Is die jongen niet van de categorie "doe er een stereotoren en een extra PSV pyjama bij en die jongen is blij"?LaFoquita wrote: ↑06 Jul 2023, 09:13 Mocht PSV hem halen en hem een 3-jarig contract gekregen weet je direct dat hij 'goedkope' opvulling is. Probleem is dat hij waarschijnlijk een salaris gaat verdienen dat buiten de top 3 niemand kan of wilt betalen. Hier kom je binnen Nederland niet 1 2 3 vanaf. Kleeft in mijn ogen dus wel een redelijk groot risico aanvast, hopelijk zien wij het allemaal fout en gaat hij een revelatie worden.
Transferwindow 2023/24
- De Realist
- Internationale topspeler
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
- Juancho
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Beelen kan naar meer clubs hé. Waarom zou hij in godsnaam naar ons komen om bijv. Seelt te vervangen en ook z'n potjes in jong spelen? Dan is een jaar bikkelen bij PEC in de ED veel beter voor hem. Nog los van de andere ED clubs die hem ook willen en waar hij wellicht wel kans maakt op een basisplek.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Bankzitter
-
- Lid scoutingsteam
Goede zaak.Voorroodwitgezongen wrote: ↑04 Jul 2023, 20:28 Tijd voor mijn eerste post na jaren lang PN volgen en nu ook 1913 (maandje account) en nu eindelijk wat kan toevoegen als Ligue 1 kijker: Joris Chotard is echt een hele fijne speler, speelt meeatal als 6 maar kan dankzij zijn techniek en inzicht ook prima uit de voeten als 8 waar hij ook bij montpellier regelmatig naar doorschuift. Speelt al een jaar of 2.5/3 in de basis en heeft zich dit seizoen laten gelden als 1 van de sterkhouders bij zijn club. Verdedigend iets minder dan de al eerder genoemde Mendy maar qua techniek, inzicht, leiderschap en potentie echt de betere van de 2 en geschikter voor PSV. Ik vraag me wel heel erg af of hij haalbaar is voor PSV, ik zou zeggen dat er grotere clubs voor hem gaan komen.
Voorroodwitgezongen
Grappig zie Mendy als een groot talent, waar ik van onder de indruk ben. Hij is in mijn ogen verdedigend nog niet beter dan Chotard. Het is ook een heel ander speltype wat beide spelers hebben.
https://fbref.com/en/stathead/player_co ... 2=7909ffa4
Ook is Joris Chotard al twee jaar in mijn ogen de sterkhouder bij Montpellier. Mooi hoe hij als een strateeg zijn verdediging organiseert en in de omschakeling fantastische ballen richting de aanval geeft.
Chotard
Een speler die sinds hij op de radars van het Franse voetbal is verschenen al vergeleken is met inderdaad Pirlo en Gündogan. Niet de minste lat om langs een jonge jongen in Montpellier te leggen toch zegt ook dit iets over zijn kwaliteiten.
Zoals ik eerder al had beschreven.
Wanneer Sangaré vertrekt dan is eenzelfde type terug vinden nagenoeg onmogelijk. De laatste twee seizoenen veel gekeken naar dezelfde kwaliteiten maar die zijn bijna niet te vinden of al onbetaalbaar.
2019/2020
Al sinds Chotard vier seizoenen geleden debuteerde in Ligue1 viel hij mij ook op. Dusdanig dat ik ben op het vorige forum ook al had genoemd. Een speler die ook in een rol als Guti van belang kan zijn. Betrouwbaar, enorm balvast en in zijn passing ook beslissend. Ik zat er aan te denken voor hem eens een uitgebreid stuk te maken. Alleen was er door omstandigheden nooit aan toegekomen. Chotard, een speler die iets extra's kan toevoegen aan ons huidige spelersgroep. Dit zou een enorme toevoeging zijn op dit moment en een goede vervanger voor of Sangaré of Guti in de basis.
