Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
voskat
Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 22 Jun 2023, 20:58
voskat wrote: 22 Jun 2023, 20:36Toulouse doet wat Brentford en Union St G ook doen.
Goedkope, meestal genegeerde spelers doorlichten op kwaliteiten waar grotere clubs te laks op scouten.

Zij zagen dat Spierings kwaliteiten had, maar die werden op zijn positie niet benut.

"Leuk dat het goed uitpakte". Dit zijn géén toevalstreffers.
Hoe vaak wil je dat nog blijven beweren de komende jaren, terwijl de clubs die ik noemde aanwijsbaar succes ermee hebben?

En dan noemen wij Ajax arrogant....
Als ze zo overtuigd waren van deze twee spelers dan hadden ze ze wel langer vastgelegd dan 8 en 12 maanden zou het niet. Toevalstreffers.
Bij Toulouse hadden ze vertrouwen in de specifieke capaciteiten van die twee, en dat heeft uitgepakt zoals hun data voorspelde.
Ze hebben echt niet zomaar een paar namen uit het telefoonboek geplukt...
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

voskat wrote: 22 Jun 2023, 20:36
GillesdelaCroquette wrote: 22 Jun 2023, 20:29

Nee joh, Toulouse speelde in league 2, had geen cent te makken en zocht goedkope spelers in kleinere competities. Spierings was niet eens basisspeler in nota bene Bulgarije dus welke statistieken hadden ze moeten bekijken? Leuk dat het goed uitpakte maar laten we vooral niet doen alsof niemand zag wat Toulouse wel zag.
Toulouse doet wat Brentford en Union St G ook doen.
Goedkope, meestal genegeerde spelers doorlichten op kwaliteiten waar grotere clubs te laks op scouten.

Zij zagen dat Spierings kwaliteiten had, maar die werden op zijn positie niet benut.

"Leuk dat het goed uitpakte". Dit zijn géén toevalstreffers.
Hoe vaak wil je dat nog blijven beweren de komende jaren, terwijl de clubs die ik noemde aanwijsbaar succes ermee hebben?

En dan noemen wij Ajax arrogant....
Ja maar Dalling, Spierings en Vd Boomen is wel een beetje cherry picking.

Toulouse zag het namelijk ook in Birmancevic (linksbuiten met 0 goals en 1 assists in 25 wedstrijden), Hamulic (spits met 0 goals in 6 wedstrijden die weinig speelt), Zanden (een linksback die dit seizoen precies 5x mocht opdraven) en Kamanski (een rechtsback die 11x mocht spelen). Deze 4 spelers zijn dit seizoen voor in totaal 8.7mil gehaald, van de in totaal uitgegeven 14mil. Dus dat is meer dan de helft van de transferuitgaven aan spelers die bepaald niet uit de verf komen, dus het is niet alleen maar goud wat Toulouse aanraakt.

Ja Toulouse pakt het heel slim aan, maar wel op hun niveau, tot dit seizoen ligue 2 en nu nr13 ligue 1. Dan kan je bepaalde jongens kansen en tijd geven. Kansen en tijd die je bij PSV niet gaat krijgen. Het is nou eenmaal zo dat je bij PSV alleen hoge kwaliteit moet halen en als er een speler zoals Spierings is die niet zo opvalt dan moet je er mee leren leven dat die 9 van de 10 keer een tussenstap nodig hebben om zich te bewijzen, dat is gewoon hoe het in elkaar zit.
Last edited by Sensation on 22 Jun 2023, 21:17, edited 1 time in total.
voskat
Nationale topspeler

Tijn wrote: 22 Jun 2023, 20:59 @voskat
Denk je echt dat Utrecht een jaar eerder Mertens gratis weg had gedaan?
Zo duur waren ze samen niet eens, als je ziet hoeveel ze opleverden en wat ze hebben geleverd aan kwaliteit.
Vooral bijzonder dat Mertens zo goedkoop verkocht werd aan Napoli
Ik bedoelde eigenlijk de Mertens van AGOVV. Net zoals Strootman hadden we die moeten pakken vóórdat Utrecht langskwam.
En dat is geen achteraf gezeur.. hier heb ik me in 2008 op het forum ook op zitten fokken. :steam:

