Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 27 Jun 2023, 08:55
Mikelvb wrote: 27 Jun 2023, 08:41

Jij denk niet dat Guti ook rijkelijk beloond is voor contract verlenging dmv salaris verhoging en tekengeld? Die paar miljoen is zal niet veel afwijken van de kosten van verlenging gok ik zo.

Verder gun ik Guti zeker meer speeltijd, hier of ergens anders.
Dat lijkt mij erg sterk dat hij zoveel tekengeld krijgt voor een contractverlenging met dergelijke afspraken. Maar ik weet het niet want ik was er niet bij. Wat ik wel weet is dat met de wetenschap van nu ik het vorig jaar ook zo gewild zou hebben. Dus van wanbeleid is helemaal geen sprake ondanks dat de John bashers weer komen.
Ik heb het ook niet over wanbeleid, is een prima verlenging geweest. Bedoelde meer dat we er nu niet mogelijk veel meer aan overhouden dan als hij transfervrij was weggegaan. Al kan je wel stellen dan een clausule van een paar miljoen wel erg mager is in deze markt.
Kezza75!
Bankzitter
Posts: 280
Joined: 26 Oct 2020, 00:00
Old name: Kezza75!
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Romário de Souza Faria
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mikelvb wrote: 27 Jun 2023, 08:58
11 Tinus wrote: 27 Jun 2023, 08:55

Dat lijkt mij erg sterk dat hij zoveel tekengeld krijgt voor een contractverlenging met dergelijke afspraken. Maar ik weet het niet want ik was er niet bij. Wat ik wel weet is dat met de wetenschap van nu ik het vorig jaar ook zo gewild zou hebben. Dus van wanbeleid is helemaal geen sprake ondanks dat de John bashers weer komen.
Ik heb het ook niet over wanbeleid, is een prima verlenging geweest. Bedoelde meer dat we er nu niet mogelijk veel meer aan overhouden dan als hij transfervrij was weggegaan. Al kan je wel stellen dan een clausule van een paar miljoen wel erg mager is in deze markt.
Dat is altijd achteraf pas te beoordelen terwijl je vooraf de beslissing moet nemen.

Guti levert ons nu nog een paar miljoen op én heeft een jaar bijgedragen aan twee prijzen en plek 2. Zijn rol was daarin best cruciaal. Kortom, in mijn ogen, een goede beslissing.

Al blijf ik het jammer vinden als hij daadwerkelijk weggaat. Fijne vent en prima speler in onze selectie.
Champions are not born. Champions are made during practice.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Volgens mij probeert Gomes dan ook een bepaald beeld te schetsen waardoor dit heeft kunnen gebeuren. In breder perspectief plaatsen. Guti verlengen en meedenken is in de situatie waarin wij zaten acceptabel, maar het gaat er meer om dat wij juist in die situatie terecht komen. Dat we dermate omstandigheden creëeren die zeker niet ideaal zijn. Ik vertouw erop dat Earnie het beter gaat doen.
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hoeveel jaar ligt Guti nu eigenlijk nog vast? 1 of 2 jaar?
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tjompie wrote: 27 Jun 2023, 07:57 Heeft dus ook een clausule in zijn contract ;)

Haha het is ook ongelofelijk he :mrgreen:
Wat een beleid...
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3,986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maax wrote: 27 Jun 2023, 09:07 Hoeveel jaar ligt Guti nu eigenlijk nog vast? 1 of 2 jaar?
Nog 2 jaar.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

JdJ gaf dus met goedkeuring van Gerbrands en de RVC topcontracten aan vrijwel alle belangrijke spelers, met afspraken en/of clausules hierin. Zodat we nooit de hoofdprijs kunnen pakken op spelers en je altijd een groot gedeelte van de transfersom kwijt bent aan de speler zelf. Topbeleid!
#simplythebest
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DC_PSV wrote: 27 Jun 2023, 09:29 JdJ gaf dus met goedkeuring van Gerbrands en de RVC topcontracten aan vrijwel alle belangrijke spelers, met afspraken en/of clausules hierin. Zodat we nooit de hoofdprijs kunnen pakken op spelers en je altijd een groot gedeelte van de transfersom kwijt bent aan de speler zelf. Topbeleid!
Die belangrijke speler was vorig jaar transfervrij en wilde na een goed seizoen alleen onder deze voorwaarden bijtekenen. Had JdJ hem dan beter vorig jaar voor niks kunnen laten gaan?
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Alsof PSV door die clausule nu miljoenen gaat mislopen. Of denken er mensen serieus dat PSV het hard ging spelen en de jackpot zou eisen als die clausule er niet was?

