Positieve supporters topic

Algemene zaken van PSV.
Post Reply
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Europees nog alles in eigen hand, 3x winnen waarvan twee thuiswedstrijden en dan gaan we gewoon door naar de K.O. fase. Niks aan het handje.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Helemaal eens. En na vier goede, dominante helften speelde we gisteren inderdaad een slechte tweede helft, die ook nog eens deels verklaarbaar is door het gebrek aan rust. Je ziet dat het spel en de lijn Schmidt steeds duidelijker worden, alleen de laatste pass houdt nog te wensen over. Ik ben er van overtuigd dat dit team heel snel op een hoger niveau gaat spelen, zeker als iedereen fit is.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het was gisteren twintig minuten bar en broos, mensen. Vier tegengoals onder leiding van het duo Tzolis-Zivkovic, twee uitstekende voetballers waar je als niet-Barcelona-fan voor naar het stadion komt. Als voetballiefhebber kan ik daar ook ergens wel waardering voor hebben, ook al baal ik dat ze mijn PSV daarvoor hebben afgeslacht.

Corona zou geen impact hebben, maar gisteren was het te zien: sommige jongens zijn bekaf, met of zonder verleden met corona. Het is allemaal teveel in deze tijd. Desondanks blijven we positief: eerste helft was van topniveau. Het enige wat PAOK kon doen was achter de bal aanrennen, maar ze maakten geen schijn van kans. 45 minuten lang zag ik PSV op Europees niveau domineren tegen een fatsoenlijke tegenstander. Toegegeven: kansen waren er amper, maar er was ook geen vuiltje aan de lucht, niks aan het handje. Sangaré speelde fantastisch, ik heb Ihattaren weer ouderwets mooie dingen zien doen en Boscagli/Teze stond als een huis. Blijkbaar was één helft het maximaal haalbare, maar je moet wel een hele zwarte bril hebben wil je de contouren of de potentie van PSV níet zien. De eerste helft was comfortabel kijkwerk.

Verder een dagelijkse reminder dat Götze in ons shirt speelt. Fenomenale voetballer.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Bedankt voor het opfleuren van mijn dag, Ykhim :pul:
Ex unitate vires
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Blijft vreemd dat we het steeds maar 1 helft vol kunnen houden, dat is ook iets wat we tot nu toe vaker hebben gezien. Ik kijk vooral ook echt uit naar de 2e seizoenshelft of het 2e seizoen onder deze staff. Dat is in het verleden ook gebleken dat hij een seizoen nodig heeft om de club om te zetten naar zijn manier.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

En dan na dat tweede, betere seizoen gaat hij weer? Da's ook vreemd.
Ex unitate vires
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Fanatic-U-s wrote: 06 Nov 2020, 15:31 En dan na dat tweede, betere seizoen gaat hij weer? Da's ook vreemd.
Waarom zou hij dan gaan? Je post in het verkeerde topic ;-)
Ik denk dat hij, mits hij progressie en perspectief ziet, echt wel langer kan blijven.
Sowieso ziet hij in PSV een uitdaging, voor het geld hoeft hij het niet te doen, het is dichtbij huis. Als er stappen worden gezet en mogelijkheden blijven kan hij hier zomaar langer blijven.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Heissenberrug wrote: 06 Nov 2020, 15:11 Blijft vreemd dat we het steeds maar 1 helft vol kunnen houden
Het heeft wel steeds andere redenen gehad. Dat is positief! Steeds dezelfde reden schiet niet op.
Fanatic-U-s wrote: 06 Nov 2020, 15:31 En dan na dat tweede, betere seizoen gaat hij weer? Da's ook vreemd.
Dat hangt in principe van de verversing van de selectie af. Hij zat bij clubs (zoals Leverkusen) 3 jaar. Als hij niet om een vreemde reden ontslagen was had hij ook de 3 jaar bij Bejing volgemaakt.

Hij denkt dat spelers zijn aanpak niet veel langer dan 2 jaar aan kunnen. Alleen als de selectie voldoende ververst wordt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Robson de Souza wrote: 06 Nov 2020, 15:35
Waarom zou hij dan gaan? Je post in het verkeerde topic ;-)
Ik denk dat hij, mits hij progressie en perspectief ziet, echt wel langer kan blijven.
Sowieso ziet hij in PSV een uitdaging, voor het geld hoeft hij het niet te doen, het is dichtbij huis. Als er stappen worden gezet en mogelijkheden blijven kan hij hier zomaar langer blijven.
Het zijn zijn eigen woorden (van Schmidt) dat een coach idealiter niet langer dan twee jaar bij een club zou moeten zijn. Heeft ook maar een tweejarig contract getekend.
Ex unitate vires
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No



Wij zijn fan van de allermooiste club die er is. Dit is echt mooi.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Uw wekelijkse positieve ode aan PSV volgt hieronder!

