Dan moet je wèl een zuivere analyse maken van de context waarin hij nooit op het middenveld heeft gespeeld. Dat hij niet beter was dan Veerman, Simons, Sangare en, vooruit, Guti wil niet zeggen dat hij niet daar als vierde middenvelder zou kunnen functioneren, vierde in de hiërarchie achter de genoemde spelers. Ik heb het geduld en de tijd niet om dat wedstrijd voor wedstrijd over het afgelopen seizoen uit te zoeken. Bovendien is het nu weer een ander seizoen, met een andere teamsamenstelling, andere staf en dito speelwijze waarschijnlijk. Wie weet ga je hem verkopen als zich de gelegenheid voordoet, bijvoorbeeld in een situatie zoals jij schetst. Wie weet anderzijds dat hij uit noodzaak ineens veel vaker gaat spelen en net als Baka positief verrast en wèl aan de spreekwoordelijke deur van de basis gaat kloppen. Waar het om gaat is of je een soort basis 'geloof' in hem hebt, velen hier niet, een paar wel. Zelf reken ik mij tot de laatste groep en zou ik hem wel eens wat langer op het middenveld willen zien. Of dat werkelijk gaat gebeuren is van vele, vele factoren afhankelijk. Voetbal is tè volatiel en opportunistisch om dat met zekerheid te kunnen vaststellen. Zeker voor een PSV dat nu eenmaal niet (meer) in de top van de piramide zit of een rijke Midden Oosten meneer met een dikke portemonnee op de achtergrond heeft. Dus moet je imo voorzichtig zijn met eigen talenten die nu eenmaal een aardige meerwaarde in transferopzicht kunnen krijgen11 Tinus wrote: ↑02 Jul 2023, 12:49Ruud heeft een jaar met hem gewerkt bij Jong PSV en heeft hem in een jaar bij het 1e niet één keer gebruikt op een positie anders dan links of rechtsvoor. Daar kan toch best een goede reden voor zijn? Maar eens, het was een makkelijkere keuze geweest als hij wel minuten had gemaakt op die posities.psvgouda wrote: ↑02 Jul 2023, 12:46 Misschien hebben we al teveel spelers voor die posities, maar dan staat hij als jongere speler waar nog groei in zit toch wel redelijk hoog in de hiërarchie, niet op plaats 24 zeg maar. En lijkt het mij jammer om nu al afscheid van te nemen. Heeft hij überhaupt al een keer op zijn ‘eigen’ positie gespeeld in 1? Volgens mij niet, of iig zeer zeer weinig. Hij is hier veelvuldig afgekraakt, het aspect dat hij niet echt op zijn eigen positie heeft gespeeld wordt daarin meer meeegenomen dan aan het begin van vorig seizoen, maar toch… Kort: laat hem maar blijven en het bewijzen.
Hij is ook al 22, het kan nog steeds maar het is niet zo gangbaar dat hij die leap nu nog heeft. Stel dat er een Franse club komt met een bedrag waar je bv Kitolano van kunt kopen, dan zou je toch gek zijn als je het niet zou doen?