Goed werkgeverschap mensen!
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Noosa wrote: 27 Jun 2023, 09:36
DC_PSV wrote: 27 Jun 2023, 09:29 JdJ gaf dus met goedkeuring van Gerbrands en de RVC topcontracten aan vrijwel alle belangrijke spelers, met afspraken en/of clausules hierin. Zodat we nooit de hoofdprijs kunnen pakken op spelers en je altijd een groot gedeelte van de transfersom kwijt bent aan de speler zelf. Topbeleid!
Die belangrijke speler was vorig jaar transfervrij en wilde na een goed seizoen alleen onder deze voorwaarden bijtekenen. Had JdJ hem dan beter vorig jaar voor niks kunnen laten gaan?
Ik snap die ophef ook niet, hij is geen onbetwiste basisspeler geweest bij PSV, een nuttige kracht die zich jaren heeft weggecijferd bij PSV en nu een stap wil maken. Dat zijn contract vorig jaar verlengd is en onder bepaalde voorwaarden; soit. Een paar miljoen vangen is beter dan niks.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Op die wijze ga je natuurlijk geen stap verder komen. Begint een beetje gênant te worden zo. Hopelijk doet Stewart dat een stuk beter.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Noosa wrote: 27 Jun 2023, 09:36
DC_PSV wrote: 27 Jun 2023, 09:29 JdJ gaf dus met goedkeuring van Gerbrands en de RVC topcontracten aan vrijwel alle belangrijke spelers, met afspraken en/of clausules hierin. Zodat we nooit de hoofdprijs kunnen pakken op spelers en je altijd een groot gedeelte van de transfersom kwijt bent aan de speler zelf. Topbeleid!
Die belangrijke speler was vorig jaar transfervrij en wilde na een goed seizoen alleen onder deze voorwaarden bijtekenen. Had JdJ hem dan beter vorig jaar voor niks kunnen laten gaan?
Guti heeft in 2018 voor vijf seizoenen getekend, dus had vorig jaar nog een 1-jarig contract.
Als hij enkel onder deze voorwaarden wilde bijtekenen had je hem beter na dat uitstekende half jaar vorig seizoen voor een waarschijnlijk betere prijs kunnen verkopen afgelopen zomer. Prima speler hoor Guti, maar absoluut vervangbaar.

Kortom, weer typisch PSV.
Asjemenou
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 28 Jul 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tja, Ruud wilde hem graag behouden. Als hij hem wat vaker had opgesteld had hij waarschijnlijk nu ook niet weg willen gaan.

Kortom, weer typisch Ruud.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Guti is een held, maar wel vervangbaar. Indien PSV een goede vervanger klaar heeft staan (met grinta) zal ik niet rouwig zijn om zijn vertrek. Snap heel goed dat hij na vijf jaar PSV (waarvan maar een jaar als basisspeler) op zoek is naar een nieuwe uitdaging.

Wel typisch dat het nu een miljoen of 3 a 4 zal worden, terwijl hij prima 7 a 8 miljoen kon opbrengen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Je gaat zo ook steeds weer de problemen opzoeken want je moet een zeer gewaardeerde kracht als Guti gaan vervangen. En dat kost geld. Geld dat je grotendeels moet halen uit je verkoop. En als je steeds maar van die irritante clausules gaat inbouwen loop je elke keer tegen de lamp. En steeds wat harder. We moeten Guti nu ook weer niet gaan onderschatten want hij is gewoon een speler die je zo in de basis kan zetten en die dus ook geregeld in de basis staat. Zo'n speler is goud waard en moet PSV normaal ook gewoon flink wat miljoenen opleveren als je dan toch wilt doorselecteren of als de speler zelf een andere uitdaging wil aangaan.

Tis echt te hopen dat PSV dit soort constructies alleen in hele hoge uitzondering nog gaat accepteren en anders tijdig een andere oplossing zoekt. Inkomend transfergeld is zo belangrijk voor PSV.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 27 Jun 2023, 09:45
Noosa wrote: 27 Jun 2023, 09:36

Die belangrijke speler was vorig jaar transfervrij en wilde na een goed seizoen alleen onder deze voorwaarden bijtekenen. Had JdJ hem dan beter vorig jaar voor niks kunnen laten gaan?
Guti heeft in 2018 voor vijf seizoenen getekend, dus had vorig jaar nog een 1-jarig contract.
Als hij enkel onder deze voorwaarden wilde bijtekenen had je hem beter na dat uitstekende half jaar vorig seizoen voor een waarschijnlijk betere prijs kunnen verkopen afgelopen zomer. Prima speler hoor Guti, maar absoluut vervangbaar.

Kortom, weer typisch PSV.
Valt zeker wat voor te zeggen, alhoewel hij vorig jaar ook wel een beetje het lijm is geweest. Het seizoen had ook anders kunnen aflopen.

Hoe dan ook, het is geen wanbeleid, maar het is ook geen technische meesterzet geweest.
Saibari is underrated.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Guti had niet eens een basisplaats vorig jaar. Die wil gaan spelen hé.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Rauru
Verbannen
Posts: 32
Joined: 26 Jun 2023, 08:59
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Xavi Simons
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wederom een speler die voor een appel en een ei weg mag bij de PSV outlet. Hele zorgelijke situatie vind ik het want waarom zie je dit bij Ajax, Feyenoord en zelfs AZ niet? Spelers die voor ''beperkte bedragen'' weg MOGEN.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 27 Jun 2023, 09:42 Op die wijze ga je natuurlijk geen stap verder komen. Begint een beetje gênant te worden zo. Hopelijk doet Stewart dat een stuk beter.
Dat denk ik niet. Stewart heeft het probleem dat Saoedi-Arabië zich met het Europees voetbal bemoeid. Waardoor de transfersommen dusdanig hoog oplopen dat het voor PSV gewoon nog lastiger wordt om goede spelers aan zich te binden.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

d'Oude wrote: 27 Jun 2023, 08:40 Tsygankov... the one that got away. Doet het (obv statistieken) redelijk goed bij Girona.

On topic: Guti heeft het hier super gedaan uiteindelijk, is uit geslagen positie terug gekomen en heeft afgelopen seizoen onterecht vaak zich weer terug moeten knokken. Financieel gaan we er niet wijs van worden maar hij verdiend de transfer die hij verlangd obv zijn strijd en inzet, waar het nooit aan gelegen heeft.
Gutierrez is een speler naar mijn hart, maar dit vind ik zwaar overdreven. Kijk je over vijf jaar, dan kun je toch niet spreken van 'super gedaan?' De man heeft in die periode op een halfjaar onder Roger Schmidt nooit stelselmatig een basisplaats veroverd en die strijd en inzet is iets dat hij met name de laatste jaren heeft ontwikkeld. Lang na zijn komst bij ons was hij echt niet de guerillero die er tegenwoordig op los kan bikkelen. Ik zou daarom eerder zeggen dat Guti veel heeft goedgemaakt ten opzichte van de teleurstelling die hij aanvankelijk meebracht en laat vanwege de gunfactor het financiele verlies graag buiten beschouwing. Maar de kwalificatie 'super' hou ik liever voor bijvoorbeeld landgenoten als Guardado, Lozano en Moreno voorbehouden.
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
Posts: 741
Joined: 06 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Noosa wrote: 27 Jun 2023, 09:36
DC_PSV wrote: 27 Jun 2023, 09:29 JdJ gaf dus met goedkeuring van Gerbrands en de RVC topcontracten aan vrijwel alle belangrijke spelers, met afspraken en/of clausules hierin. Zodat we nooit de hoofdprijs kunnen pakken op spelers en je altijd een groot gedeelte van de transfersom kwijt bent aan de speler zelf. Topbeleid!
Die belangrijke speler was vorig jaar transfervrij en wilde na een goed seizoen alleen onder deze voorwaarden bijtekenen. Had JdJ hem dan beter vorig jaar voor niks kunnen laten gaan?
Dan misschien 1x je verlies nemen en uit die carroussel stappen, zodat je in de toekomst niet altijd maar met kruimels genoegen moet nemen. Het is echt schering en inslag bij PSV, altijd moet er maar meegedacht worden, niet te moeilijk over transferbedragen, nooit eens goed de hakken in het zand en clausules, clausules, clausules, alsof spelers vooral maar makkelijk weg moeten kunnen hier. Waar is de trots om voor een club als PSV te mogen spelen?
Dat je een uiterste poging doet bij een absolute topper en wat inschikkelijker bent kan ik indenken, maar dan moet de club er zelf ook een enorm voordeel bij hebben. En je niet alsmaar op weggeefprijzen vastleggen, want dan schep je een precedent en kom je nooit van het stempel koopjesmarkt af.

Als je lukraak iedereen voor een appel en een ei laat weggaan kom je nooit uit dat moeras en blijf je gevangen in de strik die je zelf gezet hebt. PSV mag best eens wat zakelijker worden in die dingen, niet te snel buigen voor de eisen van spelers. Zo hou je jezelf als club ook gewoon klein.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

‘Enkele miljoenen’, volgens Rik. 2? Of, doe eens gek, misschien wel 3? Enigszins jammer dat hij gaat, maar na 5 jaar ook wel weer tijd en begrijpelijk, zowel vanuit standpunt werkgever als werknemer. Bedankt voor de bewezen diensten (vooral de bekerfinale vorig seizoen). Jammer dat hij niet meer oplevert, maar wellicht was hij zonder die clausule niet houdbaar gebleken, weten wij veel…
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Demenkovets wrote: 27 Jun 2023, 10:32
Noosa wrote: 27 Jun 2023, 09:36

Die belangrijke speler was vorig jaar transfervrij en wilde na een goed seizoen alleen onder deze voorwaarden bijtekenen. Had JdJ hem dan beter vorig jaar voor niks kunnen laten gaan?
Als je lukraak iedereen voor een appel en een ei laat weggaan kom je nooit uit dat moeras en blijf je gevangen in de strik die je zelf gezet hebt. PSV mag best eens wat zakelijker worden in die dingen, niet te snel buigen voor de eisen van spelers. Zo hou je jezelf als club ook gewoon klein.
Ik denk dat je echt overdrijft. PSV pakt net 100 miljoen met Gakpo Madueke Bruma en Max. Van die 4 gingen er 2 weg met een bijzonder lage som omdat het spelers zijn die gewoon lange tijd onder presteren. Gakpo en Madueke zijn niet voor een appel en ei verkocht. Sangaré heeft ook een clausule en vooralsnog licht niemand die dus zo laag zal ie ook wel weer niet zijn.

Het punt is dat je spelers die niet presteren of een kort contract hebben niet voor hoge prijzen kan verkopen en daar hebben we een leger vol van. Want nu is het Guti maar Ramalho Drommel Obispo Teze Boscagli Til El Ghazi en Vertessen kunnen zo op dezelfde stapel eindigen. Dit heeft met pure kwaliteit en prestaties te maken en niet met afspraken met de speler.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Niet om het een of ander maar was hij zonder die clausule echt heel veel meer waard geweest? Wij haalden hem destijds als 24-jarige speler op, iemand die basis speelde bij Pachuca, voor 6mil. Hij heeft in 5 seizoenen PSV minder wedstrijden gespeeld dan in 4 seizoenen bij Pachuca. Is ondertussen een 28-jarige speler die voor de volgende club weinig restwaarde heeft. Ik denk dat, zonder die clausule, alsnog verwachten dat we zijn aankoopsom terug zouden verdienen een utopie is. Je had er allicht een miljoen of 4-5 uitgepeuterd. Misschien kunnen we hem nog leuk in een deal betrekken met die Mexicaan waar we achteraan schijnen te zitten ;)

Desalniettemin een gewaardeerde kracht en een echte strijder.
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ben er niet rouwig om als hij vertrekt. Een van de publiekslievelingen wel en een fijne portie grinta, dat is jammer, maar ik zou graag willen dat PSV doorpakt op zijn positie. Laat hem fijn ergens aan spelen toekomen. Die clausule boeit me weinig, dit is toch al geen cash cow. Bedankt amigo en veel succes elders.
Post Reply