Thomas Beelen

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 06 Jul 2023, 10:27 Het profiel is top eens, maar zo'n profiel kan je ook over de hoofdklasse leggen en dan rollen er ook wat spelers uit die daarin passen.
PEC speelt niet in de hoofdklasse, dit is een onzin argument dus.
Zoals elders ook al gezegd, daar loopt het wat mij betreft een beetje vast als je kijkt naar wat PSV enerzijds moet doen (krimpen) en anderszijds ook moet (kwaliteit toevoegen met je aankopen). Dat rijmt wat mij betreft niet met elkaar als je praat over dit soort spelers. Was hij 17/18 en speelde zijn eerste seizoen bij PEC en je haalt hem middels de talentpool voor de toekomst, uitstekend! Met zo'n 3 miljoen is dat ook een type speler daarvoor want dat is echt wel serieus geld voor PSV. Maar wat het plan nu is met hem, ik vraag het me af. Ook gezien zulke jongens toch zullen moeten spelen om door te groeien. Ik kan me ook totaal niet voorstellen dat hij ala Wiefer zo verbaasd dat hij zo de basis inrolt als RCV of als 6.
PSV heeft een tekort aan CV's die in aanmerking komen voor PSV 1, qua kwaliteit en talent.
Bij Jong PSV is alleen Van de Blaak een optie voor de toekomst, maar hij is pas 18. Verder wil PSV afscheid nemen van veel van de huidige verdedigers. Dan is iemand met het profiel van Beelen juist erg interessant en passend.

Verder is 3 miljoen voor PSV geen serieus geld.
Zelfs Seelt werd verkocht voor iets minder dan dat en die maakte nooit kans op het 1e.

En Wieffer kwam niet in de basis terecht omdat hij zo verbaasde, hij kwam in de basis terecht door blessures van concurrenten. Pas daarna bleek hij verrassend goed mee te kunnen.
Dus of PSV en haar scouting ziet iets in Beelen wat ik dan niet zie.
Je vergeet even Feyenoord, AZ en Twente (en hun scouts).
Dus de kans is vrij aanwezig dat jij iets niet ziet.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

3 miljoen voor een speler uit de KKD, terwijl we Guti voor 5,5 miljoen verkopen. Klopt toch ergens iets niet.
User avatar
alu.w
Regelmatige invaller
Posts: 399
Joined: 04 Nov 2020, 15:59
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 06 Jul 2023, 12:59 3 miljoen voor een speler uit de KKD, terwijl we Guti voor 5,5 miljoen verkopen. Klopt toch ergens iets niet.
3 miljoen voor een speler uit de KKD, terwijl we Seelt voor 2 miljoen verkopen. Klopt toch ergens wel.
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als vervanger voor Guti vind ik dit echt niet verkeerd.

Kan zomaar zijn dat dit de nieuwe Mats Wieffier is.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 06 Jul 2023, 12:58
Juancho wrote: 06 Jul 2023, 10:27 Het profiel is top eens, maar zo'n profiel kan je ook over de hoofdklasse leggen en dan rollen er ook wat spelers uit die daarin passen.
PEC speelt niet in de hoofdklasse, dit is een onzin argument dus.
Geen onzin argument als je kijkt naar het niveau wat PSV nodig heeft, ook als 2de keuze, en wat Beelen tot nu toe op zijn CV heeft staan. Ik lees namelijk veel, dus ook van jou, dat hij een zogenaamd Bosz profiel heeft. Leuk, maar dat is natuurlijk by far niet genoeg. Er zijn in de hoofdklasse ook profielen te vinden van inschuivende CV's om een extra man op het middenveld te creëren. Kwaliteit, bewezen als CV, potentie, dat wordt dan even niet genoemd bij het genoemde profiel. Vandaar mijn opmerking.
PSV heeft een tekort aan CV's die in aanmerking komen voor PSV 1, qua kwaliteit en talent.
Bij Jong PSV is alleen Van de Blaak een optie voor de toekomst, maar hij is pas 18. Verder wil PSV afscheid nemen van veel van de huidige verdedigers. Dan is iemand met het profiel van Beelen juist erg interessant en passend.
Kijk dit bedoel ik dus. Je haalt weer het profiel aan maar profiel alleen zegt eigenlijk helemaal niks. Kwaliteit, een verbetering wat wij jarenlang hebben gehad. Dat heeft PSV nodig als je dan toch eindelijk de bezem door je verdediging kan halen. Als je verder spreekt over Jong PSV en de toekomst zou ik het veel slimmer vinden een groot talent te halen die je rustig vanuit Jong PSV verder kan opleiden. Beelen is die fase al voorbij maar kost je naar verluid wel 3 miljoen euro.
Verder is 3 miljoen voor PSV geen serieus geld.
Natuurlijk is 3 miljoen voor PSV veel en serieus geld.
En Wieffer kwam niet in de basis terecht omdat hij zo verbaasde, hij kwam in de basis terecht door blessures van concurrenten. Pas daarna bleek hij verrassend goed mee te kunnen.
Linksom/rechtsom, hij stond er en verbaasde iedereen. Maar lijkt me niet helemaal slim om hem als voorbeeld te gebruiken want tja, soms glipt er idd wel eens een speler doorheen die zich wonderbaarlijk snel aanpast. En als je goed las zag je ook dat ik zei dat het natuurlijk altijd kan meevallen bij Beelen. Who knows, misschien is het een hele snelle aanpasser. Maar gezien zijn CV en andere genoemde punten heb ik daar grote vraagtekens bij en al helemaal gekoppeld aan het feit wat PSV nodig heeft als we dan toch eindelijk eens de achterhoede willen aanpakken.
Je vergeet even Feyenoord, AZ en Twente (en hun scouts).
Dus de kans is vrij aanwezig dat jij iets niet ziet.
Ah we hebben er weer 1 voor de bingo kaart! Omdat PSV het ziet zitten of welke club dan ook zal het wel goed zijn. Met die visie vind ik het vreemd om ook regelmatig te lezen dat jij ook kritiek of vraagtekens hebt over het transferbeleid van PSV de laatste jaren. Dan weet jij het opeens wel allemaal zelf goed en PSV niet? Of hoe moet ik dat lezen.... Jij was ook behoorlijk tegenstander van Ruud als coach terwijl de mensen die hem kozen jarenlang met Ruud werken. Waarom vertrouw je dan niet op het voorbereidende werk dat PSV toch echt doet bij elke nieuwe trainer of speler?

