Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 05 Jul 2023, 13:52
Johann Vogel wrote: 05 Jul 2023, 13:50

Ik neem van vorig seizoen vooral mee dat we defensief erg kwetsbaar waren. Met veertig tegengoals in de competitie ga je geen titel pakken. Ik juich de komst van een extra spits zeker toe, twee volwaardige spitsen is zeker geen overbodige luxe.

Maar ik zie nog een seizoen met Ramalho als pseudo leider in de defensie niet zitten, evenals jongens als Teze en Obispo die niet van hun fouten. Zelfde dat we nog wachten op vervangers voor Gakpo en Madueke. En zeker als Sangare vertrekt hebben we daar ook iemand nodig.
Snap jouw punt wel, maar het is niet of / of he. PSV heeft genoeg ruimte om ook defensief zich te versterken.

Echter moet PSV ook denken aan restwaarde op het veld, die is traditioneel aanvallend groter dan defensief. Daarnaast, als je het mij vraagt, begon het verdedigend falen vorig jaar in het slecht druk zetten en meelopen. Daarin is Pepi ook een goede zet.
Ik hoop dat we ruimte hebben om te investeren en dat dit ook onderkend wordt door de clubleiding. Overigens lag het niet enkel aan de verdediging. Het verkeerd drukken zetten is een. Maar wat SKERLA terecht opmerkt was het middenveld ook niet in balans. Daarom ook de roep bij vele voor Guti terwijl hij kwalitatief minder is dan een Veerman of een Sangare.

Goed, als we Pepi binnenhalen hebben we met Luuk, Pepi en daarachter van Duiven een top bezetting.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 05 Jul 2023, 13:59
Heruone wrote: 05 Jul 2023, 13:57 Maar zat hem dat in de spelers (niet geschikt voor drukzetten, niet complementair etc.) of in de trainer die er tactisch een zooitje van maakte? Ik denk niet dat vorig seizoen een goed referentiepunt is.

Hoewel PSV op sommige posities inderdaad meer explosievere/lopende mensen moet krijgen ivm een high intensity pressing stijl. Pepi past daarin.
Goed punt. Het zal van beide kanten komen denk ik. Maar inderdaad, Luuk liep er af en toe ook heel hulpeloos bij. Terwijl hij in zijn eerste fase bij PSV juist uitblonk bij het druk zetten.
Het is een combinatie van beide.

Sangare-Veerman was bijv. geen match. Je hebt iemand nodig die de organisatie kan bewaken, ook bij het drukzetten. Beide hebben daar echter geen oog voor. Voorin heb je bijv. met Luuk de Jong iemand die de organisatie kan wegzetten en tactisch goed de aanvalslinie kan instrueren wanneer druk te zetten. Tegelijkertijd mist hij inhoud en explosiviteit waardoor je als tegenstander gewoon meer tijd krijgt.

Anderzijds had de tegenstander op het moment dat PSV druk ging zetten vaak een vrije man in zones daar waar dat niet mocht. Eerste seizoenshelft veelal op het middenveld die te makkelijk geëxploiteerd kon worden, tweede seizoenshelft ook vaak zodra een buitenspeler aan de binnenkant ging zwerven en vooral bij de backs/CV tegenstander waar men nooit adequaat druk op kreeg met de buitenspeler. Verder klopte de onderlinge afstanden nooit. Sommige mensen liepen vooruit, terwijl anderen tegelijkertijd achteruit liepen etc. PSV zette daarmee regelmatig druk in ruimtes van 50 a 60 meter. Er zijn nog meer zaken aan te stippen op dat vlak. Verrassend is dat overigens niet gezien de uitspraken van Van Nistelrooij in het verleden :mrgreen:

Tactisch klopte er geen drol van. Als vervolgens dan de gelegde puzzelstukjes ook nog niet eens ideaal zijn, wordt dat tactisch falen versterkt. Pressing is vooral een collectivistische taak. Ik ben benieuwd hoe zich dat onder Bosz gaat ontwikkelen waar in dit geval beide zaken aangepakt lijken te worden.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Kezmania
Meervoudig international
Posts: 1,336
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik wil nu toch wel vlot zien dat Sangare vertrekt, hoor. Met zijn transfer kunnen we Lang halen en wellicht nog een poging wagen bij Spertsyan mocht toch blijken dat de grote zak met geld Xavi kan verleiden. Ik ga er vanuit dat 100% van de inkomsten voor Sangare ten faveure zijn van het transferbudget, en met Seelt, Guti en maxi hebben we ook al een sommetje binnengeharkt. Nu tijd voor strijken zetten, clock is ticking.
Ginius Wijndalum
Talent
Posts: 79
Joined: 31 Aug 2021, 14:32
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kezmania wrote: 05 Jul 2023, 14:18 Ik wil nu toch wel vlot zien dat Sangare vertrekt, hoor. Met zijn transfer kunnen we Lang halen en wellicht nog een poging wagen bij Spertsyan mocht toch blijken dat de grote zak met geld Xavi kan verleiden. Ik ga er vanuit dat 100% van de inkomsten voor Sangare ten faveure zijn van het transferbudget, en met Seelt, Guti en maxi hebben we ook al een sommetje binnengeharkt. Nu tijd voor strijken zetten, clock is ticking.
Helaas werkt het zo helaas niet helemaal, PSV heeft nog elk jaar (buiten CL deelname omgerekend) een begrotingstekort op te vullen, daarnaast is de transfer van Sangare (evenals die van Guti, Seelt en Romero) geen netto bedrag wat op de rekening ploft. Naast dat er bedragen naar oude clubs en zaakwaarnemers vloeien zit PSV ook met betaaltermijnen. Wil PSV het bedrag in een keer ontvangen zal het om financiering moeten vragen bij de daartoe bestemde partijen. 37,5 betalen is dus alles bij elkaar maar 20 mln gestort krijgen, begrotingstekort is geloof ik nog meer dan dat.
User avatar
BlackMambaSanga
Veelbelovend talent
Posts: 109
Joined: 13 Jun 2023, 20:06
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Favoriete speler: Ibrahim Sangare
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tijn wrote: 05 Jul 2023, 14:00
BlackMambaSanga wrote: 05 Jul 2023, 13:25

🤣 Moet weg Sangare
🙈 Mag weg Til & El Ghazi & Vertessen
Ik wou die nog toelichten, maar dacht dat het redelijk duidelijk was.
Sangaré moet weg omdat hij financieel veel oplevert en Veerman, Sangaré en Xavi eigenlijk 3 spelers zijn die allemaal te goed zijn om op de bank te zetten en die allemaal op het middenveld willen spelen.
Qua kwaliteit mag hij zeker blijven, maar hij wil weg en levert veel geld op.
Waarom wil hij volgens jou weg dan? Wil Xavi dan volgens jou ook weg en moet hij dan maar om dezelfde rede ook verkocht worden?
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ginius Wijndalum wrote: 05 Jul 2023, 13:41 Ik kan met toch haast niet voorstellen dat; met Rice die voor 120 mln naar Arsenal verkast, en Caicedo die voor ongeveer de helft naar Chelsea verkast, in de nasleep van die deals niet iemand met een zak geld bij PSV langs komt voor Sangare.
Dat zou zomaar kunnen. Is het niet direct dan indirect van de clubs die weer een vervanger moeten halen voor hun vertrekkende speler. Er komt in ieder geval vroeg een VM carrousel op gang.

Armada Luuk de Jong kan prima druk zetten, maar kreeg veel te weinig steun. In het begin maande hij andere spelers tot dichter bij hem te staan en mee druk te zetten, later werd dat, mede door Van Nistelrooij, minder.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die Engelse clubs hebben toch helemaal geen uitgaande transfer nodig om Sangare te kopen? Je zou denken, het bedrag is helder en voor PL clubs een schijntje. Dus om concurrentie voor te zijn rond je zo'n transfer asap af.

Ik denk dan ook nog altijd dat Ibi terug van vakantie geen stap meer zet op het trainingsveld maar puur nog ff komt om afscheid te nemen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 05 Jul 2023, 15:17
Ginius Wijndalum wrote: 05 Jul 2023, 13:41 Ik kan met toch haast niet voorstellen dat; met Rice die voor 120 mln naar Arsenal verkast, en Caicedo die voor ongeveer de helft naar Chelsea verkast, in de nasleep van die deals niet iemand met een zak geld bij PSV langs komt voor Sangare.
Dat zou zomaar kunnen. Is het niet direct dan indirect van de clubs die weer een vervanger moeten halen voor hun vertrekkende speler. Er komt in ieder geval vroeg een VM carrousel op gang.

@Armada Luuk de Jong kan prima druk zetten, maar kreeg veel te weinig steun. In het begin maande hij andere spelers tot dichter bij hem te staan en mee druk te zetten, later werd dat, mede door Van Nistelrooij, minder.
Klopt. Dat is altijd een wisselwerking/communicatie tussen linies + een stuk leiderschap. Dat zat dit jaar niet goed.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 05 Jul 2023, 15:26 Die Engelse clubs hebben toch helemaal geen uitgaande transfer nodig om Sangare te kopen? Je zou denken, het bedrag is helder en voor PL clubs een schijntje. Dus om concurrentie voor te zijn rond je zo'n transfer asap af.

Ik denk dan ook nog altijd dat Ibi terug van vakantie geen stap meer zet op het trainingsveld maar puur nog ff komt om afscheid te nemen.
Klopt. Die club komt ook wel. Echter: zijn laatste 15 wedstrijden helpen even niet mee.
Ginius Wijndalum
Talent
Posts: 79
Joined: 31 Aug 2021, 14:32
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 05 Jul 2023, 15:26 Die Engelse clubs hebben toch helemaal geen uitgaande transfer nodig om Sangare te kopen? Je zou denken, het bedrag is helder en voor PL clubs een schijntje. Dus om concurrentie voor te zijn rond je zo'n transfer asap af.

Ik denk dan ook nog altijd dat Ibi terug van vakantie geen stap meer zet op het trainingsveld maar puur nog ff komt om afscheid te nemen.
Qua geld niet perse inderdaad, maar;
1) Ook die clubs hebben niet ongelimiteerd geld. Een West Ham hoeft dus niet te wachten op verkoop, maar zit nu wel in de luxe positie dat ze 2 type Sangare's kunnen halen.
2) Er moet natuurlijk wel een plekje vrijkomen in de Selectie. Sangare zal niet snel tekenen bij een club als hij weet dat hij 3e of 4e keus is.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

BlackMambaSanga wrote: 05 Jul 2023, 14:58
Tijn wrote: 05 Jul 2023, 14:00

Ik wou die nog toelichten, maar dacht dat het redelijk duidelijk was.
Sangaré moet weg omdat hij financieel veel oplevert en Veerman, Sangaré en Xavi eigenlijk 3 spelers zijn die allemaal te goed zijn om op de bank te zetten en die allemaal op het middenveld willen spelen.
Qua kwaliteit mag hij zeker blijven, maar hij wil weg en levert veel geld op.
Waarom wil hij volgens jou weg dan? Wil Xavi dan volgens jou ook weg en moet hij dan maar om dezelfde rede ook verkocht worden?
Sangaré is vorig jaar gebleven en daarvan wordt algemeen aangenomen dat hij deze zomer een transfer wil maken.
Nogmaals, qua kwaliteit mag Sangaré blijven, ik heb hem alleen op moet weg ingevuld omdat ik denk dat hij verkocht moet worden om geld te genereren en hij denk ik zelf ook nu echt zijn transfer wil maken en PSV daar niet veel tegen te doen heeft vanwege zijn clausule.

Xavi noemen als voorbeeld lijkt me niet heel handig, want als die weg wil zal die gaan deze zomer.
Daar heeft PSV ook niet veel te eisen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 05 Jul 2023, 15:30 Klopt. Die club komt ook wel. Echter: zijn laatste 15 wedstrijden helpen even niet mee.
Ah joh, die J Timber speelt ook een kutseizoen en gaat vervolgens naar Arsenal. Voor Sangare komt die PL-club echt wel. Heeft meer dan genoeg bewezen dat niveau aan te kunnen.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 05 Jul 2023, 15:37
Armada wrote: 05 Jul 2023, 15:30 Klopt. Die club komt ook wel. Echter: zijn laatste 15 wedstrijden helpen even niet mee.
Ah joh, die J Timber speelt ook een kutseizoen en gaat vervolgens naar Arsenal. Voor Sangare komt die PL-club echt wel. Heeft meer dan genoeg bewezen dat niveau aan te kunnen.
Dat zeg ik volgens mij ook exact. Met een vlammend slot van het seizoen was hij al weg geweest.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Oh zo, ja ik interpreteerde het even anders. Maar dat geloof ik gelijk. Laten we hopen dat er snel duidelijkheid komt, is het beste voor alle partijen. Dan kan Stewart echt doorbouwen.
KoekwausPSV
Jeugdspeler
Posts: 35
Joined: 14 Jan 2023, 10:56
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Lazio, PSV en Ajax; Hij wil Barış Alper Yılmaz overnemen van Galatasaray. Vooral Maurizio Sarri dringt erg aan op de transfer van de nationale voetballer. Hij volgt hem sinds de vriendschappelijke wedstrijd van vorig seizoen.

Lazio heeft voor deze transfer een budget van ruim 10 miljoen euro uitgetrokken.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 05 Jul 2023, 15:30
Juancho wrote: 05 Jul 2023, 15:26 Die Engelse clubs hebben toch helemaal geen uitgaande transfer nodig om Sangare te kopen? Je zou denken, het bedrag is helder en voor PL clubs een schijntje. Dus om concurrentie voor te zijn rond je zo'n transfer asap af.

Ik denk dan ook nog altijd dat Ibi terug van vakantie geen stap meer zet op het trainingsveld maar puur nog ff komt om afscheid te nemen.
Klopt. Die club komt ook wel. Echter: zijn laatste 15 wedstrijden helpen even niet mee.
Lijkt me niet dat zulke clubs afgaan op een mindere periode in bovendien een dramatisch georganiseerd elftal maar hem al veel, veel langer volgen bij zowel PSV als het nationale elftal.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

KoekwausPSV wrote: 05 Jul 2023, 15:51

Lazio, PSV en Ajax; Hij wil Barış Alper Yılmaz overnemen van Galatasaray. Vooral Maurizio Sarri dringt erg aan op de transfer van de nationale voetballer. Hij volgt hem sinds de vriendschappelijke wedstrijd van vorig seizoen.

Lazio heeft voor deze transfer een budget van ruim 10 miljoen euro uitgetrokken.
Turkse bronnen zijn van hetzelfde niveau als FC Update, Vp en Voetbalzone, niet serieus nemen dus :D
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Van die Turkse sites is nog nooit iets uitgekomen.. Alsof Earnie 10 miljoen voor die gozer gaat betalen, koekoek.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Small cub.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 05 Jul 2023, 15:51
Armada wrote: 05 Jul 2023, 15:30

Klopt. Die club komt ook wel. Echter: zijn laatste 15 wedstrijden helpen even niet mee.
Lijkt me niet dat zulke clubs afgaan op een mindere periode in bovendien een dramatisch georganiseerd elftal maar hem al veel, veel langer volgen bij zowel PSV als het nationale elftal.
Klopt.
Karfiooltje
Nationale topspeler
Posts: 1,812
Joined: 23 Jan 2022, 18:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Davinson Sanchez moet 15 miljoen kosten. Dat zou wel een kwaliteitsimpuls zijn achterin. Over 2 jaar verkoop je hem mogelijk voor het dubbele. Peter Bosz kan hem misschien overhalen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tottenham verkoopt hun spelers met een eenjarig contract dus enkel voor hun huidige marktwaarde of boven de marktwaarde.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Met die Levy moet je eigenlijk niet eens willen onderhandelen. Desalniettemin, zie ik Davinson graag komen. :mrgreen:
User avatar
LucieNilis
Jeugdspeler
Posts: 40
Joined: 11 Jun 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Nilis
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Karfiooltje wrote: 05 Jul 2023, 18:19 Davinson Sanchez moet 15 miljoen kosten. Dat zou wel een kwaliteitsimpuls zijn achterin. Over 2 jaar verkoop je hem mogelijk voor het dubbele. Peter Bosz kan hem misschien overhalen
Een 29 jarige verdediger uit de Eredivisie ga je nooit 30M voor vangen. Als je hem haalt is dat met het idee om een top klasse verdediger erbij te hebben voor de komende jaren. Dit zou je dan moeten zien als een aankoop ala Blind of Tadic, door een betere ploeg te creëren je andere spelers meer waard maken.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

LucieNilis wrote: 05 Jul 2023, 18:36
Karfiooltje wrote: 05 Jul 2023, 18:19 Davinson Sanchez moet 15 miljoen kosten. Dat zou wel een kwaliteitsimpuls zijn achterin. Over 2 jaar verkoop je hem mogelijk voor het dubbele. Peter Bosz kan hem misschien overhalen
Een 29 jarige verdediger uit de Eredivisie ga je nooit 30M voor vangen. Als je hem haalt is dat met het idee om een top klasse verdediger erbij te hebben voor de komende jaren. Dit zou je dan moeten zien als een aankoop ala Blind of Tadic, door een betere ploeg te creëren je andere spelers meer waard maken.
Duimpje voor deze post.
Maar morgen trek ik hem weer in!
Post Reply