Het seizoen 2021/22. Dit was toen Schmidt nog trainer was. Waarbij ik uit was gegaan van een verdedigende middenvelder die zijn mannetje staat in het duel, in staat is het spel te lezen en ballen te onderscheppen en wat PSV toen miste een speler die met zijn passing kansen kan forceren en creëren.
Vanuit deze invalshoek ben ik de Ligue 1 en Ligue 2 gaan analyseren en na een enkele wedstrijd met de nr 13 van Montpellier was het voor mij bizar dat er een 18 jarig jochie op het veld stond. Een jongen die messcherp een pass gaf en een tackle in kon zetten, bovenal een jongen die het spel simpel hield en geen onnodig balverlies of tackle inzet. Iets wat op de positie verdedigende middenvelder essentieel is, alleen daarom zie je ook maar weinig echt jonge spelers daar doorbreken. Hij leek al een meer ervaren speler van een jaar of 23 die al jaren in de Ligue 1 speelde. Dit was voor mij een trigger om hem te blijven volgen en sindsdien is hij gestaag alleen maar beter en constanter geworden in zijn spel.
Wat Montpellier goed heeft gedaan dat zij deze jongen heel rustig hebben gebracht hebben en hij zich gaandeweg geruisloos in het elftal heeft gespeeld. Vanaf het moment dat hij in de basis stond begon hij zichzelf al te manifesteren ten opzichte van zijn teamgenoten en de tegenstander. Een bijtertje met leidinggevende kwaliteiten voor zijn elftal.
Met 1.79cm lijkt het alsof hij het niet van zijn fysiek moet hebben, maar deze jongen is onverzettelijk op het veld. Hij bezat van begin af aan alle eigenschappen die een goede verdedigende middenvelder moet bezitten. Zijn kracht, spel beheersing in combinatie met hoge tempo, doorzettingsvermogen en inzicht om te anticiperen op waar de bal terecht komt. Onderscheidend is zijn eerste aanname die nagenoeg perfect is en zijn goede tackle zorgen ervoor dat hij de bal vaak aan de voet heeft. Dit is een voordeel want wat is hij comfortabel aan de bal, een functionele en goede techniek. Zijn traptechniek zowel kort als lang, en met standaardsituaties is ook goed.
Intussen is hij nu al jaren achtereen de steunpilaar op het middenveld en zich zeer bewust van zijn omgeving op het veld, in staat om ook zijn teamgenoten te sturen.
Dit maken het een fantastische 'saaie' speler om naar te kijken. Perfect om zo'n speler op een belangrijke plek te hebben in het elftal.
Saai? Het is geen saaie vent, alleen hij heeft niet de flair van een speler waar iedereen voor naar het stadion komt. Het is geen dribbelaar of een man van een actie. Hij kan wel mensen met zijn traptechniek op de banken krijgen. Hij staat niet bovenaan in de statistieken, want deze speler cijfert zichzelf weg voor het elftal.
Kwaliteiten
- leider op het veld
- inzicht
- goed in opbouwen
- met zijn snelheid voor spelers kruipen om een bal te onderscheppen.
- verliest zelden de bal
- aanvallend van meerwaarde; door zijn razendsnelle manier van omschakelen en een beslissende pass geven.
- verdedigend van meerwaarde; zijn vaardigheden in tackelen en mandekking stellen hem in staat altijd goed positie te vinden om de tegenstander te dekken of te belemmeren.
Binnen het elftal van Montpellier kun je eigenlijk wel stellen dat de aanval bij hem begint en hij ook leiding geeft aan de activiteiten van de verdediging.
Mede hierdoor leek het mij een perfecte vervanger voor Guti of Sangaré eerder. In zijn passing en het neerzetten van de verdediging had hij wat extra's kunnen toevoegen aan het elftal. Echter met Bosz is de verdedigende organisatie enorm belangrijk en het snel de bal terug veroveren. Hierin is Chotard al een aantal seizoenen enorm onderscheidend geweest. Niet dusdanig als Sangaré of Vinicius Souza, maar voetballend en opbouwend wel sterker.
