Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
1913PSV.
Vaste waarde in elftal
Posts: 661
Joined: 12 Jun 2022, 18:10
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RIO wrote: 16 Jun 2023, 18:03 Timothy Castagne, is dat een rechts of linksback? Volgens mij een rechtsback. Gedegradeerd met Leicester.
Rechtsback inderdaad. Lijkt naar Juve te gaan.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Hier vaker genoemd, maar naar Anderlecht dus.
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Oke het is Anderlecht maar hoe kan de nummer 11 van België zulke spelers voor zulke bedragen binnenhalen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hebben ze heel snel geregeld. Knap hoor. Daar gaan ze nog veel plezier aan beleven.

Ik ben benieuwd of dit daadwerkelijk de Argentijn was waar wij interesse in hadden. Die geluiden waren best serieus daar, maar je kan je moeilijk voorstellen dat we het financieel en/of sportief zouden afleggen tegen Anderlecht.
User avatar
Fenomeno
Talent
Posts: 70
Joined: 30 May 2023, 22:55
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik hoor vaak echt hele goede dingen over Fabricio Diaz van Liverpool Montevideo, is ook wel eens vaag met Barcelona in verband gebracht. Schijnt een slimme spelverdeler te zijn die aan de bal nauwelijks onder druk te krijgen is, weliswaar in eigen land natuurlijk. Denk dat we onder Bosz met de 'enkele pivot' meer behoefte hebben aan comfort aan de bal en het vermogen om het spel te versnellen. Deze jongen is tevens al aanvoerder gemaakt op jonge leeftijd en is dat ook bij de nationale onder-21, vind ik wel positieve signalen qua mentaliteit etc.

Ykhim, ben erg benieuwd: ken jij deze speler, hoe denk jij over die competitie en is daar wekelijks uitblinken een gok die je kan nemen als Nederlandse top?
Rdj
Ballenjongen
Posts: 29
Joined: 08 Jan 2022, 23:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bij Liverpool Montevideo loopt ook een aardige spits rond, loopt dit jaar bijna één op één en lijkt op Cavani. Zijn naam is Ruben Bentancourt😅
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 17 Jun 2023, 11:43 Hebben ze heel snel geregeld. Knap hoor. Daar gaan ze nog veel plezier aan beleven.

Ik ben benieuwd of dit daadwerkelijk de Argentijn was waar wij interesse in hadden. Die geluiden waren best serieus daar, maar je kan je moeilijk voorstellen dat we het financieel en/of sportief zouden afleggen tegen Anderlecht.
Neu. Mikken hoger.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Fenomeno wrote: 17 Jun 2023, 16:01 Ik hoor vaak echt hele goede dingen over Fabricio Diaz van Liverpool Montevideo, is ook wel eens vaag met Barcelona in verband gebracht. Schijnt een slimme spelverdeler te zijn die aan de bal nauwelijks onder druk te krijgen is, weliswaar in eigen land natuurlijk. Denk dat we onder Bosz met de 'enkele pivot' meer behoefte hebben aan comfort aan de bal en het vermogen om het spel te versnellen. Deze jongen is tevens al aanvoerder gemaakt op jonge leeftijd en is dat ook bij de nationale onder-21, vind ik wel positieve signalen qua mentaliteit etc.

