Peter Bosz

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Tomm
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Je moet ook niet teveel waarde hechten aan zulke momenten. Iedereen weet welke vragen gesteld gaan worden dus geloof maar dat veel antwoorden al in hoofdlijnen besproken zijn of zo op te ratelen zijn. Het enige wat je moet doen is rustig en beleefd overkomen. Dat peter voor dit examen ging slagen was geen vraag meer, praten kan ie wel. Inhoudelijk zegt het pas iets als je de voorbereiding in gaat en de contouren en vooruitgang daarin gaat zien.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

VeresRivne wrote: 04 Jul 2023, 13:15
Sensation wrote: 04 Jul 2023, 13:09 Vooropgesteld, wedstrijden worden niet gewonnen in de persruimte, maar man wat straalt deze trainer ervaring uit zeg. Hele zinnige dingen, voor de mensen die het gemist hebben even uit het blote hoofd wat punten waar voor mij de ervaring uit straalt:

- Manier waarop hij zijn visie over wil brengen; vroeger ging hij bij korte voorbereidingstijd twee weken op het verdedigen trainen en daarna twee weken op het aanvallen om te zorgen er na 4 weken te staan. Nu wil hij uit alle elementen (verdedigen, aanvallen, gedrag bij balverlies etc.) de belangrijke punten halen, dat in de eerste week overbrengen, kijken hoe snel het gaat en dit steeds meer gaan uitbreiden.

- In Israël mocht hij niet een aantal dagen voor de wedstrijd zijn opstelling bekend maken omdat er dan spelers waren die niet meer gingen trainen 'want ik speel toch wel' of juist 'want ik speel toch niet'. Ging het eigenwijs toch doen maar kwam erachter dat dit idd zo was en week daar van af. Wil dit in NL wel weer gaan doen omdat hij het belangrijk vind een aantal dagen tactisch te kunnen trainen.

- Vraag of zijn visie door zijn tijd in het buitenland veranderd is. Antwoord: Nee. Daarna ging Willem Vissers helemaal los hoe dat nou kon want bij Ajax was het kamikaze, bla die bla. Waarna Peter hem even klem lulde door te zeggen: Mijn visie is niet veranderd, maar de tactische uitvoering, dat ontwikkeld zich continu. Daarin leer je door aan te passen naar de spelers, van verschillende assistenten waarmee je werkt.

- Zocht assistenten die hem aanvulden, die op vlakken (voetbal/karakter) anders zijn dan hij. Maar waar hij bepaalde belangrijke kernwaarden belangrijk vind en een assistent dus wat dat betreft wel binnen de staff moet passen.

- Vraag over één of twee zessen wist hij nog niet want dat kan hij pas bepalen als de selectie compleet is. Wens is: één zes, daarmee is de veldbezetting in zijn ogen het beste, maar met twee zessen kan je ook een hele goede veldbezetting neerzetten. Oftewel: laat zich niet gelijk in een hokje plaatsen, wacht af wat de transfermarkt brengt, maar spreekt wel uit wat hij het beste vindt zonder al te stellen dat hij per sé zo gaat spelen.
Dat het bij Ajax kamikaze was is ook zijn eiggen leven gaan leiden.
Hij pareerde met de vraag 'hoeveel tegengoals vielen er dat jaar?'.
DonyellMalen
Legende

Het is gewoon een ontzettend goede, zeer capabele man. Zoals hierboven al gezegd, uitstekend uithangbord en communicatief zeer vaardig. Fijn om naar hem te luisteren.

Stewart & Bosz beginnen met de borst vooruit aan het nieuwe seizoen, aan ambitie geen gebrek en dat stralen ze ook uit.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Joenepsv wrote: 04 Jul 2023, 13:15
VeresRivne wrote: 04 Jul 2023, 13:05

Ik kan me alleen niet herrinneren dat het vroeger heel veel beter was Een vriend van me vertelde over een running gag op de opleiding journalistiek door docenten ""de studenten die echt weinig kunnen mmmaar toch afstuderen worden meestal sportjournalist''
Nouja laat ik zo zeggen dat ik met name VI een stuk beter vond vroeger. En dan niet perse Timmer maar in het algemeen. Maar ook een Willem Visser die heel veel geluid altijd maakt en niks zegt. Die gladjanus van Fox. En wie stelde al die totaal niet relevante Ajax vragen eigenlijk? Zo'n persconferentie lijkt mij het ideale moment om je lezers of de supporters te informeren en ik verbaas me over de desinteresse die sommigen hebben.
N
O
S

N
A
T
U
U
R
L
I
J
K
René1978
Nationale topspeler

VeresRivne wrote: 04 Jul 2023, 13:05
Joenepsv wrote: 04 Jul 2023, 12:53

Klopt hoor. Vond Ruud daar ook heel sterk in. Schmidt vond ik persoonlijk iets minder.