Verbeteren of minpunten:
- gebrek aan flair
- kopballen
Hij is zoals ik al eerder aangaf geen flitsende speler met een goede dribbel, actie en ook is het geen afmaker. Echter voor een verdedigende middenvelder heeft hij alle eigenschappen om in de komende jaren door te groeien richting de Europese (sub)top
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... iNiFTMfQLH
Ook Totalfootballanalysis heeft hem na een jaar benoemd als onopvallende speler die waarschijnlijk niemand had verwacht op deze lijst.
https://fbref.com/en/players/7909ffa4/s ... ing-ReportChotard is a product of the youth system at Montpellier, although as a young player, he was subject to interest from Sochaux and Marseille as well. He is a midfielder who has the capacity to play either as a ‘6’ or an ‘8’ in the midfield although he is more of a passer and ball progressor by profile than a midfielder who will look to break forward to get into the final third and to create openings for himself or teammates. His performances, especially for the French U21 side, have already led to interest building in the midfielder from within France and around Europe.
From a data perspective, last season he perhaps stood out the most in pass success %, where he was in the 58th percentile despite playing for a side who were not overly focused on possession of the ball. Interestingly, he also played well in the defensive phase in terms of his positioning, which accounts for blocks and interceptions, as he was in the 75th percentile.
Going forward, we would expect Chotard to be in demand. Expect to see him linked with a series of the bigger clubs in France over the course of this season and then to kick on in terms of his outputs across the board.
Zijn verdedigende stats en dan met name met balveroveringen en bal onderscheppingen zijn bijzonder goed.
https://fbref.com/en/players/7909ffa4/a ... mpetitions
De afgelopen jaren steeds constanter en beter geworden.
Nieuwste video over Chotard 22/23
Ik verwacht dat hij heel veel centen moet kosten en dat hij inderdaad in de belangstelling staat van de grotere clubs in Frankrijk zoniet Europa. Dit zou een geweldige vervanger van een van beiden zijn.
- ShovingNE2
- Site Admin
Pareltje van een post. Ik zou hem copy pasten naar 'Interessante spelers'.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Daar doe je het 1913 Scouting subforum even flink te kort, zo'n pareltje als deze verdiend een plekje daar.ShovingNE2 wrote: ↑06 Jul 2023, 10:30 Pareltje van een post. Ik zou hem copy pasten naar 'Interessante spelers'.
- ShovingNE2
- Site Admin
- Lorenzo von Matterhorn
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Print het uit en doe het door de brievenbus
Hebben Ykhim en ik ook ooit gedaan met scoutingsrapporten over Orejuela en Kristensen, wel per ongeluk bij de Arena bezorgd maar achteraf was dat een meevaller.
Hebben Ykhim en ik ook ooit gedaan met scoutingsrapporten over Orejuela en Kristensen, wel per ongeluk bij de Arena bezorgd maar achteraf was dat een meevaller.
-
- Meervoudig international
Het chotard gerucht was gisteren door Rik toch al ontkracht ?Voormalig KG wrote: ↑06 Jul 2023, 10:28Goede zaak.Voorroodwitgezongen wrote: ↑04 Jul 2023, 20:28 Tijd voor mijn eerste post na jaren lang PN volgen en nu ook 1913 (maandje account) en nu eindelijk wat kan toevoegen als Ligue 1 kijker: Joris Chotard is echt een hele fijne speler, speelt meeatal als 6 maar kan dankzij zijn techniek en inzicht ook prima uit de voeten als 8 waar hij ook bij montpellier regelmatig naar doorschuift. Speelt al een jaar of 2.5/3 in de basis en heeft zich dit seizoen laten gelden als 1 van de sterkhouders bij zijn club. Verdedigend iets minder dan de al eerder genoemde Mendy maar qua techniek, inzicht, leiderschap en potentie echt de betere van de 2 en geschikter voor PSV. Ik vraag me wel heel erg af of hij haalbaar is voor PSV, ik zou zeggen dat er grotere clubs voor hem gaan komen.
@Voorroodwitgezongen
Grappig zie Mendy als een groot talent, waar ik van onder de indruk ben. Hij is in mijn ogen verdedigend nog niet beter dan Chotard. Het is ook een heel ander speltype wat beide spelers hebben.
https://fbref.com/en/stathead/player_co ... 2=7909ffa4
Ook is Joris Chotard al twee jaar in mijn ogen de sterkhouder bij Montpellier. Mooi hoe hij als een strateeg zijn verdediging organiseert en in de omschakeling fantastische ballen richting de aanval geeft.
Chotard
Een speler die sinds hij op de radars van het Franse voetbal is verschenen al vergeleken is met inderdaad Pirlo en Gündogan. Niet de minste lat om langs een jonge jongen in Montpellier te leggen toch zegt ook dit iets over zijn kwaliteiten.
Zoals ik eerder al had beschreven.
Wanneer Sangaré vertrekt dan is eenzelfde type terug vinden nagenoeg onmogelijk. De laatste twee seizoenen veel gekeken naar dezelfde kwaliteiten maar die zijn bijna niet te vinden of al onbetaalbaar.
2019/2020
Al sinds Chotard vier seizoenen geleden debuteerde in Ligue1 viel hij mij ook op. Dusdanig dat ik ben op het vorige forum ook al had genoemd. Een speler die ook in een rol als Guti van belang kan zijn. Betrouwbaar, enorm balvast en in zijn passing ook beslissend. Ik zat er aan te denken voor hem eens een uitgebreid stuk te maken. Alleen was er door omstandigheden nooit aan toegekomen. Chotard, een speler die iets extra's kan toevoegen aan ons huidige spelersgroep. Dit zou een enorme toevoeging zijn op dit moment en een goede vervanger voor of Sangaré of Guti in de basis.
Het seizoen 2021/22. Dit was toen Schmidt nog trainer was. Waarbij ik uit was gegaan van een verdedigende middenvelder die zijn mannetje staat in het duel, in staat is het spel te lezen en ballen te onderscheppen en wat PSV toen miste een speler die met zijn passing kansen kan forceren en creëren.
Vanuit deze invalshoek ben ik de Ligue 1 en Ligue 2 gaan analyseren en na een enkele wedstrijd met de nr 13 van Montpellier was het voor mij bizar dat er een 18 jarig jochie op het veld stond. Een jongen die messcherp een pass gaf en een tackle in kon zetten, bovenal een jongen die het spel simpel hield en geen onnodig balverlies of tackle inzet. Iets wat op de positie verdedigende middenvelder essentieel is, alleen daarom zie je ook maar weinig echt jonge spelers daar doorbreken. Hij leek al een meer ervaren speler van een jaar of 23 die al jaren in de Ligue 1 speelde. Dit was voor mij een trigger om hem te blijven volgen en sindsdien is hij gestaag alleen maar beter en constanter geworden in zijn spel.
Wat Montpellier goed heeft gedaan dat zij deze jongen heel rustig hebben gebracht hebben en hij zich gaandeweg geruisloos in het elftal heeft gespeeld. Vanaf het moment dat hij in de basis stond begon hij zichzelf al te manifesteren ten opzichte van zijn teamgenoten en de tegenstander. Een bijtertje met leidinggevende kwaliteiten voor zijn elftal.
Met 1.79cm lijkt het alsof hij het niet van zijn fysiek moet hebben, maar deze jongen is onverzettelijk op het veld. Hij bezat van begin af aan alle eigenschappen die een goede verdedigende middenvelder moet bezitten. Zijn kracht, spel beheersing in combinatie met hoge tempo, doorzettingsvermogen en inzicht om te anticiperen op waar de bal terecht komt. Onderscheidend is zijn eerste aanname die nagenoeg perfect is en zijn goede tackle zorgen ervoor dat hij de bal vaak aan de voet heeft. Dit is een voordeel want wat is hij comfortabel aan de bal, een functionele en goede techniek. Zijn traptechniek zowel kort als lang, en met standaardsituaties is ook goed.