Ik denk persoonlijk dat er juist meer dan genoeg kritiek en twijfel mag zijn over PSV en de gemaakte keuzes de laatste jaren en dat idd PSV het lang niet altijd goed zag.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Danny03
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 829
Joined: 24 Oct 2021, 18:35
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat mensen hier denken dat je nu een speler kan kopen voor 500k, moeten even bij hun zelf te nagaan
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vorig jaar hebben we Luuk en Til ook gekocht voor beide 3 miljoen om dingen in perspectief te zetten. Niet dat 3 miljoen heel veel geld is maar het is niet weinig geld voor een club als PSV.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Danny03 wrote: 06 Jul 2023, 13:33 Dat mensen hier denken dat je nu een speler kan kopen voor 500k, moeten even bij hun zelf te nagaan
Ruben van Bommel was gratis op te halen.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ja ok 3 miljoen voor die 2 maar hoge salarissen.

Beelen zal een prima aankoop blijken te zijn. Uitstekende voetballer die echt goed op de 6 positie past en als we meer voetbal nodig hebben dan kan je inzakken. Hangt het ook niet alleen van Joey af op het middenveld. CL ander verhaal, maar Eredivisie kan prima tegen de niet top clubs.
RPSV94
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 792
Joined: 29 Jul 2022, 12:16
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 06 Jul 2023, 13:40
Danny03 wrote: 06 Jul 2023, 13:33 Dat mensen hier denken dat je nu een speler kan kopen voor 500k, moeten even bij hun zelf te nagaan
Ruben van Bommel was gratis op te halen.
Gratis op te halen bij MVV, dat we tegenwoordig uit een vijver vissen met transfervrije spelers van MVV zegt genoeg over hoe ver we zijn gezakt. Oh wacht, die is naar AZ. Dom ja, die Stewart zat echt niet op te letten.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RPSV94 wrote: 06 Jul 2023, 13:42
Vanthaman18 wrote: 06 Jul 2023, 13:40

Ruben van Bommel was gratis op te halen.
Gratis op te halen bij MVV, dat we tegenwoordig uit een vijver vissen met transfervrije spelers van MVV zegt genoeg over hoe ver we zijn gezakt. Oh wacht, die is naar AZ. Dom ja, die Stewart zat echt niet op te letten.
Een van de grootste talenten uit de KKD.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mwah, niet bepaald.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nou wordt de prioriteit verlegd naar een CV, is het nog niet goed! :lol: #'supporters'out

Wat een geklaag hier weer.
Kom maar op met jullie Bingo kaarten.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 06 Jul 2023, 13:42
RPSV94 wrote: 06 Jul 2023, 13:42

Gratis op te halen bij MVV, dat we tegenwoordig uit een vijver vissen met transfervrije spelers van MVV zegt genoeg over hoe ver we zijn gezakt. Oh wacht, die is naar AZ. Dom ja, die Stewart zat echt niet op te letten.
Een van de grootste talenten uit de KKD.
Er zijn 2 partijen die een overeenkomst af moeten sluiten he. Wie zegt dat PSV geen navraag/contractvoorstel heeft gedaan en waarom denk je dat Ruben dan sowieso naar PSV zou gaan?
Een beetje realiteitszin mag hier wel eens vaker naar voren komen.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 06 Jul 2023, 14:26
Vanthaman18 wrote: 06 Jul 2023, 13:42

Een van de grootste talenten uit de KKD.
Er zijn 2 partijen die een overeenkomst af moeten sluiten he. Wie zegt dat PSV geen navraag/contractvoorstel heeft gedaan en waarom denk je dat Ruben dan sowieso naar PSV zou gaan?
Een beetje realiteitszin mag hier wel eens vaker naar voren komen.
Ik reageerde op een eerder bericht dat het ophalen van spelers voor 500k niet meer mogelijk is.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wieffer was 5 ton en kwam als selectievulling en als Twente niet 4x nee had gezegd had hij bij Feyenoord niet eens in de basis gestaan.

Het punt is dat je met die jongen geen kant en klare speler koopt. Dat hoeft ook niet als dat niet het doel is. Maar als je van hem gaat verwachten dat hij straks mee draait in de CL dan heb je een klap van de molenwiek gehad óf er gebeurt een wonder wat nog groter is dan Xavi bij PSV.

De prijs is ongeveer 2,5 a 3 miljoen. Dat is niet teveel voor een jonge jongen die een hele hoge ceiling heeft. Maar wel veel voor een jongen die niet meteen bij kan dragen en wel een stuk budget verbruikt.

Onder aan de streep kun je best dit soort gokjes wagen voor erbij, maar normaal gesproken wel als er voldoende basiskwaliteit is en dat is er nu nog niet.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 06 Jul 2023, 14:54 Wieffer was 5 ton en kwam als selectievulling en als Twente niet 4x nee had gezegd had hij bij Feyenoord niet eens in de basis gestaan.

Het punt is dat je met die jongen geen kant en klare speler koopt. Dat hoeft ook niet als dat niet het doel is. Maar als je van hem gaat verwachten dat hij straks mee draait in de CL dan heb je een klap van de molenwiek gehad óf er gebeurt een wonder wat nog groter is dan Xavi bij PSV.

De prijs is ongeveer 2,5 a 3 miljoen. Dat is niet teveel voor een jonge jongen die een hele hoge ceiling heeft. Maar wel veel voor een jongen die niet meteen bij kan dragen en wel een stuk budget verbruikt.

Onder aan de streep kun je best dit soort gokjes wagen voor erbij, maar normaal gesproken wel als er voldoende basiskwaliteit is en dat is er nu nog niet.
Dat is toch helemaal geen punt als er nog wat bij komt? Hij wordt overduidelijk gehaald voor de bank. Niks meer, niks minder.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 06 Jul 2023, 14:56 Dat is toch helemaal geen punt als er nog wat bij komt? Hij wordt overduidelijk gehaald voor de bank. Niks meer, niks minder.
Dat is wat mij betreft juist het probleem. Stel hij wordt idd de man achter Boscagli, ze lijken immers qua speelstijl aardig op elkaar. Boscagli ligt er weken uit en Beelen moet dus spelen. Op het vereiste PSV niveau waar we weer naar toe willen toch? We lopen allemaal te klagen dat we een stuk of 4-6 verdedigers hebben die het gewoon niet zijn of net niet zijn en dan ga je zo'n gozer voor 3 miljoen halen. Je moet een speler hebben die of de basis in kan of zoveel talent heeft dat hij het heel rap een Boscagli moeilijk kan maken. Zeg maar hoe we denk ik allemaal hopen dat Pepi zich straks laat zien als spits in de strijd met Luuk.

Ik vraag me oprecht af wat dan je doel en ambitie is als juist eindelijk de bezem door een middelmatige achterhoede kan halen. Het zijn niet de logische transfers die je in de transitiefase verwacht waarin PSV zich begeeft.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 06 Jul 2023, 14:54 Wieffer was 5 ton en kwam als selectievulling en als Twente niet 4x nee had gezegd had hij bij Feyenoord niet eens in de basis gestaan.

Het punt is dat je met die jongen geen kant en klare speler koopt. Dat hoeft ook niet als dat niet het doel is. Maar als je van hem gaat verwachten dat hij straks mee draait in de CL dan heb je een klap van de molenwiek gehad óf er gebeurt een wonder wat nog groter is dan Xavi bij PSV.

De prijs is ongeveer 2,5 a 3 miljoen. Dat is niet teveel voor een jonge jongen die een hele hoge ceiling heeft. Maar wel veel voor een jongen die niet meteen bij kan dragen en wel een stuk budget verbruikt.

