PSV Tenue

Algemene zaken van PSV.
Post Reply
Danny03
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 829
Joined: 24 Oct 2021, 18:35
Clubvoorkeur: PSV

Als we hier geen Champions league mee halen, weet ik het ook niet meer
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Mooi shirt. Dat het logo wordt aangepast begrijp ik wel in deze kleurstelling.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Prima shirt. Had iets heel anders verwacht toen ik hoorde wat de kleuren zouden gaan worden. Jammer van het logo, maar zo is er altijd wel wat aan te merken. Bij het derde shirt kan ik het wel accepteren.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Vond het uitshirt al waanzinnig maar deze misschien wel nóg mooier
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Logo in fluor kleur. Kut shirt.
Number 8 On Tour
Bankzitter
Posts: 220
Joined: 04 Nov 2020, 14:55

Blijft verbazingwekkend hoe moeilijk het is om fatsoenlijke shirts te ontwerpen. Het logo dient te alle tijden op alle PSV artikelen in het origineel te staan. Het ziet er zo nep uit (het zit hem gewoon in de kosten, goedkoper om het mee te sublimeren).

Ook de trainingscollectie is op dezelfde manier tot stand gekomen. Fel geel en geen originele logo's. Wetende dat er ook een raar thuisshirt aankomt. Wat mij betreft het Puma nog zeer weinig succesvolle shirts ontworpen.

En alle kritiek op Nike met standaard templates, dit geldt voor Puma net zo. Kan niet wachten tot het contract erop zit.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA

DeEintovenaar wrote: 23 Jun 2023, 11:26 Ik vind Brainport prachtig en krachtig. Toch geweldig dat mega bedrijven de krachten bundelen om een club te sponsoren? Wat wint ASML ermee als ze op het shirt van PSV staan? Een van de machtigste bedrijven ter wereld op het moment. Wees blij dat ze überhaupt oog houden voor PSV.
Exact

Voor het business model heeft ASML er vrijwel niets aan om een voetbalclub te sponsoren.

Ze verkopen geen enkel product extra door deze sponsoruitgaven die ze aan PSV doen. Naamsbekendheid onder de achterban is derhalve overbodig buiten potentiel recruitment voor werknemers. En dan nog, die naamsbekendheid zit al goed dus wees blij dat er al wat vanuit die lijn binnenkomt.
RV1913 wrote: 23 Jun 2023, 10:21
Ardbeg wrote: 23 Jun 2023, 10:03 Moeilijk he, logo in de normale kleur.
dat zou echt als een tang op een varken slaan met deze kleurstelling.

Er zijn weinig design-onderdelen die constant zouden moeten zijn bij een shirt waar PSV in speelt, één daarvan is het logo. Het logo zou conform het design dat er is moeten zijn en daar horen de kleuren bij. Als dat niet past bij de kleurstelling is de oplossing niet om het logo aan te passen maar is het om te zorgen dat het design van het shirt past bij het logo.


En de standaard kritiek: €94,95 voor een shirt (€139,95 voor een "authentic") blijft bijzonder veel geld voor relatief simpel shirtje
Last edited by Prof_napo on 23 Jun 2023, 13:06, edited 1 time in total.
Gutanoth
Vaste waarde in elftal
Posts: 510
Joined: 04 Nov 2020, 15:35

DonyellMalen wrote: 23 Jun 2023, 11:17 Armoedig is dan ook de slechtste woordkeuze die je over 'Brainport Eindhoven' kan maken. Geld klotst tegen de plinten man.
Ik weet niet of je grappig probeert te doen, maar bijna 7 miljard omzet afgelopen kwartaal met een winstmarge van boven de 50%

Daarnaast krijgt ajax per jaar 9 miljoen euro van een tv aanbieder die maar in de helft van het land af te nemen is.
Ja, als dan de in totaal 8 miljoen die PSV krijgt ook nog gedeeld wordt tussen giganten als ASML, VDL, Philips en Jumbo, dan noem ik dat wisselgeld.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

Prof_napo wrote: 23 Jun 2023, 13:01
DeEintovenaar wrote: 23 Jun 2023, 11:26 Ik vind Brainport prachtig en krachtig. Toch geweldig dat mega bedrijven de krachten bundelen om een club te sponsoren? Wat wint ASML ermee als ze op het shirt van PSV staan? Een van de machtigste bedrijven ter wereld op het moment. Wees blij dat ze überhaupt oog houden voor PSV.
Exact

Voor het business model heeft ASML er vrijwel niets aan om een voetbalclub te sponsoren.

Ze verkopen geen enkel product extra door deze sponsoruitgaven die ze aan PSV doen. Naamsbekendheid onder de achterban is derhalve overbodig buiten potentiel recruitment voor werknemers. En dan nog, die naamsbekendheid zit al goed dus wees blij dat er al wat vanuit die lijn binnenkomt.
RV1913 wrote: 23 Jun 2023, 10:21

dat zou echt als een tang op een varken slaan met deze kleurstelling.

Er zijn weinig design-onderdelen die constant zouden moeten zijn bij een shirt waar PSV in speelt, één daarvan is het logo. Het logo zou conform het design dat er is moeten zijn en daar horen de kleuren bij. Als dat niet past bij de kleurstelling is de oplossing niet om het logo aan te passen maar is het om te zorgen dat het design van het shirt past bij het logo.
Dit doen ze voor de jeugd dat zie je bij alle grote clubs.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Gutanoth wrote: 23 Jun 2023, 13:03
DonyellMalen wrote: 23 Jun 2023, 11:17 Armoedig is dan ook de slechtste woordkeuze die je over 'Brainport Eindhoven' kan maken. Geld klotst tegen de plinten man.
Ik weet niet of je grappig probeert te doen, maar bijna 7 miljard omzet afgelopen kwartaal met een winstmarge van boven de 50%

Daarnaast krijgt ajax per jaar 9 miljoen euro van een tv aanbieder die maar in de helft van het land af te nemen is.
Ja, als dan de in totaal 8 miljoen die PSV krijgt ook nog gedeeld wordt tussen giganten als ASML, VDL, Philips en Jumbo, dan noem ik dat wisselgeld.
Een TV-aanbieder die moet vechten om marktaandeel in het B2C segment vs een producent in het B2B segment die eerder uitdagingen heeft in de productievolumes
De enige in dat lijstje die nog echt in het B2C segement zit is Jumbo.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA

RV1913 wrote: 23 Jun 2023, 13:04
Prof_napo wrote: 23 Jun 2023, 13:01

Exact

Voor het business model heeft ASML er vrijwel niets aan om een voetbalclub te sponsoren.

Ze verkopen geen enkel product extra door deze sponsoruitgaven die ze aan PSV doen. Naamsbekendheid onder de achterban is derhalve overbodig buiten potentiel recruitment voor werknemers. En dan nog, die naamsbekendheid zit al goed dus wees blij dat er al wat vanuit die lijn binnenkomt.




Er zijn weinig design-onderdelen die constant zouden moeten zijn bij een shirt waar PSV in speelt, één daarvan is het logo. Het logo zou conform het design dat er is moeten zijn en daar horen de kleuren bij. Als dat niet past bij de kleurstelling is de oplossing niet om het logo aan te passen maar is het om te zorgen dat het design van het shirt past bij het logo.
Dit doen ze voor de jeugd dat zie je bij alle grote clubs.
Alleen past het pricingmodel dan niet helemaal bij de "voor de jeugd" :wall:
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

Prof_napo wrote: 23 Jun 2023, 13:09
RV1913 wrote: 23 Jun 2023, 13:04

Dit doen ze voor de jeugd dat zie je bij alle grote clubs.
Alleen past het pricingmodel dan niet helemaal bij de "voor de jeugd" :wall:
Sta je nog versteld van tegenwoordig. :mrgreen:
User avatar
Sylvester
Verbannen
Posts: 81
Joined: 06 Jun 2023, 12:39

