Ittot wrote: ↑21 Jun 2023, 16:10Ik hoop dat je snapt dat als iemand jarenlang in (ik chargeer!!!) de krochten van het betaald voetbal rond loopt dat dat over het algemeen iets zegt over zijn niveau.
Uiteraard heb je laatbloeiers (Hasselbaink bijv.) maar het zegt wel iets natuurlijk. Ik zeg daarbij niet dat het geen goede speler zou kunnen zijn voor PSV maar het is iig zeker geen zekerheidje. En ik kan me gewoon niet voorstellen dat we als PSV zijn de niet nog betere opties kunnen vinden.
Het is ook een non discussie want niemand kan er verder iets zinnigs over zeggen, ook niet aan de andere kant ook omdat die data niet alles zegt.
je hebt een speler die tot zijn 26e niet bijzonder was. Nu op zijn 27e een seizoen L1 heeft gespeeld en op sommige data hoog scoort. Dat is het.
Er zullen ongetwijfeld andere zo niet betere opties zijn. Die zijn er altijd. Waarbij haalbaarheid ongetwijfeld een factor is. Enfin, daarmee wordt de discussie weer een hele nuance ingedreven, hetgeen waar niemand op zit te wachten noch de insteek is van ons beide in deze uitwisseling van gedachtes.
Uiteraard heb je laatbloeiers, uiteraard zijn landen als Bulgarije en clubs als RKC/Sparta gechargeerd gezegd de krochten van het voetbal. Dat kan ik niet ontkennen. Het punt: men komt niet verder dan dat. Stijn Spierings is geen exotische naam, Stijn Spierings heeft geen uitstekend CV, Stijn Spierings heeft geen aantrekkelijke leeftijd. Die drie zaken maken het heel makkelijk om zomaar direct een stempel erop te drukken dat we een kwalitatief betere optie moeten zoeken dan wel dat Spierings niet goed genoeg is etc. Iets waar we in Nederland denk ik sowieso wel een handje vol van hebben. Dat is toch gewoon tenenkrommend om te zien. Ik krijg daar bijvoorbeeld dezelfde vibes van als Pierre en Rafael die bij Studio voetbal lopen te roepen dat Luuk de Jong geen goede voetballer is.
Het tekent de stille dominantie van Spierings bij dataclub Toulouse. Waar hij in Nederland ietwat over het hoofd werd gezien vanwege zijn gebrek aan explosiviteit en zijn zelden avontuurlijke keuzes aan de bal, heeft Spierings in Frankrijk een rol gevonden waarin hij bepalend kan zijn in een topcompetitie.
Bij het terugkijken van elke balverovering van Spierings in 2022/23 vallen een paar patronen telkens op. Met onderstaande als belangrijkste voor PSV, waar een middenveld met Ibrahim Sangaré én Joey Veerman veel dynamiek bezat, maar herhaaldelijk kwetsbaar bleek in defensief opzicht.
In balbezit speelt Spierings als een klassieke '6'. Zelden neemt hij een onnodig risico bij het meedoen in de aanval, liever blijft hij honkvast de balans bewaken, voor het geval het balbezit stukloopt. En daarmee is hij tamelijk waardevol gebleken dit seizoen. Op momenten zoals in het voorbeeld hieronder, is het zijn conservatieve positionering, snelle reactievermogen en betrouwbare ingrijpen dat Toulouse dit jaar vele gevaarlijke counters van de opponent bespaart.
https://www.vi.nl/pro/analyse/stijn-spi ... -PSV-zoekt
Zoals gezegd: het gaat de gehele tijd niet eens over de speler Spierings, zijn kwaliteiten en wat hij kan inhoudelijk gezien. Het gaat puur over zijn naam en achtergrond, in dit geval niet eens zijn persoonlijkheid/karakter, maar het feit dat hij bij bepaalde clubs heeft gespeeld die niet hoog aangeschreven staan, op de nr. 13 van de Ligue 1 van het huidige seizoen na. Daar erger ik me volkomen aan. Als een Z-Amerikaanse speler gehaald zou worden, zouden we in de polonaise staan want een exotische naam. Als Pepi gehaald wordt, zijn we blij want een groot talent. Als een (Nederlandse) speler tussen de 26-30 jaar gehaald wordt met geen aantrekkelijk CV spreken we gelijk onze enorme twijfels uit en plakken we er vrijwel definitief een stempel op zonder überhaupt kennis te hebben van zaken.
dePinhodeSouza wrote: ↑21 Jun 2023, 16:12Volgensmij ben jij lekker selectief met reageren
@Heruone, kun je diegene onder te tafel lullen dan sta je vooraan. Heeft iemand sterkere argumenten dan jij, dan haak je af, of dan is iemand niet serieus te nemen, of is het zogenaamd niet de moeite om te reageren. Lekker hendig bende gij, en volgesmij vinde gij oe eigen nogal goed, paste gij niet beter bij 020?
Ahhh, now we get the spice. Allereerst: mijn oprechte oprechte oprechte excuses almachtige PindadeSsst dat ik niet binnen 43 minuten reageer. Sowieso staat reageren hier 1. altijd vrij (daar zitten geen verplichtingen aan) en 2. zit er geen tijdslimiet aan. Om daarnaast even het e.e.a. op te helderen: ken jij mijn alias toevallig? Volg je dit forum al wat langer? Dan weet je (on a serious note) hopelijk dat ik niet vies ben om hier en daar wat olie op het vuur te gooien, zodat mensen gaan happen. Soms iets wat onsmakelijk, soms iets wat veel olie. Overigens kennelijk altijd binnen de grenzen, want (officiële) waarschuwingen of gele kaarten heb ik nog nooit aan mijn adres zien verschijnen
Maar goed, bovenal sta ik ook altijd open voor een goede inhoudelijke discussie waarin ik mijn mening niet onder stoelen of banken steek, maar hopelijk ook opensta voor andere meningen/invloeden.
Nu begon je met je initiële post al wat olie op het vuur te gooien/reactie uit te lokken en was die reactie van mij iig een beetje bedoeld om te happen. Dat is volgens mij aardig gelukt gezien iemand hier aardig bijt
Inhoudelijke draai: Cerny presteert zijn xG enorm veel over en voor iemand die een beter G+A saldo heeft dan Bakayoko (ook per 90 min), betere playmaking stats behaald en vaker aan de bal komt, is het frappant dat zijn goal-creating-actions significant lager dan die van Bakayoko zijn dan wel zijn shot-creating-actions uit livepasses vrijwel identiek zijn. Binnen die cijfers speelt uiteraard de belangrijke nuance dat Bakayoko de 1e seizoenshelft vrijwel alleen maar invalbeurten heeft gehad en/of niet heeft gespeeld, hetgeen wat dergelijke cijfers kunnen beïnvloeden. Anderzijds is dat gegeven uiteraard ergens ook weer een afspiegeling van de kwaliteit.
Cerny is wmb momenteel vooral nog een stabielere speler, maar puur kwalitatief is Bakayoko voor mij beter. Beter inzicht, verfijndere passing, betere/zuivere traptechniek met meer variëteit. Als Bakayoko een goede dag heeft, tikt hij echt een heel hoog niveau aan. Zet de Bakayoko van nu een jaar in de rol van Cerny bij Twente onder een super aanvallende speelstijl van Jans en hij gaat minimaal dezelfde dan wel niet betere cijfers overleggen. Daarvan ben ik overtuigd. De andere kant van het verhaal bij Bakayoko heb ik gister al belicht in zijn topic. Het is en blijft een ruwe diamant waaraan nog heel veel geslepen moet worden.
Los daarvan is en blijft dit altijd een puur hypothetische discussie. Met op zich wel een hele interessant vraagstuk: hoe meet je de kwaliteiten van een speler, hoe kan je die uitdrukken en hoe kan je op basis daarvan ervoor zorgen dat je onderling een vergelijking kan maken tussen spelers waarbij je met vertrouwen kunt zeggen dat speler X de betere is.