@Ykhim, ben erg benieuwd: ken jij deze speler, hoe denk jij over die competitie en is daar wekelijks uitblinken een gok die je kan nemen als Nederlandse top?
Dit is inderdaad een uitstekende speler. Geen sloper, maar meer een voetballende '6' en in die zin iemand die qua manier van spelen ook wel past in hoe Bosz het ziet, althans op basis van wat o.a. Heruone weleens uitgelegd heeft. Een speler met een hele goeie trap, rust aan de bal, altijd op zoek naar de aanvallende oplossing, niet onder druk te zetten, uitstekende lange bal, uitstekende steekpass, iemand die het tempo bepaalt. Af en toe nog een beetje lichtzinnig of wat gemakzuchtig zoals je bij Veerman ook weleens zag, en fysiek gezien voegt hij niet zoveel toe. Is verder inderdaad aanvoerder in de teams waarin hij speelt, is ook niet onlogisch omdat hij het spelletje gewoon goed ziet, de boel goed kan neerzetten en aan de bal natuurlijk een bepaalde volwassenheid heeft. Wat profiel betreft heeft hij veel weg van Frenkie de Jong of misschien eerder nog Kimmich, denk ik. De competitie is verder niet denderend (vergelijkbaar met onderkant/middenmoot Eredivisie), maar bij dit soort type spelers heb ik nooit zoveel twijfels over een volgende stap. Die zien het spelletje gewoon 3x zo snel als anderen, wat ook de reden is dat ze niet onder druk te zetten zijn. Ze hebben de oplossing namelijk altijd allang gezien en hebben ook de technische bagage om daarnaar te handelen. Ik denk dat je die gok zeker zou kunnen nemen. Sterker nog: ik denk dat het geen gok zou zijn.

Ik had het laatst ook met Smeets14 over hem, maar tot voor kort werd aangenomen dat Barcelona hem zou overnemen op het moment dat ze financieel gezien groen licht zouden krijgen voor transfers. Dat is volgens mij twee weken geleden gebeurd, maar blijkbaar hebben ze in Spanje eerst andere prioriteiten. Ik meen ook dat zijn zaakwaarnemer gisteren liep te verkondigen dat Italiaanse teams (met name Internazionale) op pole-position liggen vanwege goede banden met zijn management, maar dat het nog niet tot concrete aanbiedingen is gekomen. Best gek, want afgelopen winter zette zijn club in op zo'n 8 miljoen (en 20% doorverkoop ofzo) en dat zal echt niet veel hoger geworden zijn. Dat is geen geld voor zulke talenten. Toch zit 'ie nog steeds lekker in Uruguay. Wie weet. Ik zou het wel een gave transfer vinden en zoals je zegt zou hij op het eerste oog een goeie match zijn met wat Bosz wil.

Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 17 Jun 2023, 16:52
Ykhim wrote: 17 Jun 2023, 11:43 Hebben ze heel snel geregeld. Knap hoor. Daar gaan ze nog veel plezier aan beleven.

Ik ben benieuwd of dit daadwerkelijk de Argentijn was waar wij interesse in hadden. Die geluiden waren best serieus daar, maar je kan je moeilijk voorstellen dat we het financieel en/of sportief zouden afleggen tegen Anderlecht.
Neu. Mikken hoger.
Inderdaad, wachten op buitenkansjes als Til en El Ghazi…

;)
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 17 Jun 2023, 17:27
Ardbeg wrote: 17 Jun 2023, 16:52

Neu. Mikken hoger.
Inderdaad, wachten op buitenkansjes als Til en El Ghazi…

;)
Let maar op!
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik hoop het :mrgreen:
User avatar
Fenomeno
Talent
Posts: 70
Joined: 30 May 2023, 22:55
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 17 Jun 2023, 17:19
Fenomeno wrote: 17 Jun 2023, 16:01 Ik hoor vaak echt hele goede dingen over Fabricio Diaz van Liverpool Montevideo, is ook wel eens vaag met Barcelona in verband gebracht. Schijnt een slimme spelverdeler te zijn die aan de bal nauwelijks onder druk te krijgen is, weliswaar in eigen land natuurlijk. Denk dat we onder Bosz met de 'enkele pivot' meer behoefte hebben aan comfort aan de bal en het vermogen om het spel te versnellen. Deze jongen is tevens al aanvoerder gemaakt op jonge leeftijd en is dat ook bij de nationale onder-21, vind ik wel positieve signalen qua mentaliteit etc.

@Ykhim, ben erg benieuwd: ken jij deze speler, hoe denk jij over die competitie en is daar wekelijks uitblinken een gok die je kan nemen als Nederlandse top?
Dit is inderdaad een uitstekende speler. Geen sloper, maar meer een voetballende '6' en in die zin iemand die qua manier van spelen ook wel past in hoe Bosz het ziet, althans op basis van wat o.a. @Heruone weleens uitgelegd heeft. Een speler met een hele goeie trap, rust aan de bal, altijd op zoek naar de aanvallende oplossing, niet onder druk te zetten, uitstekende lange bal, uitstekende steekpass, iemand die het tempo bepaalt. Af en toe nog een beetje lichtzinnig of wat gemakzuchtig zoals je bij Veerman ook weleens zag, en fysiek gezien voegt hij niet zoveel toe. Is verder inderdaad aanvoerder in de teams waarin hij speelt, is ook niet onlogisch omdat hij het spelletje gewoon goed ziet, de boel goed kan neerzetten en aan de bal natuurlijk een bepaalde volwassenheid heeft. Wat profiel betreft heeft hij veel weg van Frenkie de Jong of misschien eerder nog Kimmich, denk ik. De competitie is verder niet denderend (vergelijkbaar met onderkant/middenmoot Eredivisie), maar bij dit soort type spelers heb ik nooit zoveel twijfels over een volgende stap. Die zien het spelletje gewoon 3x zo snel als anderen, wat ook de reden is dat ze niet onder druk te zetten zijn. Ze hebben de oplossing namelijk altijd allang gezien en hebben ook de technische bagage om daarnaar te handelen. Ik denk dat je die gok zeker zou kunnen nemen. Sterker nog: ik denk dat het geen gok zou zijn.

Ik had het laatst ook met @Smeets14 over hem, maar tot voor kort werd aangenomen dat Barcelona hem zou overnemen op het moment dat ze financieel gezien groen licht zouden krijgen voor transfers. Dat is volgens mij twee weken geleden gebeurd, maar blijkbaar hebben ze in Spanje eerst andere prioriteiten. Ik meen ook dat zijn zaakwaarnemer gisteren liep te verkondigen dat Italiaanse teams (met name Internazionale) op pole-position liggen vanwege goede banden met zijn management, maar dat het nog niet tot concrete aanbiedingen is gekomen. Best gek, want afgelopen winter zette zijn club in op zo'n 8 miljoen (en 20% doorverkoop ofzo) en dat zal echt niet veel hoger geworden zijn. Dat is geen geld voor zulke talenten. Toch zit 'ie nog steeds lekker in Uruguay. Wie weet. Ik zou het wel een gave transfer vinden en zoals je zegt zou hij op het eerste oog een goeie match zijn met wat Bosz wil.

Mooie toelichting!

Zoals ik het een beetje interpreteer is het alsof club, speler en management al meer mikken op een transfer richting een topcompetitie. Verbeter me als het niet klopt maar het is niet ideaal voor PSV dat de lokale makelaars daar ook een stuk 'beter' lijken sinds een jaar of 6-7, hebben de contacten om ze naar de top te brengen zonder 'bemoeienis' van een tussenstation als PSV. Misschien niet onterecht, Nunez, Araujo en Valverde zijn toch mooie voorbeelden van spelers die vanuit daar snel de volgende stappen hebben kunnen maken in een La Liga. Slaag je daar niet kun je nog altijd ergens anders heen op basis van je naam zal ook meegenomen worden.

Toch hoop je dat het PSV dit jaar lukt om een speler te vinden zoals Lozano, een behoorlijk bewezen talent in eigen land die voor een tussenstation gaat. Bij voorkeur op de 6 positie omdat we achterin misschien wat meer ervaring kunnen gebruiken denk ik. Zijn er nog andere namen in Zuid-Amerika met een interessant en realistisch profiel op die plek volgens jou? Hezze gaat naar Brussel, Varela zie ik eigenliijk ook eerder naar een Portugal of Spanje vertrekken, maar dat baseer ik alleen maar op geruchten rondom grote clubs en laat ik graag ontkrachten.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De Zuid-Amerikaanse markt in z'n geheel wordt steeds minder ideaal voor PSV, maar dat hangt ook een beetje samen met de stilstand van onze club. De prijzen gaan daar omhoog, dus daarin moeten we meegaan en daarvoor hebben we dus ook meer geld nodig. Lastige makelaars en andere partijen met belangen zijn van alle tijden, maar het is met name dat financiële aspect dat PSV in het recente verleden moeilijkheden heeft opgeleverd. En verder worden met name Amerikaanse en Braziliaanse clubs steeds vermogender, waardoor Zuid-Amerikanen ook steeds vaker de stap naar die landen zetten, wat voor PSV uiteindelijk ook niet gunstig is. Transfers daar kosten in de regel gewoon veel tijd, moeite en geld.

Hezze voor '6' was een prima aankoop geweest. Die had je er goed bij kunnen hebben voor het geld dat Anderlecht nu gaat betalen. Maar goed: bij Boca lopen vier getalenteerde middenvelders (Varela, Medina, Fernández en Almendra), Anibal Moreno is een goeie middenvelder van 24, Ignacio Miramón is een 19-jarig toptalent. Fabricio Díaz heb je al genoemd, en in Brazilië heb je bijvoorbeeld nog Johnny Cardoso en Fausto Vera rondlopen. Niet allemaal precies dezelfde types, maar het lijstje interessante middenvelders in Zuid- en Noord-Amerika is behoorlijk lang, langer dan de negen die ik hier noem in elk geval.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nja er zijn al best wat (ex) TDs geweest die hebben uitgelegd dat Zuid Amerikanen regelmatig aanpassingsperiode nodig hebben en dat is ook echt een factor wat mee speelt denk ik. PSV moet al jaren begin augustus klaar zijn en op kracht zijn en vaak kiezen ze dan voor plug and play ipv spannend van ver weg.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Al eens eerder hier genoemd, nu een bericht dat hij weg mag. Heeft nog een 1jarig contract. Hoog inzetten is het, maar wel welkom.

https://gianlucadimarzio.com/it/fiorent ... iugno-2023



https://www.transfermarkt.nl/igor/profi ... 50#subnavi
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 17 May 2023, 11:52 Aster Vranckx blijft eveneens een interessante optie voor het middenveld van komend seizoen in mijn ogen. Speelt niet veel bij Milan en dit zijn nog de spelers in categorie van ca. 10 miljoen die haalbaar zijn voor PSV. Wolfsburg is overigens eigendom van de beste man en hebben hem in 2021 voor acht miljoen overgenomen van KV Mechelen. Goede, fysiek sterke speler die in mijn ogen meer minuten zou moeten krijgen bij AC Milan, maar PSV kan daar wellicht van profiteren.

https://www.transfermarkt.nl/aster-vran ... ler/503881



Blonk in België al uit:
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 19 Jun 2023, 16:18
Vind je hem een interessante speler voor PSV?
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Is wel een middenvelder... :think:
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 19 Jun 2023, 16:18
Schijnt naar FC Utrecht te gaan.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Anibal Moreno wil ik hier eigenlijk alleen al zien vanwege zijn naam. Ignacio Miramón nog zo'n gave naam.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Beter dan onze eigen Yaël Gil y Muiños? :mrgreen:
dannyPSV
Jeugdinternational
Posts: 132
Joined: 28 Jan 2022, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Jerdy Schouten
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Geen idee of dit het juiste topic is om dit te plaatsen, maar ik kwam laatst deze nieuwe interessante site tegen: https://datamb.football/radars/. Hiermee kan je radargrafieken maken waarin 2 spelers vergeleken worden. Zo krijg je bijv. dit wanneer je Guti en Spierings vergelijkt:

Image

Het is niet heel gedetailleerd, maar wellicht wel handig om snel spelers te kunnen vergelijken.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Leuk. Op basis daarvan zou Spierings dus een lichte verbetering zijn tov Guti.
Post Reply