Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ja want Bosz kreeg bij Ajax ook een volledig nieuwe topverdediging. Die bestond voor 3 kwart uit Veltman, Viergever en Sinkgraven hoor 😂 het hele punt van trainers aanstellen als Bosz of Slot is dat zij individuen kunnen laten overpresteren door het tactisch goed neer te zetten. En dat er mensen zijn die denken dat de spitspositie geen prioriteit had..daar hebben we letterlijk alleen Luuk de Jong. In de verdediging zijn er, hoe je het ook wendt of keert en wat je ook van het niveau vindt, op alle posities 2 spelers. Versterking moet er komen, maar ik snap heel goed dat de spitspositie ook heel hoog (misschien hoger) stond, net zoals nog een aanvaller ter vervanging van Gakpo en Madueke.
Last edited by Persepolis on 29 Jun 2023, 09:42, edited 1 time in total.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

JoJo wrote: 29 Jun 2023, 09:03
Standbeeld wrote: 29 Jun 2023, 07:57 Wat boeit het verder ook allemaal? Ik wil hier concreet transfernieuws lezen. Waar Wallen is met zijn jet of jacht boeit mij echt niet.
Precies. Zelfs absurd dat het gepost wordt eigenlijk. Laat hem lekker vakantie houden. Het hoort verder ook niet echt bij zijn taak om spelers ergens op te gaan halen zeg maar.
  • Er kan een speler inzitten.
    De transferwindow is open.
    Er is nog geen speler gekocht.
    Het duurt Noa.
Natuurlijk gaat dat gepost worden, elke keer dat die bak opstijgt! :opzijnkop:
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Sordo wrote: 29 Jun 2023, 09:35
DeEintovenaar wrote: 29 Jun 2023, 09:30

Het begint inderdaad langzaamaan op trollen te lijken.
Het is irritant, maar de cynische dan wel sarcastische reacties daarop evenzo. Ik ga er voor het gemak vanuit dat de verdediging wel degelijk prioriteit heeft, dat betekent namelijk niet dat er in een vastgestelde volgorde gewerkt wordt. En ja, de verdediging is de afgelopen jaren een zorgenkindje geweest, net zoals de vervanging van Cody en, in mindere mate, Sangaré dat vooralsnog ook zijn.
Volgens mij zag ik in het artikel van d'n Rikkert gisteren staan dat het vooral van belang is dat er een hoop transfers gedaan zijn vóór het trainingskamp. Het trainingskamp gaat door Bosz gebruikt worden om écht zijn speelwijze erin te slijpen, aangezien voor die tijd de internationals ook als losse plukjes arriveren.

Ik ga er gemakshalve vanuit dat oa minimaal 1 buitenspeler, minimaal 1 CV, 1 RB, en vervangers van vertrekkende spelers (Sangaré, Guti) voor die tijd toch wel getekend moeten hebben. Dat geeft nog even lucht en daarom verwacht ik, zoals jij zegt, dat meerdere posities prioriteit hebben, dat hier (toekomstig) budget aan is toegewezen en dat men hier volop mee bezig is. Dat er niks uitlekt is tegenwoordig meer regel dan uitzondering dus daar maak ik mij dan ook niet druk om. Zou het vandaag 11 juli zijn dan zou ik er anders in staan.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanaf vandaag weer ontopic hier. Dus actuele geruchten:

- Geen Wallen meer
- Geen patat friet
- Geen Brands, die heeft zijn eigen topic
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 29 Jun 2023, 08:25
Kolkmania wrote: 29 Jun 2023, 08:13 Vind het toch best wel risicovol dat Sangaré en Guti beiden een gelimiteerde afkoopsom hebben. Met die informatie (en dus het feit dat je totaal geen controle hebt over hun toekomst) had ik Spierings toch wel graag zien komen.

In het spelsysteem van Bosz zal het wel kneiter belangrijk zijn dat de restverdediging georganiseerd wordt. Zie op dit forum hele interessante potentiële aankopen uit Zuid-Amerika, maar dan wel graag een Nederlands sprekende middenvelder gezien met de nodige ervaring met wat meer stabiliteit.
Rik heeft de naam van Matusiwa een aantal keer genoemd. Het schijnt alleen een dure optie te zijn.
Ik denk ook wel dat er opties zijn, maar uiteindelijk heb je te maken met een budget wat je kunt spenderen en hoe je investeringen wil verdelen. Bij organisatorische verantwoordelijkheid heb je toch vaak wat ervaring nodig. Over het algemeen zijn dat spelers die wat ouder zijn (>25 jaar), waarbij de kans op een positieve doorverkoop kleiner is. Juist daarom zou een transfervrije toevoeging fantastisch zijn. Dat betekent dat we het resterende budget aan een middenvelder/buitenspeler (afhankelijk van positie Simons) en eventueel een impuls aan je verdediging kan besteden.

Maar goed, het is een gepasseerd station. Denk alleen wel dat het een gemiste kans is.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 29 Jun 2023, 09:43 Volgens mij zag ik in het artikel van d'n Rikkert gisteren staan dat het vooral van belang is dat er een hoop transfers gedaan zijn vóór het trainingskamp. Het trainingskamp gaat door Bosz gebruikt worden om écht zijn speelwijze erin te slijpen, aangezien voor die tijd de internationals ook als losse plukjes arriveren.

Ik ga er gemakshalve vanuit dat oa minimaal 1 buitenspeler, minimaal 1 CV, 1 RB, en vervangers van vertrekkende spelers (Sangaré, Guti) voor die tijd toch wel getekend moeten hebben. Dat geeft nog even lucht en daarom verwacht ik, zoals jij zegt, dat meerdere posities prioriteit hebben, dat hier (toekomstig) budget aan is toegewezen en dat men hier volop mee bezig is. Dat er niks uitlekt is tegenwoordig meer regel dan uitzondering dus daar maak ik mij dan ook niet druk om. Zou het vandaag 11 juli zijn dan zou ik er anders in staan.
Ik denk dat je hier wel een zeer valide punt hebt. Er zijn meerdere spelers die nu nog vakantie hebben of zelfs nog internationale toernooien spelen c.q. net gespeeld hebben terwijl dat ook geldt voor een aantal transfertargets.

Als PSV op trainingskamp gaat, dan wil je inderdaad dat er al een aantal ingaande- en uitgaande transfers gedaan zijn. Aan het einde van het trainingskamp wil je een bepaalde groep hebben dat fit begint te geraken en tactisch begint te snappen hoe Bosz wil gaan voetballen.
User avatar
Rauru
Verbannen
Posts: 32
Joined: 26 Jun 2023, 08:59
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Xavi Simons
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Matusiwa had toch aangegeven dat hij enkel naar Ajax wilt mocht hij een transfer naar NL maken? PSV moet dat soort jongens helemaal niet halen in mijn optiek. Daarnaast heb ik het idee dat Matusiwa zijn plafond wel heeft bereikt en dat is voor Eredivisie begrippen misschien goed, maar PSV speelt niet alleen in de eredivisie.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rauru wrote: 29 Jun 2023, 10:12 Matusiwa had toch aangegeven dat hij enkel naar Ajax wilt mocht hij een transfer naar NL maken? PSV moet dat soort jongens helemaal niet halen in mijn optiek. Daarnaast heb ik het idee dat Matusiwa zijn plafond wel heeft bereikt en dat is voor Eredivisie begrippen misschien goed, maar PSV speelt niet alleen in de eredivisie.
wie heeft het over matusiwa :weird:
User avatar
Rauru
Verbannen
Posts: 32
Joined: 26 Jun 2023, 08:59
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Xavi Simons
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RV1913 wrote: 29 Jun 2023, 10:14
Rauru wrote: 29 Jun 2023, 10:12 Matusiwa had toch aangegeven dat hij enkel naar Ajax wilt mocht hij een transfer naar NL maken? PSV moet dat soort jongens helemaal niet halen in mijn optiek. Daarnaast heb ik het idee dat Matusiwa zijn plafond wel heeft bereikt en dat is voor Eredivisie begrippen misschien goed, maar PSV speelt niet alleen in de eredivisie.
wie heeft het over matusiwa :weird:
Zag zijn naam voorbij komen in eerdere reacties
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rauru wrote: 29 Jun 2023, 10:12 Matusiwa had toch aangegeven dat hij enkel naar Ajax wilt mocht hij een transfer naar NL maken? PSV moet dat soort jongens helemaal niet halen in mijn optiek. Daarnaast heb ik het idee dat Matusiwa zijn plafond wel heeft bereikt en dat is voor Eredivisie begrippen misschien goed, maar PSV speelt niet alleen in de eredivisie.
Eens, ik zei verder alleen maar dat Rik zijn naam een aantal keer heeft laten vallen. Sluit niet uit dat het vanuit zijn zaakwaarnemer komt, net als bij Van Hecke. Een beetje namen als Cilessen/Krul afgelopen seizoen. Toen kwam Benny. Ik vertrouw erop dat PSV heel hoog inzet.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 29 Jun 2023, 09:25
Robson de Souza wrote: 29 Jun 2023, 09:18
Misschien weet onze Zwolle fan meer? @Juancho
Nog niks van gehoord en zou het ook niet logisch vinden als 2de keeper. Jong talent maar moet ook nog heel veel leren en dus heel veel spelen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
YMSA13
Lid 2e elftal
Posts: 152
Joined: 22 Jun 2022, 21:16
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 29 Jun 2023, 10:28
Standbeeld wrote: 29 Jun 2023, 09:25
Misschien weet onze Zwolle fan meer? @Juancho
Nog niks van gehoord en zou het ook niet logisch vinden als 2de keeper. Jong talent maar moet ook nog heel veel leren en dus heel veel spelen.
Wanneer het klopt dan zou hij die ervaring ook op kunnen doen bij jong toch?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Persepolis wrote: 29 Jun 2023, 09:38 En dat er mensen zijn die denken dat de spitspositie geen prioriteit had..daar hebben we letterlijk alleen Luuk de Jong.
Dezelfde mensen die vorig jaar (terecht) klaagden dat we geen backup hadden in de spits toen Luuk geblesseerd was waarschijnlijk?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nee want daar hebben we al onze eigen keepers voor. Je 2de keeper heeft een ander profiel lijkt me.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 29 Jun 2023, 10:35
Persepolis wrote: 29 Jun 2023, 09:38 En dat er mensen zijn die denken dat de spitspositie geen prioriteit had..daar hebben we letterlijk alleen Luuk de Jong.
Dezelfde mensen die vorig jaar (terecht) klaagden dat we geen backup hadden in de spits toen Luuk geblesseerd was waarschijnlijk?
Denk voor zowel Ajax als PSV een prioriteit. Was vroeger ook het handelsmerk in Eindhoven.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 29 Jun 2023, 10:28
Standbeeld wrote: 29 Jun 2023, 09:25
Misschien weet onze Zwolle fan meer? @Juancho
Nog niks van gehoord en zou het ook niet logisch vinden als 2de keeper. Jong talent maar moet ook nog heel veel leren en dus heel veel spelen.
Zwolle heeft nu toch Vermeer gehaald? Dus misschien dat Schendelaar dan liever bij PSV komt spelen? Dan is ie ook tweede keeper maar kan hij ook nog in de KKD spelen. Is het een groot talent?
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 29 Jun 2023, 08:20 Ondertussen is de eerste training bijna aanstaande en hebben we nog werkelijk niets gehoord over potentiële aankopen in de verdediging. Dit hoort de grootste prioriteit te hebben, zeker met het spel van Bosz. Zorgelijk.
Verdediging begint bij de aanval, zeker bij Bosz. En tegenover 8 verdedigers (Sambo, Mauro Jr., Teze, Ramalho, Boscagli, Obispo, van Aanholt, Mwene), staan maar 4 aanvallers (Bakayoko, de Jong, El Ghazi, Vertessen). Lijkt mij duidelijk waar dan de hoogste prioriteit ligt.

En ja, het zou fijn zijn als we in de verdediging, iig op rechtsback en centraal, ook versterking krijgen en er wat spelers daar weggaan.
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 29 Jun 2023, 10:39
Juancho wrote: 29 Jun 2023, 10:28

Nog niks van gehoord en zou het ook niet logisch vinden als 2de keeper. Jong talent maar moet ook nog heel veel leren en dus heel veel spelen.
Zwolle heeft nu toch Vermeer gehaald? Dus misschien dat Schendelaar dan liever bij PSV komt spelen? Dan is ie ook tweede keeper maar kan hij ook nog in de KKD spelen. Is het een groot talent?
Wordt in september 23, mag je dan nog in KKD spelen?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 29 Jun 2023, 10:39
Juancho wrote: 29 Jun 2023, 10:28

Nog niks van gehoord en zou het ook niet logisch vinden als 2de keeper. Jong talent maar moet ook nog heel veel leren en dus heel veel spelen.
Zwolle heeft nu toch Vermeer gehaald? Dus misschien dat Schendelaar dan liever bij PSV komt spelen? Dan is ie ook tweede keeper maar kan hij ook nog in de KKD spelen. Is het een groot talent?
Vermeer gaat denk ik gewoon 2de keeper worden. Schendelaar is zeker talentvol maar nog niet half op het niveau voor PSV 1. En dat moet je al wel aardig zijn wil je een betrouwbare 2de keeper zijn. Nogmaals, het zou nergens op slaan in mijn beleving.

Verder vind ik dat de 2de keeper van PSV eigenlijk niet meer in jong PSV behoort te keepen. Dan praat je eerder over je 3de keeper maar voor die rol hebben we Waterman al.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Noosa wrote: 29 Jun 2023, 10:42
Standbeeld wrote: 29 Jun 2023, 10:39
Zwolle heeft nu toch Vermeer gehaald? Dus misschien dat Schendelaar dan liever bij PSV komt spelen? Dan is ie ook tweede keeper maar kan hij ook nog in de KKD spelen. Is het een groot talent?
Wordt in september 23, mag je dan nog in KKD spelen?
Ik ken de regels niet precies, maar wat ik wel weet is dat Drommel afgelopen seizoen thuis tegen Jong ajax werd opgesteld. Dus dan neem ik aan van wel.
Juancho wrote: 29 Jun 2023, 10:42
Standbeeld wrote: 29 Jun 2023, 10:39 Zwolle heeft nu toch Vermeer gehaald? Dus misschien dat Schendelaar dan liever bij PSV komt spelen? Dan is ie ook tweede keeper maar kan hij ook nog in de KKD spelen. Is het een groot talent?
Vermeer gaat denk ik gewoon 2de keeper worden. Schendelaar is zeker talentvol maar nog niet half op het niveau voor PSV 1. En dat moet je al wel aardig zijn wil je een betrouwbare 2de keeper zijn. Nogmaals, het zou nergens op slaan in mijn beleving.

Verder vind ik dat de 2de keeper van PSV eigenlijk niet meer in jong PSV behoort te keepen. Dan praat je eerder over je 3de keeper maar voor die rol hebben we Waterman al.
Oke, duidelijk. Het is ook maar een vaag tweetje natuurlijk. Even afwachten wie er als 2e keeper bij gaat komen.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bij Jong PSV hebben ze vaker teveel dan te weinig keepers. Peersman, Steur, Schiks.

Peersman zou misschien eens verhuurd moeten worden als ze daar nog steeds toekomst in zien, Steur is vrij fors geblesseerd volgens mij. Al met al verwacht ik niet dat een mogelijke opvolger van Drommel moet kunnen keepen in de KKD. Tenzij hij 'in vorm' moet blijven als bekerkeeper :grin:
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Noosa wrote: 29 Jun 2023, 10:42
Standbeeld wrote: 29 Jun 2023, 10:39
Zwolle heeft nu toch Vermeer gehaald? Dus misschien dat Schendelaar dan liever bij PSV komt spelen? Dan is ie ook tweede keeper maar kan hij ook nog in de KKD spelen. Is het een groot talent?
Wordt in september 23, mag je dan nog in KKD spelen?
Keepers bij de Jong Elftallen mogen max 25 zijn. Als Jong Elftallen tegen elkaar spelen, is er geen leeftijdsgrens voor de keepers.
Maar goed, voorlopig hebben we Drommel nog, en ik vrees ook niet dat we die makkelijk kwijtraken.
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Brael wrote: 29 Jun 2023, 11:02
Noosa wrote: 29 Jun 2023, 10:42
Wordt in september 23, mag je dan nog in KKD spelen?
Keepers bij de Jong Elftallen mogen max 25 zijn. Als Jong Elftallen tegen elkaar spelen, is er geen leeftijdsgrens voor de keepers.
Maar goed, voorlopig hebben we Drommel nog, en ik vrees ook niet dat we die makkelijk kwijtraken.
Thanks, wist ik niet.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Persepolis wrote: 29 Jun 2023, 09:38 Ja want Bosz kreeg bij Ajax ook een volledig nieuwe topverdediging. Die bestond voor 3 kwart uit Veltman, Viergever en Sinkgraven hoor 😂 het hele punt van trainers aanstellen als Bosz of Slot is dat zij individuen kunnen laten overpresteren door het tactisch goed neer te zetten. En dat er mensen zijn die denken dat de spitspositie geen prioriteit had..daar hebben we letterlijk alleen Luuk de Jong. In de verdediging zijn er, hoe je het ook wendt of keert en wat je ook van het niveau vindt, op alle posities 2 spelers. Versterking moet er komen, maar ik snap heel goed dat de spitspositie ook heel hoog (misschien hoger) stond, net zoals nog een aanvaller ter vervanging van Gakpo en Madueke.
Waarom zeggen sommige mensen toch steeds dat we letterlijk alleen Luuk als spits hebben?
1. Luuk
2. Vertessen
3. Van Duiven

Dat Vertessen kwalitatief niet voldoet tot nu, is nog altijd een ander verhaal. Overigens zie ik nog steeds potentie in hem, en sluit ik niet uit dat hij onder Bosz nog wel eens zou kunnen verrassen. En wat doen we met Van Duiven, wanneer hij a la Dolberg onder Bosz in de voorbereiding enorm uitblinkt?

Het argument dat we niet moeten stapelen in de verdediging gaat niet echt op wanneer we er vervolgens wel voor kiezen om een extra spits van 10 miljoen te halen, gezien de huidige bezetting.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 29 Jun 2023, 11:46En wat doen we met Van Duiven, wanneer hij a la Dolberg onder Bosz in de voorbereiding enorm uitblinkt?
Dan kan je er nog altijd voor kiezen om De Jong te verkopen.
Maar Van Duiven gaat echt wel aan zijn speelminuten komen hoor als die goed genoeg is.

Van Duiven kan ook op de vlanken worden ingezet en Pepi en De Jong gaan niet het hele seizoen topfit zijn.
Post Reply