Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Galactico
Meervoudig international
Posts: 1,158
Joined: 30 Aug 2018, 13:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De Wijnaldum zoals die in de EL finale speelde mag in Parijs blijven. Dat was heel matig en is geen upgrade voor ons. I know een momentopname, maar we moeten uitkijken dat we niet een over the hill speler aantrekken. We hebben sterkhouders nodig, geen vraagtekens
Last edited by Galactico on 13 Jun 2023, 08:53, edited 1 time in total.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vergeet ook niet dat Wijnaldum een dienende speler was bij Liverpool. Waar bij PSV werd verwacht dat hij het verschil maakte, zeker ook aanvallend, is hij bij Liverpool een loper geworden. De man die de gaten die Salah liet vallen dichtliep. Vooral veel vuiler meters en een zeer beperkte rol aan de bal. Totaal niet wat PSV nodig heeft en zoekt, wij missen juist kwaliteit, leiderschap en gogme. Wijnaldum is al jaren een loper.

Zeer nuttig in die rol geweest, maar Liverpool liet hem niet voor niks transfervrij gaan he. Klopp is niet gek. Daarna volledig geflopt bij PSG. Daarna met veel bombarie door Mourinho gehaald, die dol is op oude spelers. Ook bij Roma gefaald. Na zijn blessure echt ongekend slecht gespeeld. Totaal afgemaakt in de Italiaanse media ook.

Mourinho hoeft hem niet meer, terwijl PSV toch de ambitie heeft om met clubs als Roma kwalitatief te kunnen strijden. Roma heeft echt geen bijzonder middenveld, daar zou pakweg Sangaré ook gewoon basisspeler zijn.

Dan kunnen we allemaal wel teruggrijpen op jaren geleden, maar realistisch gezien is Wijnaldum gewoon geen versterking. Nog los van het feit dat hij peperduur is, is hij geen versterking. Hij wordt 33, heeft al 2 jaar geen goede wedstrijd meer gespeeld, zeer zware blessure gehad. Van Bommel was bepalend bij Milan in Italië en had het al lastig terug bij PSV, Wijnaldum kan het niveau van de subtop daar niet aan en zou een directe versterking zijn?

Puur gebaseerd om romantiek en sentiment.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
Posts: 2,041
Joined: 01 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kan me toch moeilijk voorstellen dat Wijnaldum één van de eisen van Bosz is. Zoals hier aangegeven vanwege slepende blessures over the hill. Wel een ontzettend fijn persoon om in de groep te hebben.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eindhovenvoetbal wrote: 13 Jun 2023, 08:51
Zeer nuttig in die rol geweest, maar Liverpool liet hem niet voor niks transfervrij gaan he. Klopp is niet gek.
Liverpool wilde wel verlengen maar niet voor de hoeveelheid jaren waar hij op hoopte
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 13 Jun 2023, 08:48 Ik lees argumenten als 'Gini is niet meer zo goed als toen'...nogal wiedes anders had hij de clubs uit de top 10 voor het uitkiezen.

Natuurlijk gaat hij enorme toegevoegde waarde zin op het veld bij PSV. Dit is precies het leiderschap waaraan het op het middenveld aan ontbrak. Iemand die het kan neerzetten als het niet goed loopt. Iemand die geen duimpje opsteekt bij een kut pass maar de speler terugscheldt naar fabrieksinstellingen.

Ja: alles zal voor PSV afhangen van salaris, maar ik acht ze verstandig genoeg bij PSV. Transferbudget kunnen we redelijk inschatten, maar dat we hier spelers gaan afwijzen want verdient teveel blijf ik een raar fenomeen vinden.

Ja: hij wordt in november 33. En? Deze spelers kunnen tegenwoordig zonder problemen nog 3 a 4 jaar mee. De 33 van 15 jaar geleden is niet dezelfde als nu. En Gini is volgens mij uitermate zuinig op zijn lichaam geweest.