Te beginnen met Sangaré, Max en Götze, dan heb ik dat alvast gehad. Vanaf vandaag mogen we ook Dumfries weer zien shinen. Onze stoomlocomotief cq. luchtvaartmaatschappij is niet kapot te krijgen. Kreeg corona en mocht niet spelen, maar had desnoods met dat virus op zak 270 minuten binnen 7 dagen gespeeld. Willem II probeerde hem dan maar middels een doodschop uit te schakelen, maar meer dan een schreeuw leverde het niet op. Dumfries stond binnen dezelfde minuut weer op en trok een sprint in de diepte. Natuurlijk was z'n seizoen tot vandaag niet bijzonder goed, maar hij liet nu weer zien waarom we zo van hem houden. Niet alleen vanwege z'n uitstekende wedstrijd en twee assists, maar ook omdat hij weer ouderwets leider is. Niet alleen in het mooie interview na afloop, maar ook in het prachtige filmpje voor Thijs Slegers. Zoals hierboven vermeld: mooie club, mooi initiatief. Zelden zie je een club haar perschef op deze manier in het zonnetje zetten. Classy.

Verder kunnen ze bij Fox Sports lullen wat ze willen, maar de eerste 30 minuten waren heel mooi. Willem II heeft weinig punten, maar tegelijkertijd hebben ze prima spelers op het veld staan, hebben we vorig jaar ook gezien. Het eerste halfuur waanden ze zich in zo'n piepjestest die je vroeger op school kreeg: rennen, rennen, rennen. En als ze dan de bal hadden, dan liepen ze tegen Sangaré of Max aan. Voordat je met je ogen kon knipperen hadden we weer balbezit. Over het restant van de wedstrijd hebben we het niet.

Nu hopen dat de corona-ellende voor PSV ten einde is. Geen nieuwe besmettingen erbij, sterkhouders terug op het veld en nu door naar het volgende blok. Twente-uit, PAOK-thuis, Sparta-thuis, Granada-uit, Heerenveen-uit, Omonia-thuis, Utrecht-thuis, RKC-uit en VVV-thuis. Pittig begin, acceptabel einde. In dit blok moeten we het fundament leggen voor die cruciale start van de tweede seizoenshelft, maar het doet me deugd om te zien dat PSV stappen zet. 30 minuten, 45 minuten, de ene keer duurt het langer dan de andere keer. Kortom: fit worden, trainen en punten pakken. Meer hoeft er niet te gebeuren.

Tenslotte een eervolle vermelding voor Mvogo. Uitleg overbodig.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Begint een beetje een wekelijkse column te worden dit [mention]Ykhim[/mention]
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik doe dit letterlijk al sinds jaren, al maak ik er nu een lopend verhaal van in plaats van een lijstje met goeie dingen. In deze barre tijden moet je uitgebreid stil durven staan bij wat goed is. Volgende week komt dan ook de Duitse vertaling van het boek 'Het Boek van een positieve PSV-supporter' uit :mrgreen:

Dat gezegd hebbende ben ik groot voorstander van meer columns op dit forum: Sensation op maandag, Juancho op dinsdag, Shoving op woensdag, Thijs85 op donderdag, tijn0 op vrijdag en Maikel op zaterdag. Dan ben ik bereid om m'n wekelijkse positieve afsluiter op zondag te verzorgen en het een column te noemen 8-)
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

Een wekelijks Open Deuren Doorspekt Met Quasi-Gedurfde & Lukraak Geponeerde Stellingen opstel van JB zou de boel completeren.

Komt het nieuwe forum vergezeld met een schone lei voor de "gebruikers" (mooie & treffende term) eigenlijk?:D

Kei positief verder hoor, hier!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Balinho wrote: 09 Nov 2020, 02:24 Komt het nieuwe forum vergezeld met een schone lei voor de "gebruikers"
In principe wel, maar nagenoeg iedereen heeft zijn of haar lei alweer ondergescheten. :D
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 09 Nov 2020, 01:41 Ik doe dit letterlijk al sinds jaren, al maak ik er nu een lopend verhaal van in plaats van een lijstje met goeie dingen. In deze barre tijden moet je uitgebreid stil durven staan bij wat goed is. Volgende week komt dan ook de Duitse vertaling van het boek 'Het Boek van een positieve PSV-supporter' uit :mrgreen:

