Voor de context: zoals ik het begrijp heeft Boca ook te maken met financiële overwegingen, waarbij ook voor hun belangrijk is dat ze op tijd spelers verkopen. Ik weet niet hoe de wetgeving daar precies in elkaar zitten, maar 1 juli is volgens mij ook voor hun een belangrijk punt, en sowieso heeft Boca altijd geld nodig. In Argentinië hoor je daarom dat ze bij Boca graag vóór 1 juli nog wat miljoenen zouden willen incasseren. Zeballos en Varela zijn dan de meest logische spelers om te verkopen, waarbij ik persoonlijk inschat dat ze Varela dan idealiter ná 1 juli zouden willen verkopen. Afijn: Zeballos is momenteel geblesseerd, sowieso geen onbetwist basisspeler en ze hebben dus eigenlijk de centen ook wel nodig. Anderzijds is het een ruwe diamant en ook net pas 21 geworden. Als je dat optelt, dan zou ik het inschatten op een bedrag tussen pakweg 6 en 10 miljoen, afhankelijk van de ernst van de financiële noodzaak. Een tijdje geleden had ik een iets hoger bedrag in gedachten, maar eventuele financiële noodzaak zou zaken wel veranderen.
Ik zie hem overigens ook niet direct als basisspeler. Ik vind hem in de kleine ruimtes echt fantastisch, gewoon een goeie, behendige dribbelaar met een behoorlijke versnelling. Maar het is ook een hele lichte voetballer, hij heeft weinig rendement en hij heeft inmiddels ook al drie pittige blessures opgelopen. Qua spel vertoont hij ook veel gelijkenissen met die Portugese jongen van onze aartsrivaal: je komt ervoor naar het stadion, maar uiteindelijk zijn het allebei nog pleinvoetballertjes. Ik zou er vanwege die risico's daarom ook geen enorm bedrag voor neerleggen, maar als het richting 6 miljoen gaat, dan kun je de gok best wagen. Het zou een aardige back-up zijn voor Lang en Bakayoko en vanuit de luwte kan hij dan rustig werken aan zijn minpunten, hoewel er inderdaad wel heel veel terechte vraagtekens bestaan.