Nobrainer als je hem binnen kan halen.
Gini is wel een ideale schoonzoon. Ik weet niet of hij een speler terugscheldt naar fabrieksinstellingen..
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voordeel van Wijnaldum is wel dat hij onder Klopp jarenlang hoge-pressing heeft gespeeld, het is niet meer de voetballer wat hij was, maar juist als loper en leider op het middenveld iemand die daar een hele belangrijke rol in kan spelen. Als hij er voor kan zorgen dat de jongens om hem heen het creatieve, technische werk kunnen doen, hij voorin de gaten dichtloopt en een CVM als Spierings daarachter de restverdediging bewaakt dan kan hij heel heel waardevol zijn.

En we kunnen we gaan roepen om jongere spelers, maar je hebt ook jongens met ervaring nodig. Er is een grote kans dat Luuk geen eerste spits meer is, en als je dan een jonge Pepi daarvoor terughaalt, dan is het ideaal als je in de as iemand met ervaring kan toevoegen. Maar ik zou dan ook wel heel erg inzetten op een prestatiecontract, wat lager basissalaris en bij x-aantal wedstrijden en gewonnen prijzen een dikke bonus. Of eventueel bij het halen van de CL (want dan komt er een sloot geld binnen waarvan dan best een miljoentje richting Gini mag).
Paulus1913
Regelmatige invaller
Posts: 303
Joined: 30 Aug 2022, 13:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Laten we vanavond eens kijken of Gini onze harten wederom kan veroveren.
Paulus1913
Regelmatige invaller
Posts: 303
Joined: 30 Aug 2022, 13:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

*morgen.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

voskat wrote: 13 Jun 2023, 08:34
DadOfFour wrote: 13 Jun 2023, 07:38

Dat dus verder....
Afgelopen vijf jaar dus nauwelijks een wedstrijd gemist, buiten die beenbreuk die natuurlijk niks met blessuregevoeligheid te maken heeft.
Klopt, maar dat was mijn punt natuurlijk ook niet. Heeft inderdaad niet veel wedstrijden gemist, maar het was niet alleen maar een scheenbeenbreuk
La vida és massa curta per no fer broma
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 13 Jun 2023, 09:15 Voordeel van Wijnaldum is wel dat hij onder Klopp jarenlang hoge-pressing heeft gespeeld, het is niet meer de voetballer wat hij was, maar juist als loper en leider op het middenveld iemand die daar een hele belangrijke rol in kan spelen. Als hij er voor kan zorgen dat de jongens om hem heen het creatieve, technische werk kunnen doen, hij voorin de gaten dichtloopt en een CVM als Spierings daarachter de restverdediging bewaakt dan kan hij heel heel waardevol zijn.
Dat is inmiddels 2 jaar en een beenbreuk geleden. Dat is nogal wat op zijn leeftijd. Bovendien heb je dan al 2 van de 3 middenvelders zonder rendement. Een echte leider is Wijnaldum nooit geweest. Ook bij PSV niet. Dat was destijds veel meer Memphis. Sterker nog, lees de forumtopics uit die tijd maar eens terug, Wijnaldum liet het vaak afweten in grote wedstrijden en speelde dan verstoppertje. Tegen Feyenoord was het zelfs altijd ronduit erbarmelijk wat hij liet zien.
En we kunnen we gaan roepen om jongere spelers, maar je hebt ook jongens met ervaring nodig. Er is een grote kans dat Luuk geen eerste spits meer is, en als je dan een jonge Pepi daarvoor terughaalt, dan is het ideaal als je in de as iemand met ervaring kan toevoegen. Maar ik zou dan ook wel heel erg inzetten op een prestatiecontract, wat lager basissalaris en bij x-aantal wedstrijden en gewonnen prijzen een dikke bonus. Of eventueel bij het halen van de CL (want dan komt er een sloot geld binnen waarvan dan best een miljoentje richting Gini mag).
Ervaring is belangrijk, kwaliteit is belangrijker. Spelers terughalen in goeden doen vind ik prima. Laat Malen, Memphis en Danjuma maar komen. Maar we moeten echt stoppen met het halen van spelers die al jaren in een neerwaartse spiraal zitten. Dat heeft welgeteld 1x goed uitgepakt met Luuk de Jong in zijn eerste periode, verder nooit. De Jong was toen bovendien nog behoorlijk jong en zat qua leeftijd in zijn prime. Dat we al praten over een prestatiecontract zegt eigenlijk alles.