Ik was blij dat ze alsnog kwamen, maar wel voor pakweg 12 miljoen euro méér. En dat alles onder het beleid van "verantwoord besteden" van Jan Reker (die ging voor Danny Koevermans ipv de anderhalf miljoen duurdere Luis Suarez).
alu.w
Regelmatige invaller

voskat wrote: 22 Jun 2023, 21:15
Zo duur waren ze samen niet eens, als je ziet hoeveel ze opleverden en wat ze hebben geleverd aan kwaliteit.
Ik bedoelde eigenlijk de Mertens van AGOVV. Net zoals Strootman hadden we die moeten pakken vóórdat Utrecht langskwam.
En dat is geen achteraf gezeur.. hier heb ik me in 2008 op het forum ook op zitten fokken. :steam:

Ik was blij dat ze alsnog kwamen, maar wel voor pakweg 12 miljoen euro méér. En dat alles onder het beleid van "verantwoord besteden" van Jan Reker (die ging voor Danny Koevermans ipv de anderhalf miljoen duurdere Luis Suarez).
Niks mis met Danny Koevermans
Remontada
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 22 Jun 2023, 20:22 Lozano is - zoals reeds vermeld - inderdaad voor 15 miljoen op te halen :mrgreen:
Pohh, aftikken Earnie 🤩🤩
DeEintovenaar
Nationale topspeler

voskat wrote: 22 Jun 2023, 19:02
DeEintovenaar wrote: 22 Jun 2023, 18:41

Huh? Lens en Toulouse ligt verder uit elkaar dan bijvoorbeeld Heerenveen en Eindhoven of Eindhoven en Alkmaar... Eigenlijk dan elke stad in Nederland... Dus iedere binnenlandse transfer vist PSV toch een pareltje uit de achtervijver? Of snap ik je punt niet?
Ik bedoel dus dat wij potentiële aanwinsten als Spierings, Van den Boomen etc zelf op hadden kunnen/moeten/mogen pikken.
Slimme aankopen die niet direct voor de hand liggen, maar wel enorm groeipotentieel hebben.

Mats Wieffer is daar een goed voorbeeld van.
Maar PSV streeft toch een hoger niveau na? Wieffer is wellicht een ander verhaal omdat hij zich snel ontwikkelt maar VD Boomen en Spierings hebben zich door de jaren heen ontwikkelt. Haal je ze eerder krijg je de nieuwe Ramselaar en Maher. Dat willen we toch ook niet? Zij hebben zich juist ontwikkelt door een geleidelijke carrière te hebben.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

voskat wrote: 22 Jun 2023, 20:52
Roys wrote: 22 Jun 2023, 20:36 Je hebt zeker een punt.

Echter jongens als dallina, vd boomen, spierings etc. zouden destijds bij ons niet gespeeld hebben en zodoende ook niet zo ontwikkelen als wat ze nou gedaan hebben.
Een jaar geleden hadden we letterlijk één spits, en die raakte nog lang geblesseerd ook. Dallinga had ons netjes de CL in kunnen schieten.

Boomen en Spierings hadden ook minuten gepakt bij ons, maar het klopt wel dat ons middenveld de afgelopen jaren niet ons zwakste punt is geweest...
Ik staar me ook niet blind op die drie van Toulouse. Ik wijs alleen op een blinde vlek in onze scouting.
Een jongens als bv van de Ven is eeuwig zonde. Die kon meteen mee in duitsland en wordt nu voor een dik bedrag verkocht.
Precies. Hebben we gewoon met onze handen in de zakken naar staan kijken, terwijl onze verdediging al jaren lek is.
Daarnaast hebben wij ook niet een wereldtopper rondlopen met een vennegoor of hesselink. Die klets van overal oud spelers neerzetten, kost je uiteindelijk een hoop expertise. Een John de Jong als TD, hoe kom je erbij. Los van dat het totaal geen onderhandelaar is, had hij in het buitenland niks gepresteerd. Kring van lik me versje. Overmars daar in tegen is het goede voorbeeld. Die zet je er neer omdat hij super goed kan onderhandelen, wat al bekend was en daarnaast overal heeft gespeeld met name grote clubs.
Klopt.
Ik vind het voor de clubcultuur leuk als die oude helden meehelpen, maar meestal zijn het naast het veld gewoon geen klasbakken... Of we gooien ze te vroeg voor de leeuwen (wat weer aan slecht beleid van bovenaf te danken is).

