Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 13 Jun 2023, 10:40

FC Accountancy is zo’n enorm zwak ‘argument’.
We kunnen onze kop in het zand steken, maar uiteindelijk gaat het ten koste van het mislopen van andere spelers.

En daarnaast, zijn we de afgelopen winter vergeten? Ging weliswaar over afschrijvingen maar een torenhoog salarishuis zal ook niet meehelpen.
Het ging vorig jaar ook over salarishuis.

Maar waarom ik het geen zwak argument vindt: Als we hier iets niet kunnen inschatten is het wel de post salarissen per speler.
Het is een enorme dooddoener: te hoog salaris. Je hebt geen idee wat de ruimte is en hoe het zich verhoudt tot het totaal. Iedereen dacht dat Zahavi 3 miljoen per jaar verdiende. Bleek een miljoen te zijn... Daarnaast weet je helemaal niet wat Gini wel of niet wil. Wellicht wil hij wel redelijk vroeg terug en niet zoals een Van Persie of een Robben pas als hij bijna niet meer kan lopen. Wie weet een laag salaris maar als we CL halen een hoge bonus en als we de schaal pakken nog iets meer.

In tegenstelling tot transfersommen. Dat budget is redelijk in te schatten en dus ook de verhouding van een transfersom tot het geheel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eindhovenvoetbal wrote: 13 Jun 2023, 11:10 Hij heeft onlangs nog een mega lofzang gegeven over Firmino, die ook al jaren als een natte krant speelt.
:lol:
Je bedoelt dezelfde Firminho die de spitspositief bij Liverpool briljant invulde, een nieuwe standaard daarvoor zette en die o.a. spelers als Salah liet uitblinken?
En die door allerlei topspelers niet vervangen kon worden, totdat onze Cody werd aangetrokken door Liverpool.
Ook met 'slechts' twee jaar geleden volstrekt oneens. Is heel, heel lang op die leeftijd. Heeft gewoon al in twee jaar geen 5 goede wedstrijden meer gespeeld. Dat zegt heel veel.
Je weet dat Wijnaldum pas 32 is?
En jij hebt alle wedstrijden gezien van hem in die 2 jaar? Dat is indrukwekkend, helemaal omdat je blijkbaar zoveel mist als je kijkt.
Maar je zag bij Oranje al dat hij daar zelden echt zijn niveau haalde.
Hetzelfde Oranje waarin hij onder Koeman een hele periode lang topscoorder was, samen met Memphis?
En hetzelfde Oranje waarin dat koppel verantwoordelijk was voor 70% van de goals van Oranje?
Op 9 september 2018 bleef een doelpunt van de tandem uit in Parijs, maar niet lang daarna was het duo niet meer te stoppen. Waar Depay ging, kwam Wijnaldum en omgekeerd. De twee waren in de eerste termijn van Koeman bij maar liefst 30 van de 43 Oranjedoelpunten betrokken, een aandeel van 70 procent.

Depay noteerde elf goals en elf assists, terwijl Wijnaldum tien keer scoorde en twee assists gaf. Drie van deze goals maakte Wijnaldum op aangeven van Depay en andersom was één keer het geval. De laatste interland tegen Frankrijk in november 2018 in Rotterdam won Oranje met 2-0 door goals van Wijnaldum en Depay.
Prima dat je geen voorstander bent van een komst van Wijnaldum, maar gebruik op zijn minst goede en onderbouwde argumentatie.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
Posts: 664
Joined: 04 Nov 2020, 14:50
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 13 Jun 2023, 11:22
Dn Trol wrote: 13 Jun 2023, 11:05
Van Til en El Ghazi heb ik dat soort teksten niet veel voorbij zien komen.
Die aankopen werden hier ook geprezen. Ik postte een jaar geleden dat Til een slechte aankoop was. Met als gevolg dat ik meteen het 1913-zeikteam in mijn nek had zitten. Elke vreemde aankoop wordt fanatiek rechtgeluld.
Toch niet als dragende ervaren speler in de lijn Cocu, v Bommel, Wijnaldum?

Verder helemaal met je eens, vond de aankopen destijds al heel verschrikkelijk. Dat is er niet beter op geworden
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 13 Jun 2023, 11:27
Chucky wrote: 13 Jun 2023, 10:40

FC Accountancy is zo’n enorm zwak ‘argument’.
We kunnen onze kop in het zand steken, maar uiteindelijk gaat het ten koste van het mislopen van andere spelers.

En daarnaast, zijn we de afgelopen winter vergeten? Ging weliswaar over afschrijvingen maar een torenhoog salarishuis zal ook niet meehelpen.
Het ging vorig jaar ook over salarishuis.