Onder aan de streep kun je best dit soort gokjes wagen voor erbij, maar normaal gesproken wel als er voldoende basiskwaliteit is en dat is er nu nog niet.
Je kan dit ook zien als een pro actieve actie op de transfermarkt. Vooruit investeren nu de kans zich voordoet. Als Beelen komt moeten we volgens mij niet verwachten dat hij zich meteen in de basis speelt en binnen een maand in Oranje staat. Maar je moet dat zien als een investering in de toekomst. Ik weet dat het even wennen is na de afgelopen jaten onder John waarin er geen visie was maar Stewart kijkt verder dan één jaar vooruit. Bovendien hebben we gelukkig geen idee wat het budget is bij PSV. Maar het feit dat we een dergelijke speler gaan halen stemt mij in elk geval gerust dat er genoeg te spenderen is.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Of de basis centrale verdedigers blijven fit en in vorm en dus komt Beelen helemaal niet aan spelen én ontwikkeling toe. Die jongen is 'al' 22 en heeft pas één volledig seizoen KKD gespeeld.

Die moet gewoon lekker wekelijks gaan spelen bij AZ of Twente.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 06 Jul 2023, 15:09
11 Tinus wrote: 06 Jul 2023, 14:54 Wieffer was 5 ton en kwam als selectievulling en als Twente niet 4x nee had gezegd had hij bij Feyenoord niet eens in de basis gestaan.

Het punt is dat je met die jongen geen kant en klare speler koopt. Dat hoeft ook niet als dat niet het doel is. Maar als je van hem gaat verwachten dat hij straks mee draait in de CL dan heb je een klap van de molenwiek gehad óf er gebeurt een wonder wat nog groter is dan Xavi bij PSV.

De prijs is ongeveer 2,5 a 3 miljoen. Dat is niet teveel voor een jonge jongen die een hele hoge ceiling heeft. Maar wel veel voor een jongen die niet meteen bij kan dragen en wel een stuk budget verbruikt.

Onder aan de streep kun je best dit soort gokjes wagen voor erbij, maar normaal gesproken wel als er voldoende basiskwaliteit is en dat is er nu nog niet.
Je kan dit ook zien als een pro actieve actie op de transfermarkt. Vooruit investeren nu de kans zich voordoet. Als Beelen komt moeten we volgens mij niet verwachten dat hij zich meteen in de basis speelt en binnen een maand in Oranje staat. Maar je moet dat zien als een investering in de toekomst. Ik weet dat het even wennen is na de afgelopen jaten onder John waarin er geen visie was maar Stewart kijkt verder dan één jaar vooruit. Bovendien hebben we gelukkig geen idee wat het budget is bij PSV. Maar het feit dat we een dergelijke speler gaan halen stemt mij in elk geval gerust dat er genoeg te spenderen is.
Ik vind de visie helemaal prima, maar dan is dit een typisch lange termijn project wat het korte termijn beleid niet in de weg mag staan. En John heeft ook geïnvesteerd in de langere termijn met bv Tygo Land.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Korte conclusie, voor sommigen is het echt nooit goed :think: :sleep:
11 Tinus wrote: 06 Jul 2023, 15:17 maar dan is dit een typisch lange termijn project wat het korte termijn beleid niet in de weg mag staan.
Voor Ramalho komt gewoon een volwaardige CV, dus iemand voor de basis (die ook beter zou moeten zijn dan Ramalho).
Dat staat los van Beelen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
Posts: 741
Joined: 06 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dit soort gokjes met spelers met een hopelijk nog veel hoger plafond moet je af en toe gewoon eens wagen, ipv later altijd de hoofdprijs te moeten betalen als ze het een jaartje leuk bij AZ, Twente of Utrecht hebben gedaan. Niet elk toptalent komt al met 16-18 jaar door, laten we ook niet doen of 22 (net een maandje) al stokoud is. Zeker verdedigers groeien vaak met leeftijd en ervaring in hun positie verder.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 06 Jul 2023, 15:30 Korte conclusie, voor sommigen is het echt nooit goed :think: :sleep:
11 Tinus wrote: 06 Jul 2023, 15:17 maar dan is dit een typisch lange termijn project wat het korte termijn beleid niet in de weg mag staan.
Voor Ramalho komt gewoon een volwaardige CV, dus iemand voor de basis (die ook beter zou moeten zijn dan Ramalho).
Dat staat los van Beelen.
Ramalho is nog niet weg, die volwaardige vervanger is er nog niet en of die goed genoeg is voor de basis moeten we ook afwachten. Daarnaast verwacht ik zelf niet zoveel qua verkoopwaarde van Ramalho maar als PSV gewoon een goede CV haalt en deze jongen voor erbij dan ben ik dik tevreden. Overigens denk ik dat hij veel beter op 6 past dan als CV maar dat geheel ter zijde.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mag toch hopen dat de vervanger van Ramalho goed genoeg is voor de basis. :mrgreen:

Dat moet echt een glasbak worden.
Locked