Noa Lang

Spelers A-selectie.
Post Reply
loginnaam
Internationale topspeler

Brael wrote: 05 Jul 2023, 08:54
Persepolis wrote: 04 Jul 2023, 22:30 Andersom. Vlak voor Ajax overleed zijn vader, paar weken daarna zijn moeder. Was ook een ontzettend hechte familie, als ik het goed herinner, waardoor het hem extra hard brak. Hij gedijde dus meer dan prima bij ons, tot die gebeurtenissen hem maanden aan de kant hielden. Daarvoor was hij basisspeler en speelde hij echt heel goed. Erg jammer, vooral voor hem zelf natuurlijk.
De wedstrijd vóór de wedstrijd tegen Ajax belandde hij al op de bank, ten faveure van Locadia als hangende linksbuiten. Lestienne viel hier in de rust in. De situatie met zijn moeder was hier nog niet aan de orde.
Overigens had @mateja het bij het rechte eind: vlak voor de wedstrijd tegen Ajax overleed zijn moeder, niet veel later overleed zijn vader.
De laatste wedstrijd voor Ajax-uit (CSKA-uit in de CL) stond hij gewoon weer in de basis (en scoorde 2 keer), dus 1 eredivisiewedstrijd op de bank zegt niet zoveel.
Armada
Internationale topspeler

PSV speelt het spel.

Ze doen net alsof “het geld bijna op is” na Pepi. Dat is echt onzin. PSV heeft nog meer dan genoeg maar men wil de prijzen drukken.

Daarom is het niet zo relevant of Pepi als eerste of laatste komt (prioriteiten etc). Er is genoeg geld om te doen wat gedaan moet worden.
Hatseflats
Vedette

Armada wrote: 05 Jul 2023, 10:23 PSV speelt het spel.

Ze doen net alsof “het geld bijna op is” na Pepi. Dat is echt onzin. PSV heeft nog meer dan genoeg maar men wil de prijzen drukken.

Daarom is het niet zo relevant of Pepi als eerste of laatste komt (prioriteiten etc). Er is genoeg geld om te doen wat gedaan moet worden.
Jawel jonge, eerst moe(s)t er een CV komen, dan een linksbuiten en dan pas een spits! Wat er nu gebeurt is topclub onwaardig! Het is wel duidelijk dat PSV de voorronde CL niet wil doorkomen! Wanbeleid.

;)
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Hatseflats wrote: 05 Jul 2023, 10:29

Jawel jonge, eerst moe(s)t er een CV komen, dan een linksbuiten en dan pas een spits! Wat er nu gebeurt is topclub onwaardig! Het is wel duidelijk dat PSV de voorronde CL niet wil doorkomen! Wanbeleid.

;)
#JohnOut
LeandroBonfim
Geselecteerd voor Oranje

Weet jij of er al een verdediger wordt gehaald als er achterin nog niemand vertrekt? Of moet Ramalho bijv. eerst vertrekken?
Robson de Souza
Vedette

Een jaar geleden zei je na het vastleggen van Simons en Benitez hetzelfde, maar dat viel toen behoorlijk tegen met El Ghazi, De Jong en Til.
Hopelijk heb je gelijk en gaat PSV verrassen!
DonyellMalen
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Noa wil zelf in ieder geval dolgraag naar ons toe komen, dat is wel duidelijk. Z'n zaakwaarnemer Dursun probeert bij Brugge de prijs te laten zakken. Als 'ie ca. 11 miljoen kost heb je een uitstekende deal.

Noa & Xavi, man, kan niet wachten tot zij zo'n wedstrijd als Feyenoord-uit, die Kuip helemaal stil spelen.
Vanthaman18
Internationale topspeler

Robson de Souza wrote: 05 Jul 2023, 10:38

Een jaar geleden zei je na het vastleggen van Simons en Benitez hetzelfde, maar dat viel toen behoorlijk tegen met El Ghazi, De Jong en Til.
Dat betekent dat PSV ook nog het budget van vorig jaar nu heeft. Een enorme zak geld.
Vanthaman18
Internationale topspeler

DonyellMalen wrote: 05 Jul 2023, 10:40 Noa wil zelf in ieder geval dolgraag naar ons toe komen, dat is wel duidelijk. Z'n zaakwaarnemer Dursun probeert bij Brugge de prijs te laten zakken. Als 'ie ca. 11 miljoen kost heb je een uitstekende deal.

