PSV jeugdtalent: via andere profclubs of amateurteam?s

Alles over de jeugd van PSV.
Post Reply
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik vroeg me eigenlijk af hoe belangrijk de jeugdscouting was met transfers vanaf andere profclubs t.o.v amateurclubs en wat daarin de verhouding was. Dus heb even een sample gemaakt van de PSV talenten sinds 2013 die in de eerste selectie zaten en daar speeltijd hadden (mocht ik iemand vergeten zijn of juist onterrect erin gezet hebben laat het weten. Ik ben uitgegaan van spelers die binnen Nederland gehaald zijn of uit België kwamen volgens het principe van UEFA afstand jeugdtransfers waardoor ook Bakkali er bv. net binnenvalt. Verder gaat het om spelers die in Jong PSV of vroegere jeugdelftallen instroomden en nog niet echt profvoetbal gespeeld hadden (Willems en Rosario vielen daardoor af). Spelers die jeugdprofvoetbal gespeeld hadden maar daarna naar de amateurs waren gegaan en vanaf die weg een stap gezet hebben reken ik tot de amateurweg. Spelers die via profclubs kwamen waren de volgende: Aboukhlal, Lammers, Catic, Locadia (Willem II), Tamata (NAC), Bergwijn (Ajax), Bakkali (Standard), Saibari (Genk), Zoet (Veendam), Bakayoko (Anderlecht) Vertessen (Westerlo) Van Ooijen (Den Bosch), De Wijs (RKC), Piroe (Feyenoord), . Spelers die via amateurclubs kwamen: Teze, Obispo, Koch, Gakpo, Hendrix, Sambo, Brenet.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

VeresRivne wrote: 16 Jun 2023, 10:33 Ik vroeg me eigenlijk af hoe belangrijk de jeugdscouting was met transfers vanaf andere profclubs t.o.v amateurclubs en wat daarin de verhouding was. Dus heb even een sample gemaakt van de PSV talenten sinds 2013 die in de eerste selectie zaten en daar speeltijd hadden (mocht ik iemand vergeten zijn of juist onterrect erin gezet hebben laat het weten. Ik ben uitgegaan van spelers die binnen Nederland gehaald zijn of uit België kwamen volgens het principe van UEFA afstand jeugdtransfers waardoor ook Bakkali er bv. net binnenvalt. Verder gaat het om spelers die in Jong PSV of vroegere jeugdelftallen instroomden en nog niet echt profvoetbal gespeeld hadden (Willems en Rosario vielen daardoor af). Spelers die jeugdprofvoetbal gespeeld hadden maar daarna naar de amateurs waren gegaan en vanaf die weg een stap gezet hebben reken ik tot de amateurweg. Spelers die via profclubs kwamen waren de volgende: Aboukhlal, Lammers, Catic, Locadia (Willem II), Tamata (NAC), Bergwijn (Ajax), Bakkali (Standard), Saibari (Genk), Zoet (Veendam), Bakayoko (Anderlecht) Vertessen (Westerlo) Van Ooijen (Den Bosch), De Wijs (RKC), Piroe (Feyenoord), . Spelers die via amateurclubs kwamen: Teze, Obispo, Koch, Gakpo, Hendrix, Sambo, Brenet.
Bedoel je dan of er een club tussen heeft gezeten tussen amateur club en PSV?
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

DeEintovenaar wrote: 16 Jun 2023, 10:39
VeresRivne wrote: 16 Jun 2023, 10:33 Ik vroeg me eigenlijk af hoe belangrijk de jeugdscouting was met transfers vanaf andere profclubs t.o.v amateurclubs en wat daarin de verhouding was. Dus heb even een sample gemaakt van de PSV talenten sinds 2013 die in de eerste selectie zaten en daar speeltijd hadden (mocht ik iemand vergeten zijn of juist onterrect erin gezet hebben laat het weten. Ik ben uitgegaan van spelers die binnen Nederland gehaald zijn of uit België kwamen volgens het principe van UEFA afstand jeugdtransfers waardoor ook Bakkali er bv. net binnenvalt. Verder gaat het om spelers die in Jong PSV of vroegere jeugdelftallen instroomden en nog niet echt profvoetbal gespeeld hadden (Willems en Rosario vielen daardoor af). Spelers die jeugdprofvoetbal gespeeld hadden maar daarna naar de amateurs waren gegaan en vanaf die weg een stap gezet hebben reken ik tot de amateurweg. Spelers die via profclubs kwamen waren de volgende: Aboukhlal, Lammers, Catic, Locadia (Willem II), Tamata (NAC), Bergwijn (Ajax), Bakkali (Standard), Saibari (Genk), Zoet (Veendam), Bakayoko (Anderlecht) Vertessen (Westerlo) Van Ooijen (Den Bosch), De Wijs (RKC), Piroe (Feyenoord), . Spelers die via amateurclubs kwamen: Teze, Obispo, Koch, Gakpo, Hendrix, Sambo, Brenet.
Bedoel je dan of er een club tussen heeft gezeten tussen amateur club en PSV?
ik bedoel heel simpel gezegd of de club waarvan PSV de speler in de jeugd haalde een BVO was of niet.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Post Reply