Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6,252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Is Gini niet helemaal op na die blessure? Krijg er een beetje een Ibi gevoel bij
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Drommels
Bankzitter
Posts: 232
Joined: 16 Feb 2022, 11:24
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 13 Jun 2023, 12:39
Drommels wrote: 13 Jun 2023, 12:32 Je kunt toch gewoon spelen met een middenveld:
Veerman - Wijnaldum
Spierings

En dan Xavi op linksbuiten

Grootste problemen zijn dan:

1. Xavi zijn beste positie is 10 en als die clausule eruit gehaald wordt is dat je speler waar je na komend seizoen GIGANTISCH op kan en moet cashen. Natuurlijk gaat het teambelang voor, maar Xavi op 10 is in mijn ogen nog net een slagje belangrijker dan op links
2. Ik vraag me af of Xavi het type buitenspeler is dat past in de visie van Bosz

Aan de andere kant lijkt een middenveld Spierings/Gini/Veerman wel redelijk compleet en speel je niet met een vaste 10 maar kunnen eigenlijk 3 spelers dat invullen tijdens de wedstrijd (Xavi trekt ook vaak naar binnen).

Interessant dit, zeker als Bosz dus Gini echt heel graag wil halen. En die ga je niet halen voor de bank lijkt me. En ja Gini zal dan zelf natuurlijk zijn plek moeten verdienen.
Denk dat het niet zoveel uitmaakt of Xavi op links staat of op 10 en denk dat Bosz niet echt met een 10 speelt. Als je erachter een goed blok hebt staan met Boscagli - Davinson Sanchez(die met ruimte in de rug kan spelen en goed is in 1 v 1) zou dat wel echt een droom zijn met nog een goeie rechtsback erbij.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tovast wrote: 13 Jun 2023, 12:43 Xavi past qua type letterlijk op alle aanvallende posities binnen PSV onder Bosz, zonder enige twijfel.
Ja dat kan hij, ik denk zelfs dat als je hem rechtback zet hij ook gelijk de beste is. Maar dat is niet de puzzel. Waar heeft Xavi de meest waarde voor het team en kan hij dus individueel het beste uitblinken? Is dat linksvoor in een vrije rol en zoja, past dat binnen de visie van Bosz of juist in de as waar ik denk dat Xavi het beste tot uiting komt.

Met de gesprekken in het achterhoofd die PSV voert met Xavi voor een langer verblijf denk ik dat je dit heel serieus moet aanvliegen en die jongen alle ruimte moet geven om komend seizoen te vlammen. Goed voor hem zelf, goed voor het elftal en goed voor de portemonnee van PSV. En dan zal je dus op basis van die keuzes die je samen maakt je middenveld moeten inrichten.

Als PSV en dus ook vast Bosz heel, heel graag Gini terug wil maar ook Spierings heel graag willen... dan lijkt het er wel op alsof men gaat bewegen naar Xavi op linksvoor. Spierings kan met zijn transfervrije status naar ongetwijfeld een rits aan hele mooie clubs in hele mooie competitie tegen misschien weer meer geld dan PSV. Je zal hem dus iets moeten bieden. En Gini komt natuurlijk sowieso niet, als het haalbaar is, naar PSV om als 12de man de functioneren. Puzzeltje hoor! Maar gelukkig wel 1 met hopelijk een luxe probleem want dat heeft PSV weer nodig.

DC_PSV misschien is de nummer 10 positie niet het juiste woord. Spelen in de as is denk ik beter ;).
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DadOfFour wrote: 13 Jun 2023, 07:38
Den Bondskoots wrote: 13 Jun 2023, 06:44 Blessure gevoelig?

Hij heeft een scheenbeenbreuk gehad. En verder?
2013-14 - Rugblessure - 25 wedstrijden
2013-14 - Rugproblemen - 6 wedstrijden
2014-15 - Knieblessure - 2 wedstrijden
2016-17 - Knieblessure - 3 wedstrijden
2016-17 - Hamstringblessure - 2 wedstrijden
2017-18 - Knieblessure - 2 wedstrijden
2017-18 - Ziek - 4 wedstrijden
2018-19 - Spierblessure - 3 wedstrijden
2018-19 - Spierblessure - 3 wedstrijden
2018-19 - Knieblessure - 2 wedstrijden
2018-19 - Rugblessure - 1 wedstrijd
2019-20 - Spierblessure - 4 wedstrijden
2021-22 - Knieblessure - 10 wedstrijden
2022-23 - Scheenbeenfractuur - 27 wedstrijden
2022-23 - Hamstringblessure - 4 wedstrijden

Dat dus verder....
In 10 seizoenen meer dan 80% gespeeld dus.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psveindhoven_vakW wrote: 13 Jun 2023, 12:35 Ik zie wel een rol weggelegd voor Saibari. Werd vaak gebruikt als rechtsbuiten, maar denk dat hij veel beter rendeert op het middenveld.
Eerste wedstrijden onder RvN speelde hij ook gewoon prima. Is jong, heeft techniek en loopvermogen dus zie hem liever een kans krijgen dan Wijnaldum, aangezien hij ook nog kapitaal vertegenwoordigt. En Bosz heeft aangetoond goed met dit soort jonge jongens te kunnen werken.
Enig zorgenpuntje in dit systeem is zijn diepgang en scorend vermogen.
Saibari zou zich inderdaad moeten (kunnen) richten op de posities 8 en 10. Hij zou de stand-in van Veerman moeten zijn.

Ik zit overigens in kamp Xavi-op-het-middenveld. Ook als 8, uitgaande van twee achten onder Bosz. Met Veerman ook als basisspeler kan Wijnaldum dan eigenlijk alleen maar op 6.
Wijnaldum halen ben ik niet op tegen, maar zorg wel dat we niet van hem afhankelijk zijn.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maar eens extra goed de Nations League wedstrijden bekijken de komende dagen dan.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Drommels wrote: 13 Jun 2023, 12:32 Je kunt toch gewoon spelen met een middenveld:
Veerman - Wijnaldum
Spierings

En dan Xavi op linksbuiten
Ja als 4-3-3 het uitgangspunt is lijkt me dit de meest logische oplossing of PSV moet een vertrek van Veerman of Xavi verwachten.

Spierings/Gutierrez*
Veerman/Saibari
Wijnaldum/Til*

Summerville/Bakayoko
De Jong/Pepi
Xavi/Vertessen*

*of alternatief.

Zou dit zo'n beetje het plan van PSV zijn? Wat mij betreft prima.

Uitgaand: Sangaré, El Ghazi, Romero (Hazard, Silva)
Inkomend: Spierings, Wijnaldum, Summerville, Pepi

Zou financieel ook wel ongeveer uit moeten komen denk ik?
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het is misschien ook wel goed om te vermelden dat Rik en Marco vooral contacten hebben bij Nederlandse spelers of Nederlandse makelaars.
Zij komen daarom vaak met de Nederlanders in het nieuws, omdat zij daar info van krijgen. Een Benitez of Götze was pas op de dag van tekenen bekend.

Dus we moeten ook nu niet doen dat PSV vol voor Wijnaldum gaat. Rik gaf zelf aan dat PSV nog helemaal niet concreet is.

Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat Rik en Marco hun werk niet goed doen. Het is nou eenmaal moeilijk om met alle zaakwaarnemers een band op te bouwen dat zij naar je gaan lekken over interesse of deals.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

StratumZuid wrote: 13 Jun 2023, 12:43 Is Gini niet helemaal op na die blessure? Krijg er een beetje een Ibi gevoel bij
Helemaal is wat overdreven, maar het is gewoon niet meer de oude Gini, zowel qua niveau als fysieke gesteldheid. De romantici hier willen het niet erkennen, maar ik durf op zeker te stellen dat een terugkeer van Gini uit zal lopen op een teleurstelling.

Wellicht niet zo extreem als Ibi (al lag daar de verwachting ook laag), maar hij zal niet toe gaan voegen wat sommigen hier denken dat hij zal doen.
Rigo
Bankzitter
Posts: 266
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kunnen we niet gewoon gini bespreken in zijn eigen topic?
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hoe staat het eigenlijk met Ledezma? Zal hij ooit aan kunnen haken? Lijkt mij ook een fijne '8' achter Veerman.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tot 1 januari verhuurd
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 13 Jun 2023, 09:53
Grasmat wrote: 13 Jun 2023, 07:18 Maar PSV moet niet op hem gaan wachten. Als hij graag wil prima, maar dan wel nu beslissen en onderhandelen en anders doorschakelen naar een volgende optie.
Stel je nu een deadline voor?? :wonder: :think: :hartjes:
Soms, heel soms, heb je echt wel goede ideeën hoor, alleen is de uitwerking niet altijd even goed. :mrgreen:
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 13 Jun 2023, 12:21
11 Tinus wrote: 13 Jun 2023, 12:13

Bosz is heel pragmatisch en zal vaak genoeg met 1 controlerende middenvelder spelen en 2 lopers maar ook met een echte 10.

Als je het mij vraagt kan Veerman prima op 6. Als Schone het kan dan kan Veerman het ook. En Wijnaldum is een dynamische speler met scorend vermogen en die kan prima op 8 en 10. Waar ik Wijnaldum juist niet zie is op 6 of naast Veerman met een 10 voor zich.

Veerman en Xavi hebben als 8 en 10 wel gigantisch veel scorend vermogen. Dan kun je zelfs nog weg komen met Summerville en Bakayoko.
Waarom zou je Veerman op 6 willen als dit seizoen en ook onder Schmidt al gebleken is dat de organisatie bewaken + controle houden niet zijn sterkste punt is.
Omdat ik 100% zeker weet dat Veerman die rol zou willen en dat de situatie met spelers/trainers om hem hen + principes dermate veranderen dat ik denk dat hij dat kan. En omdat hij zich ontwikkeld heeft afgelopen jaar.

Maar idealiter zet je hem gewoon op 8.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Den Bondskoots wrote: 13 Jun 2023, 12:51
DadOfFour wrote: 13 Jun 2023, 07:38

2013-14 - Rugblessure - 25 wedstrijden
2013-14 - Rugproblemen - 6 wedstrijden
2014-15 - Knieblessure - 2 wedstrijden
2016-17 - Knieblessure - 3 wedstrijden
2016-17 - Hamstringblessure - 2 wedstrijden
2017-18 - Knieblessure - 2 wedstrijden
2017-18 - Ziek - 4 wedstrijden
2018-19 - Spierblessure - 3 wedstrijden
2018-19 - Spierblessure - 3 wedstrijden
2018-19 - Knieblessure - 2 wedstrijden
2018-19 - Rugblessure - 1 wedstrijd
2019-20 - Spierblessure - 4 wedstrijden
2021-22 - Knieblessure - 10 wedstrijden
2022-23 - Scheenbeenfractuur - 27 wedstrijden
2022-23 - Hamstringblessure - 4 wedstrijden

Dat dus verder....
In 10 seizoenen meer dan 80% gespeeld dus.
Jep, het was dan ook mijn punt niet om te zeggen dat hij wel blessuregevoelig zou zijn, maar dat hij niet alleen zijn scheenbeen heeft gebroken.
Vooral ook omdat rugproblemen terug kunnen komen als je ouder wordt (en ik spreek uit ervaring).

Verder week ik gewoon niet of Gini nog goed genoeg is...
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 13 Jun 2023, 13:31
Heruone wrote: 13 Jun 2023, 12:21

Waarom zou je Veerman op 6 willen als dit seizoen en ook onder Schmidt al gebleken is dat de organisatie bewaken + controle houden niet zijn sterkste punt is.
Omdat ik 100% zeker weet dat Veerman die rol zou willen en dat de situatie met spelers/trainers om hem hen + principes dermate veranderen dat ik denk dat hij dat kan. En omdat hij zich ontwikkeld heeft afgelopen jaar.

Maar idealiter zet je hem gewoon op 8.
Hij heeft zich ontwikkeld het afgelopen jaar op vlakken als:

1. Consistenter worden.
2. Meer intensiteit/inhoud in zijn spel kweken.
3. Meer defensieve arbeid verrichten.

Bij Volendam heeft hij als 6 gespeeld. Bij Heerenveen en PSV heeft hij dat (vrijwel) nooit gedaan. En met een specifieke reden. De 6 positie is vrij rigide. Defensief draait het niet om arbeid verrichten of hoe goed je ballen kan veroveren. Het draait om de organisatie kunnen bewaken, de balans houden, passinglijnen eruit halen, zien waar ruimtes gaan vallen en specifieke zones/passinglijnen in transities afdekken, zodat je counter eruit haalt/vertraagt. Aan de bal ben je vrij statisch en hoewel je in de opbouw via rotaties wel dynamiek kan aanbrengen, heb je weinig de mogelijkheid om vrij te bewegen gezien je uitgangspunt altijd het bewaken van de organisatie is. Daarin is je 6 cruciaal.

