Peter Bosz

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Revolinho
Internationale topspeler

Ben eigenlijk wel om nu. Was ik al, want je hebt niet veel te willen, maar ik vond hem ook nog prettig overkomen. Ik heb er vertrouwen in dat hij in het clubbelang denkt en handelt. Stewart ernaast ook heel veel vertrouwen in, ook een stabiele en rustige vent. Brands moet er lekker ergens boven hangen, niet te dicht op. Lekker zo. Tot nu toe dan he, er moet straks wel gepresteerd gaan worden.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Juancho wrote: 04 Jul 2023, 14:18
Sensation wrote: 04 Jul 2023, 13:16

Hij pareerde met de vraag 'hoeveel tegengoals vielen er dat jaar?'.
Ik had daar nog een overzicht van gemaakt incl. hoeveel tegengoals per wedstrijd dat seizoen. Dat was eigenlijk heel erg goed, althans, voor Bosz dan toen en niet voor PSV :mrgreen:

Maar dat kamikaze is echt volledig uit de hand gelopen en ik zit die persconference even terug te kijken maar het is niet normaal hoe belabberd. Je haalt idd al de vraag van Willem Visser aan die blijft hameren op 1 moment dat Frenkie de Jong tegenover 3 spelers van de tegenstander stond. Maar Bosz kreeg hem idd gelijk stil met 1 simpele vraag. Echt bizar hoe slecht die journalisten zijn in NL. Ook die Timmer van VI is echt zo vreselijk belabberd.

Vond de eerste vraag van Rik overigens ook niet sterk: over 5 weken beginnen jullie al, selectie is niet op orde. Is dat vervelend?

Nee Rik, dat is geweldig, ben er blij mee en het ziet er allemaal goed uit :mrgreen: :lol:

Gelukkig waren er her en der ook nog wat prima vragen waarbij de antwoorden van Peter mij ook wel heel veel vertrouwen geeft. Maargoed, ik vond Roger ook goed overkomen, Ruudje ook. Tis nu zaak dat we het gaan zien op het veld. Straks maar ff de training op de achtergrond aanzetten :mrgreen:
Heerlijk hoe hij Vissers liet bungelen met dat riedeltje over visie, en dat die visie niet veranderd is in zijn tijd in het buitenland. Dat Peter hem dus mocht gaan uitleggen dat visie en tactische uitvoering hele verschillende zaken zijn.

Maargoed, dit was Willem Vissers, die na een jaar de naam van enige goede Groningen speler van het afgelopen jaar nog niet normaal kan uitspreken. En dan ook nog beginnen over 'ik kom uit de tijd van Peppie en Kokkie en daar is Peppie met twee P's' (toen Stewart zei dat je het als Pè-pi uitspreekt). Ja leuk Willem maar ik denk niet dat ze in Mexico ooit van Peppie en Kokkie hebben gehoord en maling hebben aan de Nederlandse grammatica regels. Maar blijkbaar is het volgens hem dus moderne tijd dat je een Mexicaanse achternaam met één P ook als Pè-pi uit kan spreken. Heeft hij iig wat geleerd vandaag.
nilssonH
Moderator
Clubvoorkeur: PSV

SKERLA wrote: 04 Jul 2023, 13:54Peersman ofzo?
Daar heeft (of had?) PSV veel vertrouwen in, maar ik vind eigenlijk Niek Schiks een betere keeper op dit moment.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

nilssonH wrote: 04 Jul 2023, 14:28
SKERLA wrote: 04 Jul 2023, 13:54Peersman ofzo?
Daar heeft (of had?) PSV veel vertrouwen in, maar ik vind eigenlijk Niek Schiks een betere keeper op dit moment.
Is die niet te klein?
nilssonH
Moderator

SKERLA wrote: 04 Jul 2023, 14:30Is die niet te klein?
Ik vind 1.88m niet te klein voor een keeper. Maar we gaan wat off-topic nu :tear:
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Wim de Ron, die was pas klein.
SKERLA
Legende

Nee, ik ook niet. Dan lijkt hij (mij) kleiner dan hij is. Ik vind Peersman lang niet slecht overigens.
colocolofc
Meervoudig international

Ik moet toch altijd denken aan Christoph Waltz als ik Peter Bosz zie (voor de tarantino fans onder ons)
DadOfFour
Internationale topspeler

colocolofc wrote: 04 Jul 2023, 15:50 Ik moet toch altijd denken aan Christoph Waltz als ik Peter Bosz zie (voor de tarantino fans onder ons)
Ik zie het niet
La vida és massa curta per no fer broma
Ardbeg
Mister PSV

DadOfFour wrote: 04 Jul 2023, 15:52
colocolofc wrote: 04 Jul 2023, 15:50 Ik moet toch altijd denken aan Christoph Waltz als ik Peter Bosz zie (voor de tarantino fans onder ons)
Ik zie het niet
Ik ook niet. Ook niet een beetje 😅
SKERLA
Legende

Ik zie het niet
Als Ryan Gosling de trainer was zou ik het wel zien.
colocolofc
Meervoudig international

Dan ben ik het alleen, dit heb ik vaker...
DadOfFour
Internationale topspeler

SKERLA wrote: 04 Jul 2023, 16:00

Ik zie het niet
Niet liever Ryan Reynolds?
La vida és massa curta per no fer broma
SKERLA
Legende

DadOfFour wrote: 04 Jul 2023, 16:06
SKERLA wrote: 04 Jul 2023, 16:00

Niet liever Ryan Reynolds?
Niet als trainer, wel als suikeroom 😉
Balinho
Internationale topspeler

colocolofc wrote: 04 Jul 2023, 16:00 Dan ben ik het alleen, dit heb ik vaker...
Vanaf vandaag lekker Remi verder als solosolofc dan. 😉
Juancho wrote: 04 Jul 2023, 14:18 ...Maargoed, ik vond Roger ook goed overkomen, Ruudje ook. Tis nu zaak dat we het gaan zien op het veld.
Precies dit. Persoonlijk vond ik behalve Roger en Ruud, vBommel verbaal ook heel sterk (in de pers). In Den Beginne welteverstaan.
Schmidt, vBommel, vNistelrooij en nu ook Bosz. Op de etiketten beschouwd allemaal keurige representanten in hun eerste optreden(s).
Ondanks mijn intuïtieve neiging tot mismatch mbt het huwelijk Bosz-PSV, hoop ik vurig dat ik gelogenstraft ga worden in dat (onderbuik)gevoel. Bij de drie vorige trainers had ik dus wél een goed gevoel, maar die bleken alle drie om verschillende redenen uiteindelijk toch níet de gedroomde trainer. Bij deze parkeer ik meer dan graag mijn voorbehoud. Want natuurlijk kan- , wil- en ga ik weer volle bak vol hernieuwde energie, trots & vertrouwen het nieuwe seizoen in.
Allicht. :PSV:
Asterix
Meervoudig international

Net nog even de persconferentie teruggekeken en ik kan wel uren naar Bosz luisteren. De rust en de zelfverzekerdheid straalt er vanaf. Hopelijk kan ik dit seizoen ook uren naar ons veldspel kijken, want dat viel afgelopen seizoen niet mee.
Ich liebe gegenpressung
DonyellMalen
Legende

Heb exact hetzelfde, net ook nogmaals bekeken. Wat een rust, echt een verademing.

Vond dit ook wel interessant wat 'ie zei: "In een voorbereiding gaat het ontstaan. In de voorbereiding werk je op een gegeven moment naar een vast elftal toe. En de ervaring leert dat er altijd wel een aantal verrassingen zijn, hetzij een aantal jonge jongens, hetzij een aantal aankopen die je verrassen en zich gelijk in het elftal spelen.”

Verheug mij al op het feit wie de verrassing gaat worden.
d'Oude
Vaste waarde in elftal

Het woord verademing heb ik altijd iemand wel horen/zien geven bij een nieuwe coach:
Van Nistelrooij met zijn rustige en amicale manier van antwoorden en omgaan met te pers.
Schmidt met zijn ervaring en statuur
Van Bommel met zijn bravoure en zelfvertrouwen

Prima dat Bosz, en ook Steward, de pers te woord kunnen staan maar eind september weten we waar we Europees spelen, hoe de selectie er uit ziet, of we een eerst 'prijs' binnen hebben en hoe de eerste Eredivisie wedstrijden zijn geweest qua spel en resultaat. Dan maak ik de eerste tussenbalans op. Voor nu hebben ze nog alles te bewijzen en niets om ze echt op te oordelen.
One can only hope
ruuddevil
Legende

d'Oude wrote: 04 Jul 2023, 22:03 Het woord verademing heb ik altijd iemand wel horen/zien geven bij een nieuwe coach:
Van Nistelrooij met zijn rustige en amicale manier van antwoorden en omgaan met te pers.

Prima dat Bosz, en ook Steward, de pers te woord kunnen staan maar eind september weten we waar we Europees spelen, hoe de selectie er uit ziet, of we een eerst 'prijs' binnen hebben en hoe de eerste Eredivisie wedstrijden zijn geweest qua spel en resultaat. Dan maak ik de eerste tussenbalans op. Voor nu hebben ze nog alles te bewijzen en niets om ze echt op te oordelen.
Hoe iemand de pers te woord staat, daar win je inderdaad geen wedstrijden mee. Desondanks mag best benoemd worden dat Bosz uitstekend overkomt. En dat is geen verrassing, want dat is altijd al zo geweest. Duidelijk, sympathiek, zelfverzekerd.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

The day after, geen enkele Podcast over de persconferentie van Bosz. Na de aanstelling van Steijn, 23x podcasts over hem.
Menno1
Legende

d'Oude wrote: 04 Jul 2023, 22:03 Het woord verademing heb ik altijd iemand wel horen/zien geven bij een nieuwe coach:

Bij Ruud en van Bommel ging het vooral over uitstraling; wat ik toen al een hoop gebakken lucht vond. Op een gegeven moment ging het ook over het kapsel van v Bommel en de baard van Ruud, want oh oh wat zagen ze er toch goed uit.,

Bij Bosz en ook met Schmidt gaat het vooral over het voetbal. En dan was deze persconferentie met de diepgang van een pinda, maar dan nog heb ik meer voetbal inhoudelijke dingen gehoord dan 10 maanden Ruud, met alle respect voor hem.
ruuddevil
Legende

RIO wrote: 05 Jul 2023, 02:35 The day after, geen enkele Podcast over de persconferentie van Bosz. Na de aanstelling van Steijn, 23x podcasts over hem.
De NOS had gisteren een item over de persco van Bosz. De aankondiging was “de eerste dag van Peter Bosz bij PSV, maar het ging over Ajax”. Next level. Ik maak me er niet druk meer over, het is nu eenmaal zo en het zal nooit veranderen.
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Ik kon daar altijd wel van genieten toen we kampioen waren/onderweg waren om kampioen te worden. Laat aub die tijden herleven.
Ex unitate vires
TomPSV
Legende

ruuddevil wrote: 05 Jul 2023, 06:57
RIO wrote: 05 Jul 2023, 02:35 The day after, geen enkele Podcast over de persconferentie van Bosz. Na de aanstelling van Steijn, 23x podcasts over hem.
De NOS had gisteren een item over de persco van Bosz. De aankondiging was “de eerste dag van Peter Bosz bij PSV, maar het ging over Ajax”. Next level. Ik maak me er niet druk meer over, het is nu eenmaal zo en het zal nooit veranderen.
Het ging even over Ajax omdat die lul van de NOS daar vragen over moest stellen waar verder niemand op zat te wachten. Wat een journalistiek zeg daar. Wellicht binnenkort weer een onderzoekje laten verrichten daar wie zich op die sportredactie allemaal misdraagt?
Josef Dettelbacher
Legende

Voor wie nog twijfelt aan de toegevoegde waarde van Stewart, kijk deze even terug met John:

Www.youtube.com/watch?v=S8ZjtmvoroA

Over je eigen club met trots praten vs je club nederig neerzetten en blij mogen zijn dat de grote Roger voor PSV kiest.

En

Wij hadden maar één kandidaat en zijn er vol voor gegaan vs we hebben gekeken wie er beschikbaar was.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Post Reply