En wat die journalisten betreft, klopt. Ik volg het voetbal al jaren op de voet en het niveau is gedaald tot 0. Maar sommige vragen.. Man man man. Heb het gevoel dat de meeste met tegenzin heen gaan en de vragen om 11.55 snel hebben opgekrabbeld.
Ik kan me alleen niet herrinneren dat het vroeger heel veel beter was Een vriend van me vertelde over een running gag op de opleiding journalistiek door docenten ""de studenten die echt weinig kunnen mmmaar toch afstuderen worden meestal sportjournalist''
Ik heb die studie gedaan (zat in de klas bij zowel Maarten Wijffels als Thijs Slegers), ben ook afgestuurd, maar ben geen sportjournalist geworden. :mrgreen:
Bram
Nationale topspeler

Ben het nu aan het terugkijken, maar komt goed over.
SKERLA
Legende

Dit klinkt mij als muziek in de oren:

Kwaliteit boven kwantiteit.
Joenepsv
Legende

Wil met 20 spelers plus 4 keepers gaan werken en vaker jeugdspelers bij het eerste betrekken. Met 20 veldspelers heb je elke positie dubbel bezet en heeft jeugd meer uitzicht op speeltijd. Prima dus. Maar Earnie moet dan nog wel aan de bak. Een stuk of 10 spelers lozen en enkele posities versterken. Ben benieuwd.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

De focus van de media zal natuurlijk liggen op het feit dat Bosz het solliciteren bij Ajax ontkent en het grote onzin noemde. Ja, dat is de headline.
Tjompie
Internationale topspeler

RIO wrote: 04 Jul 2023, 13:36 De focus van de media zal natuurlijk liggen op het feit dat Bosz het solliciteren bij Ajax ontkent en het grote onzin noemde. Ja, dat is de headline.
De kop op AD.nl inderdaad:

Peter Bosz zet bij PSV vol in op Noa Lang en Xavi Simons en baalt van ‘onzinverhalen’ over Ajax
RIO
Legende

Zo voorspelbaar. Kneuzen behalve Rik.
Bram
Nationale topspeler

SKERLA wrote: 04 Jul 2023, 13:31 Dit klinkt mij als muziek in de oren:

Waarom heb je eigenlijk 4 keepers nodig?
Ittot
Internationale topspeler

Eindelijk weer een kleinere selectie. Is in alles beter. Een selectie van 28 man is waanzin. Los van dat het lastig te managen is, is het onnodig en beperk je doorstroom vanuit de jeugd. 20 + 4 is meer dan voldoende. Zelfs met 18+3 zou je uit moeten kunnen komen indien je spelers hebt zoals Mwene en Mauro die op meerdere plekken inzetbaar zijn.

Hopelijk betekent dit een grote schoonmaak. Je houdt dat budget over voor echt goede spelers ipv veel vulling.
Massimo
Legende

Bosz had het al eerder aangegeven graag met kleine selecties te werken zodat hij iedereen, inclusief jeugdspelers, perspectief kan bieden. Dit vind ik trouwens een hele gezonde manier omdat je ook qua salarissen en afschrijvingen dan meer naar kwaliteit in plaats van kwantiteit kan kijken.

Als je zijn eerste interview bij PSV had gekeken bij ESPN bij de bekendmaking en de interviews op VI Pro had beluisterd uit zijn tijd in Lyon met Pieter Zwart dan kwam er eigenlijk niks nieuws naar voren.

Desalniettemin is nu nog alles leuk en hoopvol en zullen we uiteindelijk op het veld zie hoe het allemaal zijn uitwerking gaat krijgen. Het stemt in ieder geval goed dat het een trainer is die goed zijn visie kan uitleggen zonder in algemeenheden te blijven hangen wat bij Van Nistelrooij het geval was.
SKERLA
Legende

Bram wrote: 04 Jul 2023, 13:40

In theorie is het mogelijk dat ze alledrie in één wedstrijd rood krijgen en daarop voor de volgende wedstrijd geschorst worden.

Maar het kan ook lekker voor de training zijn dat er een even aantal is ofzo.
VeresRivne
Vedette

Sensation wrote: 04 Jul 2023, 13:16

Had met name met Rostov, Schalke en Lyon uit te maken dat dat beeld ontstond
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

SKERLA wrote: 04 Jul 2023, 13:48

In theorie is het mogelijk dat ze alledrie in één wedstrijd rood krijgen en daarop voor de volgende wedstrijd geschorst worden.

Nummer vier zal een jeugdspeler zijn die gewoon bij Jong PSV keept omdat hij anders altijd als derde doelman op de bank plaats moet nemen en wedstrijden voor Jong zal missen maar wel altijd bij de A-selectie zal trainen. Ofzo.
VeresRivne
Vedette

Joenepsv wrote: 04 Jul 2023, 13:32 Wil met 20 spelers plus 4 keepers gaan werken en vaker jeugdspelers bij het eerste betrekken. Met 20 veldspelers heb je elke positie dubbel bezet en heeft jeugd meer uitzicht op speeltijd. Prima dus. Maar Earnie moet dan nog wel aan de bak. Een stuk of 10 spelers lozen en enkele posities versterken. Ben benieuwd.
Dan ga jje dus met je employability aan de slag, wwas bij Ajax ook zo.
SLAVA UKRAINE!!!
SKERLA
Legende

Sensation wrote: 04 Jul 2023, 13:52
SKERLA wrote: 04 Jul 2023, 13:48

Nummer vier zal een jeugdspeler zijn die gewoon bij Jong PSV keept omdat hij anders altijd als derde doelman op de bank plaats moet nemen en wedstrijden voor Jong zal missen maar wel altijd bij de A-selectie zal trainen. Ofzo.
Peersman ofzo?
Analist
Veelbelovend talent

Trainers hebben graag 4 keepers, dat is fijner in de oefenvormen en keeperstraining. Dus puur voor de 'handigheid'. Nummer 3 is vaak een oude rot die toch nooit speelt, en nummer 4 is een talentvolle jeugdkeeper. Denk dat het veel trainers ook niet veel uitmaakt wie die 4e is (een vaste, of juist een doordraaiende plek voor talentvolle keepers uit de jeugd o.i.d.).
Hard work beats talent if talent doesn't work hard
RIO
Legende

VeresRivne wrote: 04 Jul 2023, 13:50

Zijn die wedstrijden nog ergens terug te bekijken?
VeresRivne
Vedette

RIO wrote: 04 Jul 2023, 14:02
VeresRivne wrote: 04 Jul 2023, 13:50

SLAVA UKRAINE!!!
FC Bracke
Bankzitter

Dan is het echt lastig om die bal in de goal te krijgen!
RIO
Legende

VeresRivne wrote: 04 Jul 2023, 14:09
RIO wrote: 04 Jul 2023, 14:02

Opstelling:

Jankhoofd
Veltman Jairo Wintnooitwat Kenny T

Nebosja Bahoer
Kaasstengel

El Ghaza Traore Younes

Doet pijn aan mn ogen dit elftal.
Juancho
Mister PSV

Ik had daar nog een overzicht van gemaakt incl. hoeveel tegengoals per wedstrijd dat seizoen. Dat was eigenlijk heel erg goed, althans, voor Bosz dan toen en niet voor PSV :mrgreen:

Maar dat kamikaze is echt volledig uit de hand gelopen en ik zit die persconference even terug te kijken maar het is niet normaal hoe belabberd. Je haalt idd al de vraag van Willem Visser aan die blijft hameren op 1 moment dat Frenkie de Jong tegenover 3 spelers van de tegenstander stond. Maar Bosz kreeg hem idd gelijk stil met 1 simpele vraag. Echt bizar hoe slecht die journalisten zijn in NL. Ook die Timmer van VI is echt zo vreselijk belabberd.

Vond de eerste vraag van Rik overigens ook niet sterk: over 5 weken beginnen jullie al, selectie is niet op orde. Is dat vervelend?

Nee Rik, dat is geweldig, ben er blij mee en het ziet er allemaal goed uit :mrgreen: :lol:

Gelukkig waren er her en der ook nog wat prima vragen waarbij de antwoorden van Peter mij ook wel heel veel vertrouwen geeft. Maargoed, ik vond Roger ook goed overkomen, Ruudje ook. Tis nu zaak dat we het gaan zien op het veld. Straks maar ff de training op de achtergrond aanzetten :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply