Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Den Bondskoots wrote: 21 Jun 2023, 15:10 Het is dan ook geen afspraak tussen PSG en Xavi, maar tussen PSV en Xavi.

Als Xavi terugwil naar PSG dan heeft hij een met PSV een bedrag afgesproken waarvoor PSG hem kan overnemen. Puur formeel dus geen afspraak tussen Xavi en PSG.
En jij denkt dat dat bedrag niet mondeling is afgestemd met PSG door Team Simons?
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Simons zou in eerste instantie gehuurd worden voor een jaar, dus dat PSV hem 5 jaar kon vastleggen omdat er onduidelijkheid bij PSG was en meteen komen er al berichten over clausules dan weet je dat het geen reguliere transfer is.

Hij heeft nu nog een contract voor 4 jaar, maar PSV wil hem al maanden opwaarderen en verlengen als die clausule er maar uitgaat. Dat is natuurlijk niet voor niets ook al ligt de bal bij die clausule bij Simons zelf.

Zonder het helemaal precies te weten, zijn c.q. waren er diverse addertjes onder het gras wat je wel kan/kon bedenken. Daarom spant PSV zich niet voor niets zo in om Simons met een nieuwe contract te verleiden.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Den Bondskoots wrote: 21 Jun 2023, 15:10 Het is dan ook geen afspraak tussen PSG en Xavi, maar tussen PSV en Xavi.

Als Xavi terugwil naar PSG dan heeft hij een met PSV een bedrag afgesproken waarvoor PSG hem kan overnemen. Puur formeel dus geen afspraak tussen Xavi en PSG.
Er is toch geen mens op aarde te vinden die niet geloofd dat Xavi dit ook heeft besproken met PSG? Het zal niet formeel vastliggen maar natuurlijk heeft hij dit met PSG besproken. Lijkt me nogal wiedes.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02

Chucky wrote: 21 Jun 2023, 15:14
Den Bondskoots wrote: 21 Jun 2023, 15:10 Het is dan ook geen afspraak tussen PSG en Xavi, maar tussen PSV en Xavi.

Als Xavi terugwil naar PSG dan heeft hij een met PSV een bedrag afgesproken waarvoor PSG hem kan overnemen. Puur formeel dus geen afspraak tussen Xavi en PSG.
En jij denkt dat dat bedrag niet mondeling is afgestemd met PSG door Team Simons?
Dat denk ik zeker wel.

Maar formeel gezien zal het zo niet vastliggen. Dus puur feitelijk klopt het bovenstaande citaat van Brands dan ook.


Wat jij of ik er verder van denken boeit dan niet zo veel.
Pijltje
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 23 Jun 2022, 19:09
Clubvoorkeur: PSV

Sensation wrote: 21 Jun 2023, 14:58 Uit originele berichtgeving: Hoe hoog de som precies is, kan en wil niemand bij PSV zeggen. Dat mag ook niet, omdat anders contractuele afspraken met betrekking tot geheimhouding worden geschonden.



Dus ga vooral lekker op Marcel bashen dat hij gelogen heeft, we kunnen het eerder de Nederlandse media aanrekenen dat zij blijkbaar onvoldoende onderzoek hebben gedaan destijds of verkeerd geïnformeerde bronnen hebben gebruikt.

Rik Elfrink:

PSV-directeur Marcel Brands is helder over het aantrekken van Xavi Simons. ,,Wij zijn niet zo van de gelimiteerde sommen." Dit keer ook niet? ,,Nee, daar houden we niet van." Hij zegt ook: ,,John de Jong heeft dit heel knap gefikst.


Rik Elfrink paar maanden later:

PSV-directeur Marcel Brands heeft ook duidelijkheid gegeven over het contract van Xavi Simons. Er bestaat een clausule tussen Simons en PSV over een eventuele terugkeer naar Paris Saint-Germain. Daarover later meer.


Rik Elfrink paar maanden later:

PSV kan nu al jagen op Europese overwintering met Simons, die een belangrijk detail in zijn ‘PSG-clausule’ heeft. Na volgende zomer (2023) geen gelimiteerde transfersom meer voor Paris Saint-Germain.