Noa & Xavi, man, kan niet wachten tot zij zo'n wedstrijd als Feyenoord-uit, die Kuip helemaal stil spelen.
In plaats van netten ophangen in het stadion, zullen ze beter muren moeten opmetselen, anders gaat daar vanalles richting de twee mennekes vliegen ;-)
NotoriousBIG046
Nationale topspeler

Over een maandje staat iedereen op de banken voor Noa wanneer hij er een inprikt tegen Feyenoord en er nog een assist op Pepi bij doet!

#AnnounceNoaLang

Zin an , dit is een speler waar je voor naar het stadion komt.

Voetbal is entertainment , entertainment = Noa Lang
We can't change the world until we change ourselves.
Brael
Vedette

loginnaam wrote: 05 Jul 2023, 09:55 De laatste wedstrijd voor Ajax-uit (CSKA-uit in de CL) stond hij gewoon weer in de basis (en scoorde 2 keer), dus 1 eredivisiewedstrijd op de bank zegt niet zoveel.
Ik zeg ook niet dat hij definitief uit de basis zou verdwijnen, maar het zegt wel iets. Als ik het me goed herinner was hij fysiek ook nog verre van top, waardoor 2 wedstrijden in de week erg veel voor hem was. Werd in zijn basisplaatsen ook bijna altijd gewisseld (in een tijd dat je maar 3x mocht wisselen).
Anyhow, ik vond Lestienne nu gewoon niet zo'n geweldig voorbeeld om aan te geven dat "dat soort jongens" bij PSV wel gedijen, en dat Lang daarom ook wel zou kunnen gedijen bij ons. Daarvoor heeft Lestienne (zeker ook door externe omstandigheden) veel te weinig laten zien.
Last edited by Brael on 05 Jul 2023, 10:56, edited 1 time in total.
Kolkmania
Regelmatige invaller

Hij legt verschrikkelijk veel risico in zijn spel, waardoor hij veel balverlies lijdt. Maar het gebrek aan creativiteit zou in één klap opgelost zijn als we Lang kopen. Qua leeftijd ook een ideale situatie, waar hij over 2/3 jaar nog steeds een fatsoenlijk bedrag zou kunnen opleveren.

Op basis van zijn drie seizoenen bij Club Brugge, denk ik ook dat het een aankoop zal zijn met een hoge ondergrens. Waardoor het risico van een som van 12 miljoen ook een stuk lager ligt dan bij de transfers van Romero of Pepi.

Een driehoek met Lang, Simons en Mauro/Van Aanholt is om te smullen.
Massimo
Legende

Kolkmania wrote: 05 Jul 2023, 10:54 Hij legt verschrikkelijk veel risico in zijn spel, waardoor hij veel balverlies lijdt. Maar het gebrek aan creativiteit zou in één klap opgelost zijn als we Lang kopen. Qua leeftijd ook een ideale situatie, waar hij over 2/3 jaar nog steeds een fatsoenlijk bedrag zou kunnen opleveren.

Op basis van zijn drie seizoenen bij Club Brugge, denk ik ook dat het een aankoop zal zijn met een hoge ondergrens. Waardoor het risico van een som van 12 miljoen ook een stuk lager ligt dan bij de transfers van Romero of Pepi.

Lang heeft absoluut kwaliteiten en zeer belangrijk rendement. Tevens komt er altijd wel een bepaalde dreiging van hem af. Als hij gaat leveren bij PSV dan worden zijn mindere momenten hem ook wel vergeven. Doet hij het niet, dan zal hij als één van de eerste de kop van jut zijn.

Met je stelling dat het risico lager zal zijn, ben ik deels met je eens. Mocht PSV het lukken Lang te halen dan haal je een speler die er direct kan staan en al het één en ander aan bagage heeft. PSV heeft op rechts Bakayoko die nog niet verre van constant is en op links, al had Simons dat de tweede seizoenshelft heel goed ingevuld, heb je iemand nodig die er direct staat. Wat dat betreft past Lang goed in dat profiel en kan PSV gebruik maken van zijn mindere seizoen en dat hij nog 'slechts' in België speelt in plaats van een grotere competitie met dito salaris. Toch zit er ook weer een hoger risico aan omdat je met Pepi als die aankoop een schot in de roos blijkt te zijn in de toekomst veel meer geld voor zal kunnen gaan vangen omdat clubs dan ook voor zijn potentie betalen zoals PSV dat nu ook doet. Als Pepi tegenvalt dan zijn er nog genoeg parameters die zorgen dat er niet al te veel verlies op zal hoeven worden geleden. Bij Lang wordt het dan een heel ander verhaal. Als PSV destijds een 4 jaar jongere Bruma had gehaald dan was het ook makkelijker om van hem af te komen, terwijl het nu een extreem dure vogel voor PSV is geworden. PSV zit nog niet in de financiële situatie dat het weinig pijn doet mocht het mislukken. Daar zit voor mij wel aan de andere kant het risico in, terwijl sportief waarschijnlijk je direct al wat verder bent.

