeld worden aankomende transferzomer en dat gaat niet met Spierings en Wijnaldum op het middenveld.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het gaat om balans in de selectie tussen ervaring en talent/cashcow. Dat was onder John helemaal weg en daardoor zitten we nu met een relatief uitgeholde selectie qua transferwaarde. Als je een Wijnaldum terug kan halen, mits fit, is dat natuurlijk een no brainer. Die jongen kan zoveel toevoegen met zijn kwaliteiten en ervaring. Maar er moet daar tegenover ook ruimte zijn voor aankopen die ons in de toekomst een mooie transfersom op kunnen leveren. Ik zie in Pepi overigens wel zo'n aankoop.
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Blessure gevoelig?

Hij heeft een scheenbeenbreuk gehad. En verder?
Paulus1913
Regelmatige invaller
Posts: 303
Joined: 30 Aug 2022, 13:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik ben bang dat het geen goed huwelijk wordt. Wijnaldum is al 2 jaar niet meer op zijn niveau van liverpool, inmiddels is hij 32 en blessuregevoeliger dan ooit. Torenhoog salaris ook nog eens. Ik hoopte dat we eindelijk af zouden zijn van het imago: ‘halen van topspelers die een langdurige blessure hebben gehad en eigenlijk nooit meer worden wat ze waren en klauwen vol mee geld kosten’.

Maar wie weet zit ik ernaast.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bij Wijnaldum is het beste er echt af. Al een tijdje ook. Zou er niet aan beginnen en lekker de blik vooruit richten.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gini zal wel weer wachten tot het eind van de window met beslissen. Zou hij PSV echt als optie zien?
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik dacht dat we gestopt waren met het buitenkansjesbeleid. Hopend op een laatste opleving van een stilgevallen topper.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Stewart gaat door op de lijn Brands / De Jong. Houd toch eens op met die oude dure gasten. We hebben fitte jongens nodig die als een beest tekeer gaan op het veld en honger hebben naar titels.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wow, er wordt wel heel negatief geoordeeld over Wijnaldum hier. Nog geen seizoen geleden zou het een absolute ongekende droomtransfer zijn geweest en een seizoen later waarin hij door een beenbreuk niet heeft gespeeld is het opeens een nog blessure gevoeligere versie van Van Ginkel. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd enzo.

Ik neem aan dat Bosz beter naar zijn onderliggende data heeft gekeken dan wij. En, ik weet het ook niet natuurlijk, maar het lijkt me dat er nu wel erg zwart/wit wordt geoordeeld.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk overigens dan Wijnaldum in essentie meer een Bosz middenvelder is dan Veerman. Die laatste gaat het ben ik bang moeilijk krijgen.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je het zo leest zit Wijnalsum nog net niet in een scootmobiel.Heeft een beenbreuk gehad, wat een blessure is die niks te maken heeft met leeftijd of blessuregevoeligheid. Had het jaar daarvoor bij PSG, waar het toch al niet lekker liep, logischerwijs veel concurrentie en er werd sowieso aardig gerouleeerd. Dus geen schande dat hij daar niet alles speelde.

Kan in de eredivisie echt nog makkelijk mee hoor, mits fit. Maar PSV moet niet op hem gaan wachten. Als hij graag wil prima, maar dan wel nu beslissen en onderhandelen en anders doorschakelen naar een volgende optie.
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hoewel ik fan ben van Wijnaldum, lijkt hij mij niet helemaal te passen in het energieke spel van Bosz. Bovendien moeten we nu eens waarde gaan creëren op het veld.
User avatar
DeefPeef
Veelbelovend talent
Posts: 113
Joined: 06 Jun 2023, 14:28
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat een Wijnaldum zelfs hoe die nu is een zeer bruikbare speler voor PSV is. En hij kan inderdaad op zowel 6, 8 als 10. je hebt voor de 40+ wedstrijden die wij gaan spelen toch een uitgebalanceerd middenveld (en daar reken ik dan ook ideale wissels voor) nodig. Een Til is bruikbaar, maar dan heb ik liever Gini. Sowieso staan voor mij nu maar 2 man zeker op het middenveld en dat is Veerman en Simons.
User avatar
voskat
Nationale topspeler
Posts: 2,222
Joined: 01 Feb 2018, 20:23
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eindhovenvoetbal wrote: 13 Jun 2023, 06:54 Bij Wijnaldum is het beste er echt af. Al een tijdje ook. Zou er niet aan beginnen en lekker de blik vooruit richten.
Heeft gewoon pech gehad met blessures.
Kan nog een paar jaar mee als hij nu fit blijft.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wijnaldum stond bij Roma gewoon voor lul dd laatste maanden, zo slecht was het. Niet voor niks dat Mourinho, die echt dolblij was met zijn komst, niet met hem door wil. Roma heeft ook geen briljant middenveld verder. Daarnaast is een zware beenbreuk niet zomaar een blessure he. Dat heeft echt flinke impact, zeker op zijn leeftijd. En dan vergeten we voor het gemak even dat hij al 2 jaar heel weinig gespeeld heeft, waar spelers ook nooit beter van worden. Gewoon niet aan beginnen. Kiezen voor de toekomst, een nieuwe Wijnaldum.
Paulus1913
Regelmatige invaller
Posts: 303
Joined: 30 Aug 2022, 13:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eindhovenvoetbal wrote: 13 Jun 2023, 07:22 Wijnaldum stond bij Roma gewoon voor lul dd laatste maanden, zo slecht was het. Niet voor niks dat Mourinho, die echt dolblij was met zijn komst, niet met hem door wil. Roma heeft ook geen briljant middenveld verder. Daarnaast is een zware beenbreuk niet zomaar een blessure he. Dat heeft echt flinke impact, zeker op zijn leeftijd. En dan vergeten we voor het gemak even dat hij al 2 jaar heel weinig gespeeld heeft, waar spelers ook nooit beter van worden. Gewoon niet aan beginnen. Kiezen voor de toekomst, een nieuwe Wijnaldum.
Kan niet beter verwoord worden. Laten we Gini onthouden zoals zijn laatste tijd bij ons, in plaats van hem terug te halen en om te buigen in een Ginkel 2.0 situatie.
Post Reply