Transferwindow 2023/24
- De Realist
- Internationale topspeler
Hebben we het nog steeds over lang, Kluivert, dolberg, sinkgraven, daisy, klaasen, vd bank en dat soort kansloze figuren hier? Zijn we het Getafe aan de Amstel forum?
Het zijn ook niet bepaald Xavi's, Lozano's of Guardado's he, echt op geen enkele manier voegen die iets positiefs toe als we een paar stappen omhoog willen maken.
Het zijn ook niet bepaald Xavi's, Lozano's of Guardado's he, echt op geen enkele manier voegen die iets positiefs toe als we een paar stappen omhoog willen maken.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Die lopen er maar die zullen ook veel meer kosten. Kluivert is echt een prima speler, hele goede techniek, onvoorspelbaar en een hele gezonde dosis werklust. Werd niet voor niets in seizoen 16/17 (hij was toen zelf 17) al redelijk wat gebruikt door Bosz. Dit seizoen best veel minuten gemaakt bij Valencia, wat heel veel rouleerde, zowel in formatie als in spelers en bijv. ook regelmatig met een Musah (groot talent), Gaya (normaal linksback, aanvoerder), of Lino (groot talent, gehuurd van Atletico) aan de buitenkant speelden. Ook vaak een 4-4-2 met 'vierkant' middenveld waardoor buitenspelers zoals hij niet eens een kans kregen.
Vorig seizoen bij Nice (die toen erg goed waren en lang in de top van de Ligue 1 meededen (hielden lang de tweede/derde plek bezet) toch flink veel minuten gemaakt (als je zijn speelminuten door 90 deelt kom je op 24 volledige wedstrijden uit, terwijl hij er ook even uit heeft gelegen met een hamstringblessure aan het begin van het seizoen).
Daarvoor zat hij bij RB Leipzig die tweede werden in de Bundesliga, waar hij redelijk wat minuten maakte maar niet heel veel, mede doordat Leipzig regelmatig met wingbacks op de zijkanten speelde (3-4-2-1 met 2 '10-en') of juist een opstelling zonder buitenspelers had (4-3-1-2).
19/20 bij Roma heel veel speelminuten in de eerste seizoenshelft, was toen gewoon basisspeler.
Je krijgt niet voor niks best wat kansen bij een club als Roma (met in zijn periode Ranieri en Fonseca als trainer, geen koekenbakkers), RB Leipzig, wat tweede werd in Duitsland en weinig met buitenspelers speelden stelden hem wel op op de momenten dat ze met een buitenspeler speelden. Bij Nice speelde hij behoorlijk veel, Nice werd uiteindelijk 5e maar tussen plek 2 en plek 5 zaten aan het eind van het seizoen 5 punten en Nice heeft heel lang tweede of derde gestaan, dus dat was vorig seizoen gewoon een ijzersterke ploeg in Frankrijk. Bij Valencia dit seizoen werd veel gerouleerd, hebben 3 trainers versleten in 1 seizoen en hebben veel verschillende formaties gebruikt met (in de aanval) behoorlijk goede spelers. Toch ook daar veel minuten gemaakt op de momenten dat er wél met buitenspelers werd gespeeld.
Last edited by Sensation on 14 Jun 2023, 10:37, edited 1 time in total.
- TheSyb
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV (duh)
Kluivert heeft in zijn gehele carriére 2 maal meer dan 20 volle wedstrijden gespeeld; lees: 1800+ minuten. In 17/18 en 21/22, in eerstgenoemde wist hij voor het eerst (en laatst) bij meer dan 10 goals betrokken te zijn. Ook zijn cijfers per 90 zijn niet goed, alleen in 16/17 (met 788 minuten) en 17/18 wist hij het voor elkaar te krijgen om een g/a per 90 van boven de 0.5 te halen. Dat wil zeggen dat hij in elk ander seizoen ruim 2 volledige wedstrijden nodig heeft gehad om bij een goal betrokken te zijn.
Te vergelijking: Bakayoko heeft dit seizoen 0.66 G/A per 90, ofwel een goal of assist elke 135 minuten, cijfers die Kluivert nog nooit heeft gehaald uitgezonderd dat seizoen met nog geen 800 minuten. Ik ben het dus redelijk met de stelling eens dat Kluivert een middelmatige aanvaller is, de cijfers laten het zien
Te vergelijking: Bakayoko heeft dit seizoen 0.66 G/A per 90, ofwel een goal of assist elke 135 minuten, cijfers die Kluivert nog nooit heeft gehaald uitgezonderd dat seizoen met nog geen 800 minuten. Ik ben het dus redelijk met de stelling eens dat Kluivert een middelmatige aanvaller is, de cijfers laten het zien
-
- Legende
Lang is zowel vervelend voor je groep als te wisselvallig en moeilijk coachbaar. Op een goede dag is hij heel erg goed en kan hij het verschil maken, ook Europees. Echter zitten er ook een stuk vaak mindere dagen tussen waardoor hij heel erg wisselvallig is. Het helpt ook niet mee dat hij zich beter vindt dan dat hij is. Had hij bij Ajax al en nu ook bij Brugge. Die krijgen na zijn goede seizoen lang (no pun) niet meer zoveel als dat ze er vorige zomer hadden voor kunnen krijgen.
