Olivier Boscagli

Spelers A-selectie.
Post Reply
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

"Eerlijk gezegd plagen we hem er af en toe een beetje mee. Omdat iedereen weet dat hij dit clausuletje heeft bij PSG, zei de verdediger dinsdag bij de microfoon van RMC. We proberen hem te plagen, maar hij komt er niet uit."
Laat hem er niet aan denken nondeju
Rikkert1234
Vedette

Hopelijk krijgt onze Fransman nog een goede compagnon van Ernie. Boscagli zal belangrijke rol gaan krijgen onder Bosz
René1978
Nationale topspeler

Ja, zie in hem ook wel een basisspeler onder Bosz. Met een goede mandekker ernaast zie ik dat helemaal zitten, aangezien Oli uitblinkt in intercepties en passing.
colocolofc
Meervoudig international

René1978 wrote: 29 Jun 2023, 18:29 Ja, zie in hem ook wel een basisspeler onder Bosz. Met een goede mandekker ernaast zie ik dat helemaal zitten, aangezien Oli uitblinkt in intercepties en passing.
Can I interest you in a Jordan Teze?
René1978
Nationale topspeler

colocolofc wrote: 29 Jun 2023, 19:27
René1978 wrote: 29 Jun 2023, 18:29 Ja, zie in hem ook wel een basisspeler onder Bosz. Met een goede mandekker ernaast zie ik dat helemaal zitten, aangezien Oli uitblinkt in intercepties en passing.
Can I interest you in a Jordan Teze?
Only as a back-up.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Rik schrijft vandaag dat Boscagli ook een optie voor 6 kan worden. Ik vind dat zelf helemaal niet raar als je naar zijn skillsset kijkt. Positioneel sterk, uitstekende passing, zijn topsnelheid wordt verbloemd en als verdediger wint hij ook zijn duels wel daar.

Het is alleen dat hij ook slechte wedstrijden heeft gehad daar maar dat was meer met een blok ipv 1 zes.
hondjevandebakker
Internationale topspeler

Dan moeten we wel een nieuwe LCV halen lijkt me, anders hebben we daar alleen een geblesseerde Obispo en Boscagli die ook een 6 is. Baumgartl tel ik ff niet mee.
Robson de Souza
Vedette

11 Tinus wrote: 03 Jul 2023, 08:43 Rik schrijft vandaag dat Boscagli ook een optie voor 6 kan worden. Ik vind dat zelf helemaal niet raar als je naar zijn skillsset kijkt. Positioneel sterk, uitstekende passing, zijn topsnelheid wordt verbloemd en als verdediger wint hij ook zijn duels wel daar.

Het is alleen dat hij ook slechte wedstrijden heeft gehad daar maar dat was meer met een blok ipv 1 zes.
Boscagli is positioneel niet sterk, op het middenveld verliest hij altijd lopende mensen uit het oog.
MaxedMatthew
Jeugdinternational

11 Tinus wrote: 03 Jul 2023, 08:43 Rik schrijft vandaag dat Boscagli ook een optie voor 6 kan worden.
Lijkt me inderdaad geen gekke optie. Zeker als dat betekent dat we dan hierdoor een spreekwoordelijke slager van een LCV halen; en uiteraard een extra talent voor de 6 positie.
"Dan moet je maar op dammen gaan".
Jwoeloe
Moderator

Te veel ball watcher om als enkele 6 te spelen. Hij zou er ongetwijfeld in geval van nood uit de voeten kunnen, maar bij voorkeur absoluut gewoon 2 andere namen die gaan concurreren op die positie.
Frisian1913
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV, Real Madrid

Absoluut geen 6 in mijn ogen.., bosca blinkt uit in passing. Maar is echt een bal watcher. Dat overkomt hem ook altijd op de cv positie, daar positioneert hij zich ook vaak verkeerd ten opzichte van zn directe tegenstander omdat hij te veel naar de bal kijkt in mijn optiek

Edit: wat Jwoeloe dus zegt..
Kolkmania
Regelmatige invaller

Robson de Souza wrote: 03 Jul 2023, 08:46
11 Tinus wrote: 03 Jul 2023, 08:43 Rik schrijft vandaag dat Boscagli ook een optie voor 6 kan worden. Ik vind dat zelf helemaal niet raar als je naar zijn skillsset kijkt. Positioneel sterk, uitstekende passing, zijn topsnelheid wordt verbloemd en als verdediger wint hij ook zijn duels wel daar.

Boscagli is positioneel niet sterk, op het middenveld verliest hij altijd lopende mensen uit het oog.
Ook centraal achterin is dat zijn grote mankement in mijn ogen. Staat regelmatig de verkeerde ruimtes af te dekken.

Denk eerlijk gezegd dat hij het beste zou renderen als linker centrale verdediger in een driemans blok, waarbij een goed coachende centrale verdediger hem stuurt.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Kolkmania wrote: 03 Jul 2023, 08:54
Robson de Souza wrote: 03 Jul 2023, 08:46

Ook centraal achterin is dat zijn grote mankement in mijn ogen. Staat regelmatig de verkeerde ruimtes af te dekken.

Denk eerlijk gezegd dat hij het beste zou renderen als linker centrale verdediger in een driemans blok, waarbij een goed coachende centrale verdediger hem stuurt.
Dat betwijfel ik door zijn gebrek aan snelheid. Met 3 man achter moet je de zijkanten (de snelste spelers van de tegenstander) ook vaak afdekken.

Maar wie weet is hij straks slechts multi inzetbare back up voor CV, CVM en 3 mans CV. Is ook niet verkeerd want dan kom je ook tot 30 wedstrijden.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Staat lekker te strooien zeg
Brabander
Basisspeler

1 grote glasbak naast hem en hij (en Sambo) gaan nog beter renderen.
Rikkert1234
Vedette

Staat lekker te ballen. Wat mij betreft alleen een RCV halen voor naast Bosca
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje

Fijn dat hij weer terug is, komt de opbouw niet alleen van Veerman.
Ronaldio
Meervoudig international

Speelt goed. Zowel verdedigend als opbouwend. Was in het laatste seizoen Schmidt ook al erg goed. Nog een sterke RCV naast hem en je hebt een uitstekende verdediging denk ik.
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Couhaib Driouech

Vind hem de perfecte verdediger voor Bosz, rustig, tachtisch sterk, goed aan de bal, denk dat als hij fit blijft dat hij echt een van de uitblinkers kan worden dit seizoen. Voor mijn gevoel hielp hij ook Ramalho om beter te spelen.
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Absoluut basisspeler. Laat die RCV maar komen.

Maar wat gaan we doen als Oli een nieuwe blessure oploopt?
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Lorenzo von Matterhorn wrote: 31 Jul 2023, 01:25 Absoluut basisspeler. Laat die RCV maar komen.

Maar wat gaan we doen als Oli een nieuwe blessure oploopt?
Obispo of Ramalho daar opstellen.
Standbeeld
Mister PSV

Speelde prima, maar ook voor Bosca geldt dat hij niet getest is. Kon vrij de ballen panklaar leggen. Maar goed, we kennen de speler verder toch vrij goed? Degelijk spelertje voor PSV. Geen hoogvlieger.
Breur
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 31 Jul 2023, 07:49 Speelde prima, maar ook voor Bosca geldt dat hij niet getest is. Kon vrij de ballen panklaar leggen. Maar goed, we kennen de speler verder toch vrij goed? Degelijk spelertje voor PSV. Geen hoogvlieger.
Voor zijn blessure echt wel een van de betere bij PSV. Daarna door Ruud niet meer echt gebruikt maar het kan voor PSV gewoon een prima verdediger zijn. Ook statistisch geloof ik wel verassend goed met hoge percentages gewonnnen kopduels etc. We hebben het bij deze spelers ook gezien dat ze het wel kunnen. Idem bij Ramalho die bij zijn start echt sterk was en Teze die notabene het NL elftal gehaald heeft.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Breur wrote: 31 Jul 2023, 07:58
Standbeeld wrote: 31 Jul 2023, 07:49 Speelde prima, maar ook voor Bosca geldt dat hij niet getest is. Kon vrij de ballen panklaar leggen. Maar goed, we kennen de speler verder toch vrij goed? Degelijk spelertje voor PSV. Geen hoogvlieger.
Voor zijn blessure echt wel een van de betere bij PSV. Daarna door Ruud niet meer echt gebruikt maar het kan voor PSV gewoon een prima verdediger zijn. Ook statistisch geloof ik wel verassend goed met hoge percentages gewonnnen kopduels etc. We hebben het bij deze spelers ook gezien dat ze het wel kunnen. Idem bij Ramalho die bij zijn start echt sterk was en Teze die notabene het NL elftal gehaald heeft.
Ik waardeer (je) optimisme, maar na drie jaar tegen deze verdedigers te hebben aangekeken kan ik er helaas niet in meegaan. Boscagli heeft voor een club als PSV bewezen echt wel kwaliteit te hebben, met goede stats over een langere periode inderdaad. Zijn gebrek aan lengte en zijn neiging om zonder oog voor wat hij ‘achterlaat’ de bal te volgen, lijkt me te compenseren door er een stevige beer met ervaring naast te zetten. Zoals Alex van Bouma en Ooijer betere voetballers maakte, zou Sanchez hetzelfde effect bij Boscagli kunnen sorteren imo.

Maar die handvol sterke optredens van Ramalho kort na zijn komst? Daar is wel iets te veel overheen gegaan om rustig te kunnen concluderen dat we hier niet meer op hoeven te rekenen. Staat regelmatig te slapen, een Frank-de-Boertje ligt altijd op de loer, ligt veel op de grond door vaak onnodige tackles en probeert gebreken te compenseren met uitstraling en overtredingen. Niet beter dan Teze, die mij te oncomfortabel aan de bal is en er ook nooit in slaagt achterin een rustpunt te zijn voor de ploeg. Laat staan zelfs basisspeler. Dat-ie in het verleden eens bij Oranje mocht opdraven zegt me dan ook weinig; een klok die stilstaat heeft ook twee keer op een dag gelijk. Bovendien was zijn selectie puur te danken aan blessures van De Vrij en Frimpong en saillant genoeg pakte hij de snelste gele kaart ooit voor Oranje.

Dus al met al: graag zsm af van iig Ramalho en Teze; laten we onszelf wat beters gunnen.
Massimo
Legende

Één tegelijk. Deze zomer eentje en volgende zomer de andere.
Post Reply