Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zonde dat ie vertrekt maar van alle kanten wel begrijpelijk. Van binnenkomst tot het nu aanstaande vertrek toch een opmerkelijk verhaal geschreven hier in Eindhoven. Vanuit mij, maar volgens mij wordt die mening door vele gedragen, diep respect voor hem als sportman en persoon. Succes in je vaderland mexican warrior!
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat Guti vertrekt is prima. Prima voor hem, prima voor Chivas en prima voor PSV.

Dat er clausules in contracten worden opgenomen omdat anders spelers als Xavi niet bij ons komen spelen, snap ik.

Maar dat we zelfs clausules nodig hebben om de B-garnituur voetballers langer aan ons te kunnen binden, is wel treurig om te zien.

"Anders had hij niet meer bij PSV gespeeld" is dan natuurlijk een enorme dooddoener en een makkelijk goedpratertje, maar werkelijk niemand hier weet of dat ook daadwerkelijk zo is. En nogmaals, bij een speler als Xavi, waar half Europa oren naar heeft, snap ik dat. Maar bij Guti is dat wel een teken van mismanagement, imo.
Danny03
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 829
Joined: 24 Oct 2021, 18:35
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ongelukkig dat hij onder 2 beginnende trainers moest gaan spelen die niet in zagen dat hij gewoon beest was
Gelukkig zag schmidt dat wel in en je zag gelijk zijn waarde voor het team, ga je goed
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

"
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het is dat Patje er nog is, anders ziet Xavi al z'n maatjes vertrekken.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ongelooflijk dat zelfs Guti een clausule heeft zoals ik vanmorgen al zei, lekker wanbeleid weer.
#simplythebest
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heel jammer dat Guti vertrekt, maar wel het beste voor iedereen denk ik.
Ik ga de speler die het meeste op de grond heeft gelegen - en dat bedoel ik absoluut in positieve zin, want als Guti op de grond lag dan won ie alweer een duel, of het nou head first was of niet - zeker missen, want na zijn transformatie was dit gewoon de strijder met passie die je zo graag ziet. Ook al kwam hij op sommige gebieden wellicht tekort.

Het ga je goed Guti, jou gun ik de wereld. Vamos!!!
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2,075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mooie stap voor Guti en ik gun het hem ook! Hij gaat gemist worden, met zijn strijd voegde hij echt wat toe aan de selectie. Dat hij vertrekt vind ik niet zo raar, ik heb het hele afgelopen seizoen al het idee gehad dat hij aan zijn laatste seizoen bij PSV bezig was, ook als hij onder Ruud wel basisspeler was geweest.
Sensation wrote: 27 Jun 2023, 23:06
Zonder die clausule was hij gratis de deur uit gelopen. En 6mil ga je nooit krijgen, dat hebben we zelf betaald, toen hij een shitload een wedstrijden in Mexico had gespeeld, die competitie ontgroeid was en bijna 5 jaar jonger was dan nu.
Bovendien is hij bij PSV eigenlijk alleen maar de laatste paar maanden onder Schmidt basisspeler geweest. Ook zonder clausule zou zes miljoen onwaarschijnlijk zijn geweest.
Je kunt je afvragen waarom die clausule er überhaupt ooit in is gefietst, want Guti is nooit een cashcow geweest. Dat hoeft verder ook niet, zolang er maar genoeg spelers om hem heen staan die dat wel zijn.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mick Jagger wrote: 27 Jun 2023, 23:24 Mooie stap voor Guti en ik gun het hem ook! Hij gaat gemist worden, met zijn strijd voegde hij echt wat toe aan de selectie. Dat hij vertrekt vind ik niet zo raar, ik heb het hele afgelopen seizoen al het idee gehad dat hij aan zijn laatste seizoen bij PSV bezig was, ook als hij onder Ruud wel basisspeler was geweest.
Sensation wrote: 27 Jun 2023, 23:06
Zonder die clausule was hij gratis de deur uit gelopen. En 6mil ga je nooit krijgen, dat hebben we zelf betaald, toen hij een shitload een wedstrijden in Mexico had gespeeld, die competitie ontgroeid was en bijna 5 jaar jonger was dan nu.
Bovendien is hij bij PSV eigenlijk alleen maar de laatste paar maanden onder Schmidt basisspeler geweest. Ook zonder clausule zou zes miljoen onwaarschijnlijk zijn geweest.
Je kunt je afvragen waarom die clausule er überhaupt ooit in is gefietst, want Guti is nooit een cashcow geweest. Dat hoeft verder ook niet, zolang er maar genoeg spelers om hem heen staan die dat wel zijn.
Ik gok dat die clausule er precies om die reden in is gefietst. Guti z’n contract liep tot deze zomer, vorige zomer wilde men verlengen maar kwam hij uit een fase waarin hij is opgeleefd terwijl hij daarvoor jarenlang ‘genegeerd’ werd. met die ervaring in het achterhoofd kwam er in Van Nistelrooy een nieuwe trainer. Guti verlengde wel z’n contract maar wss met die clausule om ervoor te zorgen dat als hij weer een jaar lang amper gebruikt zou worden, na een goede periode, hij alsnog relatief makkelijk de deur uit kan.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DC_PSV wrote: 27 Jun 2023, 23:22 Ongelooflijk dat zelfs Guti een clausule heeft zoals ik vanmorgen al zei, lekker wanbeleid weer.
Echt ongelooflijk! Wow, wat kut! :nerd:
Hij had ook gewoon z'n contract uit kunnen dienen zodat PSV niets zou krijgen en dat hij lekker tekengeld kan innen bij zn nieuwe club. Nu heeft PSV een degelijke/belangrijke selectiespeler afgelopen seizoen behouden en ze krijgen nog geld ook om een vervanger te halen. WANBELEID!
Last edited by Hatseflats on 27 Jun 2023, 23:31, edited 1 time in total.
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2,075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 27 Jun 2023, 23:28
Ik gok dat die clausule er precies om die reden in is gefietst. Guti z’n contract liep tot deze zomer, vorige zomer wilde men verlengen maar kwam hij uit een fase waarin hij is opgeleefd terwijl hij daarvoor jarenlang ‘genegeerd’ werd. met die ervaring in het achterhoofd kwam er in Van Nistelrooy een nieuwe trainer. Guti verlengde wel z’n contract maar wss met die clausule om ervoor te zorgen dat als hij weer een jaar lang amper gebruikt zou worden, na een goede periode, hij alsnog relatief makkelijk de deur uit kan.
Oh ja, die contractverlenging was vorige zomer, ik dacht even dat het in 2021 was.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Brael wrote: 27 Jun 2023, 23:19
"Anders had hij niet meer bij PSV gespeeld" is dan natuurlijk een enorme dooddoener en een makkelijk goedpratertje, maar werkelijk niemand hier weet of dat ook daadwerkelijk zo is.
Dat is dan ook een misvatting. Het is niet “anders had hij niet meer bij PSV gespeeld”, het is “anders was hij deze zomer gratis de deur uit gelopen”. Zijn contract liep namelijk tot deze zomer. Bij vorige verlenging heeft hij/kamp Guti, deze clausule eruit gesleept. Zoals ik al zei wss om in te dekken als er weer een trainer zou komen die hem compleet zou negeren, wat hij al eerder heeft meegemaakt, maar wel om nog wat voor PSV op te leveren.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 27 Jun 2023, 23:31 Zoals ik al zei wss om in te dekken als er weer een trainer zou komen die hem compleet zou negeren, wat hij al eerder heeft meegemaakt, maar wel om nog wat voor PSV op te leveren.
100% spot-on. En dat bleek uiteindelijk een prima zet, hoewel het voor het uiteindelijke bedrag waarschijnlijk niet veel had uitgemaakt. Maar de voorzitter van Chivas had z'n eigen moeder nog verkocht om ein-de-lijk Gutiérrez binnen te kunnen halen. Daar waren ze 6 jaar geleden al mee bezig :mrgreen:
Last edited by Ykhim on 27 Jun 2023, 23:34, edited 1 time in total.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 27 Jun 2023, 23:31
Brael wrote: 27 Jun 2023, 23:19
"Anders had hij niet meer bij PSV gespeeld" is dan natuurlijk een enorme dooddoener en een makkelijk goedpratertje, maar werkelijk niemand hier weet of dat ook daadwerkelijk zo is.
Dat is dan ook een misvatting. Het is niet “anders had hij niet meer bij PSV gespeeld”, het is “anders was hij deze zomer gratis de deur uit gelopen”.
Een vergelijkbare dooddoener waar een vergelijkbaar aantal mensen (welgeteld nul op dit forum) ook echt weten of dat zo is.
Last edited by Brael on 27 Jun 2023, 23:36, edited 1 time in total.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 27 Jun 2023, 23:30
DC_PSV wrote: 27 Jun 2023, 23:22 Ongelooflijk dat zelfs Guti een clausule heeft zoals ik vanmorgen al zei, lekker wanbeleid weer.
Echt ongelooflijk! Wow, wat kut! :nerd:
Hij had ook gewoon z'n contract uit kunnen dienen zodat PSV niets zou krijgen en dat hij lekker tekengeld kan innen bij zn nieuwe club. Nu heeft PSV een degelijke/belangrijke selectiespeler afgelopen seizoen behouden en ze krijgen nog geld ook om een vervanger te halen. WANBELEID!
Dan had je hem afgelopen zomer moeten verkopen, na een geweldig half jaar onder Schmidt voor een mooi bedrag. Nu verleng je hem, geef je hem een topsalaris en krijg je er nagenoeg niets voor, want gelukkig wilde Guti blijven!
#simplythebest
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Brael wrote: 27 Jun 2023, 23:34
Sensation wrote: 27 Jun 2023, 23:31

Dat is dan ook een misvatting. Het is niet “anders had hij niet meer bij PSV gespeeld”, het is “anders was hij deze zomer gratis de deur uit gelopen”. Zijn contract liep namelijk tot deze zomer. Bij vorige verlenging heeft hij/kamp Guti, deze clausule eruit gesleept. Zoals ik al zei wss om in te dekken als er weer een trainer zou komen die hem compleet zou negeren, wat hij al eerder heeft meegemaakt, maar wel om nog wat voor PSV op te leveren.
Komt op hetzelfde neer.
Nope want dan had z’n contract tot 1 juli gelopen. Over een paar dagen zou het op hetzelfde neer komen :mrgreen:
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dan kan je toch besluiten hem te verkopen? Voor die paar lullig miljoenen had je hen ook wel kunnen verkopen. Misschien nog wel meer ook.