Wijnaldum was vaak hartstikke goed bij PSV, heeft hier een mooie tijd gehad, daarna ook een prachtige carrière gehad, maar nu niet meer aan beginnen. Op zoek naar de nieuwe Wijnaldum, die via ons mooi ook zo'n carrière kan gaan opbouwen. Met Veerman en zeer waarschijnlijk Spierings hebben we straks al twee behoorlijk ervaren gasten op het middenveld. Tijd voor een toptalent erbij.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eindhovenvoetbal wrote: 13 Jun 2023, 09:28Memphis
Spelers in goede doen en dan Memphis en Danjuma noemen?

Danjuma heeft dit jaar amper gespeeld en Memphis loopt ook al een hele tijd te kwakkelen. Als je Wijnaldum niet wil terughalen om fitheid waarom Memphis dan wel?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het hebben over blessuregevoeligheid en dan aankomen met Memphis? Malen terughalen die een geweldig seizoen heeft gehad bij Dortmund? Is dat realistisch?

Danjuma zit niet einde een neerwaartse spiraal?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 13 Jun 2023, 07:18 Maar PSV moet niet op hem gaan wachten. Als hij graag wil prima, maar dan wel nu beslissen en onderhandelen en anders doorschakelen naar een volgende optie.
Stel je nu een deadline voor?? :wonder: :think: :hartjes:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DadOfFour wrote: 13 Jun 2023, 07:38
Den Bondskoots wrote: 13 Jun 2023, 06:44 Blessure gevoelig?

Hij heeft een scheenbeenbreuk gehad. En verder?
2013-14 - Rugblessure - 25 wedstrijden
2013-14 - Rugproblemen - 6 wedstrijden
2014-15 - Knieblessure - 2 wedstrijden
2016-17 - Knieblessure - 3 wedstrijden
2016-17 - Hamstringblessure - 2 wedstrijden
2017-18 - Knieblessure - 2 wedstrijden
2017-18 - Ziek - 4 wedstrijden
2018-19 - Spierblessure - 3 wedstrijden
2018-19 - Spierblessure - 3 wedstrijden
2018-19 - Knieblessure - 2 wedstrijden
2018-19 - Rugblessure - 1 wedstrijd
2019-20 - Spierblessure - 4 wedstrijden
2021-22 - Knieblessure - 10 wedstrijden
2022-23 - Scheenbeenfractuur - 27 wedstrijden
2022-23 - Hamstringblessure - 4 wedstrijden

Dat dus verder....
Prima toch? Behalve 2 zware blessures in 2013 en 2022 gemiddeld 4,6 wedstrijden per seizoen gemist door blessures. Dat noem ik niet blessuregevoelig eerlijk gezegd.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gini zou opzicht welkom zijn. Stewart heeft aangegeven de selectie zsm rond te willen hebben, dus ik ga er vanuit dat ze niet de hele window gaan wachten op Gini.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 13 Jun 2023, 08:48 Natuurlijk gaat hij enorme toegevoegde waarde zin op het veld bij PSV. Dit is precies het leiderschap waaraan het op het middenveld aan ontbrak. Iemand die het kan neerzetten als het niet goed loopt. Iemand die geen duimpje opsteekt bij een kut pass maar de speler terugscheldt naar fabrieksinstellingen.
Je vergeet dat Gini juist geen leider is die het niveau omhoog stuwt, maar een speler die vooral dienend speelt.

Bij PSV was het in de periode 2011-2013 vooral een big game choker die werd weggestopt als rechtsbuiten. Bij gebrek aan alternatieven werd hij in 2013 plotseling aanvoerder, maar lag er toen ongeveer het hele seizoen uit met een rugblessure. In 2014 had hij - na het WK - pas zijn echte doorbraak bij PSV. Hij droeg weliswaar de band, maar de echte leiders toen waren natuurlijk Guardado en De Jong, en natuurlijk Memphis met zijn rendement.

Gini is nooit een echte leider geweest, dus daar hoeven we hem niet voor te halen. Als zijn niveau en fysieke gesteldheid ook nog twijfelgevallen zijn, zie ik vooral veel red flags in combinatie met zijn hoge salaris…
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 13 Jun 2023, 08:49 Wijnaldum terug in vorm is een no-brainer icm met (een type) Spierings als CVM en Wijnaldum - Veerman daarvoor. Krijgt @11 Tinus toch gelijk als Xavi dan op links terecht komt :mrgreen:
Koeman zegt dat hij in hem een buitenspeler ziet, Gakpo wordt de spits nu er weinig alternatieven zijn en Gakpo bij Liverpool ook daar staat, Ruud stelde hem op als linksbuiten en zijn cijfers zijn waanzinnig. Nog een jaar PSV als linksbuiten en hij is 100% zeker basisspeler van Oranje op het EK. Die rode loper is iets wat hem juist zou kunnen helpen besluiten om te blijven. Nu heb ik liever Spertsyan op 10 en Xavi op links dan Wijnaldum :).

Het totaalplaatje bij PSV moet gaan kloppen en ik denk dat Spierings en Pepi qua prijs/kwaliteit verhouding precies is wat we nodig hebben, maar dan zijn we er nog niet. Sambo of van Ewijk gaat ons ook nog niet over de drempel helpen. Ik heb liever ervaring centraal achterin en wat frisse energie op het middenveld en voorin op beide flanken.
Last edited by 11 Tinus on 13 Jun 2023, 10:00, edited 1 time in total.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als hij wel gewoon topfit is en zelf heel graag wil komen (lees dus fors zal moeten inleveren)...

Middenveld met Spierings/Wijnaldum/Veerman (weet alleen niet hoe je die 3 het beste kan neerzetten en eigenlijk zie ik Xavi het liefst op 10)
Aanval met Xavi/Pepi of luuk/topaankoop

Ziet er op papier leuk uit, nu in praktijk nog.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind de opmerkingen dat Mourinho hem niet meer hoeft te hebben wel bijzonder. Na een bizarre blessure heeft hij eigenlijk alle wedstrijden gespeeld. Ondanks zijn leeftijd, en ondanks het feit dat je een huurspeler bent. Bovendien, als je bij Mourinho uit de gratie bent, dan krijg je 0 speelminuten. Nu heeft hij 3 van de 24 wedstrijden geen minuten gemaakt, 2 daarvan kwamen na een kleine hamstringblessure.

Uiteindelijk hangt het voor mij af tegen welke voorwaarden. Een absolute grootverdiener in combinatie met een significante transfersom, zou voor mij een no go zijn. Echter denk ik wel dat hij waarde kan vervullen als selectiespeler die dienend in het elftal speelt. Eigenlijk een soort James Milner voor ons. Betrouwbaar, leading by example en bovendien een neusje voor de goal.
Wellicht dat er meer een langdurige rol voorgeschoteld kan worden, waarbij hij concreet de mogelijkheid om in de jeugdopleiding te werken oid.

Voor volgend seizoen is een middenveld met Spierings, Veerman en Wijnaldum vrij complementair imo. In balbezit zou je dan Xavi van links de vrije rol kunnen geven, waardoor je vaker met een vierkantje uitkomt op het middenveld, waarbij Van Aanholt/Mauro de linkerkant opvult.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eindhovenvoetbal wrote: 13 Jun 2023, 07:22 En dan vergeten we voor het gemak even dat hij al 2 jaar heel weinig gespeeld heeft, waar spelers ook nooit beter van worden. Gewoon niet aan beginnen. Kiezen voor de toekomst, een nieuwe Wijnaldum.
Wat is heel weinig? Vorig seizoen heeft hij 38 wedstrijden en 1993 minuten gespeeld bij PSG. Vervolgens die zware blessure, waarna hij van februari t/m mei in 4 maanden tijd 23 wedstrijden en 1092 minuten heeft gespeeld voor AS Roma. Is dus geen onbetwiste basisspeler geweest maar toch echt wel regelmatig gespeeld, en zeker niet heel weinig.

Ik kan best meegaan met voetbaltechnische of financiële argumenten tegen de komst van Wijnaldum, maar doen alsof hij al 2 jaar niks speelt of een soort man van glas is geworden klopt feitelijk gewoon voor geen meter. In zijn Liverpool vorm was hij de beste Nederlandse middenvelder van dat moment en ik begrijp natuurlijk wel dat we dat niveau niet mogen verwachten, maar ik denk dat hij echt wel het niveau heeft om bij PSV belangrijk te worden. Daarbij komt natuurlijk zijn ervaring, je hebt gewoon spelers van zijn leeftijd met zijn ervaring nodig in je selectie. En dan heb ik het over spelers van niveau, en niet een El Ghazi. Ik zou het heel erg toejuichen en een slimme zet vinden in ieder geval.
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2,067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Verdient die gozer niet 11 miljoen per jaar bij PSG?
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wijnaldum had volgens mij aangegeven dat mocht hij terugkomen naar Nederland, hij naar Feyenoord wilt ik denk dat voor hem een soort van full circle is en omdat hij er destijds niet heel positief is vertrokken.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 13 Jun 2023, 09:34
Eindhovenvoetbal wrote: 13 Jun 2023, 09:28Memphis
Spelers in goede doen en dan Memphis en Danjuma noemen?

Danjuma heeft dit jaar amper gespeeld en Memphis loopt ook al een hele tijd te kwakkelen. Als je Wijnaldum niet wil terughalen om fitheid waarom Memphis dan wel?
Danjuma speelde heel La Liga op een hoop, was de man bij Villarreal, een club vergelijkbaar qua niveau als Roma. Kreeg daar ruzie, moest niet weg om prestaties of blessures. Tottenham was een intens domme keuze, misschien ook wel gewoon te hoog gegrepen voor hem. Is pas 26. Danjuma vind ik inderdaad buitencategorie. Memphis is fysiek inderdaad een risico, wel pas 29 ook en de ster van Oranje. Maar eens, veel groter risico fysiek gezien. Echter nog altijd van dusdanig niveau dat ik dat graag zou zien.

Malen is niet realistisch, als antwoord op een andere post. Zeg ik ook nergens, heb het puur over het niveau spelers dat ik wél terug zou halen.

Wijnaldum heeft het niveau niet meer. Wordt een mega teleurstelling.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 13 Jun 2023, 09:50 Het hebben over blessuregevoeligheid en dan aankomen met Memphis? Malen terughalen die een geweldig seizoen heeft gehad bij Dortmund? Is dat realistisch?

Danjuma zit niet einde een neerwaartse spiraal?
Danjuma is voor PSV/eredivisie begrippen toch wel buitencategorie, maar onhaalbaar want Villarreal wilt minstens 30 miljoen las ik ergens. Dat was ook de reden dat spurs de koopoptie niet heb gelicht
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik kan mij best wel voorstellen dat je tegenstander bent van het aantrekken van Gini. Dat is niet zo gek wat mij betreft, snap dat die meningen verdeeld zijn. Maar het downplayen van zijn rol bij Liverpool vind ik wel gek (was echt erg belangrijk). Ook dat hij geen leiderschap zou brengen.
Post Reply