Kluivert is inmiddels 24 jaar en zou een prima speler voor PSV zijn. Echter niet meer dan prima met af en toe een mooie actie en/of goal en daar ga je niet een flinke transfersom voor betalen als je deze parameters bij elkaar legt. Leeftijd, kwaliteit, rendement, bedrag van aankoop en salaris. Als je voor vele miljoenen een buitenspeler wil halen waarvan de bedoeling is dat die over een paar jaar niet meer een paar keer over de kop zou kunnen gaan dan moet zo iemand meer kwaliteit hebben en direct kunnen leveren nationaal en internationaal. Niet de standaarden naar beneden brengen vanwege de Nederlandse nationaliteit. (In het extreme geval destijds met Luckassen)
Kluivert is inmiddels 24 jaar en zou een prima speler voor PSV zijn. Echter niet meer dan prima met af en toe een mooie actie en/of goal en daar ga je niet een flinke transfersom voor betalen als je deze parameters bij elkaar legt. Leeftijd, kwaliteit, rendement, bedrag van aankoop en salaris. Als je voor vele miljoenen een buitenspeler wil halen waarvan de bedoeling is dat die over een paar jaar niet meer een paar keer over de kop zou kunnen gaan dan moet zo iemand meer kwaliteit hebben en direct kunnen leveren nationaal en internationaal. Niet de standaarden naar beneden brengen vanwege de Nederlandse nationaliteit. (In het extreme geval destijds met Luckassen)
- GiveCup2day
- International
- Clubvoorkeur: PSV en Chelsea
Het is een voetbalforum hé, daar wordt wel vaker over spelers gediscussieerd. Je slaat het wel makkelijk dood door erg gechargeerd spelers als "daisy, klaasen, vd bank en dat soort kansloze figuren" erbij te halen. Het gaat om Lang en Kluivert. Over beide valt wat te zeggen, maar dat ze bij Getafe aan de Amstel hebben gespeeld kan mij in ieder geval weinig schelen. Maar daarmee mag je het wel gewoon bespreken.De Realist wrote: ↑14 Jun 2023, 10:35 Hebben we het nog steeds over lang, Kluivert, dolberg, sinkgraven, daisy, klaasen, vd bank en dat soort kansloze figuren hier? Zijn we het Getafe aan de Amstel forum?
Lang lijkt mij niet geschikt voor de groepsdynamiek, echt een dorpsidioot, al laat hij af en toe mooie dingen zien. Kluivert is wat mij betreft een interessante speler, maar of hij PSV dusdanig beter maakt? Is wat mij betreft wel een vraagteken. Als je Kluivert voor 5 miljoen kan ophalen zou ik het wel de gok waard vinden. Is hij zo veel slechter dan Summerville, die meer dan 10 miljoen moet kosten?
- Juancho
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Als Kluivert iets zou kunnen zijn, dan alleen als vervanger van El G wat mij betreft. En dan nog zal er een glasbak moeten komen die PSV echt veel beter maakt. Kluivert moet wat mij betreft nooit die glasbak gaan worden als aankoop. Hij kan dan een handige buitenspeler zijn die je zowel links als rechts kan neerzetten. Dat soort speler heb je ook nodig, dus in dat kader vind ik het een prima tussenweg. Maar dus niet nogmaals als grote versterking voor de basis voorin wat PSV kei en keihard nodig heeft.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- DC_PSV
- Vedette
Hier moet je nooit aan beginnen, wat een niveau zeg.
Code: Select all
https://fb.watch/l9eAjEzuj-/[/code
Last edited by DC_PSV on 14 Jun 2023, 10:57, edited 1 time in total.
#simplythebest
-
- Regelmatige invaller
Heeft daarna bij Dortmund, Leverkussen en Lyon gewerkt. Maar daar kennen we amper spelers dus wordt er niet over gespeculeerd. Gewoon rustig afwachten, zien vanzelf in augustus wie er op het veld staan.
- GiveCup2day
- International
- Clubvoorkeur: PSV en Chelsea
Jep, volledig mee eens. Je haalt met een Kluivert wel de ondergrens omhoog wat betreft wisselspelers. Als je hem kan vervangen voor de El Ghazi's van onze selectie doe je prima zaken. Moet je hem wel voor pakweg 5 miljoen kunnen oppikken.Juancho wrote: ↑14 Jun 2023, 10:54 Als Kluivert iets zou kunnen zijn, dan alleen als vervanger van El G wat mij betreft. En dan nog zal er een glasbak moeten komen die PSV echt veel beter maakt. Kluivert moet wat mij betreft nooit die glasbak gaan worden als aankoop. Hij kan dan een handige buitenspeler zijn die je zowel links als rechts kan neerzetten. Dat soort speler heb je ook nodig, dus in dat kader vind ik het een prima tussenweg. Maar dus niet nogmaals als grote versterking voor de basis voorin wat PSV kei en keihard nodig heeft.