Brands heeft op mij ook maar heel zelden indruk gemaakt. Wat heeft die nu precies voor bijzonders gedaan eigenlijk?
Strootman en Mertens gehaald voor 14 miljoen terwijl ze een jaar daarvoor samen voor 1,5 miljoen opgepikt hadden kunnen worden? Ik wil geen ouwe koeien uit de sloot blijven vissen, maar dit is echt een chronisch gebrek bij onze club..
Je kunt niet iedereen halen. Je streeft een niveau na. Wij halen Sangaré of had je liever VD Boomen gehad van De Graafschap? Wij halen Simons, had je liever Dallinga? Madueke, Malen, Götze, Veerman... allemaal spelers die toch van een hoger niveau zijn?
PapaHiljemark
Talent

Teletubby wrote: 22 Jun 2023, 21:03 Het is zo rustig dat ik eigenlijk een benitez achtige transfer zie gebeuren de komende dagen. Rik en Marco op het verkeerde spoor met Jappie en Tim Krul en opeens kwam benitez, zou het dit jaar hetzelfde zijn met Lang en Summerville maar dan komt een Argentijnse magiër uit de hoge hoed. Of is dit de hoop die spreekt?
Ik hoop nog steeds dat dat dit jaar Skhiri is als vervanger van Sangaré
voskat
Nationale topspeler

Sensation wrote: 22 Jun 2023, 21:13 Ja maar Dalling, Spierings en Vd Boomen is wel een beetje cherry picking.

Toulouse zag het namelijk ook in Birmancevic (linksbuiten met 0 goals en 1 assists in 25 wedstrijden), Hamulic (spits met 0 goals in 6 wedstrijden die weinig speelt), Zanden (een linksback die dit seizoen precies 5x mocht opdraven) en Kamanski (een rechtsback die 11x mocht spelen). Deze 4 spelers zijn dit seizoen voor in totaal 8.7mil gehaald, van de in totaal uitgegeven 14mil. Dus dat is meer dan de helft van de transferuitgaven aan spelers die bepaald niet uit de verf komen, dus het is niet alleen maar goud wat Toulouse aanraakt.
Miskopen kun je niet helemaal uitsluiten. Het succes van alleen die drie al is een dikke win.

Hamulic wordt voorzichtig gebracht, die zie ik nog wel doelpuntjes pakken komend seizoen. Is trouwens een Nederlander, zie ik. Wist ik niet.
Kamanzi zit ook nog in de aanpassingsperiode; is pas in de winter gehaald uit Noorwegen voor een half miljoen. Zeker niet afgeschreven.
Ja Toulouse pakt het heel slim aan, maar wel op hun niveau, tot dit seizoen ligue 2 en nu nr13 ligue 1. Dan kan je bepaalde jongens kansen en tijd geven. Kansen en tijd die je bij PSV niet gaat krijgen. Het is nou eenmaal zo dat je bij PSV alleen hoge kwaliteit moet halen en als er een speler zoals Spierings is die niet zo opvalt dan moet je er mee leren leven dat die 9 van de 10 keer een tussenstap nodig hebben om zich te bewijzen, dat is gewoon hoe het in elkaar zit.
En wij kunnen het ons veroorloven om iets meer met geld te smijten, maar daarnaast zouden we absoluut profijt ervan hebben als wij onze eigen, op PSV-maat gesneden, versie van Moneyball toepassen.
We kunnen zoveel beter dan dit...
Juancho
Mister PSV

Alsof Lozano met zijn bijna 28 jaar al terug gaat naar PSV....koekoek... :lol:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DE MADERA 76
Regelmatige invaller

Eens met voskat dat het aankoopbeleid binnen PSV.creatiever kan dan afgelopen jaren en denk het gebruik van data hier een grote(re) rol in zou moeten spelen.