De communicatie is gewoon ruk geweest en bewust om iedereen inclusief ons zand in de ogen te strooien.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Johnnie Walker wrote: 21 Jun 2023, 15:14 Of je er nu leugenaar, verdraaier van de feiten, of juist grandioze politicus op wilt plakken, maakt mij allemaal niet zoveel uit. Feit blijft dat je Marcel in de media geen moment meer serieus kunt nemen. En dat is jammer voor ons als supporters. Communiceert PSV zometeen dat Pepi voor 7 miljoen komt? Wij hebben geen flauw benul (meer) of het klopt. Kan ook zomaar 11 zijn. Marcel neemt het niet zo nauw met informeren en communiceert vooral wat goed is voor zijn imago.
Hoppa, dit is precies de essentie.
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02

Juancho wrote: 21 Jun 2023, 15:16
Den Bondskoots wrote: 21 Jun 2023, 15:10 Het is dan ook geen afspraak tussen PSG en Xavi, maar tussen PSV en Xavi.

Als Xavi terugwil naar PSG dan heeft hij een met PSV een bedrag afgesproken waarvoor PSG hem kan overnemen. Puur formeel dus geen afspraak tussen Xavi en PSG.
Er is toch geen mens op aarde te vinden die niet geloofd dat Xavi dit ook heeft besproken met PSG? Het zal niet formeel vastliggen maar natuurlijk heeft hij dit met PSG besproken. Lijkt me nogal wiedes.
Bedankt dat je exact herhaalt wat ik zeg.
Ik heb ook niet onder een steen gelegen, maar bovenstaande discussie gaat toch over of Brands de waarheid heeft gesproken. Nou hij heeft in ieder geen onwaarheden verteld.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Johnnie Walker wrote: 21 Jun 2023, 15:14 Of je er nu leugenaar, verdraaier van de feiten, of juist grandioze politicus op wilt plakken, maakt mij allemaal niet zoveel uit. Feit blijft dat je Marcel in de media geen moment meer serieus kunt nemen. En dat is jammer voor ons als supporters. Communiceert PSV zometeen dat Pepi voor 7 miljoen komt? Wij hebben geen flauw benul (meer) of het klopt. Kan ook zomaar 11 zijn. Marcel neemt het niet zo nauw met informeren en communiceert vooral wat goed is voor zijn imago.

En dan hebben we 'betrouwbaar' als kernwaarde in ons jaarverslag staan.
Dit is ook het enige probleem dat ik zie.
Maar het is wel een probleem. Vind ik.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Pijltje wrote: 21 Jun 2023, 15:17
Sensation wrote: 21 Jun 2023, 14:58 Uit originele berichtgeving: Hoe hoog de som precies is, kan en wil niemand bij PSV zeggen. Dat mag ook niet, omdat anders contractuele afspraken met betrekking tot geheimhouding worden geschonden.



Dus ga vooral lekker op Marcel bashen dat hij gelogen heeft, we kunnen het eerder de Nederlandse media aanrekenen dat zij blijkbaar onvoldoende onderzoek hebben gedaan destijds of verkeerd geïnformeerde bronnen hebben gebruikt.

Rik Elfrink:

PSV-directeur Marcel Brands is helder over het aantrekken van Xavi Simons. ,,Wij zijn niet zo van de gelimiteerde sommen." Dit keer ook niet? ,,Nee, daar houden we niet van." Hij zegt ook: ,,John de Jong heeft dit heel knap gefikst.


Rik Elfrink paar maanden later:

PSV-directeur Marcel Brands heeft ook duidelijkheid gegeven over het contract van Xavi Simons. Er bestaat een clausule tussen Simons en PSV over een eventuele terugkeer naar Paris Saint-Germain. Daarover later meer.


Rik Elfrink paar maanden later:

PSV kan nu al jagen op Europese overwintering met Simons, die een belangrijk detail in zijn ‘PSG-clausule’ heeft. Na volgende zomer (2023) geen gelimiteerde transfersom meer voor Paris Saint-Germain.

De communicatie is gewoon ruk geweest en bewust om iedereen inclusief ons zand in de ogen te strooien.
Ik begin zo onderhand wel een beetje medelijden met Rik te krijgen. Gaat niet echt lekker de laatste tijd.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Pijltje wrote: 21 Jun 2023, 15:17
Sensation wrote: 21 Jun 2023, 14:58 Uit originele berichtgeving: Hoe hoog de som precies is, kan en wil niemand bij PSV zeggen. Dat mag ook niet, omdat anders contractuele afspraken met betrekking tot geheimhouding worden geschonden.



Dus ga vooral lekker op Marcel bashen dat hij gelogen heeft, we kunnen het eerder de Nederlandse media aanrekenen dat zij blijkbaar onvoldoende onderzoek hebben gedaan destijds of verkeerd geïnformeerde bronnen hebben gebruikt.

Rik Elfrink:

PSV-directeur Marcel Brands is helder over het aantrekken van Xavi Simons. ,,Wij zijn niet zo van de gelimiteerde sommen." Dit keer ook niet? ,,Nee, daar houden we niet van." Hij zegt ook: ,,John de Jong heeft dit heel knap gefikst.


Rik Elfrink paar maanden later:

PSV-directeur Marcel Brands heeft ook duidelijkheid gegeven over het contract van Xavi Simons. Er bestaat een clausule tussen Simons en PSV over een eventuele terugkeer naar Paris Saint-Germain. Daarover later meer.


Rik Elfrink paar maanden later:

PSV kan nu al jagen op Europese overwintering met Simons, die een belangrijk detail in zijn ‘PSG-clausule’ heeft. Na volgende zomer (2023) geen gelimiteerde transfersom meer voor Paris Saint-Germain.

De communicatie is gewoon ruk geweest en bewust om iedereen inclusief ons zand in de ogen te strooien.
Alleen over het feit dat Brands zei dat er geen gelimiteerde transfersom in zat is gelogen, want die was er dus wel, of althans, voor PSG. Alle andere nieuwtjes over de lengte en de hoogte van de clausule heeft Rik de wereld in geslingerd zonder Brands specifiek als bron te benoemen, die daarna zelf uit de doeken deed dat deze clausule ook voor 2024 geld.

Misschien moeten we ook maar gaan twijfelen of we (de bronnen van) Elfrink en Timmer altijd zomaar moeten geloven..?
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Sensation wrote: 21 Jun 2023, 15:20
Pijltje wrote: 21 Jun 2023, 15:17


Rik Elfrink:

PSV-directeur Marcel Brands is helder over het aantrekken van Xavi Simons. ,,Wij zijn niet zo van de gelimiteerde sommen." Dit keer ook niet? ,,Nee, daar houden we niet van." Hij zegt ook: ,,John de Jong heeft dit heel knap gefikst.


Rik Elfrink paar maanden later:

PSV-directeur Marcel Brands heeft ook duidelijkheid gegeven over het contract van Xavi Simons. Er bestaat een clausule tussen Simons en PSV over een eventuele terugkeer naar Paris Saint-Germain. Daarover later meer.


Rik Elfrink paar maanden later:

PSV kan nu al jagen op Europese overwintering met Simons, die een belangrijk detail in zijn ‘PSG-clausule’ heeft. Na volgende zomer (2023) geen gelimiteerde transfersom meer voor Paris Saint-Germain.

De communicatie is gewoon ruk geweest en bewust om iedereen inclusief ons zand in de ogen te strooien.
Alleen over het feit dat Brands zei dat er geen gelimiteerde transfersom in zat is gelogen, want die was er dus wel, of althans, voor PSG. Alle andere nieuwtjes over de lengte en de hoogte van de clausule heeft Rik de wereld in geslingerd zonder Brands specifiek als bron te benoemen, die daarna zelf uit de doeken deed dat deze clausule ook voor 2024 geld.

Misschien moeten we ook maar gaan twijfelen of we (de bronnen van) Elfrink en Timmer altijd zomaar moeten geloven..?
Is het echter gelogen? Hij zegt er niet van te houden, dat impliceert niet dat ze er ook niet zijn. Dat het zo wordt geïnterpreteerd is echter ook niet onlogisch
Pijltje
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 23 Jun 2022, 19:09
Clubvoorkeur: PSV

Sensation wrote: 21 Jun 2023, 15:20
Pijltje wrote: 21 Jun 2023, 15:17


Rik Elfrink:

PSV-directeur Marcel Brands is helder over het aantrekken van Xavi Simons. ,,Wij zijn niet zo van de gelimiteerde sommen." Dit keer ook niet? ,,Nee, daar houden we niet van." Hij zegt ook: ,,John de Jong heeft dit heel knap gefikst.


Rik Elfrink paar maanden later:

PSV-directeur Marcel Brands heeft ook duidelijkheid gegeven over het contract van Xavi Simons. Er bestaat een clausule tussen Simons en PSV over een eventuele terugkeer naar Paris Saint-Germain. Daarover later meer.


Rik Elfrink paar maanden later:

PSV kan nu al jagen op Europese overwintering met Simons, die een belangrijk detail in zijn ‘PSG-clausule’ heeft. Na volgende zomer (2023) geen gelimiteerde transfersom meer voor Paris Saint-Germain.

De communicatie is gewoon ruk geweest en bewust om iedereen inclusief ons zand in de ogen te strooien.
Alleen over het feit dat Brands zei dat er geen gelimiteerde transfersom in zat is gelogen, want die was er dus wel, of althans, voor PSG. Alle andere nieuwtjes over de lengte en de hoogte van de clausule heeft Rik de wereld in geslingerd zonder Brands specifiek als bron te benoemen, die daarna zelf uit de doeken deed dat deze clausule ook voor 2024 geld.

Misschien moeten we ook maar gaan twijfelen of we (de bronnen van) Elfrink en Timmer altijd zomaar moeten geloven..?

Klopt en de eerste keer is ook niet gelogen. Want de vraag ging over clausules voor PSG. En die is er helemaal niet. Er is alleen een clausule voor Xavi Simons.

:mrgreen:
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Het feit dat hele slimme mensen hier heel serieus over moeten debatteren om tot een enigszins plausibele verklaring te komen, geeft aan dat de communicatie gewoon kut is. Vaag, ontwijkend en/of incorrect.

Onze sterspeler notabene. Wat een farce zeg.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Ykhim wrote: 21 Jun 2023, 15:33 Het feit dat hele slimme mensen hier heel serieus over moeten debatteren om tot een enigszins plausibele verklaring te komen, geeft aan dat de communicatie gewoon kut is. Vaag, ontwijkend en/of incorrect.

Onze sterspeler notabene. Wat een farce zeg.
De communicatie over de hoogte van de clausule is heel helder; daar mocht/mag men volgens het contract niets over zeggen.

En daar mogen we weer wat vinden als blijkt dat er contractueel helemaal niks was vastgelegd en Brands hier gewoon wat over had mogen roepen en hij het dus gewoon als excuus gebruikte om het te ontwijken.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Sensation wrote: 21 Jun 2023, 14:58 Uit originele berichtgeving: Hoe hoog de som precies is, kan en wil niemand bij PSV zeggen. Dat mag ook niet, omdat anders contractuele afspraken met betrekking tot geheimhouding worden geschonden.



Dus ga vooral lekker op Marcel bashen dat hij gelogen heeft, we kunnen het eerder de Nederlandse media aanrekenen dat zij blijkbaar onvoldoende onderzoek hebben gedaan destijds of verkeerd geïnformeerde bronnen hebben gebruikt.
De bron was letterlijk PSV. Voor alle media. Hoeveel meer onderzoek kan je doen? Netwerk hacken en contract stelen waar het in staat?

Als het wel klopt wat PSV stelt dan moet het contract, althans dat deel, nu openbaar of Xavi en management moeten het bevestigen. Anders is de publicitaire schade te groot. Belang veel groter dan geheimhouding om exacte details naar buiten brengen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 21 Jun 2023, 15:33 Het feit dat hele slimme mensen hier heel serieus over moeten debatteren om tot een enigszins plausibele verklaring te komen, geeft aan dat de communicatie gewoon kut is. Vaag, ontwijkend en/of incorrect.

Onze sterspeler notabene. Wat een farce zeg.
Vandaar dat Thijs dus ontbreekt in dit debat/discussie. Ik vond het al zo opvallend stil van zijn kant :mrgreen:
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Van mij mag Brands gerust liegen of dingen verzwijgen als dat in het belang van de club is. Of dat in dit geval ook was durf ik niet te oordelen aangezien wij lang niet alles weten omtrent hoe deze deal tot stand is gekomen, maar het is ook niet zo dat wij als supporters recht hebben op de waarheid ofzo. Ik begrijp dat dat vervelend kan voelen, maar het zal niet de eerste en ook niet de laatste keer zijn dat er dingen worden verdraaid of verzwegen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Zeg gewoon dat je niets erover kwijt wil.

Rik zal straks wel met een uitgebreid stuk komen met de reconstructie hoe dit gegaan is en wat het volgens deze en gene in elkaar steekt. Want dit blijspel heeft al een aantal hoofdstukken.

Hopelijk uiteindelijk niet van belang en tekent Xavi bij. Tekent hij niet bij en gaat hij naar PSG dan hoop ik dat hij op de bank belandt om zijn centen te tellen en dat hij het EK voor de TV zit. Maar ik acht hem slimmer.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ach iedereen weet toch wat de bijnaam is van Brands? Ze mogen zijn kantoor deur wel eens gaan verbreden want die neus past er ondertussen amper meer door heen :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
B. Dzsudzsak
Regelmatige invaller
Posts: 396
Joined: 19 Jun 2021, 08:41
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Johnnie Walker wrote: 21 Jun 2023, 15:14 Of je er nu leugenaar, verdraaier van de feiten, of juist grandioze politicus op wilt plakken, maakt mij allemaal niet zoveel uit. Feit blijft dat je Marcel in de media geen moment meer serieus kunt nemen. En dat is jammer voor ons als supporters. Communiceert PSV zometeen dat Pepi voor 7 miljoen komt? Wij hebben geen flauw benul (meer) of het klopt. Kan ook zomaar 11 zijn. Marcel neemt het niet zo nauw met informeren en communiceert vooral wat goed is voor zijn imago.

En dan hebben we 'betrouwbaar' als kernwaarde in ons jaarverslag staan.
Welkom in de voetbalwereld.

Je kunt het allemaal vervelend vinden, argwaan krijgen en mensen gaan bashen maar de voetbalwereld hangt van leugens aan elkaar vast.
En soms moet het ook wel, als alles naar buiten komt dan krijg je alleen maar meer onrust in de tent.

Ik zou Brands en Stewart lekker hun ding laten doen en eind volgend seizoen kunnen we een “oordeel” vellen.
“Keep your friends close, keep your enemies closer”.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Brands vertelt altijd zijn versie van de waarheid. Daar is hij altijd heel behendig in. Prima eigenschap voor zo'n publieke functie
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat wrote: 21 Jun 2023, 15:46 Van mij mag Brands gerust liegen of dingen verzwijgen als dat in het belang van de club is. Of dat in dit geval ook was durf ik niet te oordelen aangezien wij lang niet alles weten omtrent hoe deze deal tot stand is gekomen, maar het is ook niet zo dat wij als supporters recht hebben op de waarheid ofzo. Ik begrijp dat dat vervelend kan voelen, maar het zal niet de eerste en ook niet de laatste keer zijn dat er dingen worden verdraaid of verzwegen.
Verzwijgen prima, maar liegen naar je achterban over zaken waar niet over hoeft te worden gelogen vind ik helemaal niet acceptabel. Journalisten meegeven dat er een clausule van €12m is, terwijl het de helft minder is. Met welk belang en hoe dacht ie dat dit niet uit zou komen?
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

O Goleiro Grande wrote: 21 Jun 2023, 16:26
Grasmat wrote: 21 Jun 2023, 15:46 Van mij mag Brands gerust liegen of dingen verzwijgen als dat in het belang van de club is. Of dat in dit geval ook was durf ik niet te oordelen aangezien wij lang niet alles weten omtrent hoe deze deal tot stand is gekomen, maar het is ook niet zo dat wij als supporters recht hebben op de waarheid ofzo. Ik begrijp dat dat vervelend kan voelen, maar het zal niet de eerste en ook niet de laatste keer zijn dat er dingen worden verdraaid of verzwegen.
Verzwijgen prima, maar liegen naar je achterban over zaken waar niet over hoeft te worden gelogen vind ik helemaal niet acceptabel. Journalisten meegeven dat er een clausule van €12m is, terwijl het de helft minder is. Met welk belang en hoe dacht ie dat dit niet uit zou komen?
Brands heeft nooit het bedrag van 12 miljoen genoemd....
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2,067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40

Om even advocaat van de duivel te spelen. Marcel Brands is natuurlijk niet verplicht dit aan supporters te vertellen.
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1,689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Brands liegt al als hij ademt, what's new?
Luuk de Jong was zogenaamd te duur terwijl hij al een medische keuring onderging bij TopSupport.
Post Reply