Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lozano is echt een buitenkans, maar ik denk dat hij atm onhaalbaar is.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mijn verwachting is dat PSV nu niet 15mln gaat steken in een 28-jarige speler. Natuurlijk, Lozano is meteen de beste, maar een grote factor waarom we financieel slecht gingen was dat we enkele 10mln+ aankopen deden die we af konden schrijven (Baumi, Bruma, Maxi). Ik verwacht dat als we Lozano halen en hij speelt hier 3 jaar dat we er geen serieus bedrag meer voor kunnen krijgen. Althans, de kans is klein(er). PSV is zoals momenteel te zien best bereid om (flink) te investeren, maar wel in enigzins bewezen talent (Pepi, Lang) waarbij de kans het grootst is dat we beiden met winst of een minimaal verlies door gaan verkopen. Gaat Lozano voor 10 over de toonbank dan zou ik het wel doen, maar 15 is gewoon teveel voor PSV in de huidige situatie.
Last edited by Standbeeld on 28 Jun 2023, 14:10, edited 1 time in total.
Kezza75!
Bankzitter
Posts: 280
Joined: 26 Oct 2020, 00:00
Old name: Kezza75!
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Romário de Souza Faria
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En zo praten we onszelf de volgende teleurstelling in...
Champions are not born. Champions are made during practice.
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 28 Jun 2023, 14:09 Mijn verwachting is dat PSV nu niet 15mln gaat steken in een 28-jarige speler. Natuurlijk, Lozano is meteen de beste, maar een grote factor waarom we financieel slecht gingen was dat we enkele 10mln+ aankopen deden die we af konden schrijven (Baumi, Bruma, Maxi). Ik verwacht dat als we Lozano halen en hij speelt hier 3 jaar dat we er geen serieus bedrag meer voor kunnen krijgen. Althans, de kans is klein(er). PSV is zoals momenteel te zien best bereid om (flink) te investeren, maar wel in enigzins bewezen talent (Pepi, Lang) waarbij de kans het grootst is dat we beiden met winst of een minimaal verlies door gaan verkopen. Gaat Lozano voor 10 over de toonbank dan zou ik het wel doen, maar 15 is gewoon teveel voor PSV in de huidige situatie.
Eens met je verhaal, ik denk dat zelfs 10mln voor PSV nog teveel is om te investeren in een 28-jarige speler.
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 28 Jun 2023, 14:09 maar een grote factor waarom we financieel slecht gingen was dat we enkele 10mln+ aankopen deden die we af konden schrijven (Baumi, Bruma, Maxi). Ik verwacht dat als we Lozano halen en hij speelt hier 3 jaar dat we er geen serieus bedrag meer voor kunnen krijgen. Althans, de kans is klein(er).
Probleem is dat Baumi, Bruma, Maxi en in mindere mate bijvoorbeeld Doan ook sportief geen meerwaarde hadden. Stel Lozano schiet je dit seizoen de CL in en komend seizoen halen we een plek bij die eerste twee door de aankoop, dan heeft Lozano sportief (én dus ook financieel) ook zijn meerwaarde. Misschien niet in de vorm van een grote transfer, maar in de vorm van CL-voetbal en in het verlengde daarvan waardevermeerdering van de spelers die wij wel voor veel geld kunnen verkopen naar het buitenland. Het afschrijven van spelers an sich is geen probleem, maar daar moet dan wel sportieve prestaties tegenover staan, dat was bij die eerdergenoemde niet het geval; bij Lozano is die kans wel groot denk ik.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Noosa wrote: 28 Jun 2023, 14:13 Eens met je verhaal, ik denk dat zelfs 10mln voor PSV nog teveel is om te investeren in een 28-jarige speler.
Ligt er aan. Iemand als hij kan er voor zorgen dat je op andere manier dat geld terugverdient.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Laat Lozano, ook al is het een 100% ander type speler, onze *kots* Tadic aankoop zijn. Een speler waar de rest zich aan kan optrekken en die de rest beter laat spelen. Wat denk je van een Veerman en Xavi achter Lozano? Zoals vaker aangegeven, waarde creëer je niet alleen met jonge spelers.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 28 Jun 2023, 13:54 Alsof PSV een rechtsbuiten gaat halen die Baka helemaal zoek gaat spelen, ik geloof er 0,0 in. Ik ben geen groot fan van onze jonge belg, maar na zijn debuut in het nationale team lijkt het me evident dat hij in het aankomende seizoen een serieuze kans gaat krijgen. Dan paat het niet om Lozano te halen. Ik ga maar even met gestrekt been tegen @Ykhim in , maar ik zie het niet gebeuren. Sterker nog, ik zou het zwalkend beleid vinden.
Ja precies, dit is niet het grootste pijnpunt van je selectie, die buitenposities. Dalijk centraal middenveld en centrale verdediging moet het geld naartoe. Met Baka, El Ghazi, Xavi kun je links- en rechtsbuiten positie invullen om een 6-je te halen, nou ja een 5,5, die we afronden naar een 6. CV en centraal middenveld zonder sangare en guti staan we een 4. En de rechtsbackpositie is ook maximaal een 5.
M.a.w. je kunt niet heel de selectie deze zomer repareren naar topniveau.
Last edited by MaartenV on 28 Jun 2023, 14:19, edited 1 time in total.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Persepolis wrote: 28 Jun 2023, 14:04 Lozano vs Lang is voor mij ook een no-brainer, het verschil in huidig niveau is dusdanig dat je m.i. kan accepteren dat de restwaarde minder is en je dat kapitaal elders creëert (al deels met Pepi gedaan). Lozano heeft een hele mooie leeftijd en zal op zijn piek zitten. Indien beide haalbaar zijn en je een keuze moet maken is het m.i. echt niet een moeilijke keuze.
Pepi alleen is niet genoeg. We hebben te weinig cashcows na het vertrek van Sangare en daar moet Stewart dus vol mee aan de slag. Als Xavi verlengt gaat hij eveneens gigantisch veel opleveren, Veerman zal hoe dan ook wat opleven en Baka, maar dat is het dan wel. Je moet streven naar meer kapitaal en ik zou met mijn supportershart de komst van Lozano gigantisch toejuichen, maar kan eveneens begrijpen als Earnie andere keuzes maakt.

Overigens is Lozano momenteel herstellende van een knieblessure die hem sinds begin mei aan de kant houdt.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 28 Jun 2023, 14:09 Mijn verwachting is dat PSV nu niet 15mln gaat steken in een 28-jarige speler. Natuurlijk, Lozano is meteen de beste, maar een grote factor waarom we financieel slecht gingen was dat we enkele 10mln+ aankopen deden die we af konden schrijven (Baumi, Bruma, Maxi). Ik verwacht dat als we Lozano halen en hij speelt hier 3 jaar dat we er geen serieus bedrag meer voor kunnen krijgen. Althans, de kans is klein(er). PSV is zoals momenteel te zien best bereid om (flink) te investeren, maar wel in enigzins bewezen talent (Pepi, Lang) waarbij de kans het grootst is dat we beiden met winst of een minimaal verlies door gaan verkopen. Gaat Lozano voor 10 over de toonbank dan zou ik het wel doen, maar 15 is gewoon teveel voor PSV in de huidige situatie.
Ik vind het geen sterk verhaal. Lozano kun je helemaal niet vergelijken met Baumgartl, Bruma of Maxi. Dit is niet eens een speler met een krasje, maar iemand die gewaardeerd wordt bij de Italiaanse kampioen. Misschien ook wel de beste speler uit Noord-Amerika op dit moment. Ja: hij is 28 en 15 miljoen is veel geld, maar dit is wel iemand die links en rechts kan spelen, in Italië een hele volwassen speler is geworden en van nature een aanjager is. In het spel van Bosz zou hij natuurlijk prima tot wasdom kunnen komen. Véél betrouwbaarder dan Lang in zowel het offensieve als defensieve aspect, en natuurlijk ook iemand met bewezen rendement. 28 is ook niet oud ofzo, die jongen kan nog jaren mee. Als je dat allemaal optelt, dan is 15 miljoen volstrekt gerechtvaardigd. Een aankoop met minder risico gaat PSV niet vinden, denk ik. Je koopt ervaring, gif, goals, arbeid en winnaarsmentaliteit.

Ik zie hem alsnog eerder naar Spanje of Engeland gaan, maar het is geen geheim dat Lozano warme gevoelens voor PSV heeft en zich niet te groot zou voelen voor een terugkeer. Sterker nog: ik denk dat het sportieve plan dat PSV hem eventueel kan voorleggen veel aantrekkelijker is dan het plan dat pakweg Everton of Betis hem voor zou kunnen schotelen.
Last edited by Ykhim on 28 Jun 2023, 14:20, edited 1 time in total.
User avatar
Sylvester
Verbannen
Posts: 81
Joined: 06 Jun 2023, 12:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

kastoekast wrote: 28 Jun 2023, 14:06 Lozano is echt een buitenkans, maar ik denk dat hij atm onhaalbaar is.

Totaal niet realistisch idd.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MaartenV wrote: 28 Jun 2023, 14:17
Trixm wrote: 28 Jun 2023, 13:54 Alsof PSV een rechtsbuiten gaat halen die Baka helemaal zoek gaat spelen, ik geloof er 0,0 in. Ik ben geen groot fan van onze jonge belg, maar na zijn debuut in het nationale team lijkt het me evident dat hij in het aankomende seizoen een serieuze kans gaat krijgen. Dan paat het niet om Lozano te halen. Ik ga maar even met gestrekt been tegen @Ykhim in , maar ik zie het niet gebeuren. Sterker nog, ik zou het zwalkend beleid vinden.
Ja precies, dit is niet het grootste pijnpunt van je selectie, die buitenposities. Dalijk centraal middenveld en centrale verdediging moet het geld naartoe. Met Baka, El Ghazi, Xavi kun je links- en rechtsbuiten positie invullen om een 6-je te halen, nou ja een 5,5, die we afeonden naar een 6. CV en centraal middenveld zonder sangare en guti staan we een 4. En de rechtsbackpositie is ook maximaal een vijf.
M.a.w. je kunt niet heel de selectie deze zomer repareren naar topniveau.
Maar wie zegt dat er geen geld naar de verdediging en het middenveld toegaat? Logisch dat zolang Sangare en Guti niet verkocht zijn daar niemand voor gehaald wordt, terwijl in de winter zowel Madueke als Gakpo verkocht zijn waar echt nog wel vervanger(s) voor gehaald moeten worden
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TheSyb wrote: 28 Jun 2023, 14:14
Standbeeld wrote: 28 Jun 2023, 14:09 maar een grote factor waarom we financieel slecht gingen was dat we enkele 10mln+ aankopen deden die we af konden schrijven (Baumi, Bruma, Maxi). Ik verwacht dat als we Lozano halen en hij speelt hier 3 jaar dat we er geen serieus bedrag meer voor kunnen krijgen. Althans, de kans is klein(er).
Probleem is dat Baumi, Bruma, Maxi en in mindere mate bijvoorbeeld Doan ook sportief geen meerwaarde hadden. Stel Lozano schiet je dit seizoen de CL in en komend seizoen halen we een plek bij die eerste twee door de aankoop, dan heeft Lozano sportief (én dus ook financieel) ook zijn meerwaarde. Misschien niet in de vorm van een grote transfer, maar in de vorm van CL-voetbal en in het verlengde daarvan waardevermeerdering van de spelers die wij wel voor veel geld kunnen verkopen naar het buitenland. Het afschrijven van spelers an sich is geen probleem, maar daar moet dan wel sportieve prestaties tegenover staan, dat was bij die eerdergenoemde niet het geval; bij Lozano is die kans wel groot denk ik.
Ik denk dat PSV wat huiverig is geworden na Gotze. Die zou ons namelijk ook naar grote hoogtes moeten spelen. Ik sluit niet uit dat PSV een nieuwe frisse koers wil varen, waarbij ze de situatie van Lozano wel blijven monitoren. Mocht het richting een relatief koopje gaan (<10mln) dan zullen ze het vast proberen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sylvester wrote: 28 Jun 2023, 14:20
kastoekast wrote: 28 Jun 2023, 14:06 Lozano is echt een buitenkans, maar ik denk dat hij atm onhaalbaar is.