Maar waarom ik het geen zwak argument vindt: Als we hier iets niet kunnen inschatten is het wel de post salarissen per speler.
Het is een enorme dooddoener: te hoog salaris. Je hebt geen idee wat de ruimte is en hoe het zich verhoudt tot het totaal. Iedereen dacht dat Zahavi 3 miljoen per jaar verdiende. Bleek een miljoen te zijn... Daarnaast weet je helemaal niet wat Gini wel of niet wil. Wellicht wil hij wel redelijk vroeg terug en niet zoals een Van Persie of een Robben pas als hij bijna niet meer kan lopen. Wie weet een laag salaris maar als we CL halen een hoge bonus en als we de schaal pakken nog iets meer.

In tegenstelling tot transfersommen. Dat budget is redelijk in te schatten en dus ook de verhouding van een transfersom tot het geheel.
Zahavi 1 miljoen? Kom nou, jij weet ook net zo goed dat hij een hele hoop tekengeld heeft gekregen om zijn torenhoge salaris te ‘verdoezelen’ in het salarishuis.

Wijnaldum verdient nu 10+ miljoen bij PSG, dus ik durf er een hele hoop geld op in te zetten dat hij hier ook bovenaan zal komen in het salarishuis, mits hij komt. En dat lijkt me een hele domme keuze, gezien Gini’s vorm en fitheid de laatste jaren.
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2,067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Roberto Firmino schopt er in de Eredivisie gewoon 25+ in hoor.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ja inderdaad. Dat was geen verdoezelen hoor. Wie lichten ze ermee op dan precies?

Komt hij bovenin. Prima. Waarom niet. Gaan we op 1 miljoen salaris kijken terwijl een andere ervaren speler wellicht 10 miljoen kost zonder restwaarde? Als je denkt dat hij niet goed genoeg is: dat kan prima. Maar dat is hij ook niet als hij 'maar' 1 miljoen wil verdienen.

Linksom, rechtsom: je gaat geen kampioenselftal bouwen zonder ervaren spelers.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 13 Jun 2023, 11:27
Chucky wrote: 13 Jun 2023, 10:40

FC Accountancy is zo’n enorm zwak ‘argument’.
We kunnen onze kop in het zand steken, maar uiteindelijk gaat het ten koste van het mislopen van andere spelers.

En daarnaast, zijn we de afgelopen winter vergeten? Ging weliswaar over afschrijvingen maar een torenhoog salarishuis zal ook niet meehelpen.
Het ging vorig jaar ook over salarishuis.

Maar waarom ik het geen zwak argument vindt: Als we hier iets niet kunnen inschatten is het wel de post salarissen per speler.
Het is een enorme dooddoener: te hoog salaris. Je hebt geen idee wat de ruimte is en hoe het zich verhoudt tot het totaal. Iedereen dacht dat Zahavi 3 miljoen per jaar verdiende. Bleek een miljoen te zijn... Daarnaast weet je helemaal niet wat Gini wel of niet wil. Wellicht wil hij wel redelijk vroeg terug en niet zoals een Van Persie of een Robben pas als hij bijna niet meer kan lopen. Wie weet een laag salaris maar als we CL halen een hoge bonus en als we de schaal pakken nog iets meer.

In tegenstelling tot transfersommen. Dat budget is redelijk in te schatten en dus ook de verhouding van een transfersom tot het geheel.
https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/517 ... bonus.html

Zahavi verdiende hier natuurlijk gewoon 6 miljoen. Het is net hoe je het invult met tekengeld/salaris. Het is dat er een FIFA zaak geweest is, anders weten we dit vaak niet. Bij Zahavi zijn die documenten openbaar gemaakt.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ja. Dat weet ik. Daarom haal ik het ook precies aan. Want het maakt wel degelijk uit, uit welk potje het komt.

