Peter Bosz

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

RIO wrote: 05 Jul 2023, 18:06
dannyPSV wrote: 05 Jul 2023, 17:53

:lol:, voor betrokkenheid bij roofovervallen
Wat heeft ie overvallen? Snoepwinkels?
De ajax fanshop.
Ren Höek
Vedette

Speciaal voor degenen die wel internet hebben, maar blijkbaar niet weten hoe Google werkt:
Opgegroeid in een Turks gastarbeidersgezin in ‘Klein Ankara’ in Deventer leek Özcan Akyol -kortweg Eus- op te groeien voor galg en rad. Op zijn achttiende had hij al een fiks strafblad: valse collectes, vechtpartijen, vandalisme, inbraken. Akyol was zelfs chauffeur voor een criminele zigeunerbende, waar hij wekelijks 20 tot 25 mille toucheerde. ‘Geen kleine jongens’.

In de gevangenis in Scheveningen, waar Eus tien weken in eenzame opsluiting zat, nam een cipier hem mee naar de gevangenisbibliotheek, ‘omdat hij bang was dat ik in mijn cel zou doordraaien’. Eerst las hij daar het complete oeuvre van Baantjer - ‘populair in de gevangenis’ - maar ook ‘Ik Jan Cremer’, dat hem aan zijn eigen leven deed denken, en zware literatuur, zoals Céline.

Het werd Akyols redding. ‘Ik raakte betoverd. Ik kreeg opeens beelden bij het lezen van tekstpassages. Ik ontdekte de taal, breidde mijn woordenschat uit en bleek in staat gedachten te verwoorden en mijn inlevingsvermogen te vergroten. Ik ging de wereld ook beter begrijpen’.

Om zijn persoonlijke verhaal ook op papier te kunnen zetten, wilde Akyol schrijver worden. Hogeschool Windesheim, die hij in drie jaar afrondde, en de Vrije Universiteit in Amsterdam gaven hem de vaardigheden en een literaire scout bond hem aan een uitgever.
https://flevopost.nl/lelystad/Eus-van-s ... 32987.html
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Mr. Spock
Internationale topspeler
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Kan niet wachten om deze in te zetten.....

(The Monkees - Daydream Believer)
Oh, I could fly without wings
On the back of Peter's kings
With this coach I'm as happy as can be
'Cause the good times they are here
The dutch title, it is near
So watch out world as all Eindhoven sings

Cheer up, Peter Bosz
Oh, what can it mean
To a PSV supporter
To be top of the League?

We once thought of you
As a kamikaze jew
Now you're red and white through and through
We had all dreamt of the day
When a saviour would come our way
And now we know our dreams are coming true

Cheer up, Peter Bosz
Oh, what can it mean
To a PSV supporter
To be top of the League?
Ardbeg
Mister PSV

Right..
Tomm
Vedette

Of gewoon jalalalalala peter peter bosz peter bosz peter peter bosz. Scheelt me drie dagen studeren op zo’n tekst.
Joenepsv
Legende

Net gelezen. Staat niks in wat wij hier niet besproken hebben. Peter zal er een zware dobber aan hebben om op korte termijn de mindset van de spelers te veranderen en zijn systeem erin te slijpen. Hetzelfde wat zowel Schmidt als Ruud had. Het enige belangrijke punt is dat ik het idee heb dat Stewart eindelijk beleid voert. Lange termijn. De hoogste jeugdteams die hetzelfde gaan spelen als het eerste om de doorstroming soepeler te maken. Het klinkt heel logisch maar blijkbaar snapte John Reker dat niet. Wat een clown is dat geweest.
Menno1
Legende

Geen leuke titel naar wel spot on natuurlijk. Al vaker aangekaart, PSV moet eens kiezen voor een duidelijke voetbal visie en zich daar aan houden.

Hopelijk kan Bosz snel zijn visie implementeren en kan deze ook voor de lange termijn vast gehouden worden als Bosz later weer weg is.
Standbeeld
Mister PSV

Kan het hele artikel niet lezen, maar wat ik wel weet is dat Earnie al een keer of 5 aangegeven heeft daar verandering in te brengen.
milansandro
Legende

De vraag is: Gaat dit proces snel genoeg in verband met de cruciale voorronde CL wedstrijden?
Als dit met teveel horten en stoten gaat zie ik de bui al hangen..
Hopelijk krijgt de spelersgroep dit snel onder de knie..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Standbeeld
Mister PSV

milansandro wrote: 10 Jul 2023, 18:24 De vraag is: Gaat dit proces snel genoeg in verband met de cruciale voorronde CL wedstrijden?
Alles komt goed, Milan. Geen zorgen. We plaatsen ons voor de CL dit jaar.
Het Kanon
Internationale topspeler

milansandro wrote: 10 Jul 2023, 18:24 De vraag is: Gaat dit proces snel genoeg in verband met de cruciale voorronde CL wedstrijden?
De spelers die nu terugkeren van vakantie zijn tactisch ervarener dan de jeugd die zaterdag tegen Sint Truiden speelde. Xavi, Luuk, Lang, Veerman, v. Aanholt pikken het plan van Bosz op tijd op.
Tovast
Nationale topspeler

Peter brengt ons de CL deelname. Staat in de sterren geschreven en gaat nu eindelijk gebeuren. Alle seinen staan op groen. Toptrainer die ons heel veel plezier en prijzen gaat bezorgen.
Revolinho
Internationale topspeler

Heeft iedereen vandaag alleen maar op Noa gelet bij de training, of heeft iemand ook nog even Bosz geobserveerd?

Ik zal zeggen, na alle opluchting dat we eindelijk een trainer hebben ben ik wel voorzichtig. Bosz is er bij zijn laatste clubs niet lekker uit gegaan, voornamelijk omdat hij veel punten begon te verliezen. Ik ben de eerste die hem een nieuwe kans gunt, maar eerst maar eens zien hoe het uitpakt allemaal. Ruud deed tacticsch ook geen bijzondere dingen, maar hij won wel heel veel. Nu krijgen we een tactisch sterke coach die bijna overal ontslagen werd. Just saying, het word wel even spannend allemaal.
Last edited by Revolinho on 10 Jul 2023, 19:19, edited 1 time in total.
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal

Tovast wrote: 10 Jul 2023, 19:14 Peter brengt ons de CL deelname. Staat in de sterren geschreven en gaat nu eindelijk gebeuren. Alle seinen staan op groen. Toptrainer die ons heel veel plezier en prijzen gaat bezorgen.
Dankjewel, scheelt me weeer een smsje aan astrotv.
milansandro
Legende

Het Kanon wrote: 10 Jul 2023, 19:01
De spelers die nu terugkeren van vakantie zijn tactisch ervarener dan de jeugd die zaterdag tegen Sint Truiden speelde. Xavi, Luuk, Lang, Veerman, v. Aanholt pikken het plan van Bosz op tijd op.
Wat belangrijk is dat we eigenlijk snel een 6 in de gelederen moeten hebben want die hebben we eigenlijk niet..
Sangare of Veerman op 6 is niet ideaal..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
koetje
Legende

Revolinho wrote: 10 Jul 2023, 19:16 Heeft iedereen vandaag alleen maar op Noa gelet bij de training, of heeft iemand ook nog even Bosz geobserveerd?

Ik zal zeggen, na alle opluchting dat we eindelijk een trainer hebben ben ik wel voorzichtig. Bosz is er bij zijn laatste clubs niet lekker uit gegaan, voornamelijk omdat hij veel punten begon te verliezen. Ik ben de eerste die hem een nieuwe kans gunt, maar eerst maar eens zien hoe het uitpakt allemaal. Ruud deed tacticsch ook geen bijzondere dingen, maar hij won wel heel veel. Nu krijgen we een tactisch sterke coach die bijna overal ontslagen werd. Just saying, het word wel even spannend allemaal.
Onder Ruud wonnen we 75% van de toppers. Typisch PSV eigenlijk. Onder Schmidt 10%. Bij Bosz ben ik meer bang voor het laatste.
Persepolis
Vedette

Onder RvN wonnen we 64,7% van alle wedstrijden, onder Schmidt 66,3% uit meer dan 2x zoveel wedstrijden. Al hoop ik dat het onder Bosz nog iets hoger wordt.
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Favoriete speler: Fredrik Oppegård

koetje wrote: 10 Jul 2023, 19:45

Onder Ruud wonnen we 75% van de toppers. Typisch PSV eigenlijk. Onder Schmidt 10%. Bij Bosz ben ik meer bang voor het laatste.
Waarom zou je daar nou weer bang voor zijn?
Ex unitate vires
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Revolinho wrote: 10 Jul 2023, 19:16 Heeft iedereen vandaag alleen maar op Noa gelet bij de training, of heeft iemand ook nog even Bosz geobserveerd?

Angst is een slechte raadgever. Het lijkt me toch dat Bosz ook wel lerend vermogen heeft van zijn avonturen over de grens en ook weer niet zo dicht bij de zon zal vliegen dat zijn prijsloze imago in stand blijft. Bovendien wordt dat zijn kamikaze-imago ook iets te graag in stand gehouden. Ter illustratie en nuance: Ten Hag heeft bij Ajax maar één jaar minder tegengoals geïncasseerd dan Bosz tijdens zijn verblijf in Amsterdam en kwam in zijn eerste jaar op meer goals voor uit.

Laat PSV eerst goede verdedigers halen - al jaren is het een drama - voordat we het vertrouwen in Bosz en zijn visie al opgeven.
Hatseflats
Vedette

Fanatic-U-s wrote: 10 Jul 2023, 21:50

Alvast indekken noemen we dat. Een mietje ben je dan eigenlijk :P
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Waarom zo vooruitlopen op zaken? Was geen groot
Voorstander van de komst van Bosz, maar ik wacht er toch wel even voor om meteen al invulling te gaan aan wat goed en wel nog niet eens is begonnen. Sommige mensen hebben rare hobby’s…
Het Kanon
Internationale topspeler

Bosz is een aanhanger van het spel van Cruijff. Toen laatstgenoemde trainer van Ajax was, werd PSV 4x op rij kampioen.

Dit jaar gaat PSV het des Bosz' aanpakken. Het type voetbal waar we altijd raad mee wisten, gaan we zelf spelen. Dus hoe zal het PSV vergaan? :wonder:
koetje
Legende

Hatseflats wrote: 10 Jul 2023, 21:56

Alvast indekken noemen we dat. Een mietje ben je dan eigenlijk :P
Nou ja, het is maar een nuchtere analyse.

PSV heeft zich nooit zoveel aangetrokken van de heersende opinie hoe voetbal gespeeld moest worden. Dominant, balbezit blablabla. Als de pers linksaf zei dat gingen ze bij PSV rechtsaf. En vaak met succes.

Nu met Stewart hebben we een klassieke Nederlandse TD en met Bosz een klassieke Nederlandse trainer. Dat hoeft overigens helemaal niet slecht uit te pakken. Een deel van de kracht van PSV zal verdwijnen (zoals onder Schmidt) en hopelijk is wat er terugkomt minimaal het gelijke.
Massimo
Legende

PSV heeft wel goals in de gelederen, dus dat is prettig. De vraag is hoe het met de defensieve organisatie gaat. Ten eerste kan Bosz dat er redelijk snel in krijgen en ten tweede als ploegen een beetje door krijgen om PSV te bespelen kan hij dan daarop ingrijpen. Al kan PSV dus met het huidige team altijd wel een goal maken. Aanvallend krachtiger vind ik dan Bosz bij Ajax tot zijn beschikking had.
Post Reply