Dat gezegd hebbende ben ik groot voorstander van meer columns op dit forum: Sensation op maandag, Juancho op dinsdag, Shoving op woensdag, Thijs85 op donderdag, tijn0 op vrijdag en Maikel op zaterdag. Dan ben ik bereid om m'n wekelijkse positieve afsluiter op zondag te verzorgen en het een column te noemen 8-)
Misschien pak ik deze handschoen wel op. Ik heb wel een idee voor een column, maar nog nooit eentje geschreven. Ik denk er over na, maar misschien waag ik vandaag wel een poging. Heb namelijk last van uitsteldrang bij het werk.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Thijs85 wrote: 09 Nov 2020, 08:59 Heb namelijk last van uitsteldrang bij het werk.
Bekend verhaal, heb ik ook al jaren last van :twisted:
Ex unitate vires
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Ik heb net nog even terug gekeken en bij de vier duels waar we tot nu toe puntverlies leden, ontbraken minimaal twee en vaak meerdere basisspelers. Twee keer stond er geen rechtsback op het veld, Götze deed in 2,5 wedstrijd van deze 4 niet mee. Rosario ontbrak drie keer. Tegen Heracles speelde zelfs Bruma nog de hele wedstrijd en stond Viergever in de basis. Hopelijk is deze ellende nu achter de rug (fingers crossed voor komende interlandperiode) en kunnen we nu automatismen inslepen met een vaste groep. Ik denk namelijk dat er buiten de elf die gisteren begonnen ook zeker spelers als Mo, Madueke en Fein hun basisplaatsen krijgen in bepaalde wedstrijden. Op die manier zal er meer balans komen, krijgen spelers soms de nodige rust en krijg je ook concurrentiestrijd waardoor spelers elkaar beter maken. Ik denk echt dat (nieuwe gevallen daar gelaten)vanaf nu de lijn Schmidt meer en meer ingezet gaat worden!
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

HET GAAT WEER BEGINNEN :pul: :PSV: :pul:
Zin in :D
Ex unitate vires
Manolev25
Meervoudig international
Posts: 1494
Joined: 11 Sep 2019, 00:00
Clubvoorkeur: PSV und der BVB
FOOTB_REM_S: No

En waarschijnlijk ook nog met een (vrijwel) fitte spelersgroep

Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Weer punten verloren. Klote. Maar goed: adem in, adem uit en denk even aan tijn0. Tijd voor wat meer positivisme.

Bruggink had een mooie analyse in de rust van Twente-PSV. Sowieso een verstandige jongen, maar dat wisten we al. Waardering voor PSV is alleen weggelegd voor fijnproevers. Maar goed, Wout Brama was er ook eentje en sprak waardering en een beetje ontzag uit. PSV liep in de eerste helft aan alle kanten over Twente heen, letterlijk en figuurlijk. Het was gedurende een uur mannen tegen jochies. Je zal als linksback van de tegenstander maar wakker worden en beseffen dat je vandaag eerst voorbij Sangaré/Rosario moet en dan nog langs Dumfries, terwijl je directe tegenstander normaal gesproken Mario Götze heet. Voor Oosterwolde - we houden je in de gaten voor de toekomst! - vandaag meer slecht nieuws: Madueke verving Super Mario. Na een helft had de beste man het wel gezien. Fysiek zeker geen onderontwikkelde jongen, maar tegen zoveel wandelende betonblokken maak je geen kans. Sangaré was bovendien akelig goed in alle opzichten vandaag, met als hoogtepunt die panna, uitgevoerd met een achteloosheid alsof hij de Ivoriaanse reïncarnatie van de grote Iniesta zelf was. Ik val inmiddels wekelijks in de herhaling, maar ik moet Sangaré blijven benoemen. Wat een fantastisch scoutingswerk. In rap tempo begint hij m'n favoriete speler te worden. Volgens mij sta ik daar niet alleen in. Alleen Maikel geeft nog steeds de voorkeur aan Boscagli, maar die was vandaag ook prima. Net als Teze. Eigenlijk viel niemand echt uit de toon, op Zahavi en Malen na. Kan gebeuren.

1-1 is geen wenselijke uitslag, maar ik heb heel lang met plezier naar PSV zitten kijken. De intensiteit, het diepgaan, spel aan de bal, het zag er allemaal goed uit. Je ziet steeds beter waar Schmidt naartoe wil met PSV. Dat biedt hoop voor de toekomst, ook al manoeuvreren we ons in deze weken in een lastige positie. Maar mark my words: als deze ontwikkeling zich doorzet, dan blazen we onze concurrenten in januari, februari en maart stuk voor stuk van het veld. Mét een assist van Malen op Zahavi.