Kopen van minder geslaagde spelers uit het buitenland (voorbeelden alom, maar bv Bruma) die in het verleden potentieel hebben laten zien neigt mij te veel naar hopen dat het talent van destijds niet verloren is.

Het is geen kwestie van of of, maar wel wat is er nodig om de kans van slagen zo groot mogelijk te maken bij het vormen van een beeld bij een speler en fit met een speelstijl.

In de private equity wereld geldt een vuistregel dat minimaal 1 op de 7 investeringen een klapper moet zijn om de verliezen op andere goed te maken en toch een gezond rendement te maken.

Feitelijk is dit in de voetbalwereld niet heel anders, de ratio zou ik binnen PSV graag wat hoger zien om zowel sportief succesvol te zijn en het financiële fundament te versterken
Joenepsv
Legende

DE MADERA 76 wrote: 22 Jun 2023, 21:43

Eens met @voskat dat het aankoopbeleid binnen PSV.creatiever kan dan afgelopen jaren en denk het gebruik van data hier een grote(re) rol in zou moeten spelen.

Kopen van minder geslaagde spelers uit het buitenland (voorbeelden alom, maar bv Bruma) die in het verleden potentieel hebben laten zien neigt mij te veel naar hopen dat het talent van destijds niet verloren is.

Het is geen kwestie van of of, maar wel wat is er nodig om de kans van slagen zo groot mogelijk te maken bij het vormen van een beeld bij een speler en fit met een speelstijl.

In de private equity wereld geldt een vuistregel dat minimaal 1 op de 7 investeringen een klapper moet zijn om de verliezen op andere goed te maken en toch een gezond rendement te maken.

Feitelijk is dit in de voetbalwereld niet heel anders, de ratio zou ik binnen PSV graag wat hoger zien om zowel sportief succesvol te zijn en het financiële fundament te versterken
Sterker nog. Het moet creatiever. Het beleid wat onder John is ingezet heeft ons op de rand van de afgrond gebracht met als resultaat dat we Gakpo in de winter moesten verkopen en dat recordbedrag is gebruikt om gaten te vullen. Er moet een lange termijn visie komen waarin PSV inzet op talent en zijn scouts ook daadwerkelijk gaat gebruiken. En mochten die niet voldoen dan trap ze maar weg en stel nieuwe aan (ik zeg niet dat dit het geval is maar de afgelopen jaren was het vooral bord op schoot werk). Een ander gevolg van John zijn beleid is dat we een qua cashcows uitgeholde selectie hebben en dat er vanuit de hoogste jeugd vrij weinig klaar staat om door te stromen. Ook daar heeft de focus verkeerd gelegen. De laatste aankopen voor Jong PSV waren enkel selectievulling en de laatste talenten voor het eerste elftal die we hebben gehaald waren allemaal gehuurd. Ik heb er wel vertrouwen in dat er onder Stewart een andere koers wordt gevaren en dat we spelers halen voor dat ze naar bijvoorbeeld de Premier League gaan en ze er niet uithalen voor bakken met geld.
Roys
Bankzitter

voskat wrote: 22 Jun 2023, 20:52
Roys wrote: 22 Jun 2023, 20:36 Je hebt zeker een punt.

Echter jongens als dallina, vd boomen, spierings etc. zouden destijds bij ons niet gespeeld hebben en zodoende ook niet zo ontwikkelen als wat ze nou gedaan hebben.
Een jaar geleden hadden we letterlijk één spits, en die raakte nog lang geblesseerd ook. Dallinga had ons netjes de CL in kunnen schieten.

Boomen en Spierings hadden ook minuten gepakt bij ons, maar het klopt wel dat ons middenveld de afgelopen jaren niet ons zwakste punt is geweest...
Ik staar me ook niet blind op die drie van Toulouse. Ik wijs alleen op een blinde vlek in onze scouting.
Een jongens als bv van de Ven is eeuwig zonde. Die kon meteen mee in duitsland en wordt nu voor een dik bedrag verkocht.
Precies. Hebben we gewoon met onze handen in de zakken naar staan kijken, terwijl onze verdediging al jaren lek is.
Daarnaast hebben wij ook niet een wereldtopper rondlopen met een vennegoor of hesselink. Die klets van overal oud spelers neerzetten, kost je uiteindelijk een hoop expertise. Een John de Jong als TD, hoe kom je erbij. Los van dat het totaal geen onderhandelaar is, had hij in het buitenland niks gepresteerd. Kring van lik me versje. Overmars daar in tegen is het goede voorbeeld. Die zet je er neer omdat hij super goed kan onderhandelen, wat al bekend was en daarnaast overal heeft gespeeld met name grote clubs.
Klopt.
Ik vind het voor de clubcultuur leuk als die oude helden meehelpen, maar meestal zijn het naast het veld gewoon geen klasbakken... Of we gooien ze te vroeg voor de leeuwen (wat weer aan slecht beleid van bovenaf te danken is).

Brands heeft op mij ook maar heel zelden indruk gemaakt. Wat heeft die nu precies voor bijzonders gedaan eigenlijk?
Strootman en Mertens gehaald voor 14 miljoen terwijl ze een jaar daarvoor samen voor 1,5 miljoen opgepikt hadden kunnen worden? Ik wil geen ouwe koeien uit de sloot blijven vissen, maar dit is echt een chronisch gebrek bij onze club..
Klopt alleen Dallinga had het toen alleen nog laten zien in kkd en dat geeft geen garanties. Kijk naar bv Muhren of van Veen die nu naar Groningen gaat. Het is en blijft altijd een gok. Kijk naar zivkovic, zijn carriere is na de overgang naar Ajax alleen maar achteruit gegaan. Ik ben van mening dat je het eerder wel, dan niet moet proberen met zo’n gasten. Anders gaan ze naar bv. AZ en zijn ze later onhaalbaar/onbetaalbaar.

Precies, ze moeten meehelpen. Assistent van zijn, niet hoofdscouting. Op basis van welke prestatie maak je iemand de belangrijkste man in de scouting, totaal belachelijk en onverantwoord. Daarvoor was het John de Jong. Met zulke beslissingen gaat het mis.

Ik heb nog steeds vertrouwen in Marcel. Ben blij met een ander soort coach zoals Bosz en daarnaast een jongen van buitenaf als TD.(Stewart)
Al moet het nu wel een keer gaan uitpakken anders zal Marcel de volgende worden die vertrekt. Communicatief vind ik hem wel echt zeer matig, zowel hij zelf naar buitenbrengen van bepaalde zaken.

Ben echt heel benieuwd naar de transfers deze zomer. Al vind het ik zeer positief dat de gesprekken met Bosz zolang hebben geduurd. Dan zit er tenminste echt een idee en plan achter.

Wel heel frustrerend om te wachten en in mijn vingers staat F5 gebrand. Laten we hopen dat goed werk in deze ook z’n tijd nodig heeft!
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Juancho wrote: 22 Jun 2023, 21:38 Alsof Lozano met zijn bijna 28 jaar al terug gaat naar PSV....koekoek... :lol:
En Saviola komt ook niet zeker :angry:
DonyellMalen
Legende

Ykhim wrote: 22 Jun 2023, 17:38
DonyellMalen wrote: 22 Jun 2023, 16:49 Hezze-deal naar Anderlecht gaat niet meer door in ieder geval.
:mrgreen:

Nu al mijn favoriete soap van deze zomer. Kom lekker naar Eindhoven jongen.
Heerlijke soap ja. Laat die maar bij ons eindigen.

Nog wat bij Boca gehoord? :mrgreen:
Trixm
Vedette

James Rodriguez wrote: 22 Jun 2023, 18:23
GillesdelaCroquette wrote: 22 Jun 2023, 18:08

Gaan we dit doen bij elke speler die een transfer maakt naar een andere club?
Nee, vond het gewoon een interessante speler bij een club waar PSV al eerder talenten heeft gehaald (Kjolo & Oppegard) en ook bijvoorbeeld Ejuke en Sahraoui vandaan komen. Zou geen rare transfer zijn geweest.
Misschien een leuk idee om een topic te starten waarin leden interessante spelers kunnen droppen?
Saibari is underrated.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Trixm wrote: 22 Jun 2023, 22:47
James Rodriguez wrote: 22 Jun 2023, 18:23

Nee, vond het gewoon een interessante speler bij een club waar PSV al eerder talenten heeft gehaald (Kjolo & Oppegard) en ook bijvoorbeeld Ejuke en Sahraoui vandaan komen. Zou geen rare transfer zijn geweest.
Misschien een leuk idee om een topic te starten waarin leden interessante spelers kunnen droppen?
Image

Hier, ik help ook wel een handje:

viewtopic.php?t=156
Ykhim
Lid scoutingsteam

DonyellMalen wrote: 22 Jun 2023, 22:47Nog wat bij Boca gehoord? :mrgreen:
Ja, dat geen enkele club zich concreet gemeld heeft. Wel werd andermaal bevestigd dat Zeballos door veel Europese teams gevolgd en gescout is/was, waaronder de gehele Nederlandse top. Feyenoord heeft wel geïnformeerd, maar kijken eerst naar andere targets. Niet zo spannend dus.
PSVAchterhoek
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Ricardo Pepi

Joenepsv
Legende

PSVAchterhoek wrote: 22 Jun 2023, 22:58 Wat dachten we ervan?

https://1908.nl/artikelen/feyenoord-en- ... -ontkracht
Dat die lul van 1908 lekker uit zijn duim loopt te zuigen. De gesprekken gaan dit weekend door maar volgens Elfrink ligt het dit weekend op zijn gat.

" Dit weekend lijkt er geen doorbraak te komen, omdat een prominent lid van Augsburg gaat trouwen. Daardoor kan de leiding van de Bundesliga-club niet direct reageren op telefoontjes van geïnteresseerde clubs"

Sowieso zie ik Feyenoord niet zoveel geld betalen voor een extra spits. Die lopen nu een beetje stoer te doen maar hebben vast niet een goudader aangeboord onder dat verrotte stadion van ze.
Massimo
Legende

Spelers waar PSV in verband mee wordt gebracht hebben nog recent wedstrijden gespeeld of spelen zelfs op het jeugd EK. Dan is het niet gek dat het wat langer duurt. Helemaal omdat dit de vakantieweken zijn voor de overige spelers. Eind juni, begin juli zullen wel een aantal transfers vallen verwacht ik.
Johann Vogel
Vedette

Het zal vast nog wel een paar dagen/enkele weken duren voordat er wat transfers rond komen. De markt moet nog een beetje op gang komen. Laten we hopen dat bij de eerste training we al een aantal nieuwe gezichten mogen begroeten. Uiteindelijk moeten we zorgen dat we eens die voorrondes doorkomen.

Ik vraag me wel steeds vaker af of we als club niet veel meer moeten groeien willen we competitief blijven. Met name qua stadion, is het op langer termijn nog haalbaar om met een relatief klein stadion en daardoor beperkte commerciële mogelijkheden CL voetbal te ambiëren?
Persepolis
Vedette

Fc Denzel wrote: 22 Jun 2023, 20:05
Jwoeloe wrote: 22 Jun 2023, 20:01

Die hele club bestaat niet. Dat heeft niets te maken met waar zijn of niet. :tear:
Ik zie het langskomen dus ik drop het hier..
Voortaan maar niet meer posten.?
Yep. Niet posten. Extra stapje toevoegen tussen "zien langskomen" en "hier droppen": achterkomen of de betreffende club überhaupt bestaat. 1 minuut werk max 😅
RV1913
Nationale topspeler

PSVAchterhoek wrote: 22 Jun 2023, 22:58 Wat dachten we ervan?

https://1908.nl/artikelen/feyenoord-en- ... -ontkracht

Dit! en een dikke middelvinger naar die kneus van 1908 erbij :finger:
ComeOnPSV
Vedette

Image
Post Reply