- ShovingNE2
- Site Admin
Haha. Gewoon rustig afwachten. Ik leef voor transferwindows.DoelbewustProvoceren wrote: ↑14 Jun 2023, 10:57Gewoon rustig afwachten, zien vanzelf in augustus wie er op het veld staan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- M.Delgado
- Vaste waarde in elftal
Transferwindowfetisjisten zijn is niet zomaar een bestaan hè!ShovingNE2 wrote: ↑14 Jun 2023, 11:17Haha. Gewoon rustig afwachten. Ik leef voor transferwindows.DoelbewustProvoceren wrote: ↑14 Jun 2023, 10:57Gewoon rustig afwachten, zien vanzelf in augustus wie er op het veld staan.
-
- Legende
Precies, rustig afwachten doen we in september, wanneer het weer tijd is om te speculeren over de opvolger van Bosz. Die zit er dan immers al 3 maanden.ShovingNE2 wrote: ↑14 Jun 2023, 11:17Haha. Gewoon rustig afwachten. Ik leef voor transferwindows.DoelbewustProvoceren wrote: ↑14 Jun 2023, 10:57Gewoon rustig afwachten, zien vanzelf in augustus wie er op het veld staan.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
- Regelmatige invaller
Ik ben erg benieuwd waar PSV mee aan komt zetten deze zomer, hebben soms best een paar verassende namen gehaald in de afgelopen jaren met Götze, Hazard, Simons etc. en het feit dat ze zelfs Memphis terug hebben proberen te halen is best veelbelovend, zeker nu met een nieuwe trainer in Bosz die ook wel een aantal “key players” binnen zal willen halen voor zijn speelstijl
- ShovingNE2
- Site Admin
Bosz heeft twee keer met muitende spelers te maken gehad. Denk niet dat hij Noa Lang erbij wil hebben.
Die gaat ook nooit trekken dat Xavi de echte vedette is en en niet hij.
Die gaat ook nooit trekken dat Xavi de echte vedette is en en niet hij.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Bankzitter
- DonyellMalen
- Legende
Danjuma, Lang, Kluivert, Summerville. Buitenspeler -> Nederlands. Okay, ik neem die..
Man, we worden constant alleen maar met de meest voor de hand liggende namen in verband gebracht. We willen verfrissende namen zien. Kwaliteit staat voorop, Nederlandse nationaliteit is een leuke bijkomstigheid, maar gaat uiteindelijk om kwaliteit.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Barcola jongens. Vergeet al die genoemde (Nederlandse) prutsers.
Cola Pepsi Baka voorin
Veerman Xavi Spierings PnA
PvA Boscagli Beraldo vEwijk
Benny
Cash cows - Cola, Pepsi, Baka, Xavi, Beraldo, vEwijk - 6 in totaal.
Ervaring met Benny, PvA, Boscagli en Veerman, kan beter maar tis wat het tis. Liever Pepsi in de spits dan Luuk, maar die zal ook veel spelen. Pepsi kan ook rechtsbuiten.
Cola Pepsi Baka voorin
Veerman Xavi Spierings PnA
PvA Boscagli Beraldo vEwijk
Benny
Cash cows - Cola, Pepsi, Baka, Xavi, Beraldo, vEwijk - 6 in totaal.
Ervaring met Benny, PvA, Boscagli en Veerman, kan beter maar tis wat het tis. Liever Pepsi in de spits dan Luuk, maar die zal ook veel spelen. Pepsi kan ook rechtsbuiten.
Last edited by RIO on 14 Jun 2023, 12:09, edited 1 time in total.
-
- Lid scoutingsteam
Jammer dat Nederlandse media over het algemeen zo weinig contacten in Noord- en Zuid-Amerika hebben. Of überhaupt buiten onze landsgrenzen. Dat zou het aantal geruchten fors doen toenemen.
En dat is verder geen kritiek aan Rik of VI ofzo, gewoon een hele brede constatering. Een gebrek aan contacten, maar ook kennis van de markt. Zo'n lijstje met 9 potentiële versterkingen op basis van Bosz' verleden bijvoorbeeld. Verschrikkelijk. Nou komt dat van een waardeloze knip-en-plaksite, maar met 3 uur werk kan zelfs een beetje stagiaire een leuk lijstje maken. Je bent verdomme geïnteresseerd en geïnvesteerd in de voetbalsport en noemt Diks en Tapsoba. Schiet me lek. Dan doe je maar wat.
Het niveau van dit forum ligt zo laag nog niet hoor.
En dat is verder geen kritiek aan Rik of VI ofzo, gewoon een hele brede constatering. Een gebrek aan contacten, maar ook kennis van de markt. Zo'n lijstje met 9 potentiële versterkingen op basis van Bosz' verleden bijvoorbeeld. Verschrikkelijk. Nou komt dat van een waardeloze knip-en-plaksite, maar met 3 uur werk kan zelfs een beetje stagiaire een leuk lijstje maken. Je bent verdomme geïnteresseerd en geïnvesteerd in de voetbalsport en noemt Diks en Tapsoba. Schiet me lek. Dan doe je maar wat.
Het niveau van dit forum ligt zo laag nog niet hoor.
Last edited by Ykhim on 14 Jun 2023, 12:09, edited 1 time in total.