Het is dus niet of 2 miljoen of gratis. Het is als club dat soort momenten voor zijn. We willen allemaal graag dat PSV kwaliteit koopt en weeer serieus mee doet om de titel. Dan wordt er in mijn beleving wel erg makkelijk gesproken over de ontstane situatie.

PSV is namelijk grotendeels afhankelijk van verkopen voor het weer kan kopen. En hoe beter de transferinkomsten hoe betere spelers jezelf kan halen.

Maar wellicht komt het mede omdat ik in Guti gewoon een basiswaardige speler zie. Zeker in het PSV van de laaste jaren. Mamet zijn leeftijd en ervaring gaat hij echt voor ewn fooi weg terwijl zo'n speler je vele meer miljoenen moet opbrengen.

Tis geen Mwene zeg maar.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Inderdaad, het goedpraten van een dergelijke clausule is direct ook het omlaag praten van je eigen club.

Sensation ik had mn reactie al gewijzigd.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rauru wrote: 27 Jun 2023, 22:19 Heeft Chivas geen interessante spelers voor PSV die wellicht betrokken kunnen worden in een eventuele deal?
Orozco, linksbenige cv. :applaus:
User avatar
Sylvester
Verbannen
Posts: 81
Joined: 06 Jun 2023, 12:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bedankt voor de paar belangrijke doelpunten en je inzet. Desondanks kwam ie voetballend zwaar te kort voor PSV, . Lage handelingssnelheid en vaak onrustig aan de bal.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Érick Gutiérrez. Baas.

User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Brael wrote: 27 Jun 2023, 23:43 Inderdaad, het goedpraten van een dergelijke clausule is direct ook het omlaag praten van je eigen club.
Waarom denkt iedereen zo makkelijk over hem dan maar moeten verkopen met net een goed half jaar in de benen en slechts 1 jaar contract over? Alsof je dan 5 a 6 miljoen kan pakken ofzo.

Soms zit je als club in een situatie dat een speler niet opbrengt wat hij voor je waard is. Stel we hadden hem verkocht voor 2 a 3 miljoen afgelopen zomer dan haal je geen nieuwe kant en klare Guti terug terwijl we juist behoefte hadden aan een stabiele speler. Het middenveld zat qua opties perfect in elkaar zo maar Ruud verprutste het.

Die clausule of afspraak is een gevolg van een sportieve keuze om hem te behouden als kwaliteitspeler en heeft niets te maken met armoede of wat dan ook. Als er een club kwam met een flinke zak geld was hij echt wel weg geweest maar blijkbaar denken mensen hier nog steeds dat het OSM is waarbij je 's avonds Guti op de transferlijst zet en dan in de ochtend hebt verkocht voor 2.5x marktwaarde.

Het was een uitstekende beslissing en ik begrijp niet dat hier wordt gedaan alsof het wanbeleid was. Sterker nog, als we hem nog een jaar zouden kunnen behouden en volgend jaar transfervrij zouden verliezen zou ik meteen tekenen. Want voor dit bedrag haal je niet hetzelfde terug. Als je sportief succes hebt dan zul je pas meer ontvangen voor dergelijke spelers.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 27 Jun 2023, 23:31
Brael wrote: 27 Jun 2023, 23:19
"Anders had hij niet meer bij PSV gespeeld" is dan natuurlijk een enorme dooddoener en een makkelijk goedpratertje, maar werkelijk niemand hier weet of dat ook daadwerkelijk zo is.
Dat is dan ook een misvatting. Het is niet “anders had hij niet meer bij PSV gespeeld”, het is “anders was hij deze zomer gratis de deur uit gelopen”. Zijn contract liep namelijk tot deze zomer. Bij vorige verlenging heeft hij/kamp Guti, deze clausule eruit gesleept. Zoals ik al zei wss om in te dekken als er weer een trainer zou komen die hem compleet zou negeren, wat hij al eerder heeft meegemaakt, maar wel om nog wat voor PSV op te leveren.
Dit lijkt me totaal geen dooddoener, maar veruit het meest realistische scenario als je kijkt naar de seizoenen van Guti bij PSV.
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3,986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mooi dat Chivas zich voor hem meld. Het voelt toch een stuk fijner dat hij terug gaat naar Mexico dan dat hij ergens op de Europese velden nog gaat shinen. Bedankt voor alle inzet! Altijd voorop in de strijd maar helaas toch gewoon niet goed genoeg.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No



In Mexico gaan ze nu de nacht in. Zal dus over een uur of 10-15 wel rond kunnen zijn.
Post Reply