Veerman past om twee redenen niet binnen dat plaatje:

1. Hij denkt te offensief. Hij beweegt vaak intuïtief en vrij en zoekt de oplossing naar voren zonder daarbij de organisatie achter de bal in de gaten te houden. Ook als een andere speler doorstapt (bijv. Sangare in een double-pivot met Veerman), heeft hij veelvuldig laten zien onder zowel Schmidt als Ruud niet de kwaliteiten te beheersen om daar altijd consistent en goed op te anticiperen.
2. Hij heeft juist ook die ruimte hoger op het veld nodig om beslissend te kunnen zijn met een assist, een goal of een steekpass. Ook die ruimte krijgt hij als 6 niet. Als 6 ben je in principe enkel een distribuerende speler. Een spelverdeler, maar absoluut geen spelmaker. Veerman kan overigens beide, maar juist in dat laatste aspect kan hij met zijn intelligentie, inzicht en traptechniek het verschil maken t.o.v. zijn medespelers.

Ik denk niet dat Veerman op 6 als controleur gaat belanden om die redenen. De ontwikkeling voor Veerman zit hem met name in meer fysiek + inhoud + intensiteit kweken in zijn spel. Eenzelfde transformatie als dat Kökcu heeft ondergaan onder Slot. Lukt dat, kan het echt een hele goede 8 worden.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Posts: 595
Joined: 24 Jun 2022, 11:12
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Couhaib Driouech
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Xavi gaat lekker los als een betere versie van Kai Havertz bij Bayer Leverkusen
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nou, waar blijft die Argentijnse slager?
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

StratumZuid wrote: 13 Jun 2023, 12:43 Is Gini niet helemaal op na die blessure? Krijg er een beetje een Ibi gevoel bij
Ik sta ook niet zo te springen. Laat sinds vertrek uit Liverpool gewoon niet zo veel zien, veel blessures en kost een vermogen. Wel een fantastische gozer maar dat zijn Luuk, Guus oa ook. We moeten fitte kwaliteit hebben en vermogen creëren.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik lees dat hij veel blessures heeft gehad en een terugslag qua fysiek. Of ik vergis mij, of hij heeft “alleen” een scheenbeenbreuk gehad, wat natuurlijk een ernstige blessure is. Daarna ook weer de nodige minuten gemaakt bij Roma, met oa meer in een finale. Je kan van Mourinho vinden wat je wilt, maar hij gaat niet een niet fitte speler erin wisselen in een finale.

Ben dus benieuwd waarom iedereen roept dat hij fysiek niet meer is wat het was. Als hij hier een volledige voorbereiding mee kan draaien, gezien zijn wedstrijden dit seizoen?
YMSA13
Lid 2e elftal
Posts: 152
Joined: 22 Jun 2022, 21:16
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Image

Dit account kwam eerder met dat Bosz de belangrijkste kandidaat was voor rik en marco ermee kwamen. Of dit weer klopt is natuurlijk niet zeker.
Rigo
Bankzitter
Posts: 266
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 13 Jun 2023, 14:58 Nou, waar blijft die Argentijnse slager?
Santiagooo hezze
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

YMSA13 wrote: 13 Jun 2023, 15:31 Image

Dit account kwam eerder met dat Bosz de belangrijkste kandidaat was voor rik en marco ermee kwamen. Of dit weer klopt is natuurlijk niet zeker.
Nah, die pikken hier ook alles op en doen alsof ze bronnen hebben.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

YMSA13 wrote: 13 Jun 2023, 15:31
Dit account kwam eerder met dat Bosz de belangrijkste kandidaat was voor rik en marco ermee kwamen. Of dit weer klopt is natuurlijk niet zeker.
PSVMedium is niets meer dan een roddelkrant die alles zonder te checken als feit aanneemt en op z'n insta plempt.
Last edited by Ardbeg on 13 Jun 2023, 15:43, edited 1 time in total.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kortom, precies zoals 99,99% van de linkjes, social media kanalen en wannabee insiders wat je hier elke dag weer ziet :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply