Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Veel blessures gehad volgens mij.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Linksbuiten blijft nog steeds een zorgenkindje.
Het is nog vroeg in de transferzomer, lijkt mij dat PSV dit ook in ziet.

Naast de berichten die ik heb gelezen over in wie PSV geïnteresseerd is, zou ik graag op deze plek een speler zien die (veel potentiële) waarde vertegenwoordigd.
Het liefst een jonge, snelle en atletische man die ook al bewezen heeft een meerwaarde te zijn voor zijn huidige team in de 1v1 duels en rendement.

Twee spelers komen bij mij iedere keer weer boven drijven. Als ze allebei zouden komen zou ik daar ook niet rouwig om zijn, maar eentje zou mooi zijn.
Afgelopen jaar hebben zichzelf nog nadrukkelijker op de kaart gezet. Een in Egypte na een paar jaar en de andere na een jaar in de MLS. In de jeugd al een All Star en daardoor op de radar gekomen, die raket blijft maar rijzen die hij is.

Allereerst,
Ibrahim Abel uit Egypte spelend bij de prachtig benaamde topclub daar: Pyramids. Bijnaam de new-Salah. Een veelzijdige aanvaller inzetbaar op verschillende posities. Hij is nu tweeënwintig jaar en heeft een contract tot 2026.
Vanaf zijn entree in de Egyptische nationale competitie heeft hij zichzelf bewezen als jong talent in een team dat bekend staat om veel uit te geven aan jong binnen- en buitenlands talent. Mohammed Salah is een grote bewonderaar van deze jongen en sindsdien ben ik hem wat dichter gaan volgen.

Een bod(2m) van FC Nordsjaelland (een erkende talentenfabriek voor spelers uit Afrika) is vorig jaar zomer afgewimpeld en ook de interesse van Arsenal en Liverpool afgelopen winterstop laten zien, dat er vanuit clubs die de afgelopen jaren een bewezen goede scouting al veel interesse was. Een interessantere speler die dit seizoen nog aanwezige en beter gespeeld heeft.

Waarmee hij mij al een paar jaar opvalt is hoe makkelijk hij dribbelt en zijn geweldige eerste aanname. Hij heeft daarnaast de trucjes en techniek in de kleine ruimte en om aggressieve verdedigers van zich af te houden.
Dit ondanks zijn lengte van slechts 1.73cm.
Hij heeft de fysieke eigenschappen van een flankspeler of een hangende spits die erover heen komt. Een snelle versnelling en goede snelheid om in de diepte weggestoken te worden.
Hij doet actief mee met verdedigen, de bal veroveren en een tegenaanval in te zetten. Dusdanig dat hij jaren achtereen hoog scoort op het lijstje van aanvallende flankspelers die de bal proberen te veroveren.
Hij is al aardig doorontwikkeld fysiek waardoor hij ook interessant is geworden voor bijvoorbeeld Liverpool.

Een nadeel is dat hij heel duidelijk een goed linkerbeen ontbeert en dit is te zien aan zijn speelwijze.
Heeft ook de neiging gehad om veel te vallen zoals onze Arjen en andere grote spelers ook hebben gehad jammer genoeg.

Als hij gehaald kan worden, verwacht dat met zijn marktwaarde van 800.000 nu hij niet tientallen moet kosten. Zijn spel en de eredivisie past wel.

Tweede optie, Cade Cowell
Al eerder benoemde naam door LaFoquita
Hij heeft zichzelf eerder al laten zien als piepjong talent, maar afgelopen seizoen vlogen de vonken er vanaf. Hij is zonder twijfel het niveau van de MLS ontgroeid.
Vanaf USA u20 staat hij op mijn radar. Toen hij als broekie van net 18 zijn debuut mocht maken.
Alleen zal zijn rendement zal nog verder omhoog moeten.
Hij heeft vaak de voor actie en voor-assists in zijn spel.
Hierom zie ik in hem een speler die meteen van meerwaarde zal zijn voor het team.
De connectie met Steward is natuurlijk snel gemaakt.
Ook is het mee verdedigende en in teamverband denken in het verdedigen iets waar hij flinke stappen moet zetten. Hij heeft alles voor zijn team, ook als er opstootjes zijn is hij met zijn fysieke kwaliteiten niet bang om zich te laten gelden.

Beide spelers staan (nog) niet op het hoogste niveau bekend om een hoog rendement.

Doch het feit dat moneyball teams als Brighton, Brentford en clubs met oog voor jong talent als Bayern, Liverpool en Arsenal deze voetballers volgen en concreet hun interesse laten blijken. Laat zen dat er een hoop potentieel in deze spelers zit, dat nog ontwikkeld moet worden voordat het eruit komt. Ze komen niet voor niets daar hoog in de statistieken en zijn niet voor niets grote fan favourites. Spelers voor wie ze naar het stadion komen.

Hun bluf en aanvallende vermogen zou ik graag meer zien bij ons op de flanken. Waarbij Cade zoals gezegd wel meer nog aan het verdedigende plaatje moet werken.

Mocht een talent als Babadi niet willen verlengen en er nog geen speler in de jeugd echt is opgestaan voor linksbuiten... Waarom niet?
Ardbeg
Mister PSV

Gewoon Lozano jongen!
LucieNilis
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Nilis

Voormalig KG wrote: 01 Jul 2023, 14:50 Tweede optie, Cade Cowell
Al eerder benoemde naam door @LaFoquita
Hij heeft zichzelf eerder al laten zien als piepjong talent, maar afgelopen seizoen vlogen de vonken er vanaf. Hij is zonder twijfel het niveau van de MLS ontgroeid.
Vanaf USA u20 staat hij op mijn radar. Toen hij als broekie van net 18 zijn debuut mocht maken.
Alleen zal zijn rendement zal nog verder omhoog moeten.
Hij heeft vaak de voor actie en voor-assists in zijn spel.
Hierom zie ik in hem een speler die meteen van meerwaarde zal zijn voor het team.
De connectie met Steward is natuurlijk snel gemaakt.
Ook is het mee verdedigende en in teamverband denken in het verdedigen iets waar hij flinke stappen moet zetten. Hij heeft alles voor zijn team, ook als er opstootjes zijn is hij met zijn fysieke kwaliteiten niet bang om zich te laten gelden.

Beide spelers staan (nog) niet op het hoogste niveau bekend om een hoog rendement.

Doch het feit dat moneyball teams als Brighton, Brentford en clubs met oog voor jong talent als Bayern, Liverpool en Arsenal deze voetballers volgen en concreet hun interesse laten blijken. Laat zen dat er een hoop potentieel in deze spelers zit, dat nog ontwikkeld moet worden voordat het eruit komt. Ze komen niet voor niets daar hoog in de statistieken en zijn niet voor niets grote fan favourites. Spelers voor wie ze naar het stadion komen.

Hun bluf en aanvallende vermogen zou ik graag meer zien bij ons op de flanken. Waarbij Cade zoals gezegd wel meer nog aan het verdedigende plaatje moet werken.

Mocht een talent als Babadi niet willen verlengen en er nog geen speler in de jeugd echt is opgestaan voor linksbuiten... Waarom niet?
Misschien als je hem voor 2-3 miljoen kan halen maar anders niet aan beginnen. Ik heb die jongen al een stuk of 15 keer zien spelen en hij is echt heel ver weg van het niveau PSV 1.
Fysiek heeft Cade alles om een top aanvaller te worden, maar die jongen heeft voor een 19 jarige met 100 prof wedstrijden toch wel een heel matige techniek.
Vaak lijkt het wel alsof je naar een linksbuiten variant van Dumfries zit te kijken.
Hij heeft een prima dribbel en schot in huis maar hij is: slecht in de afmaking, heeft veel slechte aannames, speelt voorzetten vaak over de achter/zij lijn, slordig in de passing.

Misschien dat wij hem technisch genoeg bij kunnen brengen om er een goede aanvaller te maken, maar op het moment is die jongen echt van het niveau KKD op meerdere technische vlakken
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Cristian Manea

5 goals en 4 assists afgelopen seizoen bij Cluj staat voor 3,5 miljoen op TM.
Hij heeft zich op gewerkt de vaste rechtsback van Roemenië, intussen 22 interlands 2 goals 1 assist.
Hij kan ervaren en vechtlust toevoegen aan het team. Daarnaast redelijk goed aan de bal, ook in het meevoetballen en een drive naar voren.
25 jaar, Roemeens international, contract tot 2024 dus nog een jaar te gaan.
Wellicht voor een relatief zacht prijsje op te pikken bij Cluj.

Leuke video waarin zijn kwaliteiten onder de loep worden genomen drie jaar geleden.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Zou Thiago Almada enigszins haalbaar zijn? Dat vind ik echt een heerlijke voetballer die heel goed in de Simons-rol vanaf links kan voetballen.
LucieNilis
Jeugdspeler

Eindhovenvoetbal wrote: 02 Jul 2023, 21:48 Zou Thiago Almada enigszins haalbaar zijn? Dat vind ik echt een heerlijke voetballer die heel goed in de Simons-rol vanaf links kan voetballen.
Jammer genoeg niet, hij zou zo'n 25-30M moeten kosten.
Massimo
Legende

Die Borys die nadrukkelijk genoemd wordt de laatste dagen vind ik toch echt wel een interessante speler. Helemaal voor ca. 2 miljoen. Dat kreeg PSV ook voor Seelt. Dat zijn transfers waar je echt wel de grotere buitenlandse talenten haalt. Of zo iemand doorbreekt is een tweede, maar het is een categorie waar de slagingskans een stuk groter van wordt dan de Priskes, Colyns en Sealy's van deze wereld.
RV1913
Nationale topspeler

Cade Cowell gisteren gescoord op de gold cup.
DonyellMalen
Legende

Tegen Trinidad & Tobago ja. Daar scoort Melvin Platje nog tegen.
Ardbeg
Mister PSV

Ver van wegblijven die jongen. Die heeft hier niets te zoeken.
LucieNilis
Jeugdspeler

RV1913 wrote: 03 Jul 2023, 11:11 Cade Cowell gisteren gescoord op de gold cup.
En een goeie assist, maar de standaard problemen van: veel balverlies, slordige passes, tegen een verdediger aan lopen, waren ook weer aanwezig.

Ik weet nooit wat van die jongen te maken. Aan de ene kant kan die best goed dribbelen en is zijn schot techniek solide, aan de andere kant doet hij best vaak dingen van het niveau FC Bal Op Het Dak.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

https://www.vandaaginside.nl/nieuws/voo ... -spotprijs

Blijft voor mij een briljante aankoop. Wie weet iets mogelijk met huur en verplichte koopoptie. Of nog iets van de prijs af. De clubs die interesse hebben zou je redelijk mee moeten kunnen concurreren, zeker gezien zijn verleden met Bosz.
DonyellMalen
Legende

Zou echt een aankoop van Bosz zijn. Met Sanchez naast Teze / Bosca lijken die ineens ook een heel stuk beter.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Nog eentje: Callum Hudson-Odoi moet weg bij Chelsea. Was jarenlang het grootste talent van Engeland. Razendsnelle linksbuiten, passeert makkelijk en scoorde ook altijd vrij gemakkelijk. Beetje een type Sterling. Uiteindelijk net niet doorgebroken bij Chelsea, vorig jaar op huurbasis in Duitsland niks van gezien zelf. Clubs als Nottingham en Luton hebben interesse nu.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Eindhovenvoetbal wrote: 04 Jul 2023, 19:09 https://www.vandaaginside.nl/nieuws/voo ... -spotprijs

Blijft voor mij een briljante aankoop. Wie weet iets mogelijk met huur en verplichte koopoptie. Of nog iets van de prijs af. De clubs die interesse hebben zou je redelijk mee moeten kunnen concurreren, zeker gezien zijn verleden met Bosz.
Zie liever dat PSV €15M en een dik salaris spendeert aan deze Sanchez (en we voor drie jaar weer eens een topverdediger hebben) en we een jong talentje voor een prikkie halen voor linksvoor (Osorio, Huascas, Pedrola) dan dat we dat bedrag in Lang pompen en we weer een middelmatige kutverdediger hebben voor een habbekrats en daar weer een hele contactperiode aan vast zitten.
El Sordo
Vedette

Als het of-of is hebben we sowieso een probleem.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

El Sordo wrote: 04 Jul 2023, 21:40 Als het of-of is hebben we sowieso een probleem.
Want jij denkt dat we meer dan twee €10M+ aankopen (Pepi meegerekend) in één zomer? Of dat PSV überhaupt fors de buidel gaat trekken voor de verdediging?
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

O Goleiro Grande wrote: 04 Jul 2023, 22:06
El Sordo wrote: 04 Jul 2023, 21:40 Als het of-of is hebben we sowieso een probleem.
Want jij denkt dat we meer dan twee €10M+ aankopen (Pepi meegerekend) in één zomer? Of dat PSV überhaupt fors de buidel gaat trekken voor de verdediging?
Ja misschien wel. Vergeet niet dat een vertrek van Sangaré ook nog wat geld in het laatje brengt. En wellicht wil PSV nog eens extra de portemonnee trekken wanneer groepsfase CL wordt bereikt, zoals destijds bij Guti.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Lorenzo von Matterhorn wrote: 04 Jul 2023, 22:09
O Goleiro Grande wrote: 04 Jul 2023, 22:06

Ja misschien wel. Vergeet niet dat een vertrek van Sangaré ook nog wat geld in het laatje brengt. En wellicht wil PSV nog eens extra de portemonnee trekken wanneer groepsfase CL wordt bereikt, zoals destijds bij Guti.
Guti is voor minder dan de helft van de vraagprijs van Sanchez gekozen. Maar waar het vooral om gaat: ik zie PSV gewoon niet zo snel hard investeren. €35M-€40M max, waar je met Pepi en Lang al rond zo’n €23M zit. Dan heb je nog twee middenvelders nodig en zeker twee verdedigers. Vooral in die laatste linie zullen daar de kwalitatieve spaanders vallen wb investeringskeuzes, PSV kennende. Maar hoop van harte dat mijn visie te sceptisch blijkt eind augustus.
Persepolis
Vedette

Er komen echt geen 2 verdedigers als er niemand vertrekt hoor.
Hatseflats
Vedette

O Goleiro Grande wrote: 04 Jul 2023, 22:25
Lorenzo von Matterhorn wrote: 04 Jul 2023, 22:09

Guti is voor minder dan de helft van de vraagprijs van Sanchez gekozen. Maar waar het vooral om gaat: ik zie PSV gewoon niet zo snel hard investeren. €35M-€40M max, waar je met Pepi en Lang al rond zo’n €23M zit. Dan heb je nog twee middenvelders nodig en zeker twee verdedigers. Vooral in die laatste linie zullen daar de kwalitatieve spaanders vallen wb investeringskeuzes, PSV kennende. Maar hoop van harte dat mijn visie te sceptisch blijkt eind augustus.
9+11=23.
Oke ;)
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Hatseflats wrote: 04 Jul 2023, 22:27
O Goleiro Grande wrote: 04 Jul 2023, 22:25

9+11=23.
Oke ;)
Pepi kost €8M, oplopend naar €10m door bonussen (ex.%). Voor Lang vraagt Brugge €15m, dus een uiteindelijke verkoop voor €13m is helemaal niet vreemd. Dan kom je dus uit op zo’n(!) €23M…
RV1913
Nationale topspeler

Voor de Kitolano fans onder ons, Sparta wil minsten 8 miljoen.
TomV23
Bankzitter

Skhiri transfervrij naar Frankfurt. Is hier regelmatig genoemd als droomoptie op het middenveld maar dat gaat dus niet gebeuren helaas.
Post Reply