Intussen is hij nu al jaren achtereen de steunpilaar op het middenveld en zich zeer bewust van zijn omgeving op het veld, in staat om ook zijn teamgenoten te sturen.
Dit maken het een fantastische 'saaie' speler om naar te kijken. Perfect om zo'n speler op een belangrijke plek te hebben in het elftal.
Saai? Het is geen saaie vent, alleen hij heeft niet de flair van een speler waar iedereen voor naar het stadion komt. Het is geen dribbelaar of een man van een actie. Hij kan wel mensen met zijn traptechniek op de banken krijgen. Hij staat niet bovenaan in de statistieken, want deze speler cijfert zichzelf weg voor het elftal.
Kwaliteiten
- leider op het veld
- inzicht
- goed in opbouwen
- met zijn snelheid voor spelers kruipen om een bal te onderscheppen.
- verliest zelden de bal
- aanvallend van meerwaarde; door zijn razendsnelle manier van omschakelen en een beslissende pass geven.
- verdedigend van meerwaarde; zijn vaardigheden in tackelen en mandekking stellen hem in staat altijd goed positie te vinden om de tegenstander te dekken of te belemmeren.
Binnen het elftal van Montpellier kun je eigenlijk wel stellen dat de aanval bij hem begint en hij ook leiding geeft aan de activiteiten van de verdediging.
Mede hierdoor leek het mij een perfecte vervanger voor Guti of Sangaré eerder. In zijn passing en het neerzetten van de verdediging had hij wat extra's kunnen toevoegen aan het elftal. Echter met Bosz is de verdedigende organisatie enorm belangrijk en het snel de bal terug veroveren. Hierin is Chotard al een aantal seizoenen enorm onderscheidend geweest. Niet dusdanig als Sangaré of Vinicius Souza, maar voetballend en opbouwend wel sterker.
Verbeteren of minpunten:
- gebrek aan flair
- kopballen
Hij is zoals ik al eerder aangaf geen flitsende speler met een goede dribbel, actie en ook is het geen afmaker. Echter voor een verdedigende middenvelder heeft hij alle eigenschappen om in de komende jaren door te groeien richting de Europese (sub)top
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... iNiFTMfQLH
Ook Totalfootballanalysis heeft hem na een jaar benoemd als onopvallende speler die waarschijnlijk niemand had verwacht op deze lijst.https://fbref.com/en/players/7909ffa4/s ... ing-ReportChotard is a product of the youth system at Montpellier, although as a young player, he was subject to interest from Sochaux and Marseille as well. He is a midfielder who has the capacity to play either as a ‘6’ or an ‘8’ in the midfield although he is more of a passer and ball progressor by profile than a midfielder who will look to break forward to get into the final third and to create openings for himself or teammates. His performances, especially for the French U21 side, have already led to interest building in the midfielder from within France and around Europe.
From a data perspective, last season he perhaps stood out the most in pass success %, where he was in the 58th percentile despite playing for a side who were not overly focused on possession of the ball. Interestingly, he also played well in the defensive phase in terms of his positioning, which accounts for blocks and interceptions, as he was in the 75th percentile.
Going forward, we would expect Chotard to be in demand. Expect to see him linked with a series of the bigger clubs in France over the course of this season and then to kick on in terms of his outputs across the board.
Zijn verdedigende stats en dan met name met balveroveringen en bal onderscheppingen zijn bijzonder goed.
https://fbref.com/en/players/7909ffa4/a ... mpetitions
De afgelopen jaren steeds constanter en beter geworden.
Nieuwste video over Chotard 22/23
Ik verwacht dat hij heel veel centen moet kosten en dat hij inderdaad in de belangstelling staat van de grotere clubs in Frankrijk zoniet Europa. Dit zou een geweldige vervanger van een van beiden zijn.
