Ren Höek wrote: ↑13 Jun 2023, 11:28
Je bedoelt dezelfde Firminho die de spitspositief bij Liverpool briljant invulde, een nieuwe standaard daarvoor zette en die o.a. spelers als Salah liet uitblinken?
En die door allerlei topspelers niet vervangen kon worden, totdat onze Cody werd aangetrokken door Liverpool.
Ja, die Firmino bedoel ik. Die Firmino die ze al 2 jaar willen verkopen, maar wat niet lukt. De Firmino die vroeger geweldig was, maar al jaren als een natte krant speelt. Inderdaad, die Firmino. Precies zoals ik zei. De Firmino die ook geen nieuw contract krijgt. Ook al omdat hij het zo geweldig gedaan heeft zeker de afgelopen seizoenen? Man, wat sturen ze bij Liverpool toch veel briljante, onmisbare spelers transfervrij de deur uit zeg. Bijzonder beleid!
Je weet dat Wijnaldum pas 32 is?
En jij hebt alle wedstrijden gezien van hem in die 2 jaar? Dat is indrukwekkend, helemaal omdat je blijkbaar zoveel mist als je kijkt.
Pas 32? Of al 32? Dat is maar hoe je ernaar kijkt. En ik heb inderdaad heel veel van hem gezien. Dat jij de arrogantie hebt te denken dat je het beter ziet dan ik (wat natuurlijk kan), maar ook als zijn trainers, en als de fans van de clubs waar hij voor speelde, is super schattig.
Hetzelfde Oranje waarin hij onder Koeman een hele periode lang topscoorder was, samen met Memphis?
En hetzelfde Oranje waarin dat koppel verantwoordelijk was voor 70% van de goals van Oranje?
Ah, scorebordjournalistiek! Dat ontbrak nog aan het slappe betoog inderdaad. Maar inderdaad, cijfermatig was het prima. Had een goede klik met Memphis. Maar je vond hem voetballend ook super spelen? In de passing etc? Los van het feit dat we het wéér hebben over prestaties van jaren geleden. De afgelopen 2 jaar was het namelijk bedroevend in Oranje.
Prima dat je geen voorstander bent van een komst van Wijnaldum, maar gebruik op zijn minst goede en onderbouwde argumentatie.
Dat doe ik, maar jij bent het er mee oneens en gaat dan heel selectief quoten en daar berichtjes bij zoeken. Kan ik andersom ook hoor, maar ik bespaar mezelf de moeite. Wijnaldum is over the hill. Wordt de zoveelste pijnlijke, dure misser van PSV. Gewoon niet aan beginnen. Haal dan Hezze. Een topper nu, een topper voor de toekomst en iemand waar je nog goed geld aan kan gaan verdienen ook. Blik op de toekomst in plaats van terug.
Voor de duidelijkheid: ik heb heel veel respect voor de carrière van Wijnaldum. Hij heeft er het maximale uitgeperst. Een totale transformatie gemaakt om maar in de top te kunnen spelen. Dan ben je een grote meneer en heb je de juiste mentaliteit. Is belangrijk geweest voor Oranje ook, was soms geweldig bij PSV, maakte een leipe transfer toen vanuit Feyenoord. Allemaal top. Maar Wijnaldum is niet meer de Wijnaldum die veel mensen denken dat hij is. En dat is gewoon zonde om wéér bij PSV tot uiting te laten komen. Laten we Wijnaldum herinneren zoals hij toen bij PSV was en om wat hij daarna bereikt heeft, niet als teleurstellende teruggekeerde speler.