Totaal niet realistisch idd.
Lees even Ykhim 's stuk en try again.
AltijdLoyaal
Ballenjongen
Posts: 25
Joined: 30 Jun 2022, 21:47
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 28 Jun 2023, 14:09 Mijn verwachting is dat PSV nu niet 15mln gaat steken in een 28-jarige speler. Natuurlijk, Lozano is meteen de beste, maar een grote factor waarom we financieel slecht gingen was dat we enkele 10mln+ aankopen deden die we af konden schrijven (Baumi, Bruma, Maxi). Ik verwacht dat als we Lozano halen en hij speelt hier 3 jaar dat we er geen serieus bedrag meer voor kunnen krijgen. Althans, de kans is klein(er). PSV is zoals momenteel te zien best bereid om (flink) te investeren, maar wel in enigzins bewezen talent (Pepi, Lang) waarbij de kans het grootst is dat we beiden met winst of een minimaal verlies door gaan verkopen. Gaat Lozano voor 10 over de toonbank dan zou ik het wel doen, maar 15 is gewoon teveel voor PSV in de huidige situatie.
Wat denk je van alle marketinginkomsten en de shirtjes die je extra verkoopt? Als je Lozano voor 15 kunt halen altijd doen. Al heeft hij over 3/4 jaar geen restwaarde meer, dan heeft hij zichzelf allang terugverdiend met zijn doelpuntenproductie en marketinginkomsten.
JZeot
Talent
Posts: 88
Joined: 25 Jan 2022, 17:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Goed verhaal allemaal, maar Lozano kan met alle respect wel wat beters krijgen dan PSV toch? Qua geld/competitie.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lozano voor 10-15m is een no-brainer.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 28 Jun 2023, 14:21
Sylvester wrote: 28 Jun 2023, 14:20


Totaal niet realistisch idd.
Lees even @Ykhim 's stuk en try again.
Lozano moet 15m kosten en plus 4m aan salaris. Totaal niet realistisch.
Saibari is underrated.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MaartenV wrote: 28 Jun 2023, 14:17 Ja precies, dit is niet het grootste pijnpunt van je selectie, die buitenposities. Dalijk centraal middenveld en centrale verdediging moet het geld naartoe. Met Baka, El Ghazi, Xavi kun je links- en rechtsbuiten positie invullen om een 6-je te halen, nou ja een 5,5, die we afronden naar een 6. CV en centraal middenveld zonder sangare en guti staan we een 4. En de rechtsbackpositie is ook maximaal een 5.
M.a.w. je kunt niet heel de selectie deze zomer repareren naar topniveau.
Jij wil met El Ghazi en Bakayoko de CL in? Dan ga je niets klaarspelen. Ben er 100% van overtuigd dat Xavi als middenvelder gaat spelen onder Bosz. Met het vertrek van Thorgan Hazard hebben we momenteel gewoon geen enkele linksbuiten in de selectie. Ja, wellicht El Ghazi, maar dat is geen hoogvlieger. PSV zal hoe dan ook een buitenspeler moeten halen en het liefst zelfs twee.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

JZeot wrote: 28 Jun 2023, 14:23 Goed verhaal allemaal, maar Lozano kan met alle respect wel wat beters krijgen dan PSV toch? Qua geld/competitie.
Jonge, PSV is de beste club van de wereld! Na Ajax natuurlijk.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

AltijdLoyaal wrote: 28 Jun 2023, 14:21
Standbeeld wrote: 28 Jun 2023, 14:09 Mijn verwachting is dat PSV nu niet 15mln gaat steken in een 28-jarige speler. Natuurlijk, Lozano is meteen de beste, maar een grote factor waarom we financieel slecht gingen was dat we enkele 10mln+ aankopen deden die we af konden schrijven (Baumi, Bruma, Maxi). Ik verwacht dat als we Lozano halen en hij speelt hier 3 jaar dat we er geen serieus bedrag meer voor kunnen krijgen. Althans, de kans is klein(er). PSV is zoals momenteel te zien best bereid om (flink) te investeren, maar wel in enigzins bewezen talent (Pepi, Lang) waarbij de kans het grootst is dat we beiden met winst of een minimaal verlies door gaan verkopen. Gaat Lozano voor 10 over de toonbank dan zou ik het wel doen, maar 15 is gewoon teveel voor PSV in de huidige situatie.
Wat denk je van alle marketinginkomsten en de shirtjes die je extra verkoopt? Als je Lozano voor 15 kunt halen altijd doen. Al heeft hij over 3/4 jaar geen restwaarde meer, dan heeft hij zichzelf allang terugverdiend met zijn doelpuntenproductie en marketinginkomsten.
Shirtverkoop stelt geen pepernoot voor bij PSV. Los daarvan zie ik Lozano wel gewoon heel graag komen hoor. Ik denk alleen niet dat PSV 15mln uit gaat geven aan Lozano, that's it.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 28 Jun 2023, 14:25
Ardbeg wrote: 28 Jun 2023, 14:21

Lees even @Ykhim 's stuk en try again.
Lozano moet 15m kosten en plus 4m aan salaris. Totaal niet realistisch.
Ik vind Ykhim's betoog sterker :L
Last edited by Ardbeg on 28 Jun 2023, 17:59, edited 2 times in total.
FC Bracke
Bankzitter
Posts: 234
Joined: 04 Nov 2020, 15:38
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zelfs na 3/4 jaar heeft Lozano nog restwaarde mits hij uiteraard geen zware blessure op loopt natuurlijk. Maar dat geldt voor iedere topsporter. Clubs uit MLS of Mexico leggen dan zeker nog een paar miljoen neer voor hem. Daar ben ik van overtuigd!
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 28 Jun 2023, 14:25Lozano moet 15m kosten en plus 4m aan salaris. Totaal niet realistisch.
Los van de vraag of die bedragen ook daadwerkelijk kloppen: Lang is schijnbaar niet veel goedkoper hè. En die transfer zou meer risico's met zich meebrengen dan Lozano.

Ik denk ook wel dat je in deze categorie moet denken als PSV. Er is op die positie namelijk echt wel wat nodig, tenzij PSV daar heel graag Xavi en Bakayoko wil neerzetten. Maar daar geloof ik niet zo in. Versterking kost gewoon geld, maar dit zijn wel spelers die je richting de CL+top 2 kunnen schieten. Dat moet je ook meenemen in je overweging deze zomer.
Last edited by Ykhim on 28 Jun 2023, 14:30, edited 1 time in total.
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 28 Jun 2023, 14:20
TheSyb wrote: 28 Jun 2023, 14:14

Probleem is dat Baumi, Bruma, Maxi en in mindere mate bijvoorbeeld Doan ook sportief geen meerwaarde hadden. Stel Lozano schiet je dit seizoen de CL in en komend seizoen halen we een plek bij die eerste twee door de aankoop, dan heeft Lozano sportief (én dus ook financieel) ook zijn meerwaarde. Misschien niet in de vorm van een grote transfer, maar in de vorm van CL-voetbal en in het verlengde daarvan waardevermeerdering van de spelers die wij wel voor veel geld kunnen verkopen naar het buitenland. Het afschrijven van spelers an sich is geen probleem, maar daar moet dan wel sportieve prestaties tegenover staan, dat was bij die eerdergenoemde niet het geval; bij Lozano is die kans wel groot denk ik.
Ik denk dat PSV wat huiverig is geworden na Gotze. Die zou ons namelijk ook naar grote hoogtes moeten spelen. Ik sluit niet uit dat PSV een nieuwe frisse koers wil varen, waarbij ze de situatie van Lozano wel blijven monitoren. Mocht het richting een relatief koopje gaan (<10mln) dan zullen ze het vast proberen.
Ik denk dat je gelijk hebt hoor, ik zie ons op dit moment dat geld niet uitgeven voor iemand met zo'n leeftijd. Maar ik vind de situaties met de spelers die jij noemt toch wel heel anders. Baumgartl, Bruma en zeker Maxi waren allemaal spelers die toch een krasje hadden. Lozano niet, Lozano heeft bewezen in de Eredvisie een absolute meerwaarde te zijn, bekend is met het land en de manier van voetballen. Nogmaals, ik zie het niet gebeuren, maar om de situatie te vergelijken met die drie gaat (in mijn optiek) wat ver, want buiten de eventuele transfersom zijn er weinig overeenkomsten
Post Reply