Ismael Saibari
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
-
- Regelmatige invaller
Is het niet zo dat Saibari in de voorbereiding juist op het middenveld speelde? Of was dat zelfs al onder Schmidt? Dat hij vorig jaar in de CL wedstrijden als buitenspeler stond opgesteld kwam door een goede voorbereiding en met Guti, Sangaré, Veerman en Til bewezen spelers had op het middenveld.psvgouda wrote: ↑02 Jul 2023, 13:39Dan moet je wèl een zuivere analyse maken van de context waarin hij nooit op het middenveld heeft gespeeld. Dat hij niet beter was dan Veerman, Simons, Sangare en, vooruit, Guti wil niet zeggen dat hij niet daar als vierde middenvelder zou kunnen functioneren, vierde in de hiërarchie achter de genoemde spelers. Ik heb het geduld en de tijd niet om dat wedstrijd voor wedstrijd over het afgelopen seizoen uit te zoeken. Bovendien is het nu weer een ander seizoen, met een andere teamsamenstelling, andere staf en dito speelwijze waarschijnlijk. Wie weet ga je hem verkopen als zich de gelegenheid voordoet, bijvoorbeeld in een situatie zoals jij schetst. Wie weet anderzijds dat hij uit noodzaak ineens veel vaker gaat spelen en net als Baka positief verrast en wèl aan de spreekwoordelijke deur van de basis gaat kloppen. Waar het om gaat is of je een soort basis 'geloof' in hem hebt, velen hier niet, een paar wel. Zelf reken ik mij tot de laatste groep en zou ik hem wel eens wat langer op het middenveld willen zien. Of dat werkelijk gaat gebeuren is van vele, vele factoren afhankelijk. Voetbal is tè volatiel en opportunistisch om dat met zekerheid te kunnen vaststellen. Zeker voor een PSV dat nu eenmaal niet (meer) in de top van de piramide zit of een rijke Midden Oosten meneer met een dikke portemonnee op de achtergrond heeft. Dus moet je imo voorzichtig zijn met eigen talenten die nu eenmaal een aardige meerwaarde in transferopzicht kunnen krijgen11 Tinus wrote: ↑02 Jul 2023, 12:49
Ruud heeft een jaar met hem gewerkt bij Jong PSV en heeft hem in een jaar bij het 1e niet één keer gebruikt op een positie anders dan links of rechtsvoor. Daar kan toch best een goede reden voor zijn? Maar eens, het was een makkelijkere keuze geweest als hij wel minuten had gemaakt op die posities.
Hij is ook al 22, het kan nog steeds maar het is niet zo gangbaar dat hij die leap nu nog heeft. Stel dat er een Franse club komt met een bedrag waar je bv Kitolano van kunt kopen, dan zou je toch gek zijn als je het niet zou doen?
- BlackMambaSanga
- Veelbelovend talent
- Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
- Favoriete speler: Ibrahim Sangare
Wel leuk lijstje spelers die bij dezelfde zaakwaarnemer als Saibari zitten.
Oa Teze, Lang, Bijlow, vd Beek en Obispo die net als hij tot 2025 onder contract staan. Maar ook Spierings die niet is gekomen
Oa Teze, Lang, Bijlow, vd Beek en Obispo die net als hij tot 2025 onder contract staan. Maar ook Spierings die niet is gekomen
- Tomm
- Vedette
- Clubvoorkeur: PSV
Wederom uitstekend positie gekozen tussen de linies, direct open draaien en combinatie zoeken met de spits om een derde/lopende man vrij te spelen. Qua opbouw vergelijkbaar met die vorige. Echt benieuwd naar die jongen onder Bosz.
- DonyellMalen
- Legende
Geloof wel in hem. Alleen jammer dat ook hij zo ongelooflijk laat aansluit. Gaat na dit toernooi pas op vakantie.
-
- Nationale topspeler
Als ik Saibari persoonlijk was. Zou ik de vakantie skippen. Hij komt letterlijk topfit terug. Dit is misschien wel echt een uitgelezen kans om in een team te komen waarbij bijna iedereen op 0 begint. Als hij nu nog op vakantie gaat komt hij niet fit terug in een team wat al voor zo een 60/70 procent staat.
- Juancho
- Mister PSV
ja en dus? Daar leid je toch juist de spelers op voor PSV 1? Dat Ruud hem gebruikte als rechtsbuiten wil niet zeggen dat hij dat ook is. Al deed hij het de eerste maanden gewoon eigenlijk harstikke prima daar, alleen geen rendement. Maar Saibari is nou typisch zo'n eigen jeugd product die zo'n rol zou moeten invullen omdat hij de basiskwaliteiten heeft en waarbij je moet hopen dat hij die laatste stap kan zetten. Kan je je elders versterken en geef je amper geld uit aan de posities achter de eerste 11/12.
Ben heel benieuwd naar hem en ergens dus heel jammer dat hij een groot deel van de voorbereiding mist. Juist in deze weken krijg je de kans om je te laten zien of juist dat de nieuwe coach zegt, verhuur is beter voor je.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- AbelXavier
- Ballenjongen
- Favoriete speler: Romario
Ik weet dat dit wat vreemd klinkt en ik heb niet de beschikking over data om dit te onderschrijven, maar ik heb steeds het gevoel dat deze jongen prima op het middenveld past. Hij mis wat snelheid, maar compenseert dat met een prima (basis)techniek en een goede pass. Hij heeft de body die op die positie benodigd is. Vraag is natuurlijk of hij als 8 in een 4231 kan fungeren. In een 433 zie ik hem dat eerlijk gezegd prima doen.
-
- Meervoudig international
Heeft al vakantie voor het toernooi gehad. Zal dus wel wat vrije dagen hebben, maar sluit niet extreem laat aan zoals ik het begreep.DonyellMalen wrote: ↑05 Jul 2023, 14:25 Geloof wel in hem. Alleen jammer dat ook hij zo ongelooflijk laat aansluit. Gaat na dit toernooi pas op vakantie.
- DonyellMalen
- Legende
Op de persconferentie had Bosz het specifiek over Ismael, dat 'ie later aansloot. Exacte datum schiet mij zo even niet te binnen.
-
Is ook niet genoemd. Hangt ook af van hoever Marokko komt in het toernooi. Na uitschakeling zal hij nog een vast aantal vrije dagen hebben , neem ik aan.DonyellMalen wrote: ↑05 Jul 2023, 15:02 Op de persconferentie had Bosz het specifiek over Ismael, dat 'ie later aansloot. Exacte datum schiet mij zo even niet te binnen.
- Dr. Gonzo
- Vaste waarde in elftal
Hij ziet zichzelf ook als middenvelder, met Moussa Dembele als voorbeeld.AbelXavier wrote: ↑05 Jul 2023, 14:55Ik weet dat dit wat vreemd klinkt en ik heb niet de beschikking over data om dit te onderschrijven, maar ik heb steeds het gevoel dat deze jongen prima op het middenveld past. Hij mis wat snelheid, maar compenseert dat met een prima (basis)techniek en een goede pass. Hij heeft de body die op die positie benodigd is. Vraag is natuurlijk of hij als 8 in een 4231 kan fungeren. In een 433 zie ik hem dat eerlijk gezegd prima doen.
Dat was ooit een amper scorende aanvaller, die uiteindelijk een hele goede middenvelder met nuttige dribbel werd.
Ik zie het ook wel zitten
-
Er is alleen nog een finale de 8e. Daarna wat dagen vrij neem ik aan. Dus die maakt gewoon een deel van de voorbereiding nog mee.Noosa wrote: ↑05 Jul 2023, 15:05Is ook niet genoemd. Hangt ook af van hoever Marokko komt in het toernooi. Na uitschakeling zal hij nog een vast aantal vrije dagen hebben , neem ik aan.DonyellMalen wrote: ↑05 Jul 2023, 15:02 Op de persconferentie had Bosz het specifiek over Ismael, dat 'ie later aansloot. Exacte datum schiet mij zo even niet te binnen.
- NotoriousBIG046
- Nationale topspeler
Het is tenslotte ook gewoon een middenvelder , geen vleugelspeler.... ik denk dat Saibari kan gaan verrassen dit seizoen!
We can't change the world until we change ourselves.
-
- Regelmatige invaller
-
- Legende
Leuk dat hij het in Afrika goed doet tegen zijn leeftijdsgenoten, maar in PSV-1 heeft hij toch echt heel weinig laten zien en vrijwel geen rendement gehad. De mooiste kansen werden gemist, terwijl hij veel kansen kreeg van Ruud. Wellicht kan het op het middenveld wel wat worden, maar ik moet het eerst nog maar eens zien. Het enthousiasme/verwachtingen hier zijn vrij hoog.
- Hatseflats
- Vedette
Eens. Aanvallend zal hij zeker van toegevoegde waarde kunnen zijn op het middenveld, maar verdedigend matig. Hij is toch ook 'gewoon' een aanvallende middenvelder? Hij zal helemaal ondersteboven gelopen worden als je hem op '8' neer zet, denk ik.
Dus Xavi/Saibari/Til voor de '10' positie.
- DonyellMalen
- Legende