De grote Meneer van Raaij kunnen we wellicht niet collectief eren in het stadion en ook niet met een overwinning vandaag, maar we halen het nog wel in. Speelronde 33 ofzo. Landstitel nummer zoveel is voor hem. Je houdt 'm van ons tegoed, Harry. Jij hebt onze mooie club nog meer body gegeven, het bouwwerk verder uitgebreid. Die rekening gaan we terugbetalen. Rust zacht, grootheid.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het is alweer een tijdje geleden dat PSV op dergelijke wijze voor de dag kwam in een cruciale Europese wedstrijd. Vorig jaar natuurlijk ook al mooie 3-2 overwinningen op Basel en Sporting, maar deze stond naar mijn gevoel toch net wat meer onder hoogspanning. Terwijl de kritiek aanzwelt - op individuen en het collectief - en PSV door ongelooflijke pech al snel op 0-2 achterstand stond, rechtte de club haar rug zoals we dat in recente jaren slechts enkele keren gezien hebben. Keer op keer betroffen dat keerpunten in een seizoen (met uitschieters de 4-3 op Feyenoord en de 2-1 op CSKA): PSV gaat neer als een bokser die bijna de KO ontvangt, maar staat op, vecht door en komt als winnaar uit de strijd. Dat is op zichzelf al een fantastische prestatie als het gaat om teamgeest, vechtlust en doorzettingsvermogen, maar de manier waarop het tot stand kwam is er een die ik in Europese wedstrijden lang niet meer heb gezien bij PSV. We speelden goed, met durf, lef en bravoure, met slimheid en energie. PAOK stond op 0-2, maar ze waren verder kansloos, ook met 11 man in eigen '16'. Al met al een mooie overwinning. Hier moeten we echter geen genoegen mee nemen: volgende week Granada. Speel je net zo als de afgelopen weken, dan kun je daar serieus winnen.

Sowieso kan ik de progressie alleen maar waarderen. Waar we vorig seizoen in deze fase met de week dramatischer gingen spelen, gaat het nu steeds beter. Natuurlijk zitten de resultaten niet altijd mee, maar het fundament wordt steeds sterker. Als je dan ook ziet hoe jonge gasten als Malen, Gakpo en Madueke actief de kar trekken en 90 minuten (vooruit, bijna 90 minuten dan) volle bak gaan, dan geeft dat hoop. Blijkbaar komen ze op een niveau waarbij ze intensieve arbeid zonder bal kunnen combineren met excelleren aan de bal. Als een talent die twee zaken weet te combineren, dan is de volgende stap in de ontwikkeling gezet. Dan heb je inhoud én klasse. Nogmaals: geeft hoop.

Verder doe ik een liefdesverklaring aan Zahavi: ik zie dat 'ie boos is, we zien het allemaal. Het is ook logisch. Een spits wiens carrière gedefinieerd wordt door goals, goals, goals, maakt op dit moment geen goals. Dat vreet aan 'm en dat zie je. Maar verder speelde Zahavi prima, met een belangrijke rol bij de goals. Nee: hij scoort niet, maar hij bewaart de balans in een aanval die met alle aanwezige talenten net zo makkelijk niets i.p.v. alles kan zijn. Zahavi doet geen gekke dingen. Niet alles gaat goed, maar hij gaat er komen. Tegen Sparta gaat hij scoren, ik voel het aan alles. Dan valt er een last van z'n schouders af en dan gaan we nog beter ballen, 100%. Daarna sluit Götze ook weer aan en dat is nooit een verslechtering natuurlijk.

Vandaag was een fijne dag om PSV'er te zijn. Ik ben trots op de overwinning en de manier waarop die zege tot stand is gekomen. Zó moet je je presenteren in Europa. Volgende week de volgende kans om het te laten zien tegen een opponent van niveau, maar met de huidige stijgende lijn in ogenschouw nemende ben ik optimistisch. Hopelijk bent u dat ook, fijne medesupporter.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik sluit me hierbij aan. Het is vooral lekker voor iedereen om het gevoel te hebben dat je ondanks fikse tegenslag de kwaliteiten hebt om een wedstrijd om te buigen. De afgelopen weken was het alles en dan helemaal niets. Je zag het dan van kwaad tot erger gaan. Vandaag hebben ze aan zichzelf laten zien dat dit nergens voor nodig is, zolang je maar gedisciplineerd met z’n alle ten strijden trekt.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Mentaal zo'n lekkere overwinning. Nog steeds alles in eigen hand om de Europese Super Cup te winnen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

3 punten!!!

De 12 spelers die donderdag in de basis kunnen staan hebben allemaal geen 90 minuten gespeeld.

Mvogo 0 minuten
Max 0 minuten
Boscagli 0 minuten

Heerlijk op naar donderdag. Die Spanjaarden hebben nu al angst!
Post Reply