Gutanoth wrote: 23 Jun 2023, 13:03
DonyellMalen wrote: 23 Jun 2023, 11:17 Armoedig is dan ook de slechtste woordkeuze die je over 'Brainport Eindhoven' kan maken. Geld klotst tegen de plinten man.
Ik weet niet of je grappig probeert te doen, maar bijna 7 miljard omzet afgelopen kwartaal met een winstmarge van boven de 50%

Daarnaast krijgt ajax per jaar 9 miljoen euro van een tv aanbieder die maar in de helft van het land af te nemen is.
Ja, als dan de in totaal 8 miljoen die PSV krijgt ook nog gedeeld wordt tussen giganten als ASML, VDL, Philips en Jumbo, dan noem ik dat wisselgeld.
Als je het zo bekijkt is het eigenlijk best triest dat de bedrijven in de regio niet meer investeren in PSV.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

Gutanoth wrote: 23 Jun 2023, 13:03
DonyellMalen wrote: 23 Jun 2023, 11:17 Armoedig is dan ook de slechtste woordkeuze die je over 'Brainport Eindhoven' kan maken. Geld klotst tegen de plinten man.
Ik weet niet of je grappig probeert te doen, maar bijna 7 miljard omzet afgelopen kwartaal met een winstmarge van boven de 50%

Daarnaast krijgt ajax per jaar 9 miljoen euro van een tv aanbieder die maar in de helft van het land af te nemen is.
Ja, als dan de in totaal 8 miljoen die PSV krijgt ook nog gedeeld wordt tussen giganten als ASML, VDL, Philips en Jumbo, dan noem ik dat wisselgeld.
ik zou een boze brief sturen naar ze als ik jouw was. :mrgreen:

Geachte Brainport bedrijven
Geef ons meer geld godverdomme, jullie hebben meer dan zat.

Met vriendelijke groet,
Gutanoth
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ik vind het, op het meegekleurde logo na, ook een prima shirt. Niet al te extreme kleuren en mooi design.

Ik zal vanavond na het werk het shirt eens maken met het originele logo erop. Zal je zien dat dat prima kan.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA

RV1913 wrote: 23 Jun 2023, 13:17
Gutanoth wrote: 23 Jun 2023, 13:03

Ik weet niet of je grappig probeert te doen, maar bijna 7 miljard omzet afgelopen kwartaal met een winstmarge van boven de 50%

Daarnaast krijgt ajax per jaar 9 miljoen euro van een tv aanbieder die maar in de helft van het land af te nemen is.
Ja, als dan de in totaal 8 miljoen die PSV krijgt ook nog gedeeld wordt tussen giganten als ASML, VDL, Philips en Jumbo, dan noem ik dat wisselgeld.
ik zou een boze brief sturen naar ze als ik jouw was. :mrgreen:

Geachte Brainport bedrijven
Geef ons meer geld godverdomme, jullie hebben meer dan zat.

Met vriendelijke groet,
Gutanoth
Stop er dan ook direct een factuur bij voor de gespendeerde tijd van Gutanoth, hij mag best wel voor zijn diensten gecompenseerd worden. Oh, jij dan ook wel voor de opzet van de brief. Ze hebben toch geld als water ofzoiets.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

ASML heeft er al een tijdje belang bij om een voetbalclub als PSV te sponsoren. Natuurlijk is het een B2B toko, maar er is veel aan gelegen om een goede naamsbekendheid te hebben en behouden in Eindhoven en omstreken. ASML knalt uit hun voegen en groeien als een raket, dan is er heel veel goodwill benodigd vanuit de gemeente en de inwoners van de gemeente e.o. Een voorbeeld: hele snelle groei vraagt om hele snelle beslissingen en daar is de gemeente over het algemeen niet goed in. ASML steekt niet voor niets veel geld in projecten voor de ontwikkeling van Eindhoven. Voor wat hoort wat. Zo zijn er nog tal van zaken te benoemen waarom het sponsoren van PSV een (maatschappelijk) belang dient, denk aan werkgelegenheid en ontspanning. Of wat te denken van de club PSV als verbinder? Zowel voor werknemers van ASML als voor het connecten met andere topbestuurders in de business rooms.

Het is alleen wel zo dat ASML niet meer directe verkoop uit een sponsoring haalt. Bedrijven die daar wel gebaat bij zijn, zijn over het algemeen meer bereid te betalen dan bedrijven die sponsoren vanuit een voornamelijk maatschappelijk en een klein beetje commercieel oogpunt. Lijkt mij logisch.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Sylvester wrote: 23 Jun 2023, 13:14
Gutanoth wrote: 23 Jun 2023, 13:03

Ik weet niet of je grappig probeert te doen, maar bijna 7 miljard omzet afgelopen kwartaal met een winstmarge van boven de 50%

Daarnaast krijgt ajax per jaar 9 miljoen euro van een tv aanbieder die maar in de helft van het land af te nemen is.
Ja, als dan de in totaal 8 miljoen die PSV krijgt ook nog gedeeld wordt tussen giganten als ASML, VDL, Philips en Jumbo, dan noem ik dat wisselgeld.
Als je het zo bekijkt is het eigenlijk best triest dat de bedrijven in de regio niet meer investeren in PSV.
Ja, heel erg triest hoor. Ze staan niet eens met hun naam op het shirt en ze betalen ruim 1 miljoen euro allemaal. Wat een stelletje paupers zeg. :huil:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Mooi shirt, kut logo.
#FreeGeneratie4
Gutanoth
Vaste waarde in elftal
Posts: 510
Joined: 04 Nov 2020, 15:35

Prof_napo wrote: 23 Jun 2023, 13:25
RV1913 wrote: 23 Jun 2023, 13:17

ik zou een boze brief sturen naar ze als ik jouw was. :mrgreen:

Geachte Brainport bedrijven
Geef ons meer geld godverdomme, jullie hebben meer dan zat.

Met vriendelijke groet,
Gutanoth
Stop er dan ook direct een factuur bij voor de gespendeerde tijd van @Gutanoth, hij mag best wel voor zijn diensten gecompenseerd worden. Oh, jij dan ook wel voor de opzet van de brief. Ze hebben toch geld als water ofzoiets.
Nee nee, ik wil PSV graag steunen, dus de factuur met een uurtarief van 200,- laat ik lekker achterwege
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 23 Jun 2023, 13:48 ASML steekt niet voor niets veel geld in projecten voor de ontwikkeling van Eindhoven. Voor wat hoort wat.
En maakt zich ook hard dat de overheid meer moet investeren in onze regio:

(Artikel van paar jaar terug, maar geeft wel de situatie weer)

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/221258 ... -eindhoven
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Wat mij betreft het mooiste shirt van de 3. Ja het is jammer van het logo maar ergens snap ik wel dat je dat wel mee moet kleuren om het een geheel te maken. Het logo is verder niet anders natuurlijk, dat is het belangrijkste. Logos kunnen daarentegen ook bestaan in meerdere kleuren of juist zwart/wit. Is niet vreemd in logo land :mrgreen:
Last edited by Juancho on 23 Jun 2023, 15:00, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Sylvester
Verbannen
Posts: 81
Joined: 06 Jun 2023, 12:39

ShovingNE2 wrote: 23 Jun 2023, 14:20
Sylvester wrote: 23 Jun 2023, 13:14
Als je het zo bekijkt is het eigenlijk best triest dat de bedrijven in de regio niet meer investeren in PSV.
Ja, heel erg triest hoor. Ze staan niet eens met hun naam op het shirt en ze betalen ruim 1 miljoen euro allemaal. Wat een stelletje paupers zeg. :huil:
1 miljoen?(10 cent voor een bedrijf als ASML) dan kan je beter niks geven. Wat een belediging man :lol:
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Sylvester wrote: 23 Jun 2023, 15:00
ShovingNE2 wrote: 23 Jun 2023, 14:20

Ja, heel erg triest hoor. Ze staan niet eens met hun naam op het shirt en ze betalen ruim 1 miljoen euro allemaal. Wat een stelletje paupers zeg. :huil:
1 miljoen?(10 cent voor een bedrijf als ASML) dan kan je beter niks geven. Wat een belediging man :lol:
Not sure if serious.
Post Reply