Ik begrijp de keuze van PSV, helemaal qua profiel, maar risicoloos voor PSV vind ik het zeker niet met de transfersom en het salaris wat daaraan gebonden is. (Al zal ik het risico alweer kleiner vinden als PSV een nieuw contract met Simons weet overeen te komen waarbij de PSG clausule verdwenen is)
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Heel eerlijk... misschien heb ik 🤏 onderschat dat zijn snelheid toch dik in orde is. Vooral met de bal aan de voet kunnen er in de ED weinig spelers zoveel vaart maken. Een spelmaker op de wing is binnen de ED wel goud waard.

Maar ik zie op basis van dit filmpje weinig diepgang zonder bal, weinig goede voorzetten, niet de beste afronding, nauwelijks goede schoten vanuit de tweede lijn en hij duikt ook heel veel op in het centrum. Als dat een keuze is van Bosz is dat helemaal prima maar zo speelden zijn buitenspelers bij Leverkusen iig niet.
koetje
Legende

Het is een prima voetballer. Zie zijn optredens bij Oranje en dat afgezet tegen de optredens van Simons en Gakpo. Dat ligt allemaal behoorlijk in lijn met elkaar.
Armada
Internationale topspeler

Robson de Souza wrote: 05 Jul 2023, 10:38

Klopt, en de situatie was toen ook zo. Tot de grote ingreep van TvV.

Misschien grijpt er nu wel weer iemand in! Maar dit is hoe het nu staat. Er zullen voor bepaalde posities, inderdaad eerst spelers moeten vertrekken. Dat heeft niet zo zeer te maken met het transferpotje, wel met het salarispotje. Daarnaast kan PSV jeugdtalent nu WEL financieren uit een ander potje, dat is vorig jaar aangebroken om tekorten te dichten.

De plannen m.b.t. jeugd aantrekken waren er vorig jaar ook, maar toen moest ineens van alles gedicht worden. Achteraf heb ik begrepen, is het niet erg dat vorig jaar niet is doorgepakt op de jeugdigen.
Kolkmania
Regelmatige invaller

Massimo wrote: 05 Jul 2023, 11:06
Kolkmania wrote: 05 Jul 2023, 10:54 Hij legt verschrikkelijk veel risico in zijn spel, waardoor hij veel balverlies lijdt. Maar het gebrek aan creativiteit zou in één klap opgelost zijn als we Lang kopen. Qua leeftijd ook een ideale situatie, waar hij over 2/3 jaar nog steeds een fatsoenlijk bedrag zou kunnen opleveren.

Lang heeft absoluut kwaliteiten en zeer belangrijk rendement. Tevens komt er altijd wel een bepaalde dreiging van hem af. Als hij gaat leveren bij PSV dan worden zijn mindere momenten hem ook wel vergeven. Doet hij het niet, dan zal hij als één van de eerste de kop van jut zijn.

Met je stelling dat het risico lager zal zijn, ben ik deels met je eens. Mocht PSV het lukken Lang te halen dan haal je een speler die er direct kan staan en al het één en ander aan bagage heeft. PSV heeft op rechts Bakayoko die nog niet verre van constant is en op links, al had Simons dat de tweede seizoenshelft heel goed ingevuld, heb je iemand nodig die er direct staat. Wat dat betreft past Lang goed in dat profiel en kan PSV gebruik maken van zijn mindere seizoen en dat hij nog 'slechts' in België speelt in plaats van een grotere competitie met dito salaris. Toch zit er ook weer een hoger risico aan omdat je met Pepi als die aankoop een schot in de roos blijkt te zijn in de toekomst veel meer geld voor zal kunnen gaan vangen omdat clubs dan ook voor zijn potentie betalen zoals PSV dat nu ook doet. Als Pepi tegenvalt dan zijn er nog genoeg parameters die zorgen dat er niet al te veel verlies op zal hoeven worden geleden. Bij Lang wordt het dan een heel ander verhaal. Als PSV destijds een 4 jaar jongere Bruma had gehaald dan was het ook makkelijker om van hem af te komen, terwijl het nu een extreem dure vogel voor PSV is geworden. PSV zit nog niet in de financiële situatie dat het weinig pijn doet mocht het mislukken. Daar zit voor mij wel aan de andere kant het risico in, terwijl sportief waarschijnlijk je direct al wat verder bent.

Ik begrijp de keuze van PSV, helemaal qua profiel, maar risicoloos voor PSV vind ik het zeker niet met de transfersom en het salaris wat daaraan gebonden is. (Al zal ik het risico alweer kleiner vinden als PSV een nieuw contract met Simons weet overeen te komen waarbij de PSG clausule verdwenen is)
Uiteraard is het niet risicoloos, als dat het wel nagenoeg zou zijn dan zou iedereen hem willen en daardoor automatisch de prijs weer opdrijven. Het is een best unieke situatie, dat een speler onder de 25 jaar eigenlijk 3 jaar lang bewijst één van de beste spelers te zijn in de Belgische competitie, maar toch beschikbaar is voor PSV.

Dus op basis van toegevoegde waarde op het veld kan het bijna niet risicolozer in mijn ogen. Maar je ziet bij Bergwijn dit seizoen dat de randvoorwaarden nog steeds aanwezig moeten zijn om goed te kunnen presteren. (edit: Na het typen toch nog eens even wat statistieken bekeken van Bergwijn. Maar ondanks een toch wel mislukt seizoen toch 0.59 npxG + xA, dat ondersteunt enkel mijn punt over hoge ondergrens.)

Qua afbreuk van de waarde ben ik het niet helemaal met je eens. Stel dat Lang en Pepi allebei twee jaar lang geen deuk in een pakje boter schieten, dan verwacht ik niet dat Pepi een significant hogere transfersom zal opleveren dan Lang. Pepi zal je dan kopen op basis van een seizoen in de MLS en een seizoen waar hij bovenmatig vaak scoorde bij een laagvlieger in de ED. Lang heeft daarentegen al drie seizoenen zijn klasse bewezen, in dat geval is PSV de abnormaliteit. Het verschil in salaris is uiteraard wel een factor, maar zonder getallen is die afweging wel lastig te maken voor ons.
Persepolis
Vedette

Brael wrote: 05 Jul 2023, 08:54
Persepolis wrote: 04 Jul 2023, 22:30 Andersom. Vlak voor Ajax overleed zijn vader, paar weken daarna zijn moeder. Was ook een ontzettend hechte familie, als ik het goed herinner, waardoor het hem extra hard brak. Hij gedijde dus meer dan prima bij ons, tot die gebeurtenissen hem maanden aan de kant hielden. Daarvoor was hij basisspeler en speelde hij echt heel goed. Erg jammer, vooral voor hem zelf natuurlijk.
De wedstrijd vóór de wedstrijd tegen Ajax belandde hij al op de bank, ten faveure van Locadia als hangende linksbuiten. Lestienne viel hier in de rust in. De situatie met zijn moeder was hier nog niet aan de orde.
Overigens had @mateja het bij het rechte eind: vlak voor de wedstrijd tegen Ajax overleed zijn moeder, niet veel later overleed zijn vader.
klopt, ik had het fout. Ging er mij ook om dat de 1e ouder vlak voor Ajax overleed en niet de 2e.
De competitiewedstrijd voor Ajax was tegen NEC, en hij begon toen op de bank omdat hij niet wedstrijdfit was (had een lichte blessure), niet om voetbaltechnische redenen. Lijkt me ook raar als hij in de 8 wedstrijden daarvoor 1 goal en 6 assists mocht noteren. Hij kwam toen binnen de lijnen en gaf een assist voor de winnende goal. Daarna was de CL wedstrijd tegen CSKA, waarin hij gewoon weer in de basis stond (en 2x scoorde). Voor die situatie met zijn ouders was hij dus gewoon vaste basisspeler (alleen de wedstrijd tegen NEC op de bank door fitheid) én erg belangrijk met een uitstekend rendement (10 wedstrijden, 3 goals, 7 assists). En gedijde hij dus hartstikke prima, op voetballend gebied tenminste ;)
Brael
Vedette

Persepolis wrote: 05 Jul 2023, 13:05 klopt, ik had het fout. Ging er mij ook om dat de 1e ouder vlak voor Ajax overleed en niet de 2e.
De competitiewedstrijd voor Ajax was tegen NEC, en hij begon toen op de bank omdat hij niet wedstrijdfit was (had een lichte blessure), niet om voetbaltechnische redenen. Lijkt me ook raar als hij in de 8 wedstrijden daarvoor 1 goal en 6 assists mocht noteren. Hij kwam toen binnen de lijnen en gaf een assist voor de winnende goal. Daarna was de CL wedstrijd tegen CSKA, waarin hij gewoon weer in de basis stond (en 2x scoorde). Voor die situatie met zijn ouders was hij dus gewoon vaste basisspeler (alleen de wedstrijd tegen NEC op de bank door fitheid) én erg belangrijk met een uitstekend rendement (10 wedstrijden, 3 goals, 7 assists). En gedijde hij dus hartstikke prima, op voetballend gebied tenminste ;)
Zeker, het waren 8 hele fijne wedstrijden. Over zijn fitheid waren toen ook al wel wat zorgen, maar verder helemaal eens: in die korte periode rendeerde hij prima op het veld. Maar om nu te zeggen dat Lestienne over het hele seizoen prima gedijd heeft, dat is natuurlijk een onmogelijke uitspraak.
DonyellMalen
Legende

Armada wrote: 05 Jul 2023, 12:50 De plannen m.b.t. jeugd aantrekken waren er vorig jaar ook, maar toen moest ineens van alles gedicht worden. Achteraf heb ik begrepen, is het niet erg dat vorig jaar niet is doorgepakt op de jeugdigen.
Ah ja, ben wel benieuwd welke namen dit dan zijn. Kan je er wellicht een prijsgeven? :mrgreen:
Armada
Internationale topspeler

DonyellMalen wrote: 05 Jul 2023, 13:24
Armada wrote: 05 Jul 2023, 12:50 De plannen m.b.t. jeugd aantrekken waren er vorig jaar ook, maar toen moest ineens van alles gedicht worden. Achteraf heb ik begrepen, is het niet erg dat vorig jaar niet is doorgepakt op de jeugdigen.
Ah ja, ben wel benieuwd welke namen dit dan zijn. Kan je er wellicht een prijsgeven? :mrgreen:
Ik weet niet zo veel. Je hebt bijv. die Karol Borys.
Balinho
Internationale topspeler

Brael wrote: 05 Jul 2023, 13:21 [....]Maar om nu te zeggen dat Lestienne over het hele seizoen prima gedijd heeft, dat is natuurlijk een onmogelijke uitspraak.
Dit beweerde dan ook precies, juist, helemaal niemand. :)

Persepolis begrijpt precies wat ik met die opmerking bedoelde, en heeft gelukkig ook nog het geheugen om het te backen met feiten.
Ren Höek
Vedette

11 Tinus wrote: 05 Jul 2023, 11:38 Maar ik zie op basis van dit filmpje weinig diepgang zonder bal, weinig goede voorzetten, niet de beste afronding, nauwelijks goede schoten vanuit de tweede lijn en hij duikt ook heel veel op in het centrum. Als dat een keuze is van Bosz is dat helemaal prima maar zo speelden zijn buitenspelers bij Leverkusen iig niet.
Lang is een type speler als Xavi (op linksbuiten dan), inderdaad een spelmaker en geen diepgaande vleugelflitser.
Dus heel technisch, sterke dribbel, prima schot, goede passing en vrij snel (ook met de bal aan de voet, wat erg belangrijk is).

Het nadeel hiervan is met name een gebrek aan diepgang zonder bal.
Lang heeft bewezen een aardige voorzet in huis te hebben, maar hij heeft vooral de neiging om richting het centrum te dribbelen dus zal daar minder gebruik van maken.

Het voordeel hiervan is dat Lang en Xavi makkelijk van positie kunnen wisselen en PSV met beide spelers veel dreiging heeft.

PS: Baka is ook iemand die graag naar binnen komt van de vleugel, dus een vleugelspeler met diepgang in de selectie is geen overbodige luxe.
Al zou Vertessen die iemand kunnen zijn, als hij blijft.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Noala is iemand die ook achter de spits kan spelen en qua snelheid tikt ie geloof ik de 33km/h aan, echt geen slakje. LetsGoNoala
Juancho
Mister PSV

Dan zou je juist denken dat Lang niet direct het type is dat PSV nodig heeft omdat Xavi dat eigenlijk al is. Ook gezien de speelwijze van Bosz met juist veel diepte vanuit de flank. Benieuwd hoe dat ingevuld gaat worden dan, je wil immers niet 3 aanvallers en een 10 hebben die op de m2 lopen te pielen in elkaars speelgebied.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply