Ren Höek wrote: ↑06 Jul 2023, 12:58
Juancho wrote: ↑06 Jul 2023, 10:27
Het profiel is top eens, maar zo'n profiel kan je ook over de hoofdklasse leggen en dan rollen er ook wat spelers uit die daarin passen.
PEC speelt niet in de hoofdklasse, dit is een onzin argument dus.
Geen onzin argument als je kijkt naar het niveau wat PSV nodig heeft, ook als 2de keuze, en wat Beelen tot nu toe op zijn CV heeft staan. Ik lees namelijk veel, dus ook van jou, dat hij een zogenaamd Bosz profiel heeft. Leuk, maar dat is natuurlijk by far niet genoeg. Er zijn in de hoofdklasse ook profielen te vinden van inschuivende CV's om een extra man op het middenveld te creëren. Kwaliteit, bewezen als CV, potentie, dat wordt dan even niet genoemd bij het genoemde profiel. Vandaar mijn opmerking.
PSV heeft een tekort aan CV's die in aanmerking komen voor PSV 1, qua kwaliteit en talent.
Bij Jong PSV is alleen Van de Blaak een optie voor de toekomst, maar hij is pas 18. Verder wil PSV afscheid nemen van veel van de huidige verdedigers. Dan is iemand met het profiel van Beelen juist erg interessant en passend.
Kijk dit bedoel ik dus. Je haalt weer het profiel aan maar profiel alleen zegt eigenlijk helemaal niks. Kwaliteit, een verbetering wat wij jarenlang hebben gehad. Dat heeft PSV nodig als je dan toch eindelijk de bezem door je verdediging kan halen. Als je verder spreekt over Jong PSV en de toekomst zou ik het veel slimmer vinden een groot talent te halen die je rustig vanuit Jong PSV verder kan opleiden. Beelen is die fase al voorbij maar kost je naar verluid wel 3 miljoen euro.
Verder is 3 miljoen voor PSV geen serieus geld.
Natuurlijk is 3 miljoen voor PSV veel en serieus geld.
En Wieffer kwam niet in de basis terecht omdat hij zo verbaasde, hij kwam in de basis terecht door blessures van concurrenten. Pas daarna bleek hij verrassend goed mee te kunnen.
Linksom/rechtsom, hij stond er en verbaasde iedereen. Maar lijkt me niet helemaal slim om hem als voorbeeld te gebruiken want tja, soms glipt er idd wel eens een speler doorheen die zich wonderbaarlijk snel aanpast. En als je goed las zag je ook dat ik zei dat het natuurlijk altijd kan meevallen bij Beelen. Who knows, misschien is het een hele snelle aanpasser. Maar gezien zijn CV en andere genoemde punten heb ik daar grote vraagtekens bij en al helemaal gekoppeld aan het feit wat PSV nodig heeft als we dan toch eindelijk eens de achterhoede willen aanpakken.
Je vergeet even Feyenoord, AZ en Twente (en hun scouts).
Dus de kans is vrij aanwezig dat jij iets niet ziet.
Ah we hebben er weer 1 voor de bingo kaart! Omdat PSV het ziet zitten of welke club dan ook zal het wel goed zijn. Met die visie vind ik het vreemd om ook regelmatig te lezen dat jij ook kritiek of vraagtekens hebt over het transferbeleid van PSV de laatste jaren. Dan weet jij het opeens wel allemaal zelf goed en PSV niet? Of hoe moet ik dat lezen.... Jij was ook behoorlijk tegenstander van Ruud als coach terwijl de mensen die hem kozen jarenlang met Ruud werken. Waarom vertrouw je dan niet op het voorbereidende werk dat PSV toch echt doet bij elke nieuwe trainer of speler?
Ik denk persoonlijk dat er juist meer dan genoeg kritiek en twijfel mag zijn over PSV en de gemaakte keuzes de laatste jaren en dat idd PSV het lang niet altijd goed zag.