Daarom kan je niet zeggen dat iemands salaris te hoog is. We hebben geen idee. Daarnaast raken sommige inschattingen van salaris ook kant noch wal zeer waarschijnlijk. Daar waar transfersommen altijd wel goed in te schatten zijn.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 13 Jun 2023, 11:28 :lol:
Je bedoelt dezelfde Firminho die de spitspositief bij Liverpool briljant invulde, een nieuwe standaard daarvoor zette en die o.a. spelers als Salah liet uitblinken?
En die door allerlei topspelers niet vervangen kon worden, totdat onze Cody werd aangetrokken door Liverpool.
Ja, die Firmino bedoel ik. Die Firmino die ze al 2 jaar willen verkopen, maar wat niet lukt. De Firmino die vroeger geweldig was, maar al jaren als een natte krant speelt. Inderdaad, die Firmino. Precies zoals ik zei. De Firmino die ook geen nieuw contract krijgt. Ook al omdat hij het zo geweldig gedaan heeft zeker de afgelopen seizoenen? Man, wat sturen ze bij Liverpool toch veel briljante, onmisbare spelers transfervrij de deur uit zeg. Bijzonder beleid!
Je weet dat Wijnaldum pas 32 is?
En jij hebt alle wedstrijden gezien van hem in die 2 jaar? Dat is indrukwekkend, helemaal omdat je blijkbaar zoveel mist als je kijkt.
Pas 32? Of al 32? Dat is maar hoe je ernaar kijkt. En ik heb inderdaad heel veel van hem gezien. Dat jij de arrogantie hebt te denken dat je het beter ziet dan ik (wat natuurlijk kan), maar ook als zijn trainers, en als de fans van de clubs waar hij voor speelde, is super schattig.
Hetzelfde Oranje waarin hij onder Koeman een hele periode lang topscoorder was, samen met Memphis?
En hetzelfde Oranje waarin dat koppel verantwoordelijk was voor 70% van de goals van Oranje?
Ah, scorebordjournalistiek! Dat ontbrak nog aan het slappe betoog inderdaad. Maar inderdaad, cijfermatig was het prima. Had een goede klik met Memphis. Maar je vond hem voetballend ook super spelen? In de passing etc? Los van het feit dat we het wéér hebben over prestaties van jaren geleden. De afgelopen 2 jaar was het namelijk bedroevend in Oranje.

Prima dat je geen voorstander bent van een komst van Wijnaldum, maar gebruik op zijn minst goede en onderbouwde argumentatie.
Dat doe ik, maar jij bent het er mee oneens en gaat dan heel selectief quoten en daar berichtjes bij zoeken. Kan ik andersom ook hoor, maar ik bespaar mezelf de moeite. Wijnaldum is over the hill. Wordt de zoveelste pijnlijke, dure misser van PSV. Gewoon niet aan beginnen. Haal dan Hezze. Een topper nu, een topper voor de toekomst en iemand waar je nog goed geld aan kan gaan verdienen ook. Blik op de toekomst in plaats van terug.

Voor de duidelijkheid: ik heb heel veel respect voor de carrière van Wijnaldum. Hij heeft er het maximale uitgeperst. Een totale transformatie gemaakt om maar in de top te kunnen spelen. Dan ben je een grote meneer en heb je de juiste mentaliteit. Is belangrijk geweest voor Oranje ook, was soms geweldig bij PSV, maakte een leipe transfer toen vanuit Feyenoord. Allemaal top. Maar Wijnaldum is niet meer de Wijnaldum die veel mensen denken dat hij is. En dat is gewoon zonde om wéér bij PSV tot uiting te laten komen. Laten we Wijnaldum herinneren zoals hij toen bij PSV was en om wat hij daarna bereikt heeft, niet als teleurstellende teruggekeerde speler.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eindhovenvoetbal wrote: 13 Jun 2023, 11:52 Dat doe ik, maar jij bent het er mee oneens en gaat dan heel selectief quoten en daar berichtjes bij zoeken. Kan ik andersom ook hoor, maar ik bespaar mezelf de moeite.
Dus je onderbouwt werkelijk geen enkele uitspraak van je en je klaagt vervolgens dat ik het wel doe :lol:
Vrij komisch, maar het maakt verdere discussie met jou ook zinloos.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
TommyD085
Jeugdspeler
Posts: 41
Joined: 30 Aug 2021, 18:53
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Even los van wel/geen Wijnaldum.
Hoe zien jullie de toekomst van Vertessen ?
Kan met afjagen en snelheid wel van toegevoegde waarde zijn.
Als hij het wilde uit zijn spel kan halen zie ik hem wel bij de selectie blijven.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 13 Jun 2023, 11:59
Eindhovenvoetbal wrote: 13 Jun 2023, 11:52 Dat doe ik, maar jij bent het er mee oneens en gaat dan heel selectief quoten en daar berichtjes bij zoeken. Kan ik andersom ook hoor, maar ik bespaar mezelf de moeite.
Dus je onderbouwt werkelijk geen enkele uitspraak van je en je klaagt vervolgens dat ik het wel doe :lol:
Vrij komisch, maar het maakt verdere discussie met jou ook zinloos.
Haha ja joh lul lekker verder. Geen onderbouwing. Die vergeet je alleen te quoten continu. Misschien de politiek in gaan, die zijn ook goed in selectief informatie gebruiken! Verdient nog lekker ook.
TommyD085 wrote: 13 Jun 2023, 12:01 Even los van wel/geen Wijnaldum.
Hoe zien jullie de toekomst van Vertessen ?
Kan met afjagen en snelheid wel van toegevoegde waarde zijn.
Als hij het wilde uit zijn spel kan halen zie ik hem wel bij de selectie blijven.
Niet goed genoeg. Leuke speler voor Vitesse. Was ook op huurbasis in België geen vaste basisspeler.
Last edited by Eindhovenvoetbal on 13 Jun 2023, 12:06, edited 1 time in total.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Veel belangrijker, en die vraag hadden anderen ook en sneeuwt een beetje onder in dat wellus/niettus spelletje... hoe zou het middenveld dan ingevuld moeten worden als PSV Gini daadwerkelijk wil terughalen?

Je hebt dan: Xavi/Til/Gini/Veerman/Spierings (even vanuitgaande dat hij komt) en wellicht nog een extra middenvelder die gehaald wordt.
Wat is dan de ideale opstellen met een middenveld dat in balans is en waar spelers echt kunnen uitblinken op hun beste positie? Gini op 6 en Spierings op de bank? Veerman op de bank en Gini op 8? Xavi naar linksvoor en Gini/Veerman op 10?

Zou zou dit het beste kunnen passen in het spelletje van Bosz?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 13 Jun 2023, 12:06
Je hebt dan: Xavi/Til/Gini/Veerman/Spierings (even vanuitgaande dat hij komt) en wellicht nog een extra middenvelder die gehaald wordt.
Wat is dan de ideale opstellen met een middenveld dat in balans is en waar spelers echt kunnen uitblinken op hun beste positie? Gini op 6 en Spierings op de bank? Veerman op de bank en Gini op 8? Xavi naar linksvoor en Gini/Veerman op 10?

Zou dit het beste kunnen passen in het spelletje van Bosz?
Bosz is heel pragmatisch en zal vaak genoeg met 1 controlerende middenvelder spelen en 2 lopers maar ook met een echte 10.

Als je het mij vraagt kan Veerman prima op 6. Als Schone het kan dan kan Veerman het ook. En Wijnaldum is een dynamische speler met scorend vermogen en die kan prima op 8 en 10. Waar ik Wijnaldum juist niet zie is op 6 of naast Veerman met een 10 voor zich.

Veerman en Xavi hebben als 8 en 10 wel gigantisch veel scorend vermogen. Dan kun je zelfs nog weg komen met Summerville en Bakayoko.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 13 Jun 2023, 12:13
Juancho wrote: 13 Jun 2023, 12:06
Je hebt dan: Xavi/Til/Gini/Veerman/Spierings (even vanuitgaande dat hij komt) en wellicht nog een extra middenvelder die gehaald wordt.
Wat is dan de ideale opstellen met een middenveld dat in balans is en waar spelers echt kunnen uitblinken op hun beste positie? Gini op 6 en Spierings op de bank? Veerman op de bank en Gini op 8? Xavi naar linksvoor en Gini/Veerman op 10?

Zou dit het beste kunnen passen in het spelletje van Bosz?
Bosz is heel pragmatisch en zal vaak genoeg met 1 controlerende middenvelder spelen en 2 lopers maar ook met een echte 10.

Als je het mij vraagt kan Veerman prima op 6. Als Schone het kan dan kan Veerman het ook. En Wijnaldum is een dynamische speler met scorend vermogen en die kan prima op 8 en 10. Waar ik Wijnaldum juist niet zie is op 6 of naast Veerman met een 10 voor zich.

Veerman en Xavi hebben als 8 en 10 wel gigantisch veel scorend vermogen. Dan kun je zelfs nog weg komen met Summerville en Bakayoko.
Waarom zou je Veerman op 6 willen als dit seizoen en ook onder Schmidt al gebleken is dat de organisatie bewaken + controle houden niet zijn sterkste punt is.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Guti en Sangaré out -> Wijnaldum en Spierings in.

Wat mij betreft doen. En kanonnen halen op CV en linksbuiten.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zal mijn niet verbazen als er doorgeselecteerd wordt met betrekking tot Til en bijvoorbeeld El Ghazi. Wijnaldum zal dan als vervanger van Til kunnen komen en niet van Guti/Sangare, waar Spierings dan als vervanger van komt met een andere aankoop.
Drommels
Bankzitter
Posts: 232
Joined: 16 Feb 2022, 11:24
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Je kunt toch gewoon spelen met een middenveld:
Veerman - Wijnaldum
Spierings

En dan Xavi op linksbuiten
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mijn idee!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
psveindhoven_vakW
Bankzitter
Posts: 206
Joined: 12 Apr 2022, 22:59
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Veerman
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zie wel een rol weggelegd voor Saibari. Werd vaak gebruikt als rechtsbuiten, maar denk dat hij veel beter rendeert op het middenveld.
Eerste wedstrijden onder RvN speelde hij ook gewoon prima. Is jong, heeft techniek en loopvermogen dus zie hem liever een kans krijgen dan Wijnaldum, aangezien hij ook nog kapitaal vertegenwoordigt. En Bosz heeft aangetoond goed met dit soort jonge jongens te kunnen werken.
Enig zorgenpuntje in dit systeem is zijn diepgang en scorend vermogen.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

God wat duurt deze transferperiode al lang he... dan te bedenken dat we nog 3 maanden moeten.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

danko-lazovic wrote: 13 Jun 2023, 11:44
ShovingNE2 wrote: 13 Jun 2023, 11:27

Het ging vorig jaar ook over salarishuis.

Maar waarom ik het geen zwak argument vindt: Als we hier iets niet kunnen inschatten is het wel de post salarissen per speler.
Het is een enorme dooddoener: te hoog salaris. Je hebt geen idee wat de ruimte is en hoe het zich verhoudt tot het totaal. Iedereen dacht dat Zahavi 3 miljoen per jaar verdiende. Bleek een miljoen te zijn... Daarnaast weet je helemaal niet wat Gini wel of niet wil. Wellicht wil hij wel redelijk vroeg terug en niet zoals een Van Persie of een Robben pas als hij bijna niet meer kan lopen. Wie weet een laag salaris maar als we CL halen een hoge bonus en als we de schaal pakken nog iets meer.

In tegenstelling tot transfersommen. Dat budget is redelijk in te schatten en dus ook de verhouding van een transfersom tot het geheel.
https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/517 ... bonus.html

Zahavi verdiende hier natuurlijk gewoon 6 miljoen. Het is net hoe je het invult met tekengeld/salaris. Het is dat er een FIFA zaak geweest is, anders weten we dit vaak niet. Bij Zahavi zijn die documenten openbaar gemaakt.
Schrok me wezenloos, maar wel 6 miljoen in 2 jaar, dus 3 miljoen per jaar.
Nog steeds veel te veel voor zijn prestaties.
Hij leek me echt een geweldige afmaker, met een heel goed afstandsschot op basis van zijn YouTube filmpjes, maar wat viel dat enorm tegen zeg.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Drommels wrote: 13 Jun 2023, 12:32 Je kunt toch gewoon spelen met een middenveld:
Veerman - Wijnaldum
Spierings

En dan Xavi op linksbuiten

Grootste problemen zijn dan:

1. Xavi zijn beste positie is 10 en als die clausule eruit gehaald wordt is dat je speler waar je na komend seizoen GIGANTISCH op kan en moet cashen. Natuurlijk gaat het teambelang voor, maar Xavi op 10 is in mijn ogen nog net een slagje belangrijker dan op links
2. Ik vraag me af of Xavi het type buitenspeler is dat past in de visie van Bosz

Aan de andere kant lijkt een middenveld Spierings/Gini/Veerman wel redelijk compleet en speel je niet met een vaste 10 maar kunnen eigenlijk 3 spelers dat invullen tijdens de wedstrijd (Xavi trekt ook vaak naar binnen).

Interessant dit, zeker als Bosz dus Gini echt heel graag wil halen. En die ga je niet halen voor de bank lijkt me. En ja Gini zal dan zelf natuurlijk zijn plek moeten verdienen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2,031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Xavi past qua type letterlijk op alle aanvallende posities binnen PSV onder Bosz, zonder enige twijfel.
Last edited by Tovast on 13 Jun 2023, 12:43, edited 1 time in total.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind Xavi op 10 een beetje overdreven als ik heel eerlijk ben. De hele 10 positie is uberhaupt al verdwenen in het voetbal, je ziet bij vrijwel alle topclubs zulke spelers op de flanken of in de spits spelen. Ziyech bij Ajax is ook groot geworden op de RB positie, Foden en Mahrez spelen ook op RB en zelfs Gavi bij Barcelona speelt linksbuiten. Op die positie heeft hij juist een vrije rol en kan hij met een opkomende back zoals PvA juist in de 16 komen en gevaarlijk zijn.
#simplythebest
Post Reply