- Ardbeg
- Mister PSV
-
- Vedette
As we speak landt er een onbekend jet uit Londen op Eindhoven Airport, dus mocht er iemand zijn die toevallig op vakantie gaat of net terug komt: houd je telefoon in de aanslag ;-)
-
Uiteraard, ik geniet altijd zeer van de posts van Voormalig KG[/smention, ik was alleen benieuwd of er nieuwe ontwikkelingen rond dat gerucht waren
-
- Regelmatige invaller
Toevallig net nadat Steward & Van Baar gister zijn gespot in LondonRobson de Souza wrote: ↑06 Jul 2023, 13:00 As we speak landt er een onbekend jet uit Londen op Eindhoven Airport, dus mocht er iemand zijn die toevallig op vakantie gaat of net terug komt: houd je telefoon in de aanslag ;-)
Teruggekomen met een nieuw contract van Xavi
Hebben ze Mebude opgehaald?
Of?
- ComeOnPSV
- Vedette
Interessant, omdat Earnie en Jaap in Londen waren/zijn.Robson de Souza wrote: ↑06 Jul 2023, 13:00 As we speak landt er een onbekend jet uit Londen op Eindhoven Airport, dus mocht er iemand zijn die toevallig op vakantie gaat of net terug komt: houd je telefoon in de aanslag ;-)
-
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Was toch Brants?Handball wrote: ↑06 Jul 2023, 13:06Toevallig net nadat Steward & Van Baar gister zijn gespot in LondonRobson de Souza wrote: ↑06 Jul 2023, 13:00 As we speak landt er een onbekend jet uit Londen op Eindhoven Airport, dus mocht er iemand zijn die toevallig op vakantie gaat of net terug komt: houd je telefoon in de aanslag ;-)
Teruggekomen met een nieuw contract van Xavi
Hebben ze Mebude opgehaald?
Of?
-
- Regelmatige invaller
- Standbeeld
- Mister PSV
-
- Vedette
Dit topic dat op 6 juli op pagina 4 staat, met 3 uur zonder reacties. Behalve een foto van Pepi geen spannende geruchten of foto's van een speler die onopvallend uit een geblindeerd busje stapt, geen auto die tegenover de friettent staat te wachten, geen spelers gespot op het vliegveld. Het is rustig. Stilte voor de storm? Laten we het hopen, ik merk in elk geval dat ik wat ongeduldig word haha! Go Earnest!
-
In ieder geval is het zo dat er vrij weinig naar buiten uit lekt en dat is een goede zaakRobson de Souza wrote: ↑06 Jul 2023, 16:44 Dit topic dat op 6 juli op pagina 4 staat, met 3 uur zonder reacties. Behalve een foto van Pepi geen spannende geruchten of foto's van een speler die onopvallend uit een geblindeerd busje stapt, geen auto die tegenover de friettent staat te wachten, geen spelers gespot op het vliegveld. Het is rustig. Stilte voor de storm? Laten we het hopen, ik merk in elk geval dat ik wat ongeduldig word haha! Go Earnest!
Nu hopen dat dat is omdat ze het goed geheim kunnen houden en niet omdat ze in slaap zijn gevallen
-
- Regelmatige invaller
Eind augustus is nog heel ver weg en we weten allemaal dat die laatste paar dagen van de TF echt gekkenhuis is.Robson de Souza wrote: ↑06 Jul 2023, 16:44 Dit topic dat op 6 juli op pagina 4 staat, met 3 uur zonder reacties. Behalve een foto van Pepi geen spannende geruchten of foto's van een speler die onopvallend uit een geblindeerd busje stapt, geen auto die tegenover de friettent staat te wachten, geen spelers gespot op het vliegveld. Het is rustig. Stilte voor de storm? Laten we het hopen, ik merk in elk geval dat ik wat ongeduldig word haha! Go Earnest!